خراسان جنوبی همچنان رکوردار در آمار فوت و بستری بیماران کرونایی

در حالی که ۳ روز از آغاز شروع طرح محدودیت های کرونایی می گذرد خراسان جنوبی همچنان پیشتاز در مرگ و میر و بستری ناشی از ابتلا به کرونا است و سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت استانهای مشابه خراسان جنوبی که بیشترین میزان بروز مرگ و میر کرونایی را داشتند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم دکتر سیما سادات لاری، گفت: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است. وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استانهای ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بوده است که میانگین بروز در استانهای یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است. لاری ادامه داد: میانگین بروز هفتگی موارد مرگو میر ناشی از کرونا در کشورمان حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استانهای یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است. و در هر دو حوزه خراسان جنوبی رتبه های بالا و نگران کنندهای را به خود اختصاص داده است . هر چند به عقیده بسیاری از کارشناسان ورود قاطع ملانوری ، استاندار به موضوع مدیریت کرونا و تصمیمات ضربتی و بر اساس شرایط بومی استان که گرفته شد امید به نزولی شدن این مسیر را بیشتر کرده است . بررسی های میدانی نشانگر آن است که مردم و اصناف خراسان جنوبی از ابتدای شروع محدودیت ها همکاری خوبی در زمینه اجرای آن داشته اند

عمل به محدودیتها لازمه کنترل بیماری کرونا است
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عمل به محدودیتها لازمه کنترل بیماری کرونا است اما محدودیتهایی که گذاشته شده، معجزهگر نیستند. محمد دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: محدودیتها فقط حلقههایی از زنجیری هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد اما اگر در کنار این محدودیتها باز هم ما پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنیم، باعث تداوم بیشتر این بیماری خواهیم بود.وی افزود: از ابتدای مهر ماه شاهد شروع پیک سوم در استان بودیم و یکسری از استانهایی که قبل از شروع مهر ماه در کشور درگیری زیادی نداشتند، به شدت دچار درگیری شدند، در واقع در استان خراسان جنوبی پیک اول بیماری از مهر ماه به بعد شروع شده و قبل از آن اصلا پیکی نبود؛ یک محدود گرفتاری را داشتیم و در کشور هم شاید بعدا بتوان ارزیابی و تحلیل دقیقتر را ارائه کرد.

۷ شهرستان استان در وضعیت قرمز

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص رنگبندی شهرستانها گفت: رنگبندیها بعد از این فقط به سه رنگ قرمز (خیلی پرخطر)، نارنجی (پرخطر) و زرد (متوسط خطر) خواهد بود و هفت شهرستان بیرجند، قاینات، نهبندان، سرایان، بشرویه، فردوس و طبس وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر را دارند، چهار شهرستان خوسف، زیرکوه، درمیان و سربیشه وضعیت نارنجی یا پرخطر را دارند و بر این اساس محدودیتها اعمال میشود. وی افزود: محدودیت حضور کارمندان در ادارات، محدودیت تردد بین شهری و درون شهری در شهرهای قرمز رنگ و محدودیت فعالیت مشاغل از جمله محدودیتهای اعمال شده است.

یک سوم کارکنان به ادارات میروند

دهقانی گفت: درخصوص ادارات و سازمانها در شهرهای قرمز فقط یک سوم از کارکنان میتوانند در محل کار حضور پیدا کنند، در شهرستانهای نارنجی تا ۵۰ درصد و در شهرستانهای زرد تا دوسوم کارکنان میتوانند در محل کار حضور داشته باشند.وی اظهار کرد: همچنین ماموریتهای اداری غیرضروری کاملا ممنوع است و در شهرهای زرد و نارنجی ماموریتهای داخل استانی با مجوز بالاترین مقام مسئول آن دستگاه انجام میشود.دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: درخصوص برگزاری جلسات در شهرهای قرمز اول تا حد امکان جلسهای برگزار نشود و در صورت برگزاری حضور حداکثر ۱۵ نفر در جلسه با فاصله ۴ متر برای هر نفر و تهویه مناسب انجام شود، در شهرهای نارنجی حداکثر تا ۲۰ نفر و در شهرهای زرد تا ۳۰ نفر اجازه دارند در جلسه شرکت کنند همچنین کارکنان ادارات و سازمانها موظفند از ماسک استفاده کنند.

تردد در شهرهای قرمز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است

وی درباره محدودیت تردد خودروها در شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی بیان کرد: از ابتدای آذر ماه به مدت یک ماه خروج خودروها با پلاک بومی ممنوع است همچنین از ابتدای آذر به مدت یک ماه ورود خودروها با پلاک غیربومی به این شهرستانها ممنوع است و در شهرستانهای قرمز رنگ از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هرگونه تردد خودروها در داخل شهر، ممنوع است به جز کسانی که شرایط خاص دارند. دهقانی افزود: بر اساس رنگبندی در شهرستانهای قرمز از اول آذر به مدت ۲ هفته به جز گروه شغلی یک، تمامی مشاغل دیگر اجازه فعالیت ندارند، در شهرهای با رنگ نارنجی گروه شغلی یک و دو و در شهرهای زرد هم گروههای شغلی یک، دو و سه اجازه فعالیت دارند همچنین فعالیتهای آموزشی فرهنگی فقط در شهرهای زرد اجازه فعالیت دارند.

دستگاههای اکسیژنساز تامین شد

وی درخصوص تامین دستگاه اکسیژنساز برای شهرستانهای استان بیان کرد: ما حدود سه هفته پیگیر خرید سیلندر اکسیژن بودیم که در چند روز گذشته موفق شدیم ۲۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری را با قیمت یک میلیارد تومان خریداری کنیم و طی دیروز و روز قبل از آن بین بیمارستانهای استان توزیع شد تا همکاران ما از فشار تامین پرتراکم اکسیژن خلاص شوند و تحت تنش نباشند. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از شهریور ماه به دنبال دستگاه اکسیژنساز بودیم و بر اساس اعتباری که آمده بود، دو بیمارستان ولیعصر(عج) و بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس در اولویت بودند که دستگاه بیمارستان ولیعصر (عج) دو هفته است، نصب شده و در شهرستان طبس هم دستگاه رسیده و قرار است، یکشنبه نصب شود.وی افزود: همچنین برای بیمارستان حضرت رسول هم مبلغی را ما تامین کردیم و ۳۰۰ میلیون هم با کمک یکی از خیرین شهرستان فردوس تامین شد، در شهرستانهای بشرویه و نهبندان نیز معاون درمان وزیر بهداشت تماس گرفتند که برای این دو شهرستان دستگاه اکسیژنساز را تامین خواهیم کرد.

همراهی سپاه، بسیج و گروههای جهادی با مدافعان سلامت

وی همچنین گفت: از ابتدای بیماری کرونا همیشه سپاه پاسداران، بسیج و گروههای جهادی کنار ما بودند و از ابتدای بیماری پرسنل پرستار بازنشسته و پرسنلی که عضو بسیج جامعه پزشکی بودند، به ما کمک کردند. دهقانی اظهار کرد: در کارهای غیر تخصصی گفته شد بیمار نباید همراهی داشته باشد لذا نیاز داریم کسانی باشند که به بیمار کمک کنند در بعضی از بیمارستانهای ما این عزیزان طبق آموزشی که دیدند پای کار آمدند که جا دارد از آنان تقدیر و تشکر کنم.وی افزود: اکنون هم طرح سردار شهید سلیمانی طرح محله محور کنترل بیماری کرونا است که در تمام کشور انجام میشود.

توصیه های فرماندار بیرجند برای دو هفته نفسگیر

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از مردم میخواهیم کمک کنند تا با حداقلها این دو هفته محدودیت را بگذرانیم، گفت: ابلاغیهای صادر شده که دستگاههای خدمات رسان در این دو هفته به دلیل بدهی خدمات آب، برق و گاز را قطع نکنند.علی ناصری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به تجربیات فروردینماه، اکنون در سه سطح محدودیت داریم که شامل محدودیت ورود اتومبیلهای غیر پلاک شهرستانی به شهرستان، محدودیتهای خروج خودروهای بومی و محدودیت فعالیت اصناف به جز گروه یک است.فرماندار بیرجند ادامه داد: تردد وسایل حمل و نقل عمومی در درون شهر تا قبل از ساعت مشخص شده مشکلی نداشته و پس از آن محدودیت وجود دارد. وی با بیان اینکه تمام این موارد به منظور کاهش و محدودیت در دورهمیها، رفت و آمدها و هرگونه تجمعات است که مردم باید خود رعایت کنند، افزود: در خصوص عدم رعایت پروتکلها در ادارات و عدم اجازه کارفرما برای عدم صدور مرخصی برای کارکنان، مجازاتهایی دیده شده تا از انجام تخلفات به صورت عامدانه جلوگیری شود. ناصری از فعالیت یک سوم کارکنان در ادارات گفت و ادامه داد: ممکن است برخی از بخشهای ادارات را تعطیل کنیم تا از تردد مردم جلوگیری کنیم.

جدی بگیرید تا نتیجه بگیریم

وی با بیان اینکه مردم باید آماده سختی دو هفتهای باشند و این مسئله را جدی بگیرند تا بعد از آن نتایج مثبت را ببینیم، افزود: مردم توجه کنند این فصل، فصلی که سرماخوردگی در آن شایع باشد نیست و اگر افراد علائمی دارند باید سریعا با مراکز بهداشت و یا پزشکان ارتباط بگیرند چراکه هرچه بیماریابی بیشتر انجام شود و مردم کمک کنند، راحتتر سیر درمان این بیماری طی خواهد شد.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه بسیاری از افراد با ماندن در خانه و مصرف داروهای سبک، درمان میشوند به شرط اینکه به محض دیدن علائم به مراکز درمانی مراجعه و در خانه بمانند، تصریح کرد: مردم لازم است فعالیتهای عادی را در این دو هفته کاهش دهند. ناصری با بیان اینکه در این مدت، دستگاههای خدمات رسان خدمات خود را قطع نخواهند کرد، اظهار کرد: ابلاغیهای صادر شده که دستگاههای خدمات رسان در این دو هفته به دلیل بدهی خدمات آب، برق و گاز را قطع نکنند. وی افزود: همچنین به بانکها ابلاغ شده در این مدت پیامکهای مربوط به بدهی اقساط را ارسال نکرده و با هماهنگی شورای بانکها تصمیم بر این شد تا از برگشت زدن چکها در این مدت خودداری شود. فرماندار بیرجند بیان کرد: در این مدت، ورودیها را کنترل میکنیم و معابر منتهی به تفرجگاهها بسته شده و مردم باید از تجمع در پارکها، مراکز تجمعی و جادههای سلامت خودداری کنند. ناصری افزود : اگر مردم تخلفی را مشاهده کردند، به سامانه ۴۰۳۰ و یا ۱۲۴ برای پیگیری اطلاع دهند.

مشکل مردم در این روزها چیست؟

فرماندار بیرجند به دیدارهای مردمی اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکلی که مردم در این روزها دارند، مشکلات اقتصادی ناشی از محدودیتهای اصناف است که این موضوع را درک و منتقل میکنیم. ناصری با بیان اینکه از مردم میخواهیم کمک کنند تا با حداقلها این دو هفته را بگذرانیم، تصریح کرد: رایزنی کردهایم تا تسهیلات ارزان قیمت و یا کمکهایی را از طریق سازمانهایی چون امور مالیاتی و تامین اجتماعی ارائه دهیم. وی با بیان اینکه تدابیری توسط ستاد ملی مدیریت کرونا انجام خواهد شد تا فشار بر اصناف کمتر شود، افزود: مردم در این دو هفته لازم است بحثهای بانکی و تهیه اقلام غیرضروری را به بعد واگذار کنند. فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه طبق هماهنگی به عمل آمده بانکها در این مدت، با مبادلات بین بانکی همکاری خواهند کرد، بیان کرد: مردم از حمل پول نقد خودداری کنند. ناصری با بیان اینکه مردم برخی از امور غیرضرور را به پس از این دو هفته واگذار کنند، تصریح کرد: هرچقدر تقاضا زیاد باشد و ادارات و نهادها نتوانند به علت کمبود نیروی ناشی از محدودیتها به آن رسیدگی کنند، نارضایتی ایجاد خواهد شد؛ لذا مردم تقاضاهای غیرضروری را به بعدا موکول کنند.

در این دو هفته عروسی نگیرید

فرماندار بیرجند اظهار کرد: در این مدت هیچ آزمایش ازدواجی صورت نخواهد پذیرفت و محضرها و دفاتر ازدواج و طلاق حق ثبت ازدواج و طلاق را ندارند. ناصری با بیان اینکه آزمایشات غیرضروری لغو خواهد شد تا از برگزاری مراسم عروسی در داخل خانهها جلوگیری کنیم، ادامه داد: افرادی که در این تاریخها مراسم ازدواج خود را برنامهریزی کردهاند، حتما تاریخها را تغییر دهند تا ازدحام در آزمایشگاه صورت نگیرد. وی با بیان اینکه تمام دستورالعملهایی که تاکنون ابلاغ شده دستگاهها اجرا کردهاند و دستگاه متخلفی نداشتهایم، تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا، پیگیریها را برای پیشبرد برنامهها انجام میدهیم، از جمله بحث مسکن اقشار کم درآمد و آبرسانی به روستاها در حال اجراست. فرماندار بیرجند یک خبر جدید هم داد و اظهار کرد: در روستاهایی که مردم واحد مسکونی دارند برای بازسازی و ساخت، تسهیلات دولتی بلاعوض و قرضالحسنه اعطا میشود که لازم است مردم بعد از ایام تعطیلی برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند. ناصری ادامه داد: مباحثی برای ارتقای شهری در این مدت به اجرا درآمده که تصویب طرح جامع ترافیک شهر بیرجند و طرح مدیریت پسماند بیرجند که باعث حل برخی از مشکلات شهری شد، از آن جمله است. وی با بیان اینکه تقویت سیستم بهداشتی و درمانی مهم ترین بعد کاری در این ماههاست، یادآور شد: تقاضا دارم مردم علی رغم محدودیتها، این موارد را به عنوان یک ضرورت تلقی کرده و انتظارات را کمتر کنند چرا که این موارد برای حفظ سلامت تمام آحاد جامعه است تا به سلامتی خود و اطرافیان و رفع خستگی کادر درمان کمک کنیم.

فضای زیبای شهری، حق مردم است
جم- استاندار خراسان جنوبی گفت: به لحاظ ذائقه بصری، مردم حق دارند از شهری زیبا با معابری مناسب برخوردار باشند. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه بررسی آخرین وضعیت برنامه ها و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی که با حضور مدیرکل و معاونین این مجموعه برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر چه کار شما در مجموعه راه و شهرسازی با آسفالت و قیر و مصالح ساختمانی مرتبط است اما از آن جایی که نتیجه کارتان با روحیه مردم در ارتباط است، کاری ظریف به شمار می رود. وی تصریح نمود: در حوزه شهرسازی با دو موضوع سرو کار دارید، ساخت و سازهای نهادهای عمومی و بخش خصوصی که در دو حالت باید نظارت کافی صورت گیرد. استاندار متذکر شد: ناظرین در این زمینه نقش مهمی دارند و باید به وظیفه خود در زمینه استحکام بنا، رعایت اصول شهرسازی و … به درستی عمل کنند. ملانوری تأکید کرد: ناظران باید در طراحی پروژه ها، فرهنگ، رسوم و عرف جامعه را در نظر بگیرند و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه را هم در نظر داشته باشند.وی از کار در حوزه ساخت و ساز شهری به حق الناس تعبیر کرد و گفت: در همه پروژه هایی که اجرا می کنیم باید آینده نگر باشیم، چرا که ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال دیگر آیندگان کارهای ما را می بینند، ما را قضاوت می کنند و بر اساس عملکردمان به ما درود می فرستند یا نفرین مان می کنند. استاندار از راه ها به عنوان شریان های حیاتی استان نام برد و تأکید کرد: محورهای مواصلاتی یکی از شاخص های اصلی توسعه به شمار می روند.ملانوری ادامه داد: اگر ما از توسعه در بخش های مختلف حرف می زنیم، نیاز است که راه های دسترسی مناسبی داشته باشیم و تلاش کنیم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.وی یادآور شد: در بحث تقسیم خدمات در حوزه راه ها و بهسازی محورهای مواصلاتی باید توزیعی عادلانه داشته باشیم و به تناسب نیاز هر منطقه، اعتبار تخصیص دهیم تا همه مناطق به یک اندازه دیده شوند .استاندار در بخش دیگری از سخنانش از تلاش حوزه راه و شهرسازی استان برای جذب اعتبارات ملی گفت و خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد در این زمینه روند رو به رشدی داشته ایم لذا باید ضمن حفظ وضع موجود برای افزایش این اعتبارات تلاش نماییم. ملانوری تأکید کرد: ما به همان اندازه که در جذب اعتبارات و اجرای پروژه ها تلاش می کنیم و نتایج خوبی را رقم می زنیم به همان اندازه هم انتظارات مردم را بالاتر می بریم که البته این حق مردم است. وی گفت: انتظار این است که موارد گذشته با همان شدت و حتی بیشتر ادامه پیدا کند و آن جا که موانعی سد راه می شوند با جدیت پیگیری صورت گیرد تا رفع شوند.استاندار تلاش های صورت گرفته طی یکی دو سال گذشته را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات استان در زمان حضور استاندار قبلی رضایتمندی مردم را به همراه داشته که قابل تحسین است. ملانوری به پروژه راه آهن هم اشاره کرد و گفت: اگر چه این پروژه، به گونه ای نیست که ظرف ۶ ماه یا یک سال آینده به ثمر برسد اما چون از پروژه های کلیدی استان است باید با جدیت دنبال شود و به نتیجه هم برسد. وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد؛ اقدامات با سرعت تداوم یافته و با انگیزه پیش بروند تا مردم از عایدات آنها منتفع شوند.شایان ذکر است: داعی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در ابتدای جلسه ضمن گزارش مبسوطی از اقدامات این حوزه در سال های گذشته، از رشد ۶۷ درصدی اعتبارات ملی جذب شده در سال ۹۹ به نسبت سال قبل گفت و به تلاش هایی اشاره کرد که در راستای توسعه راه های دوبانده استان صورت گرفته است.

اجرای قرنطینه معکوس در طرح شهید سلیمانی
اصغری- استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین گام درطرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای قرنطینه معکوس است. ملانوری با بیان این مطلب در جلسه بررسی راهکارهای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی(طرح محله محور مبارزه با بیماری کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج) خاطر نشان کرد: در این طرح نیروهای بسیجی همراه با کارشناسان حوزه بهداشت و درمان به اجرای پروژه قرنطینه معکوس اقدام می نمایند. وی ادامه داد: به این ترتیب که افراد در معرض خطر، شامل سالمندان و افراد با بیش از ۶۰ سال سن، زنان باردار، اقشار کم درآمد و… تحت مراقبت و کنترل قرار می گیرند. به گفته وی؛ این کار با هدف دور کردن این افراد از محیط های آسیب زا و حفظ سلامتی آنها می باشد. ملانوری افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، طرحی خانه محور و محله محور است که از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در کل کشور اجرا می شود. وی تأکید کرد: در قالب این طرح به خانواده ها تفهیم می شود که مقابله با بیماری و مدیریت برای پیشگیری از ابتلا را باید از محیط خانه شروع کنند. به گفته وی؛ اجرای موفق این طرح نیازمند هماهنگی و همکاری حوزه های مختلف است. استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: این طرح که در ستاد ملی پایه گذاری شده باید با توجه به شرایط استان، بومی شود.
استاندار، همزمانی اجرای این طرح با هفته بسیج را به فال نیک گرفت و گفت:طرح محله محور مبارزه با بیماری کرونا یا همان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با کمک و مساعدت بسیج، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. استاندار اظهار کرد: برای اجرای این طرح، اتاق های عملیات در مرکز استان و در شهرستان ها راه اندازی می شود.ملانوری گفت: اطلاع رسانی برای ارتباط تلفنی مردم با سامانه ۴۰۳۰ و پایش اولیه باید به صورت همزمان انجام شود تا مثل اوایل شیوع کرونا، بیماریابی ها به شکل گسترده تر اتفاق بیفتد. وی تأکید کرد: کنترل و پایش هوشمند بیماران نیز از دیگر گام های این طرح می باشد. شایان ذکر است؛ در ابتدای این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و جمعی از متولیان امر برگزار شد، گزارش هایی درخصوص برنامه ریزی های صورت گرفته برای تحقق این طرح ارائه شد.

انتقادنماینده از وضعیت جاده استراتژیک شهداد به نهبندان
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با انتقاد از عدم بازسازی جاده شهداد به نهبندان گفت: طرح سؤال از وزیر برای پیگیری این موضوع توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده است. مصطفی نخعی اظهار کرد: جاده شهداد به نهبندان یکی از جادههای استراتژیک و از محورهای مواصلاتی مهم شرق کشور است. وی با اشاره به اینکه این جاده مراکز صنعتی مرکز کشور در استانهایی چون اصفهان را به بازارچههای مرزی خراسانجنوبی چون دوکوهانه و ماهیرود میرساند، بیانکرد: نهبندان از جمله مراکز مهم معدنی شرق کشور است که رونق بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با آن به این جاده ارتباط دارد. نخعی گفت: متأسفانه در سیل ابتدای سال ۹۷ این جاده مانند بسیاری دیگر از جادههای کشور در شمال و غرب تخریب شد ولی متأسفانه تاکنون برای بازسازی آن اقدامی صورت نگرفته است. وی با اشاره به اینکه مجموع این عوامل منجر به تذکر کتبی ما به عنوان نمایندگان مردم در این زمینه به وزیر راه شد، اظهار کرد: از آنجایی که پاسخهای وزیر محترم برای ما قانع کننده نبود، طرح سوال از وزیر را مطرح کردیم. وی بیانکرد: بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از وزیر راه را امضا کردهاند و این طرح توسط هیئت رئیسه مجلس نیز اعلام وصول شده و در نوبت کمیسیون است. نخعی با بیان اینکه معاون وزیر راه بازدیدی از جاده شهداد داشتهاند، گفت: امیدواریم با حضور وزیر راه در کمیسیون مربوطه و بیان اقدامات مدنظرشان برای بهسازی جاده مد نظر، هر چه زودتر جاده شهداد به نهبندان تعیین تکلیف و مردم از عوائد آن بهرهمند شوند.

مراسم عروسی نگیرید؛ مجازات میشوید
دادستان مرکز خراسان جنوبی گفت: مخالف شادی مردم نیستیم، اما اکنون این شادی در تجمعات به قیمت جان مردم تمام میشود و برای حفظ جان مردم با برگزارکنندگان برخورد قانونی میکنیم. حجت الاسلام علی نسائی زهان در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون آن چه که اهمیت دارد جان مردم است و ما به عنوان مجریان قانون لازم است نسبت به جان مردم حساس باشیم.نسائی با بیان اینکه تمام این تجمعات، عروسیها و دورهمیها مسبب افزایش کرونا هستند، تصریح کرد: با این تجمعات به جامعه خسارت میرسد و جان مردم به خطر میافتد. وی افزود: اکنون برخی از مشاغل و اصناف تعطیل شده و نیروی کار ادارات تقلیل یافته و از این جهت به جامعه خسارت وارد شده، اما در این میان افرادی پیدا میشوند که دانسته یا ندانسته باعث میشوند تمام این کارها بی فایده باشد. دادستان بیرجند خاطرنشان کرد: ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین کرده است. نسائی بیان کرد: باید با برهم زنندگان سلامت جامعه، برخورد قانونی صورت گیرد تا این افراد متوجه شوند که قانونی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت و ستاد کرونا تصمیم گرفته که مغازهها بسته شوند یا نماز جمعه برگزار نشود، عروسیها نیز نباید برگزار شوند و از باب حقوق عامه مردم و حفظ سلامتی جامعه از برگزاری تمام این مراسمات جلوگیری خواهیم کرد و برگزارکنندگان مورد تعقیب قضایی خواهند گرفت.

هدف گذاری برای استانی بدون مددجو

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: باید برای داشتن استانی بدون مدد جو هدف گذاری کنیم. ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه هم اندیشی مدیرکل و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خاطرنشان کرد: اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه حمایت از اقشار ضعیف جامعه بسیار ارزشمند است اما باید به سمتی برویم که مردم از فقر و گرفتاری بیرون بیایند و فعالیت های این مجموعه کمتر و کمتر شود. وی ادامه داد: این هنر ماست که با برنامه ریزی درست و اجرای طرح ها و پروژه هایی اشتغالزا، فقر را در استان ریشه کن نماییم. وی با بیان این که خراسان جنوبی، استانی مستعد و با قابلیت های فراوان است، متذکر شد: باید مجموعه امداد بسیج شود و با تشکیل شورایی متشکل از افراد صاحب نظر و مؤثر، به شکلی برنامه ریزی کند که از این ثروت های خدادادی در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش خود استفاده نماید. ملانوری، اقدام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و ایجاد سالانه ۵ هزار شغل را تحسین برانگیز خواند و گفت: این اقدام درآمدزایی برای ۵ هزار خانواده را به همراه داشته لذا بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: توصیه این است که در کنار این اشتغالزایی و کمک به تأمین مسکن و معیشت خانوارها، برنامه جامعی طراحی شود که طی آن، سالانه تعداد قابل توجهی از مددجویان امداد از چتر حمایتی این مجموعه خارج شوند.

بیمارستان رازی بیرجند، فضایی امن برای بیماران قلبی و عروقی

رئیس بیمارستان رازی بیرجند گفت: این بیمارستان هم اکنون مختص خدمات تخصصی است و بیماران کرونایی را پذیرش نمی کند. به گزارش صدا و سیما، دکتر موسوی میرزایی با اشاره به برطرف شدن مشکلات بیمارستان ولی عصر بیرجند و انتقال بیماران کرونایی بیمارستان رازی به این بیمارستان گفت: هم اکنون بیمارستان رازی فضایی امنی برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران قلب و عروق، مغز و اعصاب و سایر بیماران است. وی با بیان اینکه تاخیر در مراجعه بیماران تخصصی همچون قلب و عروق، حلق و بینی و مغز و اعصاب برای بیماران بسیار خطرناک است، گفت: بیماران می تواند بدون هیچ دغدغه ای برای معالجه بیماری خود به این بیمارستان مراجعه کنند. دکتر موسوی میرزایی همچنین افزود: کلینیک تخصصی این بیمارستان هم در دوشیفت صبح و عصر به بیماران خدمات تخصصی سرپایی ارائه می کند.

دوره رسم جهاد برای تمامی گروههای جهادی خراسان جنوبی برگزار میشود

خیرآبادی- رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: با هدف تعمیق بینش و تقویت عملکرد جهادگران در حوزههای محرومیتزدایی و پیشرفت برای تمامی گروههای جهادی، دوره رسم جهاد به صورت مجازی در استان برگزار میشود. سرهنگ مهدی هنری بیان کرد: جهادگران خراسان جنوبی میتوانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی b2n.ir/739874 و جهت کسب اطلاعات بیشتر به https://ble.ir/jahadgaran برای ثبتنام در دوره رسمی جهاد اقدام کنند.

حضور فعالانه و موثر طلاب و دانشجویانبسیجی در فعالیتهای فرهنگی

صداوسیما- نماینده ولی فقیه در استان گفت:رسالت اصلی طلاب و دانشجویان بسیجی، حضور فعال و موثر در بخش های فرهنگی است. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان بسیجی به مناسبت دوم آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی گفت: بسیج یک نوع تفکر است که همهی قشرها به نحوی در آن سهیم هستند. وی با اشاره به اینکه طلاب و دانشجویان همواره در بخشهای محتلف خدمت رسانی می کنند افزود: اما طلبه و دانشجو یک وظیفه اختصاصی دارد و آن حضور فعال و موثر در بخشهای فرهنگی است.

شناسایی ۶۸ بیمارجدید کرونا و فوت ۶ نفر دیگر در خراسان جنوبی

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که ، ۱۶ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۱۰ نفر قاین، ۱۹ نفر طبس، ۱۱ نفر نهبندان، ۸ نفر درمیان، ۱ نفر سربیشه، ۲ نفر سرایان و ۱ نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف است. دکتر مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و با این تعداد، آمار کل فوتیهای استان به ۵۴۲ نفر رسید.

داماد نهبندانی به جای خانه بخت روانه زندان شد

دادستان نهبندان گفت : داماد و پدر عروس به علت برگزاری جلسه عروسی و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی با صدور قرار کفالت و عدم معرفی کفیل روانه زندان شدند. کاظم علیپور اظهار کرد: داماد چند روز قبل از برگزاری جلسه عروسی نزد وی آمده که از سوی دادستان به او تاکید شده بود در شرایط فعلی جلسه برگزار نکنند ولی متاسفانه توجه نکرده و اقدام به برگزاری مراسم کردند. وی گفت: حین برگزاری مراسم عروسی، به تذکرات پاسگاه شهر شوسف برای لغو و عدم برگزاری مراسم توجه نکرده و همچنین نامبرده قصد داشته مراسم پاتختی را همان شب برگزار کند که با حکم مقام قضایی نامبردگان بازداشت و راهی زندان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت