داماد نعمت زاده متواری شد

اشرف ریاحی، داماد نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم و از متهمان فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی، متواری شده است. گفته می‌شود وی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان علی اشرف ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع است.متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را به علاوه پورسانت‌هایی به جیب زده اند.

جزئیات بازدید نمایندگان مجلس از دو سایت هستهای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: ️فعالیت غنی سازی در سایت نطنز با صحت و در سطح سابق ادامه دارد و آن حادثه خللی در آن ایجاد نکرده است.️البته جمع‌بندی دقیق‌تر درباره علت این حادثه نیازمند بررسی‌های کارشناسی بیشتری است که امیدواریم نهاد‌های مسئول در این زمینه پاسخ مقتضی را ارائه کنند به علاوه  غنی سازی در نطنز در بخش زیرزمینی صورت می‌گیرد و بر اساس مشاهدات نمایندگان، روند جاری غنی سازی بدون وقفه ادامه دارد. حادثه در یکی از سوله‌های روی سطح رخ داد که به غنی سازی ارتباطی ندارد.طی این بازدید مشخص شد که در حال حاضر در سایت شهید علیمحمدی در فردو، ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در۶ آبشار از سانتریفیوژهای نسل یک در حال غنی‌سازی هستند که عمل غنی‌سازی ۴.۵ درصد توسط این سانتریفیوژها انجام می‌شود.️ در سایت شهید احمدی‌روشن در نطنز هم شاهد فعالیت‌های نسل یک و دو و چهار بودیم که در زنجیره غنی‌سازی قرار گرفتند.

تصمیم درباره توقف حکم 3 اعدامی  تحت تاثیر فضاسازیها نبود

سخنگوی قوه قضاییه درباره برخی انتقادات از شیوه اطلاع‌رسانی پرونده 3 اعدامی اعتراضات آبان 98 گفت: ما انتقاد دلسوزان جامعه را می‌پذیریم و قبول می‌کنیم.   اسماعیلی درخصوص احکام اعدام اخیر در دستگاه قضا، گفت: از ابتدای حوادث آبان ماه 1398 مکررا اعلام کردیم که بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائلیم و صف اعتراض کنندگان را از صف اغتشاشگران جدا کردیم. در بین اعتراض کنندگان هم میان افرادی که دارای جرایم سبک بودند، با افرادی که مرتکب جرایم سنگین شدند، تمایز قائل شدیم. بسیاری از اعتراض کنندگان به هیچ عنوان تحت تعقیب قرار نگرفتند. برخی از کسانیکه که در جریان اغتشاشات توسط پلیس بازداشت شده بودند، وقتی معلوم شد صرفا جزو معترضین بوده اند، در حداقل زمان آزاد شدند؛ اما دستگاه قضا با اغتشاشگران و کسانیکه امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازند، ناموس مردم را دچار رعب و وحشت می‌کنند، اموال عمومی را به آتش می‌کشند و جرایم خشن انجام می‌دهند، تعارف ندارد. بنا بر آنچه که وظیفه قانونی ماست، به تعبیر مقام معظم رهبری بر مبنای حق و عدالت حکم صادر و فرآیند‌های قانونی صدور حکم را هم مراعات می‌کنیم. نتیجه این روند دادرسی حکمی است که قاضی بر اساس مستندات پرونده، دلایل، اقاریر متهمان و دفاعیات آن‌ها و وکلا و بر مبنای قانون صادر می‌کند و آن را باید همه بپذیریم و تسلیم رأی دادگاه باشیم. وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر فضای رسانه‌ای در تصمیم قضات در این زمینه موثر است، بیان کرد: قبل از اینکه فضای رسانه‌ای در این حد گسترده شود، اعلام کردیم که راه‌های قانونی برای اعاده دادرسی وجود دارد. البته در مورد اینکه نتیجه چه خواهد بود، پیشداوری نمی‌کنیم و عادت کرده ایم به دور از هیاهو و جنجال و توجه به فضاسازی تصمیم قضایی بگیریم.

نظارت ما بر روی نمایندگان دائمی است

آیت ا… جنتی گفت: هرجا ضربه خورده‌ایم از اختلاف بوده است نمایندگان نباید در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و در عزل و نصب دستگاه‌های اجرایی دخالت کنند نظارت ما بر روی نمایندگان دائمی است.

مشارکت کمتر، نتیجه مطمئن تر

علیرضا علوی تبار از چهره های اصلاح طلب گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ هم کشور به سمت این روش می رود؛”مشارکت کمتر،نتیجه مطمئن تروی افزود ️بعد از یک دوره که باعث شد حکومت، چندگانگی را در درون خود بپذیرد (در انتخابات‌های پس از ۹۲ تا ۹۸) دوباره جهت‌گیری به سوی یک‌دست‌سازی قوای سه‌گانه رفت.️ازاین‌رو گمان می‌کنم آنچه در انتخابات مجلس یازدهم اتفاق افتاد، در ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ رخ دهد.

نباید اصلاح طلبان را اپوزیسیون دانست

رسول منتجب‌نیا،دبیرکل حزب جمهوریت گفت: باید فاصله بین اصلاح‌طلبان با بیت رهبری را کم کنیم درخواست دیدار با رهبری را داده‌ایم معتقدم که ما اصلاح طلبان در درون نظام باید با بیت رهبری و حتی باید با گروه های مختلف سیاسی مثل اصولگرایان و.. ارتباط داشته باشیم.

تمدید توافق ۲۰ ساله با روسیه در دستور کار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران علام کرد: تمدید توافق ۲۰ ساله میان ایران و روسیه در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران قرار دارد. اگر دوستان روسی آمادگی داشته باشند قرارداد بلندمدت دیگری هم داشته باشیم، آن هم قابل بررسی است.

نمیتوانیم ابعاد تحریم فعلی را تبیین کنیم

معاون اول رییس‌جمهور گفت: یکی از مظلومیت‌های مدیریت فعلی کشور این است که به خاطر مصالح و منافع ملی نمی‌توانند راجع به ابعاد مختلف تحریم  شفاف با مردم صحبت کنند.حتماً پس از پایان تحریم‌ها به مردم خواهیم گفت که چه اتفاقاتی رخ داد و چه مسایلی پیش روی کشور به وجود آمد، البته به فضل الهی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت