درآمدهای معدنی هر منطقه در همان استان هزینه شود

گروه خبر- فرماندار خوسف با اشاره به اینکه باید حقوق معدنی و سایر درآمدهای دولت از معادن در همان منطقه هزینه شود، اظهار کرد: طی سال گذشته اعتباری از این مبحث به شهرستان تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم سال جاری نیز اعتبار بییشتری تخصیص پیدا کند. محمدعلی آخوندی، در حاشیه بازدید از معادن شادان، کودکان و قلعه زری گفت: بخش معادن خوسف دارای ظرفیتهای بسیار زیادی است که در صورت حمایت از این بخش میتوان ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان زمینههای توسعه بیش از بیش منطقه را فراهم کرد. وی، تامین زیرساختها را یکی از اولویتهای دولت در این بخش دانست و افزود: گازرسانی به دهستان قلعه زری آغاز شده و به زودی تامین گاز این معادن نیز در این طرح پیش بینی شده است. فرماندار خوسف تامین پست ۱۳۲ کیلواتی را یکی دیگر از نیازهای معادن دهستان قلعه زری عنوان کرد و افزود: طرح این پست آماده شده است و امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
فرماندار خوسف از اجرای طرحهای توسعه معادن قلعه زری، کودکان و شادان خبر داد و افزود: با ایجاد کارخانههای فرآوری این معادن تحولی در بخش اشتغال در حوزه معادن شهرستان رخ خواهد داد. وی گفت: در طرح کارخانه فرآوری در معدن طلای شادان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته و میزان اشتغال آن ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم خواهد بود. فرماندار خوسف میزان اشتغال معدن طلای کودکان را نیز ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این معدن ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می باشد و امیدواریم تا پایان سال این پروژه به بهره برداری برسد. آخوندی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته برای طرح توسعه معدن مس قلعه ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و این طرح برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی میکند. وی گفت: شهرستان خوسف ۳۷ معدن دارد که به عنوان قطب معادن خراسان جنوبی لقب گرفته است و توجه هر چه بیشتر به این ظرفیت خدادادی میتواند در زمینه بسترسازی برای توسعه موثر باشد.
وی با اشاره به شروع بکار بزرگترین معدن دولومیت خاورمیانه در شهرستان خوسف، اظهار کرد: این معدن یکی از پتانسیلهای بسیار خوب شهرستان است. آخوندی، معادن را پیشران توسعه در بخش جلگه ماژان عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه اجرایی زمینه فعالیت بیش از پیش این معادن را فراهم کنیم. فرماندار خوسف با اشاره به اینکه باید حقوق معدنی و سایر درآمدهای دولت از معادن در همان منطقه هزینه شود، افزود: طی سال گذشته اعتباری از این مبحث به شهرستان تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم سال جاری نیز اعتبار بییشتری تخصیص پیدا کند. آخوندی با اشاره به اینکه توسعه معادن باید زمینه توسعه جوامع محلی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: همانگونه که توسعه معادن به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم عنوان میشود، باید جوامع محلی نیز از مزیتهای معادن بهره مند شوند.

دو بانک و یک اداره از دادستانی فردوس اخطار گرفتند
سربازی – جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان فردوس در حالی با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت فوق العاده تشکیل شد که فرماندار فردوس در همان ابتدا، وضعیت شهرستان را از نظر میزان مبتلایان به کرونا مشکی اعلام کرد و افزود: گشت های مشترک ستاد، اوضاع کلی شهرستان و بخصوص اداره ها و نهادها دولتی را رصد می کنند که در این خصوص دو بانک و یک اداره که پروتکل های بهداشتی را علیرغم تذکرات لازم رعایت نکردند، به دادستانی معرفی و اخطار دریافت کردند. حلاج مقدم افزود: مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند بدهی هایشان تا پایان سال استمهال می شود واز ظرفیت خیرین برای کمک به این عزیزان مانند گذشته استفاده خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز از ابتلای ۱۰۰ نفر از کادربهداشت و درمان فردوس به کرونا خبر داد و افزود: این امر موجب شده تا با کمبود نیروی انسانی مواجه شده و فشار مضاعفی را همکاران ما تحمل کنند. دکتر نگبهان با بیان اینکه دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری فعلی بیمارستان حضرت رسول(َص) به هیچ عنوان پاسخگوی بیماران کرونایی نیست گفت: برای تامین دستگاه جدید به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.حجت الاسلام نصیرایی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در هم بر توزیع عادلانه اعتبارات مقابله با کرونا در سطح استان تاکید و اضافه کرد: توجه به ضعیفان و اصنافی که باید کار و کسبشان تعطیل شود بسیار مهم است و باید حاکمیت برای فلج نشدن زندگی آنان تدبیری بیندیشد و سپس نسبت به تعطیلی آنان اقدام کند.
دکتردهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز استان وضعیت استان وشهرستان فردوس را دارای نمودار عمودی اعلام کرد و افزود: بدلیل کمبود نیروی انسانی، افرادی که رتبه های برتر در آزمون قبلی پرستاری بدست آوردند را بدون آزمون مجدد دعوت به کار کردیم که حتی برخی از این کار نیز امتناع کرده اند. وی اضافه کرد: با مدیریت واحد دو بیمارستان فردوس هیچگونه هدفی برای حذف یکی از این بیمارستانها دنبال نمی شود و مردم فردوس بدانند این کار نشدنی است و دو بیمارستان با مدیریت واحد بهتر به کار خود ادامه خواهند داد.

ارسال دام از خراسان جنوبی به علت اختلاف قیمت است
ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مشکلی برای تامین گوشت قرمز در این استان وجود ندارد و اختلاف قیمت در استانهای مجاور سبب خروج دام از استان شده است. محمد اصغرزاده افزود: امسال ۴۷ پرونده حمل و نقل غیر مجاز دام در استان خراسان جنوبی تشکیل و به شبکههای دامپزشکی ارجاع شده است، همیشه قاچاق دام را از سمت استان سیستان و بلوچستان به مرکز کشور داشتیم که از مرکز افغانستان و پاکستان وارد میشد اما با توجه به تغییر نرخ ارز، کشش معکوس شده است. وی گفت: صادرات دام سبک و سنگین زنده را تاکنون از استان نداشتهایم و صادرات مرغ منجمد یا تازه نیز از ابتدای آذر ماه ممنوع اعلام شده است. مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: این استان با توجه به کنترل و هویتگذاری که انجام میشود، نسبت به برخی استانها شرایط خوبی دارد اما ابتدا باید به این سمت برویم که همه دام سبک و سنگین استان پلاککوبی شوند در غیر این صورت حتی دام عشایر نیز در حمل و نقل و کوچ با مشکل مواجه خواهند شد. وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اکنون هر گونه جابهجایی دام از روستا به روستا، شهر به شهر و خارج از استان بدون پلاک هویت و مجوز بهداشت قاچاق محسوب میشود. اصغرزاده گفت: پلاککوبی دام برعهده سازمان جهاد کشاورزی و صدور مجوزهای بهداشتی، سلامت و واکسیناسیون توسط دامپزشکی انجام میشود که جهاد کشاورزی تاکنون در زمینه پلاککوبی دام سنگین از جمله شتر، گاو و گوساله خوب عمل کرده است اما در زمینه دام سبک مقداری عقب هستیم. وی افزود: امید است شرایط به گونهای پیش برود تا تمامی دامهای استان پلاککوبی شوند و بعد مشکلات ما کمتر خواهد بود. وی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه بین قیمت دام زنده و گوشت در خراسان جنوبی با استانهای مجاور مقداری اختلاف قیمت وجود داشت دامدار تمایل داشت، دام را به خارج استان ارسال کند.
اصغرزاده گفت: معمولا بیشتر دام زنده استان به کشتارگاههای استانهای مجاور از جمله خراسان رضوی، یزد، کرمان، اصفهان، سمنان و حتی تهران ارسال شده است. وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور به خراسان جنوبی، هرگونه خروج دام از این استان به استانهای مرزی ممنوع شده است لذا هیچ گونه مجوزی در این زمینه نمیدهیم.

گام سوم کمک مومنانه خراسان جنوبی تا پایان امسال ادامه دارد
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) استان گفت: گام سوم کمکهای مومنانه برای نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا که همزمان با ماه ربیع الاول در این استان آغاز شد، تا پایان سال جاری ادامه دارد. به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا هزاری افزود: ستاد رزمایش کمکهای مومنانه به ریاست ائمه جمعه در شهرستانها و در مرکز استان به ریاست نماینده ولی فقیه، نایب رئیسی استاندار و دبیری سپاه انصارالرضا (ع) تشکیل شد و تاکنون ۲ مرحله از این رزمایش را پشت سر گذاشتهایم. سرهنگ هزاری افزود: در این مرحله علاوه بر جامعه ثابت شناسایی شده که شامل افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، افراد آسیبدیده از کرونا و مشاغلی که تعطیل شده اند نیز زیر پوشش طرح قرار میگیرند. وی با اعلام اینکه گام سوم در چهار مرحله انجام میشود گفت: مرحله اول به مناسبت هفته بسیج از یکم تا پنجم آذر، مرحله دوم به مناسبت هفته بسیج دانشجویی و هفته وحدت حوزه و دانشگاه پایان آذر ماه، مرحله سوم در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی و مرحله پایانی نیز دهه فجر انجام میشود.

تجهیزات جدید پزشکی به بیمارستانهای خراسان جنوبی اختصاص یافت
تسنیم- مـعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با شــیوع ویروس کرونا و با پیـگیری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تجهیزات پزشـکی بسیار خـوبی به بیــمارستانهای خراسان جنوبی اختصاص یافت. جلال احمدی به مهمترین تجهیزات اختصاص یافته به بیمارستانهای خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: اختصاص سه دستگاه سی اسکن پیشرفته از جمله مهمترین دستگاههای اختصاص یافته به خراسان جنوبی است. وی بیان کرد: این دستگاهها در بیمارستانهای شهرستانهای فردوس، طبس و نهبندان نصب و در حال خدمات رسانی به بیماران است. احمدی تصریح کرد: ۵ سونوگرافی پرتال و مبله نیز به بیمارستانهای خراسان جنوبی اختصاص یافته که در بیمارستانها راهاندازی و در حال خدمت است. وی از اختصاص تعداد زیادی دستگاه تنفسی و تجهیزات آی سی یو به خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این تجهیزات در بین همه بیمارستانها به ویژه بیمارستانهای ریفرال کرونا توزیع شده است.
مـعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص ۴۷ مانیتورینگ علائم حیاتی، ۴ مانیتورینگ سانترال، ۳۲ مورد ونتیلاتور، ۲۶ ونتیلاتور پرتابل و ۲۰ دستگاه کمک تنفسی به خراسان جنوبی خبر داد. احمدی اظهار کرد: علاوه بر این موارد تجهیزات مهم دیگری که اختصاص یافته تجهیزاتی بوده که سبب شده آزمایشگاه ویروس شناسی راهاندازی شود.

شناسایی ۲۶۹ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۴۲۰ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۲۶۹ آزمایش ، مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد مبتلایان شناسایی شده ۹۸ بیمار در بیرجند ، ۱۸ نفر در فردوس ، ۴۰ نفر در قاین، ۲۶ نفر در طبس، ۲۷ نفر در نهبندان، ۹ نفر در درمیان، ۷ نفر در سربیشه ، ۱۱ نفردر سرایان، ۱۴ نفر بشرویه ، ۱۴ نفر زیرکوه و ۵ نفر در خوسف بودند. دکتر مهدیزاده با بیان اینکه ۱۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند گفت:مجموع آمار قربانیان ناشی از این بیماری در استان به ۴۴۲ نفر رسید.

وضعیت حال حاضر بورس نتیجه عدم نظارتها است

مهر- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه اوضاع فعلی بورس و کالاهای قاچاق حاصل عدم نظارتها است، گفت:مجلس باید جلوی واگذاری ارز برای واردات کالاهای بی کیفیت را بگیرد. حجت الاسلام سید علیرضا عبادی در دیدار با نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اظهار کرد: گرانیهای سرسامآور موجب التهاب و رنج مردم میشود. وی با بیان اینکه قاچاق کالا و دام در مقطعی که مردم در کشور به آن نیاز دارند نتیجه عدم نظارتها است، تصریح کرد: وضعیت حال حاضر بورس نیز نتیجه همین عملکرد است. وی با تاکید بر اینکه مجلس باید جلوی واگذاری ارز برای واردات کالاهای بی کیفیت را بگیرد، عنوان کرد: آنچه که الان از مجلس توقع داریم، هوشیاری است، زیرا که شرایط فعلی کشور شرایط عادی نیست.

فعالیت اصناف بعد از ساعت ۱۸ تخلف محسوب میشود

ایرنا – رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: فعالیت اصناف بعد از ساعت ۱۸ تخلف محسوب میشود و واحدهای صنفی که پروتکلهای بهداشتی و مصوبات ستاد استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا را رعایت نکنند در مرحله نخست با تذکر و سپس به مدت ۱۰ روز تا یک ماه با پلمب مواجه خواهند شد. رضا علیزاده بیرجندی افزود: براساس تصمیم ستاد ملی و ابلاغ ستاد استانی مدیریت کرونا واحدهای صنفی غیرضروری مراکز شهرستانهای استان باید از ساعت ۱۸ تا صبح روز بعد فعالیت خود را تعطیل کنند. وی بیان کرد: اصناف ضروری از جمله فروشگاههای زنجیرهای، نانواییها، سوپر مارکتها، میوه فروشیها، سبزی و صیفیجات، مواد پروتئینی، تولید و فروش لبنیات، غذا، فست فود و طباخ بیرون بر، پخش موادغذایی، دفاتر آژانسهای مسافرتی و از این قبیل با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت هستند. رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی تصریح کرد: نظارت و بازرسی بر اجرای این طرح توسط نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بازسان سازمان صمت به صورت مستمر انجام میشود.

فرهنگسرای بیرجند از جمله ۱۰ پروژه برتر ساخت سالن همایش در کشور است

تسنیم- شهردار بیرجند گفت: فرهنگسرای شهرداری بیرجند از جمله ۱۰ پروژه برتر ساخت سالن همایش در کشور است که با بیش از ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.جاوید صبح دیروز در بازدید از روند اجرایی پروژه فرهنگسرای شهر بیرجند اظهار کرد: با هماهنگی و اهتمام مضاعف، این پروژه بزرگ و کشوری دهه فجر آماده بهره برداری است.وی گفت: تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای ساخت آن از محل درآمدهای داخلی شهرداری بیرجند سرمایه گذاری شده و حدود ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص یافته تا عملیات ساخت آن به اتمام برسد. وی با اشاره با خرید سیستم صوت و صدای سالن اصلی فرهنگسرا افزود: پوشش سقف سالن اصلی در حال انجام است که امید می رود با توجه به این که ساخت آن از نیازهای اساسی مرکز استان است، دهه فجر این پروژه بزرگ فرهنگی شهرداری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد. جاوید با بیان اینکه پیمانکار نصب سیستم صوتی سالن اصلی فرهنگسرا، متعهد است تا پایان پایان آذرماه نسبت به نصب آن اقدام کند افزود:۱۰ سال خدمات پشتیبانی برای این سالن مد نظر قرار گرفته است. شهردار بیرجند افزود: با پیگیری های به عمل آمده تابلوی های مربوط به تجهیز شوئیچ خانه و تامین برق اصلی سالن با همکاری مدیریت برق شهرستان اقدام شده که امید است تا ۲ هفته آینده برق اصلی پروژه راه اندازی گردد.

مرکز بیرجند شناسی آماده بهره برداری

صداوسیما- با اتمام عملیات بهسازی ساختمان درشکه خانه قدیم بیرجند، مرکز بیرجند شناسی آماده بهره برداری شد. شهردار بیرجند گفت: برای بهسازی ساختمان درشکه خانه قدیم بیرجند در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه که درمالکیت شهرداری بوده یک و نیم میلیارد تومان از محل درآمدهای داخلی شهرداری هزینه شده است. جاوید با بیان اینکه بهسازی این بنا از سال ۹۷ آغاز شده، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد عملیات بهسازی این مکان به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است. وی از انتقال نگارخانه شهر به مرکز بیرجند شناسی خبرداد و گفت: هدف از ایجاد این مرکز برگزاری کلاسهای فرهنگی و هنری، جلسات هیات امنای مرکز بیرجند شناسی و برگزاری برخی جشنواره های کوچک فرهنگی، هنری همچون عکاسی و برگزاری نمایشگاه است همچنین یک کافه هنرنیز در این مرکز ایجاد شده است. شهردار بیرجند افزود: قرار است برای اولین بار در مراسم افتتاحیه این مرکز آثار و اسناد قدیمی بیرجند به نمایش گذاشته شود.

دفترچه بیمه سلامت رایگان در اختیار مشمولان قرار میگیرد

تسنیم-مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونای کشور دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولین قرار میگیرد.علی اربابی اظهار کرد: براساس این مصوبات، دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان، در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع، در اختیار مشمولین قرار میگیرد. وی ادامه داد: تا پایان سال، متقاضیان پوشش بیمه رایگان (اعم از صدور اولیه یا تمدید) در صورت سکونت در شهرمی­توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار شوند. وی تصریح کرد: این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت و برای این افراد دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر و تحویل خواهد شد.

بنیاد نیکوکاری دکتر نوربخش به ثبت رسید
گروه خبر – همزمان با دومین سالگرد آسمانی شدن دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی، بنیاد نیکوکاری این شهید خدمت به ثبت رسید. بنیاد نیکوکاری دکتر سید تقی نوربخش در اعلامیه ای اعلام کرد: در دومین سالگرد آسمانی شدن شهید خدمت دکتر سید تقی نوربخش ضمن گرامیداشت یاد آن انسان وارسته، پزشک متخصص، دلسوز و مدیر مردم دارد به اطلاع عموم می رساند به علت شیوع بیماری کرونا و حمایت از کادر محترم درمان هیچ گونه مراسمی برگزار نخواهد شد و هزینه های مربوطه صرف امور خیریه می گردد. در این اعلامیه تصریح شده است: همچنین به اطلاع می رسد با استعانت از خداوند متعال مراحل ثبت قانونی «بنیاد نیکوکاری مرحوم سید تقی نوربخش» توسط خانواده و دوستداران آن پزشک والامقام به انجام رسیده و به زودی اهداف و فوق برنامه های این بنیاد با تکیه بر تقویت در حوزه پیشگیری سلامت و درمان به نفع خانواده های نیازمند اعلام خواهد شد. دکتر سید تقی نوربخش ۲۴ آبان سال ۹۷ حین بازدید از پروژههای استان گلستان، بر اثر تصادف رانندگی دار فانی را وداع گفت. زادگاه آن مرحوم خراسان جنوبی بود و در دوران مسئولیت های متعدد خود خدمات شایان ذکری به استان داشته است . مرحوم نوربخش و خانواده وی از جمله پدر ایشان سالها در این استان به خدمت مردم مشغول بوده اند.

رشد ۸ درصدی تعداد کتابخانههای استان
کاری- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد کتابخانه های استان از ۷۷ باب به ۸۴ باب رسیده است خاطر نشان کرد: با احداث و افتتاح ۸ کتابخانه جدید ۸ درصد رشد در زمینه تعداد کتابخانه های استان داشته ایم. کاظم وفایی،سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی در نشست خبری در آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه ها اساس توسعه و شیوه درست ارائه خدمات فرهنگی هستند که نقش موثری در سازندگی و اشاعه فرهنگی به جامعه هدف را دارند.وی با بیان اینکه رویکرد کتابخانه ها ایجاد پایگاه فرهنگی و آموزشی است، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی و توجه به نیازهای مخاطبین از مهمترین برنامه های این نهاد است. وی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی افزود: دیدار با نماینده فقیه در استان، غبار روبی مزار شهدا، ثبت نام رایگان در ۲۴ آبان و فعالیت های فرهنگی از مهمترین برنامه های هفته کتاب است. سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: همچنین در این هفته کارگاه نقد و بررسی کتاب، کارگاه قصه گویی و نمایشگاه کتاب همراه با اهدای کتاب برگزار می شود. وفایی عنوان کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه های استان بدلیل شیوع کرونا اهدا کنندگان کتاب می توانند با نماینده ما در این نهاد تماس گرفته تا نسبت به گرفتن کتاب اهدای آنها اقدام شود. وی خاطر نشان کرد: شعار امسال هفته کتاب دانایی و مانایی است و برنامه محوری در حوزه کتاب بصورت مجازی در اینستا برگزار می شود.وی با بیان اینکه تعداد منابع کتابی استان ۹۸۳ هزار و ۴۷۶ عنوان است، یادآور شد: در سال گذشته تعداد ۴۷ هزار و ۴۵۴ کتاب به کتابخانه های استان اهدا شده است. او افزود: کتابخانه باغستان شهرستان فردوس، کتابخانه روستای تیغاب شهرستان قائنات، کتابخانه بهمن آباد شهرستان زیرکوه و کتابخانه معصوم آباد شهرستان خوسف نیز تکمیل و تجهیز هستند، اما با توجه به شرایط کرونایی امکان افتتاح آنها وجود ندارد. سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: در مجموع ۸۳ باب کتابخانه در استان فعال است که به ۸ هزار و ۲۰۰ نفر خدمات می دهند. وفایی درباره فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته از هفته کتاب پارسال تا کنون گفت: کسب رتبه اول کشوری در مسابقه امر به معروف و نهی از منکر، شرکت ۳۰ هزار و ۴۲۶ نفر از استان در جشنواره رضوی، ۳۷ برگزیده کشوری و شرکت ۴۰۰ نفر از استان در پویش نقاشی کرونا را شکست میدهیم و ۶ برنده کشوری و ۴۶ اثر از استان در پویش ملی کتابخوانان عاشورایی از جمله این فعالیتها بوده است. وی افزود: طبق قانون نیم درصد درآمد شهرداری ها به انجمن کتابخانه ها تعلق می گیرد، خاطر نشان کرد: از سال ۸۳ تا سال ۹۸ مبلغ تعلق گرفته ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که تنها حدود ۵۰ درصد آن یعنی ۳ میلیارد و ۴۰۰ تومان آن واریز شده است.وفایی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۶ قانون تأسیس کتابخانه ها شهرداری ها مکلف هستند حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به اداره امور کتابخانه های عمومی شهر مربوطه اختصاص دهند، تاکید کرد: متأسفانه هیچ ضمانت اجرایی و شفاف سازی در نظر گرفته نشده است و علیرغم تأکید قانون این مهم به درستی محقق نمی شود و امیدواریم رسانه ها پیگیر شوند تا این درآمد در خود استان صرف شود و به کشور نرود.

معامله ۵۲هزار سهم در تالار بورس خراسان جنوبی

۵۲هزار و ۸۵۳سهم به ارزش ۶۷میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان، مهرماه، در تالار بورس منطقهای خراسان جنوبی معامله شد. مدیر بورس منطقهای استان گفت: این مقدار در مقایسه با شهریور به لحاظ حجم معاملات ۱۱۷درصد و به لحاظ مبلغ معاملات ۵۲درصد افزایش دارد. هریوندی افزود: البته طی مهر شاخص کل ۱۸۲هزار و ۸۰۶واحد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت