دام چهارم کرونا برای استان

صدا و سیما- با دو رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا از سه روز گذشته در خراسان جنوبی، این استان در آستانه ورود به پیک جدید این بیماری است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی در آستانه ورود به پیک جدید کرونااست دکترمهدی زاده افزود: پیک اول به دلیل شیوع کشوری کرونا در اسفند و فرودین و پیک دوم در پایان دهه دوم فروردین، با شروع فعالیت‌های اداری و خروج مردم از منازل اتفاق افتاد. وی گفت: پیک سوم در اواسط اردیبهشت، با شروع کار کسبه و افزایش حضور و تماس مردم در جامـعه رخ داد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی هم اکنون در آستانه ورود به پیک جدید این بیماری است، افزود: مهمترین دلیل افزایش آمار این روز‌های استان  تصور نادرست مردم مبنی بر برطرف شدن مشکل کرونا و به دنبال آن افزایش تماس در جامعه ،کاهش خودمراقبتی و همچنین  افزایش آمار مبتلایان در سیستان و بلوچستان (استان همجوار) است. وی با اشاره به اینکه در این چند روز بیشترین آمار مربوط به بیرجند با ۱۵ مورد ابتلای جدید بوده است، افزود: طی روزهای اخیر آمار ابتلا در شهرستان بیرجند و نهبندان جهش داشته و به وضعیت هشدار رسیده‌اند.وی با بیان اینکه ۷۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا بهبود یافته‌اند، گفت: متأسفانه ۴۶ نفر از مبتلایان نیز فوت شده‌اند.

نظارت الکترونیکی بر قاچاق کالا

صدا و سیما- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از روند خوب نظارت‌های الکترونیکی بر قاچاق کالا در استان خبر داد. حجت الاسلام وحدانی نیا در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا گفت: نظارت الکترونیکی فواید زیادی دارد و اطلاعات افراد به صورت حقیقی و مشخص ثبت شده و از روند قاچاق و سودجویی جلوگیری می‌شود. وی در خصوص قاچاق دام هم گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از قاچاق دام به صورت معکوس یعنی خروج از استان دستورالعمل‌هایی در نظر گرفته شده است.

راه اندازی آزمایشی واحد تولید بنتونیت در خوسف

صدا و سیما – مرحله اول واحد تولید پودر میکرونیزه بنتونیت درشهرک صنعتی شماره یک شهرستان خوسف به صورت آزمایشی راه اندازی شد. این واحد با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی سرمایه گذار بومی این شهرستان راه اندازی شده و برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است. اسماعیلی با بیان اینکه تا سه سال آینده ۳ خط دیگر این واحد راه اندازی خواهد شد، افزود: برای تحقق آن نیاز به ۴۰ میلیارد تومان سرمایه است.

ثبت موجودی 6 هزار انبار استان

ایرنا – معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت نظارت بر کاهش احتکار و قاچاق، موجودی کالای ۶ هزار و ۷۷۶ انبار استان در سامانه جامع انبارها ثبت شد. علی تهوری در نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع از این تعداد چهار هزار و ۲۴ مورد به صورت سیستمی تایید شدند.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها و نظارت در خراسان جنوبی همانند گذشته با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: با هرگونه تخلف در انبارها طبق قانون برخورد خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: با شیوع وضعیت کرونا نظارت بر کالاهای بهداشتی بیش از پیش قوت گرفت و بلافاصله طرح ظربتی نظارت بر کالاهای بهداشتی در استان اجرایی شد.وی ادامه داد: تشکیل ۱۲ پرونده تخلف در این حوزه بیانگر نظارت در طرح ضربتی بود که این مهم در ارتباط با کالاهای اساسی هم با آغاز سال جدید همانند سال‌های گذشته با قوت اجرا شد. تهوری تصریح کرد: لیست کالاهای یازده‌گانه اساسی مردم به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ شده است که در صورت هرگونه مشاهده متخلفان به حوزه‌های قضایی معرفی شوند. وی افزود: وضعیت نظارت بر انبارهای استان در حال حاضر قابل قبول است و از آنجایی که هرگونه کالا باید در سامانه انبارها ثبت شود اگر کالاهای یازده‌گانه باشد قوانین قاچاق به جای احتکار اجرا خواهد شد. خراسان جنوبی دارای ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و دارای چهار پایانه مرزی است که در حال حاضر بازارچه مرز ماهیرود فعال است.

نظارت بر انبارها تا حد قابل توجهی طبق نظر کارشناسان دستگاه‌های متولی قاچاق را در این استان کاهش داده است.

ترانزیت کالا از استان 250 برابر شد

گروه خبر – مدیرکل گمرکات استان گفت: ترانزیت کالا از آغاز امسال از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان حدود ۲۵۰ برابر شده است، در این مدت ۵۰۸ دستگاه کامیون به وزن ۱۳ هزار و ۳۹۰ تن از این گمرک به کشور همسایه ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۶ هزار درصد و وزن ۲۰ هزار درصد افزایش داشته است. محمد علی خاشی افزود: ۸۸ میلیون دلار کالا به وزن ۴۷۹ هزار تن از گمرک و مرزهای استان طی دوماهه سال جاری صادر شده است. وی در دهمین کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به عملکرد سال گذشته بیان کرد: طی این مدت ۴۸۶ میلیون دلار با وزن دو میلیون و ۷۹۳ هزار تن کالای صادراتی داشته‌ایم که از طریق گمرک خارج شده‌اند. وی ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به سال ۹۷ به لحاظ ارزش ۲۱ درصد کاهش و به لحاظ وزنی هشت درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۴۵ دستگاه با وزن ۱۵ هزار و ۸۵ تن از استان ترانزیت شده است، گفت: این میزان نسبت به سال ۹۷ به لحاظ تعداد کامیون ۳۰۰ درصد و وزن ۴۲۸ درصد افزایش داشته است خاشی بیان کرد: سال گذشته برای برهه‌ای چهار ماهه، با محدودیت صادرات چهار قلم کالا از سوی افغانستان مواجه بودیم که این امر باعث کاهش وزن کالاهای صادراتی شده است.به گفته وی از مجموع صادرات، ۱۰۰ میلیون دلار از استان و مابقی از محل ماده ۱۱۶ بوده است.

جزای ۴۳۸ میلیون ریالی برای قاچاق دام

صداوسیما – متهم قاچاق دام در نهبندان به پرداخت ۴۳۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: ماموران ایست و بازرسی سهل آباد نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در بازرسی از یک کامیونت  47 رأس گوسفند از دو خودرو کشف کردند.

سلامت دانشجویان اولویت برگزاری امتحانات

ایرنا – طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی قاینات گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیش‌بینی شده است و سلامت دانشجویان در اولویت قرار دارد.

تشکیل ۱۲ پرونده احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی

مهر- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۲ پرونده تخلف در زمینه احتکار، نگهداری غیر مجاز و گران‌فروشی اقلام بهداشتی در خراسان‌جنوبی تشکیل شد. علی تهوری افزود: پس از اجرای طرح ضربتی برای نظارت بر توزیع درست و مناسب اقلام بهداشتی ۱۲ پرونده تخلف در زمینه احتکار، نگهداری غیر مجاز و گران‌فروشی اقلام بهداشتی تشکیل شد و کشفیات بسیار خوبی نیز در این زمینه داشتیم.

توزیع  136هزار بسته معیشتی

ایرنا – مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) استان گفت: ۱۳۶ هزار سبد معیشتی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع شد. مهدی هنری افزود: توزیع این بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه و با همت مردم، نهادهای حاکمیتی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی، سپاه و بسیج، موسسه‌های خیریه، گروه‌های مردم نهاد و جهادی بوده است. وی تاکید کرد: در این مدت بسته‌های معیشتی با حفظ شأن، جایگاه، عزت و آبروی نیازمندان در بین اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا توزیع شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی معرفی شد   

حسین خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برای یکسال به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی معرفی شد.  حسین خسروی اسفراز در اسفند ماه سال گذشته موفق شد در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۲ هزار و ۸۷۲  رای، از حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان از استان خراسان جنوبی انتخاب شود و به مجلس راه یابد.

رونمایی از سند ارتقای وضع زنان و خانواده استان

گروه خبر- سند ارتقای وضع زنان و خانواده خراسان جنوبی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور ویدیوکنفرانسی دکتر ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رونمایی شد.ابتکار این سند استان را ارزنده عنوان کرد  معتمدیان ،نماینده عالی دولت در استان هم در این گفت: افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سه رویکرد و هدف اساسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خراسان جنوبی است.

نماینده مجلس: فرهنگ جدید خدمت رسانی را شکل میدهیم

ایرنا – نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک نخبگان و رسانه‌ها فرهنگ جدیدی را در بستر خدمت به مردم پدید می‌آوریم. سلمان اسحاقی در جمع خبرنگاران افزود: فرهنگ جدید در برخورد با مدیران و روسای ادارات جزو حیطه کاری ما خواهد بود و تا زمانی که منافع مردم دیده شود و برکات آن را مردم ببینند پیشتیبان مدیران و روسای ادارات خواهم بود و در صورتی که حقوق شهروندان تضییع شود با هیچ مدیری عقد اخوت نبسته‌ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت