یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

حکمی مبنی بر تبعید به بیرجند واصل نشده است

دادگستری خراسان جنوبی روز شنبه در اطلاعیهای اعلام کرد: درخصوص فردی که در فضای مجازی، موضوع تبعید وی به شهرستان بیرجند مطرح شده، تاکنون چنین حکمی از سوی هیچ یک از مراجع قضائی کشور به دادگستری استان واصل نشده است و از اساس تکذیب میشود. به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار خبری مبنی بر صدور حکم بر تبعید فردی به شهرستان بیرجند و واکنش برخی از کاربران در فضای مجازی مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع میرساند.
اطلاعیه افزود: صدور حکم اقامت اجباری در محل معین طبق ماده 23 قانون آئین دادرسی کیفری با رعایت شرایط قانونی مقرر و متناسب با جرم ارتکابی و خصوصیات شخصی مجرم، از اختیارات دادگاه صادرکننده حکم بوده و به هیچ وجه اهانت به فرهنگ و تمدن مردم هیچ شهر یا استانی محسوب نمیگردد و ممکن است قاضی رسیدگی کننده به پروندهای، فردی را به جهت رعایت مسائل فردی یا اجتماعی وی و جامعه، به مدت محدود او را ملزم به اقامت در شهری نماید؛ همانگونه که از سوی محاکم قضائی این استان نیز افرادی به اقامت اجباری در شهرهای سایر استانهای کشور محکوم و حکم آنها نیز اجرا شده است.در ادامه اطلاعیه آمده است: متأسفانه برخی افراد مغرض در فضای مجازی این اقدام قانونی را تبدیل به ابزاری جهت فشار به قوه قضائیه نموده تا خود به اغراض فاسد خود رسیده و متأسفانه برخی از کاربران نیز در فضای مجازی ندانسته به این موضوع دامن زده و موجبات مطالب غیرکارشناسی و غیر واقعی را فراهم میآورند.
دادگستری خراسان جنوبی در این اطلاعیه اعلام کرد: به اطلاع شهروندان محترم میرساند درخصوص فرد مد نظر که در فضای مجازی، موضوع تبعید وی به شهرستان بیرجند مطرح شده، تاکنون چنین حکمی از سوی هیچ یک از مراجع قضائی کشور به دادگستری استان واصل نگردیده و از اساس تکذیب میگردد.

محدوده های معدنی راکد خراسان جنوبی تعیین تکلیف میشود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف محدودههای معدنی منجمد خبر داد و گفت: محدودههای معدنی بلاتکلیف در این استان از طریق مزایده واگذار میشوند. به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری، مشیرالحق عابدی در نشست شورای معادن استان با اشاره به دستور رییس جمهوری و بخشنامه ابلاغی مرتبط درخصوص تعیین تکلیف محدودههای معدنی افزود: این بخشنامه به تعیین تکلیف پروانههای بهرهبرداری معطل مانده و محدودههای بلاتکلیف اشاره دارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است هرچه سریعتر نسبت به عملیاتی شدن مفاد این بخشنامه اقدام کند. وی با تعیین مهلت یک ماهه برای انجام این کار، تصریح کرد: انتظار شورای معادن، اهتمام سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای این برنامه به عنوان متولی امر، است.
معاون استاندار گفت: با انجام این کار، ضمن کمک به سرمایهگذارانی که ادامه فعالیت شان توجیه اقتصادی دارد، محدودههای معدنی که بلاتکلیف ماندهاند از طریق مزایده واگذار میشوند تا مورد بهرهبرداری قرار گیرند.وی افزود: تحقق این برنامه، اقدام بسیار مؤثری در راستای تحقق شعار سال که به تدبیر رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نامیده شده، است.عابدی با تاکید بر اقدامات انجام شده در زمینه ژئوفیزیک هوایی و تعیین پهنههای معدنی استان گفت: حضور دستگاههای توسعهگرایی همچون ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین بخش خصوصی در بهرهبرداری از ظرفیتهای معدنی استان بسیار مؤثر بوده است.وی اظهار کرد: با اهتمام سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته طبق قانون و از طریق برگزاری مزایده در بازه زمانی معین، محدودههای امیدبخش برای بهرهبرداری و انتفاع به متقاضیان واگذار میشود. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار متذکر شد: امتیازبندی برای محدودههای تعیین شده براساس ظرفیت مواد معدنی و ارزش افزودهای که به همراه دارد، تکلیف متقاضیان را روشنتر میکند، به این ترتیب سرمایهگذار میتواند بر مبنای دارایی در اختیار خود نسبت به شرکت در مزایده و سرمایهگذاری در یک واحد معدنی اقدام کند.عابدی ادامه داد: در جریان حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخصوص ایجاد دپارتمان سنگهای قیمتی استان پیشنهادهایی ارائه شد که باید به منظور نتیجه دهی بهتر این طرح، سازمان صنعت، معدن و تجارت از وضعیت موجود استان، حجم ذخایر و مناطق مستعد سرمایهگذاری، گزارش کاملی تهیه کند.وی گفت: با استفاده از اطلاعات این گزارش میتوان برای ایجاد واحدهای فرآوری سنگهای قیمتی برنامهریزی کرد.بررسی پهنههای اکتشافی، روند پیگیری ماده 83 توسط سازمان صمت و پیگیری محدودههای منجمد یا پروژههای راکد، سه دستور کار این جلسه بود.

اعتبارات دهیاریهای خراسان جنوبی بیش از پنج برابر شد
ایرنا – مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: 2 هزار و 635 میلیارد ریال اعتبار از سال 92 تاکنون به دهیاریهای این استان اختصاص یافته که نسبت به دوره قبل رشد 579 درصدی داشته است. عالیه خواجوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات از محل منابع مختلف بوده که در زمینه توسعه زیرساختهای روستاهای استان هزینه شده است. وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال 76 میلیارد ریال از محل عواید بند الف و تبصره یک ماده 38 و تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاریهای خراسان جنوبی واریز شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 135 دستگاه خودرو عمرانی و خدماتی و 133 عدد تجهیزات ایمنی بین دهیاریهای استان توزیع شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت 2 هزار و 465 طرح عمرانی با اعتبار هزار و 36 میلیارد ریال در چارچوب فصلهای مد نظر از سوی دهیاریها اجرا شده است. خواجوی افزود: هفته دولت امسال نیز 778 طرح عمرانی در مناطق روستایی استان افتتاح شد که 67 درصد طرحهای افتتاحی هفته دولت امسال در روستاها اجرا شده و این اقدامات و برنامهها در راستای تقویت امنیت و ماندگاری جمعیت در روستاها صورت گرفته است. وی بیان کرد: 309 هزار و 923 نفر براساس سرشماری سال 1395 در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی میکنند که 40 درصد جمعیت این استان مرزی را تشکیل میدهند.

امام جمعه بیرجند: فکر کردن به نیازمندان یک فرهنگ است

ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان گفت: فکر کردن به نیازمندان یک فرهنگ است که در کشور ما به خوبی خود را نشان داده است.حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار گروه جهادی شهید نایبی افزود: در عین حال باید بر روی گسترش این فرهنگ به هر شیوهای که شده است، کار کرد. وی در پایان گفت: کسانی که به راستی در مقامات عرفانی به جایی رسیدند کارهای خیر زیادی انجام دادهاند که از جمله آنها کمک به محرومین و گرفتن دست مستمندان بوده است.

تمدیدمهلت بارگذاری مدارک برای طرح اقدام ملی مسکن

صداوسیما- مهلت بارگذاری مدارک در سامانه طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان شهر بیرجند تا پایان شهریور تمدید شد. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت:متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند که پیرو اطلاعیههای قبلی مدارک مورد نیاز را بصورت فیزیکی به اداره پست تحویل دادند، ولی تاکنون نسبت به بارگذاری مدارک در سامانه طرح اقدام ملی مسکن اقدام نکرده اند، صرفا تا پایان ساعت 24 روز 30 شهریور فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی
tem.mrud.ir نسبت به بارگذاری مدارک مورد نیاز برای احراز شرایط اقدام کنند. علیزاده افزود:برای تعیین تکلیف وضعیت ثبت نام تمام متقاضیان و انجام مراحل اتصال متقاضیان به پروژههای شروع شده، این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

3000 صنعتگر صنایع دستی استان خراسان جنوبی بیمه میشوند

تسنیم- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از اعتبارات ویژه برای بیمه هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: 3 هزار صنعتگر صنایع دستی استان بیمه می‎شوند.عابدی در جلسه تبیین فرآیند اجرای خوشههای صنایع دستی استان اظهار کرد: با مساعدت استاندار مبلغ یک میلیارد و 630 میلیون تومان به حساب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان واریز شده است. وی با اشاره به تفاهم نامه مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری خراسان جنوبی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه 3 هزار شغل در زمینه خوشه های صنایع دستی در استان ایجاد میشود.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به 147 نفر

صداوسیما- تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت یک مورد جدید در شبانه روز گذشته به 147 مورد در استان افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون 147 بیمار با علائم بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد 46 نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند.دکتر دهقانی افزود: 6 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی 3 نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.

مجمع هیئت اسکیت برای دومین بار برگزار شد،دوباره آدینانی رأی آورد

قاسمی- مجمع انتخابی رئیس هیئت اسکیت استان در ماه گذشته با حضور رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و آدینانی به عنوان رئیس هیئت اسکیت استان انتخاب شد اما چند روز بعد با اعتراض شیخ زاده نماینده انتخاب ریاست هیئت و سرپرست سابق هیئت اسکیت استان و دو نفر از دیگر اعضاء مجمع، مبنی بر اینکه نامه جلسه را دریافت نکرده اند، فدراسیون رأی بر ابطال مجمع قبلی داد و دوباره روز گذشته این مجمع با حضور 14 نفر از 17 نفر اعضاء مجمع برگزار شد. نکته ای که در این جلسه وجود داشت این بود که محمدحسین شیخ زاده با ارسال نامه کتبی انصراف خود را اعلام کرد و به دلیل اینکه تنها نماینده بهروز آدینانی بود با رأی 14 نفر اعضاء حاضر در جلسه برای بار دوم نیز رأی اعتماد گرفت و به عنوان رئیس هیئت اسکیت استان برای 4 سال انتخاب شد.

وزش باد شدید پدیده غالب در خراسان جنوبی است

ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشههای پیش یابی از طی هفته جاری با اختلاف فشار حاکم در منطقه شرق کشور شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.فاطمه زارعی افزود: سرعت وزش باد در مرز شرقی استان با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. وی گفت: از لحاظ دمایی برای امروز تغییرات محسوسی را شاهد نخواهیم بود.

توزیع 200 بسته نوشت افزار و کارت هدیه بین دانش آموزان نیازمند

صداوسیما- 200 بسته نوشت افزار و 200 عدد کارت هدیه بین دانش اموزان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان توزیع شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ارزش لوازم التحریر تهیه شده را 60 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هربسته لوازم التحریر شامل کیف، اسپری ضدعفونی، نوشت افزار و ماسک است. سلم آبادی افزود: همچنین به هر دانش آموز یک کارت هدیه به ارزش 100 هزار تومان اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت