خیز مجدد کرونا در خراسان جنوبی

گروه خبر- رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از خیز مجدد کرونا در استان خبر داد و گفت: تاکنون مورد اثبات شده انتقال کرونا در داخل مدارس استان نداشتهایم.محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه چهارشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته ما در محدوده سنی دانشآموزان هشت مورد مبتلا به کرونا را در استان داشتیم ولی با ردیابیهایی که انجام شده هیچ کدام از موارد ابتلا در داخل مدارس نبوده و همه آنها ابتلا و انتقال ویروس از طریق ارتباطات خانوادگی، مسافرتها یا این گونه موارد بوده است. وی گفت: برای نمونه ۲ دانشآموز دبیرستانی یکی از شهرستانها که در بین این هشت مورد هستند در یکی از شهرستانهای استان مجاور علائم پیدا کردند و برایشان تست انجام شد که تستشان مثبت شده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا ادامه داد: ۲ روز قبل ۳۷ مورد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند که نیمی از آنها موارد بستری و نیمی موارد سرپایی بودند. وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۹ مورد جدید شناسایی شدند که ۱۲ مورد بیماران بستری و هفت مورد سرپایی بودند یعنی خیز مجدد بیماری را در کشور و استان شاهد هستیم که نتیجه مسافرتهای ۲ یا ۳ هفته گذشته است که با آن مواجه بودیم. دهقانی گفت: البته این روند در استان، خفیف و ملایم است و در سایر استانهای کشور که مسافرتها خیلی زیاد اتفاق افتاده وضعیت شدیدتری را داریم.

موردی از ابتلای دانشآموزان خوسف به کرونا گزارش نشد
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: هیچ موردی از ابتلای دانشآموزان به بیماری کرونا در شهرستان خوسف تا این لحظه گزارش نشده است.به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند، غلامرضا شریف زاده افزود: متاسفانه روز گذشته شایعه شیوع کرونا بین دانشآموزان شهر خوسف در فضای مجازی منتشر شد که به نگرانی خانوادهها دامن زد. وی اظهار کرد: بدینوسیله به اطلاع هماستانیهای عزیز به خصوص مردم شریف شهرستان خوسف میرسانم، در شهرستان خوسف خوشبختانه هیچ موردی از ابتلای دانشآموزان به بیماری کرونا تا این لحظه گزارش نشده است.وی گفت: تنها در ۲ مورد تست کرونای والدین دانشآموزان شهرستان خوسف مشکوک اعلام و بلافاصله از ورود دانشآموزان این والدین به مدرسه جلوگیری شد.

فوت کودک بر اثر کرونا در استان نداشتیم
وی با بیان اینکه تاکنون در آمار فوتی مربوط به کرونا مورد کودکی نداشتیم، به شایعه دیگری در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: گزارشی مبنی بر اینکه یک کودک ۴ ساله بر اثر کرونا در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند فوت شده، در برخی شبکههای اجتماعی منتشر شد که نه تنها این مورد را تکذیب میکنیم بلکه از ابتدای شیوع کرونا در خراسان جنوبی هیچ مورد فوتی در میان کودکان نداشتهایم. شریف زاده تاکید کرد: مرجع رسمی اعلام آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در استان، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است و همیشه مصمم بودهایم که آمار صحیح و دقیق را به مردم گزارش دهیم.

تاکید استاندار برای تلاش بیشتر مدیران در جذب اعتبارات ملی
استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار این است که مدیران با استفاده از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارتخانهها، امسال نیز سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند تا تکمیل پروژههای نیمه تمام سرعت گیرد.به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان در چهارمین نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان در سال جاری، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست برای افزایش سهم استان از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش کنند. وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۰ هستیم لذا از مدیران انتظار میرود با تلاش و جدیت هرچه بیشتر نسبت به افزایش سهم استان از اعتبارات سال آینده اقدام کنند. نماینده عالی دولت در استان گفت: از دستگاهها انتظار داریم چنانچه برای اجرای پروژهای نیاز به اخذ مجوز دارند، اعلام کنند تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانههای مربوطه، مقدمات کار فراهم و پروژهها ردیفدار شود.
وی تصریح کرد: ردیفدار شدن پروژهها تا قبل از شکلگیری لایحه بودجه در دولت، شرط موفقیت در اختصاص اعتبار در بودجه است. معتمدیان گفت: با عنایت دولت در سال جاری در اعتبارات نقدی تخصیص یافته، به نسبت سال گذشته شرایط خوبی داشتیم و این اعتبارات براساس اولویتهای تعیین شده به حساب دستگاهها واریز خواهد شد. وی افزود: تلاش ما بر این است پروژههایی که در دهه فجر و نهایت تا پایان سال تکمیل میشوند، تخصیص بیشتری داشته باشند، بنابراین مدیران باید پروژههایی که قابلیت اتمام تا پایان سال را دارند به معاونت عمرانی استانداری معرفی کنند.وی با بیان این که ۸۵ درصد اعتبارات در قالب ردیفهای ملی دیده شده است گفت: دستگاههای اجرایی استان توانستند با پیگیریهای مجدانه خود، چندین برابر ردیف استانی از محل ردیف ملی، اعتبار جذب کنند که این اقدام در نوع خود بیسابقه بود.استاندار در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از اقدامات بیسابقه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در احداث واحدهای مسکونی روستایی در سال گذشته گفت: تامین زیرساختهای آب، برق و گاز در برخی از این واحدها با موانعی همراه است که باید دستگاههای خدماترسان هرچه سریعتر نسبت به رفع آنها همت گمارند تا مردم مشکلی نداشته باشند. وی به مشکل محدودیت زمین در بخش عمدهای از روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با وجود گستردگی استان، اینکه پروژههایی به دلیل نبود زمین متوقف شوند، اصلا قابل قبول نیست و با سیاستهای دولت و استان در تحقق مهاجرت معکوس منافات دارد، بنابراین از بنیاد مسکن و منابع طبیعی انتظار میرود، با تغییر رویکردها نسبت به الحاق زمین به روستاها اقدام کنند تا در هیچ روستایی مشکل زمین نداشته باشیم.وی به ظرفیت خیرین مسکنساز در پر کردن خلأهای موجود در روستاهای با جمعیت پایین اشاره کرد و گفت: در راستای بهرهبرداری از توان نهادهای حاکمیتی، طرحهای خوبی در قالب اسناد توسعه شهرستانهای نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی، همچنین بودجههای دستگاههای معین تجربههای موفقی رقم خورد و در خیلی از شاخصها، جایگاه استان را ارتقا داد.وی به تأثیر حضور نهادهای حاکمیتی در افزایش سهم اعتبارات استان اشاره و تصریح کرد: این اعتبارات که در پروژههای عمرانی هزینه شده، نقش مؤثری در تحولات شهرستانهای مرزی داشته است. چهارمین نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان با سه دستور کار بررسی و تصویب اولویتهای پژوهشی استان مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و ارائه گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان درخصوص اعتبارات ملی و تخصیص دریافتی سال جاری و نحوه هزینهکرد آن همراه بود.

کود مورد نیاز کشاورزان در خراسان جنوبی توزیع میشود

ایرنا – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای کشت پاییزه امسال کشاورزان با کمبود کود به ویژه اوره مواجه نیستند و به تدریج این کود در استان توزیع میشود.محمدرضا اکبری افزود: پس از طرح مباحثی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات سم، کود و بذور کشاورزی برخی کشاورزان برای کشت پاییزه و تامین کود مورد نیاز ابراز نگرانی کردند.وی گفت: این در حالی است که در مجموع ۱۵ درصد کود مورد نیاز کشاورزان شامل کودهای فسفاته و پتاسه وارداتی بوده و مشمول این گرانیها شده است.

وقوع ۲۴۱ فقره تصادف در خراسانجنوبی به علت صحبت با تلفن همراه

مهر – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسانجنوبی گفت: ۲۴۱ تصادف در خراسانجنوبی به علت صحبت با تلفن همراه از ابتدای سال جاری رخ داده است. عباسی اظهارکرد: استفاده از تلفن همراه و مکالمه هنگام رانندگی یک معضل بزرگ ایجاد کرده است و آن کاهش توجه راننده به مسیر و افزایش تعداد تصادفات است. وی بیانکرد: پیامک زدن و استفاده از فضای مجازی در حین رانندگی نیز خطر وقوع تصادفات را افزایش میدهد در حالی که برخی از شهروندان و رانندگان به این امر مهم توجه ندارند.

مطالبه تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان نهبندان در سفر معاون وزیر بهداشت به استان
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه با سفر به شهرستان مرزی نهبندان از بیمارستان شهید آتشدست بازدید کرد. به گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی روز پنجشنبه وارد نهبندان شد و روند فعالیت و خدماترسانی در بخشهای مختلف بیمارستان این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه این بازدید گفت: در سومین سفر معاون وزیر بهداشت به استان، بازدید از بیمارستان شهید آتشدست و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان نهبندان مدنظر قرار گرفته است. محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: در سفرهای قبلی از تمامی شهرستانهای استان به جز نهبندان بازدید انجام شده بود، به همین دلیل این سفر برای بازدید از شهرستان نهبندان اختصاص یافته که امید است مانند ۲ سفر قبلی سفر پربرکتی برای مردم نهبندان و مجموعه استان باشد. وی گفت: از سال گذشته تاکنون هفت میلیارد تومان از محل منابع داخلی دانشگاه برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نهبندان هزینه شده است.
همچنین معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مرزی نهبندان، با اشاره به گسترده بودن استان خراسان جنوبی و پراکندگی جمعیت افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دلیل داشتن شهرهای کوچک اما پراکنده و گسترده مقداری مظلوم واقع شده است. وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تنها مرکزی است که جز مرکز استان که دارای جمعیت بالا است، مابقی شهرستانهای دارای جمعیت پایین اما پراکندگی بالا را پوشش میدهد. وی عنوان کرد: برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم استان به ویژه شهرستان مرزی نهبندان باید همه دست به دست هم داده و به دانشگاه کمک کنیم.
وی بیان کرد: مجوز احداث ۲ پایگاه اورژانس در شهرستان نهبندان اخذ شده است که برای مشکلات احداث آن پیگیری لازم را انجام میدهیم. جان بابایی افزود: در ارتباط با سایر مشکلات حوزه درمان شهرستان از جمله فضای دیالیز، شبانهروزی شدن مراکز، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه و اتاق عمل پیگیریهای لازم تا حصول نتیجه را انجام میدهیم.
فرماندار نهبندان هم گفت: تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان مطالبه مردم شهرستان است که امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد. مجید بیکی افزود: هرچند مراجعه مردم به بیمارستانها به دلایل مختلف کمتر شده است اما باید اورژانس به عنوان اولویت اصلی بیمارستان شهید آتشدست نهبندان هرچه سریعتر تکمیل و بهرهبرداری شود. وی اظهار داشت: انتظار است این بیمارستان مجوز ارتقا به ۹۶ تختخواب را جذب کند چرا که با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت شهرستان نهبندان این اقدام ضروری است.

رییس فدراسیون: توان ارتقای کشتی در خراسان جنوبی وجود دارد

ایرنا – رییس فدراسیون کشتی گفت: توان ارتقای کشتی در خراسان جنوبی وجود دارد و با ایجاد زیرساختهای مناسب میتوان با سایر استانها رقابت کرد. علیرضا دبیر روز پنجشنبه در دیدار با شهردار بیرجند با اشاره به ظرفیت بالای شهرداری و شورای اسلامی شهر در حمایت از تیمهای ورزشی بخصوص ورزش کشتی گفت: اعتقاد دارم ماحصل کار شهرداریها در این خصوص میتواند بسیار موثر باشد و در صورت کمک شهرداریها به ورزش کشتی صد درصد اتفاقات خوبی در این زمینه رقم میخورد. شهردار بیرجند هم در این دیدار با اشاره به افزایش بودجه شهر خاطرنشان کرد: در بخش بوستانها، هفته گذشته نهمین بوستان شهر بیرجند با حضور استاندار افتتاح شد. وی گفت: در هر بوستانی که احداث شده، مهمترین قسمت آن زمینهای ورزشی بوده که در این راستا در حال حاضر بوستان کاج با ۱۲ زمین ورزشی استاندارد برای بانوان و آقایان در حال بهسازی و احداث است. جاوید همچنین برای هر گونه همکاری با هیات کشتی استان اعلام آمادگی کرد.

راه اندازی اولین آموزشگاه گردشگری در خراسان جنوبی

صداوسیما- مشکلات حوزه گردشگری خراسان جنوبی بررسی شد در جلسه هم اندیشی فعالان گردشگری استان که با حضور معاون اقتصادی و توسعه استانداری، نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی و جمعی از مسئولان و فعالان بخش گردشگری استان برگزار شد، فعالان گردشگری استان در خصوص حل مسائل و مشکلات این حوزه از جمله بیمه، تسهیلات بانکی، پرداخت مالیات و آسیب های ناشی از کرونا با همدیگر بحث و تبادل و نظر کردند. در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیتهای گردشگری در استان از راه اندازی اولین آموزشگاه گردشگری در کشور و ایجاد بوتیک هتل در شهر بیرجند خبر داد.

تهاتر بدهی مالیاتی با مطالبات از دولت

صداوسیما- اشخاص حقیقی و حقوقی که بدهی مالیاتی دارند و از دستگاههای اجرایی طلب کارند، میتوانند تهاتر کنند. عسکری سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان گفت: مؤدیان مالیاتی مشمول این طرح در صورت تمایل میتوانند درخواست خود را مربوط به مالیات قطعی و ابرازی دورههای سال ۱۳۹۸ به قبل به اداره امور مالیاتی محل سکونت خود ارائه کنند.

مجمع خیرین توسعه روستایی در خراسان جنوبی راهاندازی شد

ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از راهاندازی مجمع خیرین توسعه روستایی استان برای اولین بار در کشور خبر داد. سید کمال الدین میرجعفریان در مراسم آغاز به کار و تشکیل مجمع خیرین توسعه روستا و مناطق محروم استان (ماندگاران) گفت: با پیگیریهای شخص استاندار، شکلگیری این مجمع در خراسان جنوبی به صورت پایلوت کشوری انجام میپذیرد. وی تاکید کرد: با راهاندازی این مجمع ضمن شناسایی نواقص و مشکلات موجود در روستاها و مناطق محروم مورد هدف با بهرهگیری از توان و ظرفیت خیرین و علاقهمندان به فعالیتهای عامالمنفعه، زمینه توزیع امکانات به منظور رفع مشکلات آنان فراهم میشود.

بستری بودن ۵۵ بیمارکرونایی در بیمارستانهای خراسان جنوبی

صدا و سیما – ۵۵ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۶۶ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری اند که از این تعداد ۵۵ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند.دهقانی افزود: ۴ بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبتهای ویژه بستری اند که حال یک نفر مناسب نیست.وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید از فوت در بیماران کرونایی استان گزارش نشده و آمار کل فوت شدگان ناشی از این بیماری همان ۱۵۰ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت