خادم مردم استان ،خادمُ الرضا (ع) شد

محمد صادق معتمدیان ، اسطوره خدمت به مردم ، برای استانداری به خراسان رضوی رفت و با تصویت هیئت دولت سکاندار مدیریت عالی خراسان رضوی شد. مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با تایید این خبر گفت: با توجه به خدمات ارزنده معتمدیان در استان خراسان جنوبی، در جلسه روز گذشته هیئت دولت – ۲۷ مهرماه- مقرر گشت ایشان به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شدند. وی تأکید کرد: پرونده عملکرد ۲۲ ماه حضور معتمدیان در استان خراسان جنوبی بسیار غنی و پربار است. مدیرکل روابط عمومی استانداری تصریح نمود: ایشان طی مدت فعالیت خود در استان به همه اقشار و گروه ها در مناطق مختلف توجه ویژه ای داشته اند. محبی افزود: تحولات چشمگیر در مناطق مرزی، توسعه راه ها، آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن، ایجاد زمینه های لازم برای ساخت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی، تحقق طرح هزار هکتار گلخانه، عملیاتی کردن پروژه هاب منطقه ای شتر، محرومیت زدایی از شهرستان های مرزی نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان و… از مهمترین اقدامات معتمدیان در زمان حضور در خراسان جنوبی است. وی اظهار کرد: طی مدت زمان مدیریت ایشان در استان، حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا، معاونین وزارتخانه ها، رؤسای سازمان ها و دستگاه های حاکمیتی و سران کشور در استان بی نظیر بوده و همین حضور و رصد میدانی وضعیت موجود برای استان آورده های خوبی به همراه داشته است.به گفته وی؛ برنامه های راهبردی و عملیاتی معتمدیان در جریان پروژه های عمرانی، اقتصادی و رفاهی استان سبب شد خراسان جنوبی طی ۵ فصل پیاپی، رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را از آن خود کند. وی در پایان، معتمدیان را مدیری جهادی خواند که همواره در راستای رفاه مردم استان در تلاش و تکاپو بود. محبی گفت: حضور ایشان در کنار مردم، برخورد گرم و صمیمانه با اقشار مختلف، بازدیدهای مکرر از مناطق دور افتاده، سرکشی های سرزده و… از جمله صحنه های ماندگاری است که از معتمدیان در ذهن مردم خراسان جنوبی ماندگار است. به گفته وی؛ مردم این دیار، هرگز معتمدیان و تلاش های بیش از حد و خستگی ناپذیری وی را از یاد نخواهند برد. شایان ذکر است: محمد صادق معتمدیان که از آذرماه ۱۳۹۷ به عنوان هفتمین استاندار خراسانجنوبی منصوب شده بود، طی مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ به سمت استانداری خراسان رضوی منصوب شد.

خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در نرخ بروز بیماری کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در کشور به تشریح وضعیت این بیماری در استانها پرداخت. دکتر سیما سادات لاری، گفت: بیشترین میزان بروز موارد بستری مثبت در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استانهای قم، کردستان، یزد، لرستان، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی گزارش شده استرئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی از نظر نرخ بروز بیماری کرونا و افزایش موارد انتقال در رتبه ی دوم کشور قرار دارد. دکتر دهقانی با بیان اینکه استان از نظر نرخ بروز بیماری خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در نرخ بروز بیماری کرونا کرونا و افزایش موارد انتقال بعد از استان ایلام در رتبه دوم قراردارد،گفت: متاسفانه رعایت دستورهای بهداشتی افت قابل توجهی داشته و مسافرت ها، تجمعات خانوادگی و عدم استفاده از ماسک، سبب افزایش سرعت انتقال این ویروس شده است. وی با بیان اینکه این ویروس به رفتار ما بستگی دارد، افزود: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت شود، شاهد افت بیماری خواهیم بود ولی اگر همچنان رعایت نشود، شاهد افزایش قابل توجه این بیماری هستیم. وی گفت: شهرستان بیرجند جزو ۴۵ شهر آلوده کشور است و وضعیت مناسبی ندارد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: وقتی تعداد بیماران بستری زیاد شود به تناسب آن بیماران آی سی یو نیز بیشتر می شوند و این درحالیست که هم اکنون بخش مراقبت های ویژه ی جدید بیمارستان ولیعصر بیرجند نیز پر شده که اگر تعداد از حد معمول فراتر رود، قطعا با کمبود تخت آی سی یو مواجه خواهیم شد. دکتر دهقانی از دیر مراجعه کردن بیماران برای درمان به بیمارستانها خبر داد و گفت: مردم دیر به بیمارستان مراجعه می کنند که در سخت شدن روند درمان آن ها خیلی تاثیر گذار است لذا باید با کوچکترین علامتی حتما به پزشک مراجعه شود. وی با بیان اینکه کادر درمان خسته شدند، از همه ی هم استانی ها خواست تا برای کمک به جهادگران عرصه سلامت و حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان، حتما دستورات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر و عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند تا شاهد کمتر شدن این بیماری در استان باشیم.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان هم گفت: میزان موارد ابتلای روزانه به کرونا در خراسان جنوبی، تا پایان شهریور، به طور متوسط ۱۸ نفر در روز بود که این آمار در نیمه اول مهر روزانه به ۴۰ نفر رسید و هم اکنون با افزایش بیش از ۲ برابری به ۸۸ نفر در روز افزایش یافته است.شریف زاده با بیان اینکه میزان بروز موارد جدید در استان نیز نسبت به کشور و براساس جمعیت، دوبرابر شده است، افزود: هم اکنون میزان بروز تجمعی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۵۵۰ نفر است که در کشور این رقم ۶۱۹ نفر است. وی با بیان اینکه شهر بیرجند به تنهایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خود ۷۲۲ نفر مبتلا به کووید ۱۹ دارد که ۱۰۳ واحد از شاخص کشور بیشتر است و وضعیت بدتری نسبت به کشور دارد، گفت: شهرستان بشرویه نیز به این شاخص نزدیک و در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۶۱۶ نفر مبتلا دارد . در سایر شهرستانهای استان تعداد موارد تجمعی ابتلا به این بیماری از شاخص کشوری کمتر است.وی گفت: از نظر تعداد موارد بستری روزانه کرونا به کل بستری های حاد تنفسی در استان، بعد از استان کردستان در رتبه دوم کشور قرار داریم. وی بر رعایت هرچه بیشتر پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک تاکید کرد.

آغاز طرح ملی اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری در خراسان جنوبی
با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی، طرح ملی اصلاح و بهینه سازی واحدهای مسکونی و تجاری همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می شود. سید محمود هاشمی در تشریح این طرح گفت: در راستای سیاست های وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران اقدام به اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه سازی مصرف گاز موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری کرده است. مدیرعامل شرکت گاز افزود: در اجرای این طرح شرکت های واجد صلاحیت با اخذ تائیدیه از شرکت ملی گاز ایران با توافق و اجازه مالکین نسبت به تنظیم مشعل، نصب رسوبگیر و عایق کاری موتورخانه اقدام می کنند. وی ادامه داد: پس از تایید ناظرین شرکت ملی گاز ایران، هزینه انجام شده مطابق با تعرفه شرکت ملی گاز ایران به شرکت های مجری پرداخت می شود. هاشمی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درصدی مصرف با اجرای این طرح گفت: مشترکین و شرکت های مجری با مراجعه به به آدرس www.nigc.ir در این طرح به صورت آنلاین ثبت نام نمایند.

شناسایی ۸۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی

صداوسیما- ۸۲ مورد مثبت جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۱۲۱ آزمایش انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۸۲ مورد جدید کووید ۱۹ شناسایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۷ مورد مربوط به بیرجند، ۱۷ مورد قاین، ۷ مورد فردوس، ۶ مورد درمیان، ۵ مورد بشرویه، ۴ مورد سرایان، ۳ مورد خوسف، ۲ مورد نهبندان و یک مورد مربوط به زیرکوه است. وی با اشاره به ثبت ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته، افزود: آمار جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به ۲۰۹ نفر رسید.

امام جمعه بیرجند: ایجاد نظم در جامعه از رسالتهای نیروی انتظامی است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مسئولیتهای متعددی دارد و ایجاد نظم در جامعه از رسالتهای ارزشمند آن است. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار فرماندهان انتظامی استان که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: تلاش برای انجام رسالت نیروی انتظامی به این منظور است که جامعه در شرایطی قرار بگیرید که چهره آن زیبا و مایه افتخار باشد. فرمانده انتظامی استان هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ تن انواع مواد مخدر در استان توسط ماموران انتظامی کشف شده است. سرهنگ ناصر فرشید در این دیدار افزود: از هفته ناجا سال گذشته تا امروز ۷۲ تن انواع مواد مخدر را در استان کشف کردیم که با اقدامات دقیق و سخت انتظامی انجام شده است. فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی نیز گفت: در حوزه مرز و امنیت عمومی استان وضعیت بسیار خوبی حاکم است که نتیجه زحمات شبانهروزی همکاران نیروی انتظامی استان در همه بخشها است. سردار علی اصغر مسروری افزود: همکاری بسیار خوب بین دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی با نیروی های مسلح وجود دارد و براساس اولویتهای نیروی انتظامی در مرزهای استان کمتر از ۲ درصد در حوزه مواد مخدر قاچاق و جرایم مرزی را داریم که نشان از همراهی مرزنشینان با مرزبانی است.

فراخوان اعطای تسهیلات حمایتی به فعالان بخش هنری

صداوسیما- ثبت نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه ویژه فعالان حوزههای نمایش، تجسمی، موسیقی، مد و لباس، مؤسسات تک منظوره و آموزشگاههای آزاد هنری آغاز شد. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به منظور حمایت از صنوف فعال هنری و بهره مندی آنها از تسهیلات حمایتی کم بهره در دروان کرونا، تسهیلات حمایتی قرض الحسنه در نظر گرفته شده است. زمزم افزود: متقاضیان در رشتههای نمایش شامل تماشاخانهها و گروههای تئاتر، آموزشگاههای آزاد هنری، موسیقی شامل استودیوهای صدابرداری، شرکتها و مؤسسات تهیه و تولید آثار صوتی، هنرهای تجسمی شامل گالریها و انجمن ها مد و لباس شامل خانههای مد و مؤسسات تک منظوره در همه گرایشهای هنری سراسر کشور، میتوانند تقاضای خود را در سایت تحفه به نشانی www.tohfeh.gov.ir ثبت کنند.

تکمیل فاز اول دهکده ورزشی تفریحی منطقه گردشگری بند دره بیرجند

فارس- فاز اول دهکده ورزشی، تفریحی منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند با احداث چمن مصنوعی فوتبال سپهبد شهید قاسم سلیمانی تکمیل شد. این پروژه ورزشی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره برداری شد. گفتنی است، فازهای دوم و سوم دهکده ورزشی و تفریحی منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند، شامل زمین گلف و تنیس میباشد که در دست اجرا و تکمیل شدن است.

بهبود کیفیت اینترنت نیاز ضروری در آموزش غیرحضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بهبود کیفیت اینترنت بخصوص در مناطق روستایی، مرزی و عشایری ضروریترین نیاز استان در آموزشهای مکمل و غیرحضوری است. واقعی خواستار تکمیل طرح اتصال صد درصدی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات شد و افزود: مناطقی که با تلفن همراه به اینترنت متصل هستند بتوانند با خطوط ADSL متصل شوند و مناطقی که هیچ امکانی برای اتصال ندارند با شبکه تلفن همراه این امکان ایجاد شود.

خراسان جنوبی امنترین استان برای سرمایه گذاری در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد: خراسان جنوبی، جزو امنترین استانهای کشور برای سرمایه گذاری است. عابدی با اعلام این خبر گفت: بنا به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس مبنی بر”پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی فصول سال ۹۸” که با سنجش “شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران” انجام شده، خراسان جنوبی و یزد امنترین استانهای کشور برای سرمایه گذاری هستند. وی با تأکید بر این که خراسان جنوبی، قبل از این هم به عنوان اولین استان امن کشور معرفی شده بود، ادامه داد: برای رسیدن به این موفقیت، تلاش های فراوانی توسط شخص استاندار، حوزه اقتصادی استانداری و دستگاه های اجرایی مختلف صورت گرفته است. معاون استاندار تصریح نمود: برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله اقدامات شایان توجهی است که به صورت مکرر و بدون وقفه انجام گرفت تا مشکلات و موانع سد راه تولید کنندگان حل و فصل گردد.
عابدی افزود: حمایت از سرمایه گذاران واقعی بیش از موارد مطروحه در قانون و پیگیری پرداخت تسهیلات برای متقاضیان سرمایه گذاری در استان از دیگر اقدامات مؤثر دراین موفقیت می باشد.
وی با اشاره به نقش اشتغال ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در این ارزیابی ها خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق ۲ هزار و ۸۸۳ پرونده متقاضی از محل تسهیلات روستایی و عشایری ۳۸۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که به واسطه استمرار نظارت ها علیرغم محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، با کمترین میزان انحراف هم روبرو بوده است. به گفته وی؛ تسهیلات روستایی و عشایری در مناطق مرزی با کارمزد ۴ درصد و در دیگر مناطق با کارمزد ۶ درصد به متاضیان پرداخت شده است. معاون استاندار از ایجاد زیرساخت های لازم برای دسترسی راحت تر متقاضیان کسب و کار به مجوزهای مورد نیاز هم به عنوان عاملی مؤثر در امنیت خاطر سرمایه گذاران یاد کرد. عابدی گفت: در همین راستا سامانه های یاور، دادور و نقشه استعلامات صدور مجوز در استان فعال شده و به زودی نیز پنجره فیزیکی کسب و کار نیز راه اندازی می شود. وی ادامه داد: از طریق این سامانه ها، متقاضیان کسب و کار می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن استعلامات مورد نیاز خود را از دستگاه های اجرایی دریافت نمایند. به گفته وی؛ این اقدام، روند اجرای کار را از زمان ارائه طرح و اقدام به عملیاتی کردن آن تا تحقق برنامه مورد نظر سرمایه گذار کوتاه تر می کند. شایان ذکر است: دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس در این تحقیق با پایش ۳۸ مؤلفه، ۷ نماگر و ۹ حوزه کسب و کار، وضعیت ۳۱ استان را به لحاظ امنیت سرمایه گذاری در سال ۹۸ ارزیابی نموده است. طبق گزارش دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس؛ برای سنجش حس امنیت سرمایه گذاری توسط تولیدکنندگان کشور، یک شاخص وجود دارد که از هفت زیرشاخص به نام نماگر تشکیل شده که خود نماگر هم از چند زیرشاخص دیگر به نام مؤلفه تشکیل شده است. این زیرشاخصها به دو دسته تقسیم میشوند؛ یک دسته آمارهای رسمی منتشر شده توسط نهادهای معتبر (مؤلفههای آماری)است و دسته دیگر از سنجش اداراک فعالان اقتصادی (مؤلفههای پیمایشی) به دست میآیند که از ترکیب این دو دسته، شاخص امنیت سرمایه گذاری حاصل می شود.

۴۷۲ شغل در ۳۳ واحد صنعتی خراسان جنوبی ایجاد شد
ایرنا – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با صدور پروانه بهرهبرداری برای ۳۳ واحد صنعتی در سال جاری برای ۴۷۲ نفر به صورت مستقیم در استان اشتغال ایجاد شد.
عباس جرجانی افزود: نیمه نخست امسال ۳۳ فقره پروانه بهرهبرداری صنعتی در استان خراسان جنوبی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد را نشان میدهد. وی بیان کرد: برای صدور این تعداد پروانه بهرهبرداری سه هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال سرمایهگذاری صورت گرفته که این میزان نیز حدود ۴۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: این پروانههای بهره برداری برای تولید محصولاتی از قبیل کنسانتره زغالسنگ، ماسک، پودر بنتونیت، فیلتر هوا، محصولات پلاستیکی و محصولات کانی غیرفلزی صادر شده است. وی پیش از این گفته بود: ۵۸ فقره مجوز معدنی نیمه نخست امسال در این استان صادر و زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شد. جرجانی افزود: ۶ ماه اول سال جاری ۱۴ فقره پروانه بهرهبرداری معدنی، ۹ فقره گواهی کشف و ۳۵ فقره پروانه اکتشاف در خراسان جنوبی صادر شده است.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت