خستگی قهرمان کوچک در اوج

نخبه موتورسواری استان درگیر مشکلات مالی

موتورسواری از رشته های هیجان انگیز بین جوانان می باشد و در خراسان جنوبی نیز توانسته ایم در این رشته، برندهای داشته باشیم که چندین سال است سکوی اول تا سوم را از آن خود کرده اند .یکی از این نخبه های موتورسواری محمد سینا داشگر ۱۳ ساله می باشد که چندین مدال کشوری را از سنین پایین به دست آورده است. اما اکنون پدر او می گوید: دیگر درخواستی نداریم چرا که به دلایل مختلف کسی به ما کمک نکرده است و درگیر مشکلات مالی هستیم و هر سال انگیزه کمتری نسبت به سال قبل داریم.

دغدغه مالی مهمترین مشکل ما

پدر این قهرمان کوچک عنوان کرد: سینا در ۴ سالگی دوچرخه سواری نمی کرد ولی با موتور بهترین حرکات را انجام می داد. در ۷ سالگی به صورت حرفه ای این ورزش را شروع کرد و تا کنون ۶ مدال قهرمانی، ۲ مدال نایب قهرمانی و ۴ مدال سومی دارد. وی با بیان اینکه مشکلات مالی مهمترین دغدغه ماست، گفت: با توجه به افزایش سن سینا از سال گذشته موتور او نیز بزرگتر شده و اکنون با موتور ۸۵ سی سی مسابقه می دهد و با اینکه موتور به روزی برای او نگرفتیم و قدیمی است ولی ۴۴ میلیون تومان هزینه داشت .اگر می خواستیم مانند دیگر ورزشکاران این رشته در استان های دیگر موتور به روز خریداری کنیم خیلی بیشتر از این قیمت باید پرداخت می کردیم که از توانایی ما خارج بود. به گفتۀ وی علاوه بر این هزینه استهلاک موتور در تمرینات و مسابقه، لاستیک ها و باقی هزینه ها باعث می شود در هر سال حداقل چند نوبت حدود ۱۲ میلیون تومان خرج کنیم که سالیانه مبلغ زیادی می شود.

قول هایی که عملی نشد

مجتبی داشگر پدر ورزشکار نوجوان موتور سوار استان گفت: در زمان مدیرکل سابق قول کمک های مالی داده شد که با تغییر مدیریت این قول به انجام نرسید و اکنون هم که دیگر کسی به این موضوع توجهی نمی کند. به گفتۀ وی برای انگیزه دهی و قهرمان شدن سینا قول کمک در خرید موتور را هم دادند که باز هم عملیاتی نشد و با وجود اینکه در این رده سینا کوچک ترین ورزشکار کشور، هر سال سکو دارد ،اما برای مسئولان استانی اهمیت ندارد. وی با بیان اینکه گلایه زیاد داریم ولی کسی گوش نمی دهد، عنوان کرد: حتی هزینه های ایاب و ذهاب برای مسابقات را هم خود ما پرداخت می کنیم که به دلیل حمل موتور خیلی زیاد می شود و تمام این موارد و هزینه های زندگی باعث شده است که هر سال انگیزه ای کمتر برای سال بعد داشته باشیم، البته تا جایی که در توان ما باشد از سینا حمایت خواهیم کرد، ولی در استان هم باید چنین سرمایه های ورزشی دیده شوند. به گفتۀ وی تنها درخواست ما این است که کسی به عنوان اسپانسر افراد با استعداد را حمایت کند تا بتوانند با انگیزه و با قدرت بیشتر راه خود را ادامه دهند و به دلیل مشکلات مالی افت نداشته باشند.

موتورم به روز نیست

محمدسینا داشگر قهرمان نوجوان موتور سواری استان نیز به آوا گفت: مشکل من فقط در موتور می باشد چرا که دیگر رقبای من موتورهای به روز با تمامی امکانات را دارند و به همین دلیل خیلی بهتر می توانند در مسابقات خود را نشان دهند. خواسته اش این است که برای بیان مشکلات با استاندار دیدار کند تا شاید ایشان بتواند کاری برایش انجام دهند یا راهکاری تعیین شود که از طرق مختلف مورد حمایت قرار گیرد. به گفتۀ وی موتورسواری ورزش خطرناکی است که با کمی بی دقتی با آسیب های جدی همراه است اما به دلیل علاقه و عشقی که به این رشته دارم هیچ وقت از این آسیب ها نترسیده ام و به راه خود ادامه داده ام و می خواهم مسئولان در ادامه راه به من کمک کنند تا بتوانم موفقیت های بیشتری برای خراسان جنوبی کسب کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت