دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

خبرهای فرهنگی- اجتماعی

برخورد با هرگونه تجمع در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با هرگونه تجمع مخالفیم و قطعاً با تجمعاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قانونی می‌شود.محمدی- حمید ملانوری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: تجمعات، همچنان بزرگترین عامل شیوع بیماری کرونا هستند و درصد بالایی از ابتلائات به دلیل دورهمی‌ها است. استاندار خراسان جنوبی به وضعیت شیوع بیماری در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی‌ها، به جز سه شهرستان خوسف، سربیشه و درمیان که رنگ آبی دارند مابقی شهرستان‌های استان رنگ زرد دارند. ملانوری با تأکید بر اینکه منع تردد بین شهری نداریم اظهار داشت: طبق پروتکل‌ها، تردد بین شهرها با رعایت کامل ضوابط بهداشتی در استان آزاد است اما توصیه و تأکید ما این است که تا آن جایی که ممکن است، رفت و آمد غیرضروری صورت نگیرد تا هر چه زودتر بیماری ریشه کن شود. استاندار خراسان جنوبی در زمینه منع ترددهای شبانه گفت و متذکر شد: محدودیت ترددهای شبانه مثل قبل 9 شب تا 3 صبح است بنابراین باید برای رفت و آمدها طوری برنامه‌ریزی شود که بعد این ساعت نباشد تا مشمول جریمه‌های راهنمایی و رانندگی نشوند. ملانوری افزود: در زمینه چهارشنبه آخر سال هم تقاضای ما این است که مردم رعایت کنند و تأکید ما همچنان بر جلوگیری از هرگونه تجمع چه در قالب چند خانواده و چه گروه‌های مختلف است. وی تصریح کرد: برای پنجشنبه آخر سال هم اغلب افراد تمایل دارند برای خیرات بر مزار اهل قبور حضور پیدا کنند اما تأکید بر عدم حضور در آرامستان‌ها است و تقاضای ما این است که مردم برای حفظ سلامتی خود ملاحظه کنند.

جهش 16 برابری اعتبارات آبخیزداری در خراسان جنوبی

امتحانی – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اعتبارات آبخیزداری استان خراسان جنوبی در سه سال اخیر از محل اعتبارات ملی 16 برابر رشد را نشان می‌دهد به گونه‌ای که این اعتبار اختصاصی حتی از 40 سال گذشته نیز بیشتر بوده است. نصرآبادی افزود: شرایط برداشت اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح کشور از سال 97 فراهم شد و در مجموع سه سال اخیر بیش از 86 میلیارد تومان به استان ما اختصاص یافت. وی گفت: از محل این اعتبارات ملی حجم عملیات اجرای انواع سازه‌ها بیش از 450 هزار متر مکعب بوده که منجر به افزایش 6 میلیون متر مکعب حجم سازه‌ها شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت 86 هزار هکتار از حوزه آبخیز استان زیر پوشش عملیات قرار گرفت و از این محل 270 روستا در قالب 28 هزار خانوار با جمعیت بیش از 71 هزار نفر بهره‌مند شدند. وی از احداث 316 سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این سازه‌ها در سطح 24 حوزه آبخیز 11 شهرستان استان اجرا شده است. نصرآبادی افزود: اجرای سازه‌های آبخیزداری در این مدت زمینه اشتغال 50 هزار نفر را به صورت روزانه فراهم کرده و حدود 400 رشته قنات یا سایر منابع آبی را تحت تاثیر قرار گرفته است.

ممنوعیت نصب چادر بوستان ها و اماکن عمومی

اعتمادیان- نصب چادر در پارک‌ها، بوستان‌ها، کمپ‌های موقت و اسکان در مدارس خراسان‌جنوبی در ایام نوروز 1400 ممنوع است.معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به  شرایط بیماری کرونا در سطح استان و ابلاغ وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید 19، تا 15 فروردین‌ 1400 هیچ شخصی حق اسکان و برپایی چادر در پارک‌ها، بوستان‌ها، کمپ‌های موقت و ورودی شهر‌ها و تمام فضا‌های عمومی را نخواهد داشت. مرتضی عربی افزود: در نوروز پیش‌ رو سفر به صورت کاملا هوشمندانه و محدود انجام خواهد شد. به گفته وی تنها افرادی مجاز به سفر هستند که از طریق تور‌های گردشگری در هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز مجاز ثبت‌نام شده‌اند و با وسایل نقلیه عمومی تردد خواهند داشت.عربی با بیان اینکه به سبب قابلیت رصد و پایش این تورها و اقدامات سختگیرانه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی این تورها مجاز شناخته شده اند، گفت: اجرای تور‌های گردشگری از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بلامانع است.

کرونا جان هزار و 719 نفر از کادر درمانی را گرفت

یعقوبی- از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون هزار و 719 نفر از کادر درمان و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با کرونا در خراسان جنوبی درگیر این بیماری شدند. دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:ا ز مجموع این تعداد مبتلا به کرونا 84 نفرشان پزشک، 564 نفر پرستار و بقیه کادر آزمایشگاهی، اورژانس و داروخانه‌ها بوده اند. او بیان کرد: کرونا 138 نفر از کادر درمانی استان را بستری و حالشان را وخیم کرد و هزار و 582 نفر هم قرنطینه خانگی شدند.از ابتدای همه گیری کرونا در استان دو نفر از کادر درمانی خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند و طبس بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند که ابتلای آن‌ها به کرونا، موجب خروج شان از چرخه درمانی و اختلال در ارایه خدمات می‌شود. دهقانی همچنین با اشاره به شیب ملایم افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی افزود: با توجه به نزدیک شدن به سال نو و دید و بازدید‌های نوروزی، نگران افزایش آمار کرونا در استان هستیم که از مردم می‌خواهیم با کمتر کردن دورهمی‌ها و نرفتن به سفر‌های غیر ضرور، یاریگر کادر درمان در مقابله با کرونا باشند.

داستان تکراری لغو پروازها در استان

اصغری- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: برخی پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند برای روزهای آتی لغو شد. عظیم طهماسبی افزود: شرکت هواپیمایی ایران ایر پروازهای تهران – بیرجند – تهران در روزهای جمعه 29 اسفند، دوشنبه دوم فروردین و چهارشنبه چهارم فروردین را لغو کرد. وی بیان کرد: همچنین پرواز مشهد – بیرجند – مشهد روز چهارشنبه چهارم فروردین این شرکت هواپیمایی لغو شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: کمبود ناوگان و قطعات یدکی علت لغو این پروازها اعلام شده است.

7 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل موقوفات خراسان جنوبی هزینه شد

خیرآبادی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیارد و 200 میلیون تومان از محل موقوفات برای اجرای نیات واقفان استان هزینه شده است. حجت الاسلام پرویز بخشی پور اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و 246 میلیون تومان از محل موقوفات به حوزه‌های علمیه استان کمک شده است. وی از ثبت 61 وقف جدید طی سال جاری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد بیشترین مربوط به شهرستان قاینات با 13 وقف بوده است.

آبرسانی به 18 روستای شهرستان سربیشه تا سال آینده

خودکار- 18 روستای شهرستان مرزی سربیشه براساس تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و کمیته امداد خراسان جنوبی تا سال آینده آبرسانی می‌شود. تفاهم‌نامه همکاری برای آبرسانی به 18 روستای بخش درح شهرستان سربیشه بین شرکت آب و فاضلاب استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد. براساس قراردادی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و مدیرکل کمیته امداد استان آن را امضا کردند، به روستای خوشاب سربیشه و 17 روستای همجوار آن در بخش درح آبرسانی می‌شود. با اجرای این پروژه تا پایان سال آینده 18 روستا با جمعیت سه هزار و 188 نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت