شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

داغ 30 میلیاردی کرونا بر پیشانی استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تاکنون ۲۹۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در بازار آزاد، از محل منابع این دانشگاه و صرفه‌جویی انجام شده در تجهیزات برای مقابله با کرونا در خراسان جنوبی هزینه شده است. سید جلال احمدی در نشست خبری افزود: در این مدت ۱۴۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برای تامین تجهیزات پزشکی مقابله با بیماری کرونا در بازار آزاد هزینه شد. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال از محل منابع دانشگاه و ۶۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال از محل صرفه‌جویی انجام شده در تامین این تجهیزات هزینه شده است. به گفته وی استاندار خراسان جنوبی در دوران همه‌گیری شیوع کرونا، پیشتیبانی و حمایت‌های زیادی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشت و همیشه مدافع ما بود که نهایت قدردانی را داریم.

تدابیر اولیه
وی تصریح کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا در استان بیمارستان‌های ولی عصر(عج) بیرجند، شهدای قاین، حضرت رسول (ص) فردوس و شهید مصطفی خمینی (ره) طبس به عنوان بیمارستان ریفرال برای مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا آماده‌سازی شد. احمدی عنوان کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای کاهش بار بیماران غیر اورژانس و خلوت کردن بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفت، لیست تجهیزات مورد نیاز شامل وسایل حفاظت فردی تهیه و فضاهای پشتیبان برای بستری احتمالی بیماران مشکوک به بیماری حاد تنفسی ایجاد شد. وی بیان کرد: آمادگی بخش ایزوله تنفسی برای پذیرش احتمالی بیماران کووید ۱۹، جابه‌جایی پزشکان متخصص در سطح شهرستان‌ها بسته به نیاز آنها، تامین و تجهیز ۳۰۰ تخت عادی و ۳۶ تخت آی سی یو از دیگر اقدامات بود که هیچوقت پر نشد و با کمبود تخت مواجه نشدیم.

تجهیز بخش کرونا
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در اسرع وقت ۲ دستگاه پرتابل ایزوله تنفسی و ۲ دستگاه ضدعفونی کننده سطوح برای استقرار در بخش کرونا بیمارستان ولی عصر(ع) تهیه شد که تاثیر بسزایی در کاهش میزان آلودگی و ابتلا پرسنل درمانی این بیمارستان داشت. وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی در بخش ویژه بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند و مصطفی خمینی(ره) طبس نصب و راه‌اندازی شد. احمدی گفت: تامین دستگاه‌های سونوگرافی پیشرفته در بیمارستان‌های طبس، نهبندان، بشرویه و سرایان، تامین و نصب ۱۰ دستگاه برانکارد ایزوله تنفسی، تامین و توزیع بیش از ۷۵ دستگاه پالس اکسیمتر از نوع پرتابل، رومیزی و انگشتی، تامین و توزیع بیش از ۴۵ دستگاه ترمومتر، تامین و توزیع اقلام حفاظتی از طریق هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از دیگر اقداماتی بود که برای مقابله و مهار با کرونا در استان انجام شد.

تجهیزات بیشتردر راه استان
وی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام از طریق هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت افزود: انعقاد قرارداد سی تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان طبس، انعقاد قرارداد سه دستگاه « ام آر آی» برای شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس، تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز شهرستان‌های سربیشه، سرایان، درمیان، بشرویه و طبس از جمله این اقدامات است. وی در ارتباط با ارائه خدمات در حوزه دندانپزشکی در دوران شیوع کرونا بیان کرد: خدمات اورژانس دندانپزشکی در دوران شیوع و همه گیری کرونا در کلینیک دندانپزشکی تخصصی دانشگاه و کلینیک دندانپزشکی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در شیفت صبح، عصر و شب ارائه می‌شود. وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه از قبیل هود، کلاس ۲، مینی سانتریفوژ، سمپلر، اتوکلاو، استیشن و سایر تامین شده است. احمدی اضافه کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه نیروهای فنی با تجربه تحت نظر متخصص ویروس شناسی در آزمایشگاه مستقر شدند و کیت‌های مورد نیاز برای انجام تست بیماری کرونا از انسیتو پاستور ایران تامین شد.

کمک 3.2 میلیاردی خیران
وی با اشاره به کمک‌های خیرین به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای مقابله با کرونا یادآور شد: تاکنون سه میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال توسط خیرین و سازمان‌های مرد نهاد کمک شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: از ابتدای اسفنده ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت امسال چهار هزار و ۴۲۹ زن باردار در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت قرار گرفته و نوزاد آنها متولد شد.

شناسایی 21 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا

صدا و سیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی 21 مورد جدید به 808 نفر رسید. مهدی زاده افزود: از این تعداد 743 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و 19 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند. وی با اشاره به شناسایی مبتلایان جدید از بین 133 آزمایش انجام شده، گفت: از نمونه‌های مثبت دیروز 13 نفر از بیرجند، 4 نفر نهبندان و از شهرستانهای بشرویه ، سربیشه، سرایان و فردوس هر کدام یک نفر هستند.

فرهنگ بسیجی در همه اقشار جامعه وجود دارد

ایرنا-نماینده ولی فقیه دراستان گفت:وقتی اسلام به عنوان ایمان در فرد به فعلیت رسید آن وقت فرهنگ بسیجی در فرد ایجاد شده و این فرهنگ در همه اقشار جامعه وجود دارد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با اعضای شورای اقشار سپاه انصارالرضا(ع) استان افزود: اسلام حرکت و عمل است و واژه بسیج وقتی در فرد به فعلیت رسید یعنی انسان به درجه ایمان رسیده و بسیجی همان فرد باایمان است

ضد عفونی مدارس با یک میلیارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان بیش از یک میلیارد تومان سرانه بهداشتی به منظور ضدعفونی مدارس و حوزه‌های امتحانی بین مدارس استان توزیع شده استبه گزارش ایرنا واقعی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا دانش‌آموزان قبل از ورود به حوزه‌های امتحانی ماسک و دستکش به همراه داشته باشند.

تولید برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه در استان

ایرنا – مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: برانکارد ایزوله با قابلیت تهویه توسط اگزوزفن آمبولانس تهیه و در پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌های استان تولید و توزیع شد. سید محمدرضا حسینی افزود: این برانکارد با قابلیت بسته‌بندی در حجم، وضعیت دادن به بیمار، ایجاد فشار منفی، بستن کمربند ایمنی بیمار و انجام مداخلات حین انتقال و باز و بست سریع ویژه بیماران کرونایی در استان تولید شده است.

۲۶۰ کیلو فرآورده‌ دامی معدوم شد

محمد راه انجام، رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: ۲۶۰ کیلوگرم فراورده خام دامی غیرقابل مصرف در نهبندان ، در ۳۳۲ مورد بازدید گروههای نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و… در دو ماه گذشته در شهرستان ضبط و معدوم شد.

توقیف پراید با ۱۳ کیلو حشیش در بیرجند

سرهنگ شاهوردی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۳ کیلو حشیش در بازرسی از سواری پراید در ایست و بازرسی “علی آباد” شهرستان”بیرجند” خبر داد.که در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند

۱۰ میلیون یورو برای ژئوفیزیک هوایی استان

ایرنا- مدیر اکتشاف طرح توانمند سازی بخش اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ژئوفیزیک هوایی کشور در خراسان جنوبی انجام شده که بیش از ۱۰ میلیون یورو هزینه کل ژئوفیزیک هوابرد در این استان برای اکتشاف پهنه‌ها بوده است. کیامرث شیرخانی در نشست شورای معادن استان افزود: ایمیدرو علاوه بر خراسان جنوبی در قالب ۴۱ پهنه در ۳۰ استان مشغول فعالیت اکتشاف است. اصغرزاده مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) هم گفت: خراسان جنوبی به جهت خصوصیت زمین‌شناسی یکی از مهمترین اولویت‌های اکتشافی در کشور است که هم اکنون در ۱۱ پهنه اکتشافی کار می‌شود که چهار مورد توسط ایمیدرو، ۶ پهنه توسط شرکت تهیه و تولید و یک مورد توسط کنسرسیوم پایا در حال کار است.

صرفه جویی ۲۲۴ میلیون متر مکعب آب

صداسیما- نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های آب استان، در ۶ سال گذشته سبب صرفه جویی ۲۲۴ میلیون مترمکعب آب در برداشت از منابع زیرزمینی شده است. قندهاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های بخش حفاظت از منابع آب زیرزمینی، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها است گفت: در ۶ سال گذشته هزار و ۷۹۸ حلقه از چاه‌های استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

ظرفیت کاروان‌های حج تمتع تکمیل شد

مدیر حج و زیارت استان گفت: امسال در صورت برگزاری حج تمتع، ۱۴ کاروان با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰ نفر از خراسان جنوبی به این سفر مشرف می‌شوند که این کاروان‌ها در حال حاضر تکمیل شدند. نوفرستی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد انصرافی از حج تمتع نداشتیم افزود: حتی ۴۵۰ نفر درفهرست انتظار هستند. وی افزود: آموزش‌های عبادی و بهداشتی زائران در مناطق سفید و زرد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال انجام است.

ثبت رایگان نشان تجاری‌ تعاونی‌های زنان و دانش بنیان

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تعاونی‌های زنان و دانش بنیان بدون هزینه ثبت نشان تجاری می‌ شوند. راستگوافزود : تاکنون هیچ یک از تعاونی‌های زنان و دانش بنیان برای ثبت نشان تجاری اقدام نکردند. وی با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض برای ثبت نشان تجاری ۶ تعاونی در استان، افزود: برای جبران بخشی از هزینه‌های ثبت برند به ۶ شرکت تعاونی تولیدی استان که در سال گذشته موفق به اخذ برند شده اند مجموعا ۷۲ میلیون ریال از محل اعتبارات شکل گیری و توانمند سازی پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت