شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

حمایت قاطع از اقداماتی که بهای زعفران را به انصاف برساند

رئیس شورای ملی زعفران گفت: از اقداماتی که سبب شفافیت بازار،منصفانه شدن قیمت زعفران و جلوگیری ازخام فروشی در راستای کمک به کشاورزان،صادرکنندگان و ارز آوری می شود قاطعانه حمایت می شود
محسن احتشام با بیان اینکه خواسته دیرینه این شورا منصفانه کردن قیمت زعفران به نفع کشاورزان زحمتکش زعفران کار است اظهار کرد: اگر سازمان تعاون روستایی این مهم را اجرایی کند اتفاق بسیار خوبی برای زعفران کاران و منافع ملی ما در ارز آوری و توسعه اقتصادی رقم خواهد خورد.
به گزارش پیام خاوران ، وی با بیان اینکه اگر این کار خوب اجرایی شود شورای ملی زعفران همراهی و بسیار استقبال می کند تصریح کرد:این مهم با ساده اندیشی وبه راحتی محقق نخواهد شد و به برنامه ریزی و طرح ریزی استراتژیک بازار و بازاریابی نیازدارد. رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: مدیریت بر فرایند صادرات زعفران و صدور کارت اهلیت در کنار کارت بازرگانی و همچنین استراتژی هایی در طرح جهش تولید و صادرات زعفران توسط شورای ملی زعفران تبیین شده است.وی بیان کرد: این طرح ها می تواند هم قیمت زعفران را به نفع کشاورزان زحمتکش زعفرانکار منصفانه کند و هم اسباب برگشت ارز حاصل از صادرات این محصول استراتژیک را بهتر به چرخه اقتصادی فراهم کند .رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: این شورا سال ها است تلاش می‌کند قیمت زعفران به نفع کشاورزان منصفانه شودو با ارتقا کیفیت آن، حقوق مصرف کنندگان نیز رعایت شود زیرا تولید برای تولید نیست تولید برای مصرف است و باید با ارتقا کیفیت، حقوق مصرف کننده نیز حفظ شود .

تقویت عملیات کنترل مهاجرت در استان

ایرنا – امروز باید حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ آسیب‌شناسی و جلوی مهاجرت‌ها گرفته شود بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی در روستا ساکن هستند که از میانگین کشوری بیشتر است و با حمایت لازم می‌توان روستاها را متحول و روند مهاجرت را مدیریت کرد. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در همایش بخشداران، منتخبین شوراهای اسلامی و دهیاران خراسان جنوبی گفت: توزیع متوازن و عادلانه امکانات، خدمات و جمعیت در همه مناطق کشور، مهاجرت بی‌رویه به کلان‌شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه را کاهش می‌دهد.مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه متاسفانه روند مهاجرت از روستا به شهر و از شهرهای کوچک به سمت کلان شهرها سال به سال بیشتر می‌شود اظهار کرد: سندرم کلان‌شهری که باعث مهاجرت به شهرها شده، ما را دچار مشکل کرده است.رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نظام شهری و روستایی ما یک نظام بیمار است که سالها از این بیماری رنج می‌بریم که این موضوع ناشی از انجام اصلاحات ارضی سال ۱۳۰۰ است.

رویکرد مهاجرت معکوس
وی ادامه داد: قبل از این اصلاحات، شهرها در کنار روستاها تمام خدمات را با کمک یکدیگر تامین می‌کردند و در آن دوران نظام شهری و روستایی ما به صورت نظام کهکشانی بود اما پس از این اصلاحات بصورت زنجیره ای شد و مهاجرت از روستا به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به میانی و از شهرهای میانی به بزرگ انجام شد. جمالی نژاد با اشاره به ابلاغیه رهبری درخصوص افزایش جمعیت و توزیع عادلانه اعتبارات در شهرها و روستاها که باعث ماندگاری روستاییان در روستاها و شهرهای کوچک می‌شود گفت: در روستاها و شهرهای کوچک پتانسیل بالایی وجود دارد که باید تقویت شود تا بتوانیم اقتصاد روستا را متحول و اشتغال ایجاد کنیم. وی ادامه داد: رویکرد ما ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا و استفاده از ظرفیت و توان خود روستاها است. جمالی نژاد گفت: تمام روستاها و شهرهای ما پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند و باید با نگاه به درون موجبات توسعه این مناطق را فراهم کنیم و با رفع معضل اشتغال، ماندگاری روستاییان را در روستاها داشته باشیم. وی افزود: شهرستان قاینات با دارا بودن معادن و ذخایر غنی همانند یک کشور است و باید از ظرفیت و پتانسیل‌های آن به درستی استفاده شود.

ظرفیت بالای تولید برق
معاون عمرانی استاندار هم گفت: این استان با توجه به شرایط آب و هوایی بهترین ظرفیت را برای تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی و اشتغالزایی در این حوزه دارد. سید کمال الدین میرجعفریان ادامه داد: در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه چهار تفاهم‌نامه در حوزه تولید و ایجاد اشتغال پایدار امضا شد که یکی از آنها احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان است. وی گفت: همچنین طی تفاهم‌نامه دیگری سه هزار شغل در قالب خوشه‌های صنایع دستی ایجاد خواهد شد و اجرای این طرح‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان، نقش مهمی در توسعه متوازن و رفع محرومیت دارد.

ثبت نام 70 صنف فرهنگی و هنری در سامانه کارا

صدا وسیما – 70مورد از صنف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کردند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این صنوف برای دریافت ۲میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند. نبی زاده با اشاره به این که تسهیلات سامانه کارا به صنوف دارای کد کارگاهی تعلق می‌گیرد افزود:به ازای هر نفر زیر پوشش بیمه، ۱۲میلیون تومان با نرخ ۱۲درصد و یک سال تنفس و با بازپرداخت ۳ساله در نظر گرفته شده است.

۳۶۴ میلیون تومان برای مقابله با کووید ۱۹

۳۶۴ میلیون تومان از محل موقوفات استان برای مقابله با ویروس کرونا هزینه شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در این خصوص ۳۱ هزار ماسک، سه هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی، یک هزار و ۶۶۰ بسته غذایی و۲۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان و مناطق محروم استان توزیع شد. به گزارش صدا و سیما، حجت الاسلام بخشی پور افزود: کشتار ۴ رأس گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این نهاد است.همچنین ۴۲ بقعه متبرکه هم به صورت روزانه با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیون تومان ضدعفونی شدند.

خبر خوش معاون استانداربرای مرزنشینان

صدا و سیما – معاون استاندار گفت: یارانه سوخت مرزنشینان خراسان جنوبی، واریز می‌شود. عابدی در حاشیه سفر استاندار خراسان جنوبی به زیرکوه افزود: علیرغم اینکه یارانه سوخت مرزنشینان در هیچ یک از استان‌های مرزی کشور واریز نشده است، اما براساس دستور استاندار، یارانه سوخت مرزنشینان استان روز شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

برگزاری مسابقه ادبی کرونامه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، مسابقه ادبی کرونامه را ویژه‌ی اعضای مکاتبه‌ای خود برگزار می‌کند. به گزارش صدا و سیما، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا مسابقه‌ی ادبی کرونامه با هدف پرورش توان نوشتاری و نامه نگاری اعضا، ایجاد فضایی سالم برای مشارکت اعضا با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از بیماری، پایدار سازی و تشویق اعضای مکاتبه‌ای توسط آفرینش‌های ادبی کانون استان برگزار می‌شود. طاهره حمیدی افزوداعضا می‌توانند آثار ادبی خود با موضوعات نامه‌ای به کرونا، ماجرای قرنطینه در خانه و به دنبال ماسک را تا ۳۱تیر به دبیر خانه این مسابقه واقع در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی، واحد مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی ارسال کنند.

استفاده الزامی از ماسک در سالن‌های نمایش

ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در تمامی مدت حضور در مکان فعالیت‌های نمایشی الزامی است. ناصر نبی زاده افزود: فعالیت‌های نمایشی از ابتدای تیرماه از سرگرفته می‌شود.

بهسازی معابر باغ تاریخی گلشن

صد او سیما- پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی، ساماندهی و نورپردازی معابر باغ تاریخی گلشن طبس به ۷۰ درصد رسید. سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره و شهرداری طبس پروژه مرمت، بهسازی، ساماندهی و نورپردازی باغ تاریخی گلشن، از دو ماه قبل شروع شده است.
کاظم نجاتیان افزود: عملیات کف سازی راهرو‌های محور‌های اصلی (شمالی – جنوبی)، بهسازی سطوح شیبدار، نصب پایه چراغ، احداث رمپ جهت استفاده معلولین، بصورت مشارکتی با شهرداری طبس آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت