خدمات شهرداری ها بر اساس مطالبات مردم باشد

استاندار خراسان جنوبی گفت:خدمات باید بر اساس مطالبات مردم ارائه شود تا بتواند رضایت خاطر آنها را جلب نماید. معتمدیان با بیان این مطلب در شورای سازمان همیاری شهرداری های استان، تأکید کرد: هر چه مطالبات مردم بیشتر شناسایی و احصا شوند و خدمات بر همین اساس ارائه گردد، قطعاً باعث رضایتمندی بیشتر می شود و این موضوع ایجاد سرمایه های اجتماعی برای کشور را به دنبال دارد. وی تصریح نمود: تجربه موفق استان طی دو سال گذشته این بود که در جریان سفرهای شهرستانی، مطالبات مردم در مناطق مختلف احصا شد و بعد از بررسی های کارشناسی به تصویب رسید، آن گاه در قالب برنامه اجرایی و به عنوان نقشه راه به دستگاه های متولی ابلاغ شد. استاندار، نامطلوب بودن فضای سبز شهری، عدم تنوع در نورپردازی و المان های شهری را از جمله مشکلات موجود در فضاسازی شهرها برشمرد و گفت: برای بهبود شرایط موجود باید از تجربه دیگر مناطق به ویژه استان های هم اقلیم استفاده کرد. معتمدیان با اشاره به این که کاربرد گونه های متنوع گیاهی، تغییر اساسی در فضای سبز ایجاد می کند، تأکید کرد: مردم نیاز به تنوع دارند و زیباسازی شهر می تواند تأثیر مطلوبی بر روحیه مردم داشته باشد. وی ادامه داد: شهرداری ها می توانند برای جبران کاستی های موجود از توان و ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های استان استفاده کنند. استاندار گفت: درآمد زایی شهرداری ها، توان آنها را در ارائه خدمات بهتر به مردم بیشتر می کند و این سازمان
می تواند با ارائه طرح و برنامه های متعدد به درآمدزایی آنها ها کمک کند. معتمدیان متذکر شد: یکی از راهکارهای استان در این زمینه، واگذاری برخی معادن به شهرداری هاست که می تواند به ایجاد اشتغال، درآمدزایی و درنتیجه تحول در منطقه بینجامد. استاندار بر ورود سازمان همیاری شهرداری ها به پروژه های عمرانی تأکید کرد و گفت: شهرداری ها می توانند از این ظرفیت در اجرای پروژههای در اختیار بهره ببرند. معتمدیان افزود: این موضوع، سرعت بخشی به روند اجرای پروژه ها، کم کردن هزینه ها و کیفی سازی کارها را به همراه دارد. وی متذکر شد: طرح های عمرانی شهرداری ها باید بر مبنای مطالبات مردم، نیازهای شهری، اعتبارات در اختیار و جمعیت تعیین و اجرا شود. شایان ذکر است: در این جلسه، هیئت مدیره جدید سازمان همیاری ها تعیین شدند و از زحمات حسینی معاون منابع انسانی استاندار، میرجعفریان معاون عمرانی استاندار، حلاج مقدم مدیر کل سابق امور شهری و جاوید شهردار بیرجند به عنوان اعضای هیئت مدیره سابق تجلیل شد.

ساخت موزه دفاع مقدس نیازمند همت جمعی است
ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیازمند همت جمعی است که علاوه بر ظرفیتهای ملی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید توان استانی را هم پای کار آورد. محمد صادق معتمدیان در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در شهر بیرجند افزود: خراسان جنوبی جزو چند استانی است که تاکنون باغ موزه دفاع مقدس نداشته است. وی اظهار کرد: افزود: تمام تلاش بر این است که به وظیفه خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنیم. استاندار گفت: نبود باغ موزه دفاع مقدس با وجود همه زحماتی که رزمندگان این خطه با حضور غرورآفرین در جنگ حق علیه باطل داشتند، در استان احساس میشد. وی اظهار کرد: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس جز با همدلی بین دستگاهی و همت خیران محقق نمیشود و امیدواریم در این کار ماندگار که تداعی کننده نقش رزمندگان است به وظیفه خود عمل کنیم.معتمدیان افزود: با توجه به مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه ردیفی برای المان شهدا در نظر گرفته شد که در تخصیصهای بعدی این ردیف هزینه خواهد شد و علاوه بر ظرفیتهای ملی بنیاد حفظ آثار، توان استان را باید هم پای کار بیاوریم. وی تصریح کرد: از شورای شهر و شهرداری انتظار داریم همان طور که عاشقانه پای کار آمدند به تقسیم کار کمک کنند تا با توجه به محدودیتها بتوان طبق فازبندی معین این پروژه را به اتمام رساند. مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در مرکز استان احداث میشود و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بیش از ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی دارای ساختمان مستقل میشود

پس از گذشت ۸۳ سال از سابقه آموزش معلم در خراسان جنوبی نخستین بار دانشگاه فرهنگیان در این استان دارای ساختمان مستقل میشود. مراسم کلنگزنی احداث دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با عنوان «طرح ۳۱ – ۱۰۰» با حضور استاندار برگزار شد.این پروژه با هفت هزار متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در خیابان ملاصدرا بیرجند با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث میشود و برای فاز اول این پروژه احداث پردیس خواهران امام سجاد (ع) در قالب ۲ ساختمان آموزشی و خوابگاهی صورت میگیرد.براساس برنامه ریزیهای انجام شده در صورت تامین اعتبار لازم فاز اول پروژه تا هفته دولت ۱۴۰۰ به بهرهبرداری میرسد و در فاز دوم فضاهای لازم برای سلف سرویس، کتابخانه و سالنهای ورزشی ایجاد میشود.مهمترین ویژگی این پروژه که به همت شخص استاندار و با حمایت بنیاد مستضعفان در تامین زمین لازم عملیاتی شد، این است که اعتبارات مورد نیاز آن از محل اعتبارات ملی تامین و هر سال اعتبارات مورد نیاز آن در بودجه سالانه اختصاص داده میشود.

خراسان جنوبی شهرستان سفید از نظر کرونا ندارد
گروه خبر- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ یک از شهرستانهای استان در وضعیت سفید (کم خطر) از نظر میزان مخاطره شیوع کرونا نیست و ۲ شهرستان هم وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) دارند. غلامرضا شریفزاده افزود: براساس آخرین به روز رسانی نقشه میزان مخاطره شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی، شهرستانهای بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستانهای بشرویه، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.
وی گفت: شهرستانهای خوسف، زیرکوه و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.وی درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بیان کرد: میزان بروز تجمعی کرونا در سطح استان به عدد ۳۹۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده و شاخص کشوری اکنون ۵۳۸ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا نسبت مرگ در استان را پنج درصد و شاخص کشوری را ۵.۷ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شاخص نمونهگیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۴ و شاخص کشوری ۴۷.۲ است. وی عنوان کرد: همچنین درصد نمونههای مثبت در استان خراسان جنوبی ۲۱.۵ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۴ درصد بوده و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی ۱۹.۷ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۰.۷ در صد هزار نفر جمعیت اعلام شده است. شریفزاده افزود: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز ۵۲۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، شهرستان سربیشه با ۴۴۷ رتبه دوم، شهرستان بشرویه با ۴۰۵ رتبه سوم و شهرستان طبس با عدد ۳۸۰ در رتبه چهارم قرار دارد. وی گفت: همچنین شهرستان درمیان با ۳۹۳ درصد رتبه پنجم، شهرستان سرایان با ۳۷۵ درصد رتبه ششم، شهرستان قاینات با ۳۶۱ درصد رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با عدد ۲۴۸ رتبه هشتم، شهرستان نهبندان با ۲۱۷ رتبه نهم، شهرستان فردوس با ۱۹۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه یازدهم کرونا در استان را دارد.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اعلام کرد: متوسط ابتلای روزانه که قبلا ۱۳ مورد بود به ۱۵ مورد در روز افزایش پیدا کرده است. دکتر شریف زاده با اشاره به آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان روز ۹ مهر در استان، گفت: همچنین متأسفانه هر ۳۲ ساعت یک مورد مرگ در استان اتفاق میافتد.

کیفیت آب شرب بیرجندیها بهبود مییابد
مدیرعامل آب منطقهای خراسان جنوبی از بهبود کیفیت آب شرب بیرجند پس از سالها تحقیقات خبر داد. احمد قندهاری، گفت: در مهر امسال توانستیم پس از سالها کار آزمایشگاهی، تحقیقاتی و مدلسازی، کیفیت آب شرب بیرجند را بهبود بخشیم. به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: شهرداری سه میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز بیرجند استفاده میکند که با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه بیرجند ۱.۳ دهم میلیون مترمکعب از این مقدار از طریق پساب جایگزین خواهد شد. مدیرعامل آب منطقهای خراسان جنوبی ادامه داد: از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب بیرجند حدود شش میلیون مترمکعب در سال پساب به دست میآید که قرار است با تقسیم بندی، این پساب، جایگزین مصرف آب شرب استفاده شده در بخش کشاورزی، صنعت و فضای سبز شود. قندهاری یادآور شد: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند تا بهمنماه سال جاری پساب فاضلاب بیرجند به ۲۰ میلیون مترمکعب تا سال ۱۴۱۵ خواهد رسید.

کاهش ۷۵ درصدی آمار پروندههای معوقه در دادگستری خراسان جنوبی
در نشست صبح پنجشنبه شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استانها، تعدادی از اعضای شورای عالی قضایی و روسای کل دادگستری استانها به ارائه گزارش عملکرد و برخی نکات اجرایی پرداختند. در این نشست ۵ ساعته، که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تعدادی از اعضای شورای عالی قضایی و روسای کل دادگستری استانها به ارائه گزارش عملکرد و برخی نکات اجرایی پرداختند. به گزارش تسنیم، حجت الاسلاموالمسلمین ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در این نشست با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات این دادگستری در رسیدگی به پروندههای معوقه و دادرسی الکترونیک گفت: آمار پروندههای معوقه در دادگستری استان خراسان جنوبی کاهش ۷۵ درصدی داشته است.وی با بیان اینکه مجموع دادگاههای آنلاینی که امروز بدون حضور طرفین پرونده در استان خراسان جنوبی برگزار شده، به بیش از ۱۱ هزار مورد رسیده است، گفت: ۸ هزار پرونده از این تعداد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

شناسایی ۵۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

صداوسیما- در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:ازین تعداد ۲۵ مورد بیرجند، ۱۲ مورد طبس، ۱۱ مورد قاین، ۳ مورد درمیان، ۳مورد سربیشه، ۲ مورد در زیرکوه و در فردوس، نهبندان و خوسف هر کدام یکمورد جدید کرونا شناسایی شد. دکتردهقانی با بیان اینکه حال عمومی۳ نفر از بیماران کرونایی بستر در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است افزود:خوشبختانه مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته نداشتیم و تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا در استان همان ۱۶۶ نفر هستند

بازدید سرزده استاندار خراسان جنوبی از روستاهای بیرجند

ایرنا – استاندار در ادامه بازدیدهای سرزده خود از مناطق روستایی به روستای ماهوک زادگاه دکتر محمدحسن گنجی از مفاخر علمی کشور و استان رفت. محمد صادق معتمدیان روز جمعه در سفر به روستای ماهوک با مردم گفت و گو کرد و مسایل و مشکلات این روستا را جویا شد. مرمت و لولهگذاری قنوات، اجرای کامل طرح هادی و بهسازی محورهای دسترسی به روستا از جمله درخواستهای مردم در دیدار با استاندار بود. استاندار خراسان جنوبی هم پیگیری موارد مطرح شده را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و حوزههای متولی سپرد.

وقوع ۳زمین لرزه در خراسان جنوبی

صداوسیما- ۳ زمین لرزه در ۲ روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد. مسئول مرکز لرزه نگاری بیرجند گفت: ساعت۱۲:۳۳ روز پنجشنبه ۱۰مهر زمین لرزه ای به قدرت ۲.۸ریشتر در عمق ۸کیلومتری زمین گزیک شهرستان سربیشه را لرزاند. هاشمی افزود: زمین لرزه دوم ساعت۱۵:۲۶ همان روز به بزرگی ۳.۶ریشتر در عمق ۱۰کیلومتری زمین در سربیشه به وقوع پیوست. وی گفت:زمین لزره ۲.۹ریشتری در عمق ۱۶کیلومتری زمین نایبند طبس را لرزاند.

اولین اقامتگاه بومگردی شهرستان درمیان افتتاح شد

ایرنا – اولین اقامتگاه بومگردی درمیان همزمان با هفته گردشگری در منزل تاریخی ملک در روستای گسک افتتاح شد. شهسواری، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان در آیین افتتاح این طرح گفت: گسک یکی از روستاهای تاریخی و گردشگری درمیان است که وجود چندین اثر تاریخی و گردشگری و همچنین قرار گرفتن در میان روستاهای پر جمعیت از شاخصهای مهم این روستا است.

پرداخت هزینههای درمان ناباروری به ۱۶۰ زوج و تولد ۵۰ نوزاد

صداوسیما- بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آغاز امسال تاکنون، برای ۱۶۰ زوج نابارور خراسان جنوبی تسهیلات درمانی پرداخت کرده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان گفت: از این تعداد با رفع مشکلات ناباروری زوج ها، حدود ۵۰ نوزاد به دنیا آمدند. موسوی افزود: متقاضیان برای ثبت نام به سایت برکت خانواده مراجعه کنند تا پس از تایید برای بهره مندی از تسهیلات به مراکز درمان ناباروری معرفی شوند.

دستور ویژه برای حل مشکلات کارخانه فولاد قاینات

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از دستور ویژه استاندار برای حل مشکلات کارخانه فولاد قاینات خبر داد و گفت: راهاندازی این پروژه در اسرع وقت از اولویتهای کاری حوزه اقتصادی استان است. فاز اول این طرح در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن، تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد و شرکت ایمیدرو برای راهاندازی فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه، تا سال آینده برنامهریزی کرده است.

۸۰ درصد روستاییان نهبندان در سامانه الکترونیکی سوخت ثبتنام کردند

فرماندار نهبندان گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان معادل هشت هزار و ۵۰۰ خانوار در سامانه الکترونیکی صدف برای توزیع فرآوردههای نفتی، ثبتنام و تایید نهایی شدهاند. مجید بیکی در نشست کمیسیون تنظیم بازار شهرستان نهبندان با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی و ضروری در نهبندان مشکلی وجود ندارد افزود: افرادی که در سامانه صدف ثبتنام و تایید شدهاند امکان دریافت فرآوردههای نفتی از جمله نفت سفید و گاز مایع را در محل روستا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت