خیرینی که فراری داده می شوند !

کاری- پس از چاپ گزارش داستان تلخ آوارگی همراهان بیمار ، پیگیر این مطالبه عمومی شدیم و با کریم پور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی درباره مشکلات و چالش های ساخت همراه سرا به گفتگو نشستیم. رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: در اکثر مراکز استانهای کشور مکان هایی برای اسکان بیمار و همراهانش در نظر گرفته شده است اما بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی با وجود گستردگی جغرافیایی و گذشت سالها از مرکز استان شدن هنوز مکانی ثابت برای این قضیه در نظر گرفته نشده است.کریم پور خاطر نشان کرد: این در حالی است که بیرجند قطب درمانی خراسان جنوبی به شمار می‌رود و بیماران بسیاری از دیگر شهرستانها و حتی کشور افغانستان به این شهر می آیند. وی با بیان اینکه از سال ۹۰ که مجمع خیرین سلامت شروع به کار کرد اولویت اول این مجمع بیمارستان درمان بیماران سرطانی ( ایرانمهر ) بود، ادامه داد: اولویت دوم همراه سرا برای بیمار و همراهان آنها بوده است که همچنان بی نتیجه مانده است.

حداقل طول درمان
۴۰ روز برای بیماران سرطانی

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: عموما برای بیماران سرطانی طول درمان حداقل ۴۰ روزه تجویز می شود که بیمار باید این مدت را در مرکز استان بگذراند.کریم پور با بیان اینکه افرادی که از روستاها و سایر شهرستانها می آیند قطعا نیاز به مکانی برای اسکان دارند، ادامه داد: چون این افراد تحت تاثیر اشعه پرتو درمانی می باشند گاها باید از حضور در فضای عمومی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز اجتناب کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی از این بیماران به دلیل هزینه بالای مراکز اقامتی، امکان اسکان در هتل ها و مهمانسراها را ندارند، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر تورم هر روزه هزینه های درمان ، باری مضاعف بر دوش بیمار و خانواده وی ایجاد می کند.

پیگیری های بدون نتیجه
برای همراه سرا !
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به مکاتبات انجام شده در سالهای گذشته با بنیاد مستضعفان برای واگذاری زمین همراه سرا، یادآور شد: در حالی که در آن بازه زمانی خیرانی نیز برای ساخت همراه سرا پیدا شد اما پروسه طولانی واگذاری زمین و مجوزها اجازه کار را نداد و متاسفانه خیران را هم از دست دادیم.کریم پور خاطر نشان کرد: اکنون بعد چندین سال با وجود داشتن پروانه و مجوز ساخت دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه همکاری انجام نداده و پروژه همچنان خاک می خورد! وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت همواره پیگیر این مساله بوده و هست اضافه کرد: راه اندازی همراه سرا در شهر بیرجند نیاز جدی است که می طلبند مسئولان ذیربط برای ساخت آن پای کار بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت