خراسان جنوبی ها در گلریزان ۱۴۰۲ زندانیان جرایم غیر عمد، گل گاشتند

کاری – یکتا به روی سکو می رود و با چشمانی اشکبار قطعه ای برای پدر زندانی اش می خواند اشک حضار همزمان با گریه های این کودک جاری می شود. آن سوی سالن یک پدر لنگه گوشواره دخترش را برای آزادسازی زندانیان اهدا می کند. اینجا حال و هوای دیگری دارد. جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد. آری، نیکوکاران خراسان جنوبی اینبار هم مثل سال‌های گذشته، دست یاری خویش را به سوی نیازمندان دراز کرده‌اند تا مهربانی را در این ماه برای زندانیان جرایم غیر عمد، معنا و بهاری تازه را برای آنها شکوفا و این نیازمندان را از سرچشمه فیض الهی سیراب کنند و گویی دستان خدا باشند برای دست‌گیری از آن بندگان در بندی که خانواده‌هایشان چشم انتظار آنها هستند.

روشن شدن جشن گلریزان با اهدای مبلغ ده میلیارد ریالی
اولین چراغ نوزدهمین همایش جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان خراسان جنوبی با اهدای مبلغ ده میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان سپاه انصار الرضا (ع) روشن می کند و پس از آن باقی خیران پا به میدان می گذارند تا با اهدای مبالغ اهدایی قدمی برای برگشت یک پدر و مادر به آعوش خانواده بردارند. چراغ بعدی توسط استاندار خراسان جنوبی روشن شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از کمک ۵۰۰ میلیونی استاندار به ضیافت رهایی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد. سید محمد رضا طالبی در جشن گلریزان مرکز استان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، ضمن ابلاغ سلام استاندار به شرکت‌کنندگان در این مراسم اظهار داشت: استاندار مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کرده است.
وجود ۵۴ نفر زندانی با جرایم غیر عمد و محکومیت مالی
این جشن عصر یکشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از خیران در مجتمع غدیر بیرجند برای آزادسازی ۵۴ نفر از زندانیان با محکومیت های مالی و جرائم غیر عمد برگزار شد که در مجموع بدهی این زندانیان حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در روایاتی آمده امام علی(ع) وقتی دارایی کسی را اعلام کنند می فرمودند دارایی آن چیزی است که فردی پیشاپیش برای آخرت خود فرستاده است.
حجت الاسلام علی موحدی راد با بیان اینکه برخی می‌گویند وسع مالی ندارند تا انفاق کنند، یادآور شد: این در حالی است که امام صادق(ع) فرمودند سه جا بر خدا واجب است که بنده خود را به بهشت بفرستد یکی از این سه مورد این است که طرف در صورت تنگدستی انفاق کند.
وی با اشاره به اینکه در ستاد دیه استان اگر کسی هزار تومان کمک کند آن را می پذیریم، خاطر نشان کرد: دست آن برادر و چادر خانم رو می بوسیم همین اعداد و رقم های ناچیز در کنار هم چند زندانی را آزاد می‌کند.

آزاد سازی ۱۳۷ زندانی در سال گذشته
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته به همت مردم و خیران تعداد ۱۳۷ نفر زندانی استان آزاد شدند که از این تعداد ۵۰ نفر بدهی مالی، ۶۷ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه و دو نفر به دلیل دیه بودند.حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به اینکه برای مهریه هم با شرایط خاص فردی را به زندان می فرستیم و فرصت هایی داده می‌شود و در نهایت طرف اگر قدرت پرداخت نداشته باشد بازداشت می شود، ادامه داد: وی با تاکید بر اینکه دیه هم مربوط به صدمات غیرعمد است، ادامه داد: و مردم بدانند هزار تومن برای جرایم عمدی هزینه نمی‌کنیم و فقط و فقط برای محکومان مالی و عیر عمد هزینه داریم.وی یادآور شد: از بین زندانیان آزاد شده ۱۳۲ نفر مرد و ۵ نفر زن هستند که در هزینه کرد وجوه خیران سعی می کنیم با حداقل مبلغ رضایت شکات بگیریم و مبالغ را حساب شده و دقیق هزینه کنیم. رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی یادآور شد: هر چقدر مبلغ در جشن گلریزان جمع کنیم و ۲ برابر آن از ستاد دیه کشور بگیریم.

امیدواریم ۵ زندانی جرایم غیر عمد در سرایان به آغوش خانواده برکردانیم
غلامرضا حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی در حاشیه مراسم با بیان اینکه جشن گلریزان در روز گذشته در شهرستان سرایان برگزار و استقبال مردم بسیار خوب بوده است، یادآور شد: امیداست با همکاری و کمک خیران در سرایان بتوانیم ۵ نفر از زندانیان غیرعمد این شهرستان که در انتظار آزادی به سر می‌برند را به آغوش خانواده‌هایشان برسانیم.حسین پور ادامه داد: همچنین این جشن روز دوشنبه در شهرستان فردوس و روز سه شنبه در شهرستان‌های خوسف و نهبندان برگزار می‌شود.
جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه کمک‌های مردمی به جشن گلریزان در استان خوب بوده است، اضافه کرد: جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و مردم می‌توانند تا پایان این ماه پربرکت کمک کنند.حسین پور با اشاره به اینکه قابل پیش بینی است مبلغ خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان جمع آوری شود تا بتوانیم همین مبلغ یا دو برابر آن را از ستاد دیه کشور اخذ و زمینه آزادی زندانیان غیرعمد استان را فراهم سازیم، ادامه داد: هم اکنون ۵۴ زندانی جرایم مالی با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان‌های استان چشم انتظار کمک‌های خیران برای آزادی هستند.

۴ زندانی جرایم غیرعمد در درمیان به آغوش خانواده برگشتند
نیک‌اندیشان خیر در جشن گلریزان شهرستان درمیان با کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خود زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان را فراهم کردند و این زندانیان به آغوش گرم خانواده‌های خود برگشتند. فرماندار درمیان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان گفت: در اولین مرحله برگزاری جشن گلریزان، خیران این شهرستان ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک شده است.فرجامی فرد با بیان اینکه برای اولین بار جشن گلریزان آزادی زندانیان در شهرستان درمیان برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم در برنامه‌ریزی های بعدی و با حضور گسترده‌تر خیرین و صنوف مختلف شاهد کمک‌های بیشتر خیرین در این خصوص خواهیم بود.وی با اشاره به اینکه امروز زمینه آزادی ۴ نفر در جشن گلریزان فراهم شد، گفت: امیدواریم مردم با کمک‌های بیشتر خود زمینه آزادی بقیه زندانیان جرایم غیرعمدی که اکنون در بند هستند را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت