خداقوت استانداربه مسئولان بنیاد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان کشور از اقدامات این نهاد در حوزه های عمرانی، سرمایه گذاری و حمایتی در استان تشکر کرد به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان در این دیدار که با حضور منصوری مدیرعامل بنیاد علوی و مرتضوی رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد همراه بود، گزارش مفصلی از اقدامات مؤثر بنیاد مستضعفان بعد از سفر مهندس فتاح به استان ارائه نمود. وی ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به استان خاطرنشان کرد: از زمانی که این نهاد به عنوان دستگاه معین شهرستان درمیان انتخاب شده، شاهد اتفاقات بی نظیری در این منطقه بوده ایم. استاندار، حمایت های همه جانبه و بی نظیر مهندس فتاح را در رقم خوردن این تغییر و تحولات در شهرستان درمیان مؤثر خواند و گفت: تعدد پروژه ها و طرحهای عمرانی از جمله آموزشی، درمانی، ورزشی، عمران شهری، احیای قنوات و سایر پروژه های عمرانی گواه این موضوع می باشد. معتمدیان متذکر شد:عزم بنیاد مستضعفان برای مشارکت ۴۵۰ میلیارد ریالی در پروژه های عمرانی شهرستان درمیان ستودنی است. وی تأکید کرد: تزریق این رقم به پروژه های عمرانی می تواند در تحول شهرستان نقش بسزایی داشته باشد. استاندار گفت: بنا به تصمیم بنیاد مقرر شده در زمینه ایجاد بسترهای اشتغال زایی ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضالحسنه پرداخت شود. معتمدیان با تشریح شرایط در شمال شهر بیرجند به عنوان منطقه ای کمتر برخوردار، همراهی و مساعدت بنیاد مستضعفان را در رفع نیازهای موجود به ویژه در تأمین زیرساخت ها و امکانات ورزشی خواستار شد که با دستور بررسی و مساعدت مهندس فتاح همراه شد. وی اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه استانداری و بنیاد مستضعفان اقدامات بنیاد در راستای اجرای پروژه های عام المنفعه در سطح استان قابل تقدیر است و از همراهی این نهاد در پروژه های بنددره و تأمین زمین دانشگاه فرهنگیان گفت و در رابطه با تخصیص عایدات حاصل از فروش املاک و اراضی بنیاد عنوان کرد : در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ادامه این روند نتایج خوبی هم به همراه خواهد داشت. سرمایه گذاری درآمدهای ناشی از فروش املاک مازاد بنیاد در سایر مناطق برای رفع محرومیت استان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود. استاندار یادآور شد: در ایام کرونا نیز از محل مساعدت های بنیاد مستضعفان، حدود ۱۶ میلیارد تومان در سطح استان به اقشار آسیب پذیر کمک شده است. معتمدیان سپس درخصوص موانع و مشکلات موجود نیز توضیحاتی ارائه کرد که با دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، مبنی بر پیگیری و رفع آنها همراه شد. سفر رئیس و معاونین بنیاد مستضعفان به استان و نیز بازدید میدانی از روند اجرای پروژه ها بنا به دعوت استاندار محترم از دیگر نتایج این دیدار بود.

درآمد عمومی خراسان جنوبی بیش از عدد مصوب تحقق یافت
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان گفت: درآمد عمومی مصوب استان برای پنج ماه نخست امسال هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال بود که علیرغم شرایط کرونایی و سایر مشکلات، میزان تحقق آن در این بازه زمانی هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معادل ۱۰۳ درصد بوده است. به گزارش ایرنا، مجید پورعیسی اظهار کرد: درآمدهای عمومی مصوب استان خراسان جنوبی در سال جاری چهار هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال است. وی با بیان اینکه بیشترین درصد درآمدی استان مربوط به پرداخت مالیاتها است افزود: درآمد عمومی سال گذشته استان نیز چهار هزار و ۸۸ میلیارد ریال مصوب شده بود که ۸۷ درصد آن تحقق یافت.رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی درخصوص وضعیت اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای خراسان جنوبی در سال ۹۹ و مقایسه با سال پیش از آن گفت: با لحاظ سایر ردیفهای ابلاغی به استان تا پایان سال، اعتبارات امسال در مقایسه با سال گذشته قطعا روند افزایشی خواهد داشت. وی اظهار کرد: اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای ابلاغی امسال پنج هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال است که تخصیص مرحله اول آن ۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال، معادل ۳۷.۱۷ درصد بوده است.
پورعیسی افزود: سال ۹۸ اعتبارات تملک دارایی استان ۶ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال ابلاغ شده بود که ۲ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال معادل ۴۱.۹۵ درصد تخصیص داده شد.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دستگاههای اجرایی
مدیرکل اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی از تمدید مهلت ثبت نام هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی خبر داد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ بهدانی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام این آزمون که قبل از این تا ۲۹ شهریور ماه تعیین شده بود تا روز جمعه ۴ مهر ماه تمدید شد. وی با تأکید بر این که ثبت نام در آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود، گفت: متقاضیانی که به هر دلیل نتوانسته اند در مهلت قبلی در این آزمون ثبت نام کنند، می توانند در این فرصت تمدید شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده، فرم های مربوطه را برای ثبت نام و شرکت در آزمون، تکمیل نمایند. به گفته وی؛ افرادی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند نیز می توانند در این مهلت تمدید شده، با مراجعه به سایت نسبت به اصلاح و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. مدیرکل اداری و مالی استانداری تصریح نمود: با عنایت به پیگیری های شخص استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی، مجوزهای لازم برای جذب و استخدام ۵۰۹ نفر از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده است.بهدانی با اشاره به این که مجری آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور می باشد، اظهار کرد: آزمون با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۹ برگزار می شود. شایان ذکر است: هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی سازمان سنجش (www.sanjesh.org) ضمن مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی ، با اطلاعات کامل نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. کارت شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر از روز سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و آزمون روز جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ در تهران و در مراکز استان ها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضا نامه درج خواهند نمود.

اهدای ۱۱۲ واحد پلاسمای بهبودیافتگان کرونا به بیماران
صداوسیما – ۱۱۲ بهبودیافته بیماری کرونا از اول مرداد تا کنون در خراسان جنوبی موفق به اهدای پلاسما شدند. مدیرکل انتقال خون استان گفت: از این تعداد ۱۰۵ واحد در بیمارستانها برای کمک به درمان بیماران کرونایی توزیع شده است. میری مقدم افزود: از همه بهبود یافتگانی که شرایط اهداء پلاسما را دارند میخواهیم به مراکز انتقال خون در شهرهای بیرجند، طبس، قاین و فردوس مراجعه کنند.وی با اشاره به فراهم شدن امکان اخذ پلاسما از بیماران بهبودیافته کرونا در استان، گفت: بانوانی که سابقه بارداری دارند و افرادی که تاکنون خون و یا فرآوردههای خونی دریافت کردند نمیتوانند پلاسما اهدا کنند.میری مقدم بهترین زمان برای اهداء را ۲۸تا۳۰ روز پس از بهبودی اعلام کرد و افزود: اگر این بازه زمانی بیشتر شود، مقدار آنتی بادی موجود در خون کاهش مییابد.

تماس با اورژانس ۱۱۵ بیرجند چهار برابر شد
ایرنا – معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ هزار و ۴۱۸ تماس با اورژانس ۱۱۵ بیرجند برقرار و نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده است. علیرضا عباسی افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۵ مورد منجر به اتجام ماموریت و اعزام آمبولانس شده است که به ۱۱ هزار و ۳۴۳ نفر در حوزههای مختلف امدادرسانی شد. وی گفت: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۵۴۴ تماس مشاورهای با اورژانس ۱۱۵ انجام شده که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا بوده است. وی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم برای دریافت جواب پرسشهای خود در زمینه کرونا تلفن اورژانس ۱۱۵ را اشغال نکنند و با این اقدام فرصت را از پاسخگویی به بیماران اورژانسی و نیازمند ارائه خدمات، نگیرند. عباسی گفت: برای مشاوره درخصوص بیماری کرونا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی چند شماره از قبیل ۴۰۳۰ و ۱۹۰ را معرفی کرده که مردم میتوانند با این خطوط ارتباط برقرار کنند.

خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا
ایرنا – خراسان جنوبی برای دومین روز متوالی جزو استانهای در وضعیت قرمز اعلام شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان درباره رتبهبندی شهرستانهای استان از نظر میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۴۵۷ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول است. وی درخصوص آخرین رنگبندی شهرستانهای استان گفت: تغییری در رنگبندی نداریم و همچنان شهرستانهای بیرجند و سربیشه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند. همچنین شهرستانهای خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستانهای سرایان و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستانهای بشرویه و زیرکوه در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.وی افزود: متوسط ابتلای روزانه همچنان در عدد ۱۴ ثابت باقی مانده است و هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در استان اتفاق میافتد.

بستری بودن ۶۵بیمار کرونایی در خراسان جنوبی
صدا و سیما – ۶۵نفر مبتلای قطعی به بیماری کرونا دربیمارستانهای استان بستری هستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۸بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۶۵نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۱نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستندکه حال عمومی یک نفر از آنان وخیم است. خوشبختانه در ۲۴ساعت گذشته مورد فوت جدید در بیماران کرونا نداشته ایم و آمار فوتیهای ناشی از کرونا در استان همان ۱۵۱مورد ثابت میماند.

امام جمعه بیرجند: جایگاه توحیدی محکم لازمه مبارزه با کفر است
ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در هر فردی ابتدا باید جایگاه توحیدی محکم باشد تا بعد بتواند با کفر، شرک و نفاق مبارزه کند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد امام محمد باقر (ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شناخت جایگاه هر مسئولیتی که انسان میپذیرد بسیار مهم است و اینکه گاهی افراد نمیتوانند جایگاهشان را حفظ کنند به خاطر این است که برایشان تعریف نشده است. وی افزود: جامعه روحانیت مبارز در باطن خود دارای تعریفی است و آن اینکه با کفر، نفاق و ظلم مبارزه میکند.

افتتاح نمایشگاه اقتدار ۴۰ در بیرجند
تسنیم- نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار ۴۰» همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان استان در حسینیه جماران بیرجند افتتاح شد. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در مراسم افتتاح این نمایشگاه، با بیان اینکه “برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای مقاومت یکی از برنامههای مهم هفته دفاع مقدس در استان است” گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس نهتنها بخشی از تاریخ کشور بلکه بخشی از هویت ملی ایران است. سردار قاسمی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای مقاومت که با عنوان اقتدار ۴۰ نامگذاری شده است یکی از برنامههای خاص و ویژه امسال در خراسان جنوبی است.

غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده دانشجوی شهید مجتبی امیرآبادی زاده
در دومین روز از هفته دفاع مقدس مسئولین دانشگاه علمی کاربردی استان با خانواده دانشجوی شهید مجتبی امیرآبادی زاده دیدار و گفتگو کردند، و سپس با حضور بر سر مزار شهید امیرآبادی زاده در قبرستان روستای امیرآباد به روح پرفتوح شهدای گرانقدر فاتحه قرائت نموده و برای همه شهدا از خدای بزرگ علو درجات را درخواست کردند. فورگی نژاد رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مجتبی امیرآبادی زاده گفت: دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی به ایثارگریهای کسانی بود که قبل و بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس از کشور و دین دفاع کردند.

تقدیر از ۲۴ سرباز نمونه در خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی استان گفت : از ۲۴ سرباز نمونه که در کمیسیونهای مربوطه به عنوان سرباز برتر مشخص شدهاند تقدیر خواهد شد که هفت سرباز در مرکز استان و ۱۷ سرباز در شهرستانها مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. سرهنگ فرشید خطاب به فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گفت: مسئولیت ما برای ساخت نسل جوان بسیار سخت است و باید با رفتار و کردار خود برای جوانانی که قرار است آیندهسازان کشور باشند الگویی مناسب باشیم که مسئولیتهای اداری و اجتماعی جامعه در آینده برعهده همین جوانان خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه “چهل سال اقتدار” در بیرجند
به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه “چهل سال اقتدار” در بیرجند افتتاح شد. این نمایشگاه با محتوای توانمندیها و دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت. در نمایشگاه چهل سال اقتدار، برای اولین بار دستاوردهای هوا فضای سپاه نیز به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس، عصرها از ساعت ۱۶تا۲۰ به روی علاقهمندان باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت