یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

خبر وزیر بهداشت از آزمایش واکسن کرونای ایرانی روی میمون

وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی (میمون) هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم. نمکی با بیان اینکه تا دو الی سه هفته آینده کار آزمایش واکسن بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد افزود: تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است. گزارش این اقدامات از امروز به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ماسک سه لایه پزشکی با قیمت مصوب ۱۳۰۰ تومان در داروخانه های سراسر کشور عرضه می شود. این ماسک ها با نرخ مصوب در داروخانه‌ ها توزیع و در دسترس خواهد بود و حسب تصمیمات متخذه، طی ۱۰ روز آینده سهمیه ماسک داروخانه ها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

پیشبینی بازار مسکن در نیمه دوم امسال

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار مسکن ماهیت کندی دارد گفت: در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند. محتشم اظهار کرد: تعداد معاملات مسکن از ابتدای پاییز تا اواسط زمستان در سطح پایینی خواهد بود و طبیعتا قیمتها به ثبات نسبی می رسد. البته تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد و به تبع آن بازار مسکن در ایران را نمی توان انکار کرد.

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها از هفته آینده

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: هفته آینده بخش اول واکسن آنفلوآنزا وارد بازار خواهد شد که این بخش از واکسن برای اولویت دوم یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و کودکان ۵ ماه تا ۶ سال از طریق داروخانه‌ها عرضه می‌شود. محمدی با بیان اینکه بعد از توزیع واکسن آنفلوآنزا، همه تراکنش‌های مربوط به واکسن در سامانه تی تک باید توسط داروخانه‌ها ثبت شود تصریح کرد: به ازای هر کد ملی، داروخانه باید یک واکسن آنفلوآنزا تحویل متقاضی بدهد. هر نفر می‌تواند سه کد ملی را برای یک بار ثبت کند. امیدواریم با این روش بتوانیم از قاچاق معکوس واکسن آنفلوآنزا جلوگیری شود.

آمار روزانه مرگ‌ومیر کرونا در آذرماه ممکن است به ۹۰۰ نفر هم برسد

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: محدودیت دو هفته‌ای اعمال شده در تهران صوری است. طبرسی افزود : پیش‌بینی سایت‌های اپیدمیولوژیک دانشگاه‌های معتبر این بود که در صورت ادامه رفتارهای غیرمسئولانه مردم و اعمال نشدن تدابیر کارآمد از سوی مسئولان به ۶۰۰ نفر افزایش خواهد یافت بود. بسیاری از دانشگاه‌های دنیا مثل دانشگاه واشینگتن سایت‌های اپیدمیولوژیک دارند. الان هم این سایت‌ها پیش‌بینی کرده‌اند آمار روزانه مرگ‌ومیر ما در آذرماه ممکن است به ۹۰۰ نفر هم برسد. خدا کند به این رقم و به این شرایط نرسیم، اما خب متاسفانه آمار مرگ‌ومیر و ابتلا در حال حاضر بسیار زیاد است.

فرمانده ستاد کرونا: پیک سوم کرونا هولناک‌تر از پیک‌های قبلی است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا با اشاره به شروع پیک سوم کرونا توضیح داد: به نظر می رسد این پیک خیلی هولناکتر، عظیمتر و با دامنه عمیقتر از پیک‌های قبلی باشد. وی یادآور شد: تا پایان فصل سرما باید در انتظار پیک‌های کرونا باشیم، حتی اگر هفته آتی به آرامش برسیم باید بدانیم که این آرامش گذراست،و بررسی‌ها نشان داده که فاصله بین پیک‌ها کوتاه شده است.

کنکور با برگزاری ۳ سال امتحانات نهایی دانش آموزان حذف می شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس و کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی موضوع حذف کنکور هستند، گفت: اگر سه سال مستمر امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی برگزار شود، کنکور حذف خواهد شد.

کانون سردفتران: نقل و انتقال پلاک خودرو با برگ سبز ممکن نیست

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: بر اساس بخشنامه جدید قوه قضاییه تنها اسناد ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال پلاک خودرو پذیرفته می‌شوند و برگ سبز برای انجام این امور مورد قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت