حمایت قضایی از ۱۷ واحد تولیدی خراسان جنوبی

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان از رفع موانع ۱۷ واحد صنفی استان طی سه جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایهگذاری و اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: حدود ۳۰ واحد صنفی در نوبت هستند که سعی خواهد شد تا پایان امسال مشکلاتشان طرح موضوع و نسبت به رفع آن اقدام شود. به گزارش فارس، عباس داریوش ظهر دیروز در سومین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایهگذاری و اقتصاد مقاومتی خراسانجنوبی، اظهار داشت: دستگاه قضایی در راستای وظیفه ذاتی خود برای حمایت از سرمایهگذاری و مالکیتهای مشروع از ظرفیت های قانونی در جهت رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولید و صنعتی استفاده میکند.وی افزود: ما اعتقاد داریم که دستگاههای نظارتی در امر اقتصادی باید در کنار سرمایهگذاران باشند و ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری نیز حمایتهای حقوقی و قضایی در رفع موانع و مشکلاتشان دارد.معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسانجنوبی تصریح کرد: دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی، صنعتی و کارگاهی استان برای بازگشت به چرخه تولید حمایت میکند تا کارگران این واحدها بیکار نشوند.داریوش یادآور شد: در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایهگذاران و رفع موانع تولید به طرح موضوع سه واحد صنفی و کارگاهی پادسازه قهستان، راه سرای بیرجند، لوله و پروفیل و گردشگری سرایان در ارتباط با معوقات بانکی، مالیات و خلعیت زمین پرداخته شد.
وی بیشترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را مربوط به بانکهای عامل و قراردادهای فیمابین برشمرد و گفت: بخش عمده این مسائل ناشی از تحریمها، تورم و رکود اقتصادی است که در کشور و خراسانجنوبی وجود دارد.معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسانجنوبی تأکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد سرمایهگذاری در واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی دارند حتماً نسبت به قراردادها و موارد حقوقی اشراف داشته باشند و از تجربه مشاوران خبره استفاده کنند.داریوش گفت: از ابتدای سال جاری در کمیته قضایی حمایت از سرمایهگذاری و اقتصاد مقاومتی خراسانجنوبی به مشکلات ۱۷ واحد صنفی رسیدگی و خوشبختانه مواردی همچون مطالبات بانکی، مالیات و تعطیلی آنان مرتفع شده است.وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ واحد صنفی خراسانجنوبی در نوبت هستند که سعی خواهد شد تا پایان امسال در جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایهگذاری و اقتصاد مقاومتی مطرح و موانع و مشکلاتی که سر راهشان وجود دارد برطرف شود.

رایانه های بلااستفاده در اختیار مدارس خراسان جنوبی قرار میگیرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: رایانههای بلااستفاده دستگاههای اجرایی با هدف کمک به آموزش هنرآموزان، بهروزرسانی سیستمها با کمترین هزینه و برگشت دادن آنها به چرخه استفاده و بهرهبرداری به کارگاههای هنرستانهای استان واگذار میشود که بسیار ارزنده است. به گزارش ایرنا، ناصر خوش خبر روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان درخصوص دستور کار واگذاری رایانههای بلااستفاده دستگاههای اجرایی به کارگاههای هنرستانهای استان افزود: به منظور تمکین دستگاهها از این موضوع، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، محور اصلی در زمینههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی است، به همین جهت مورد عنایت ویژه شخص استاندار قرار دارد.
وی ضمن مطلوب خواندن اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، متذکر شد: همه حوزهها باید در راستای رفع مشکلات موجود به ویژه در شرایط فعلی، آموزش و پرورش را همراهی کنند تا دانشآموزان بتوانند در کمال سلامت و امنیت خاطر در کلاس درس حضور پیدا کنند. خوش خبر با اشاره به شیوههای آموزشی تعریف شده برای سال تحصیلی جدید گفت: مشکلات شبکه شاد باید در اسرع وقت مرتفع شود تا دانشآموزان و معلمان بتوانند هرچه بهتر از این ظرفیت، بهرهبرداری کنند.
وی از معرفی هزار و ۶۰۰ دانشآموز کم بضاعت به بانکها برای دریافت تسهیلات کمبهره خرید تبلت یا گوشی هوشمند گفت و افزود: شرایط بهرهمندی همه دانشآموزان از امکانات آموزشی باید فراهم شود تا هیچ کسی از تحصیل باز نماند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سپس از طرح «آبا» طرح آموزش دانشآموزان بازمانده از تحصیل گفت و با اشاره به آمارهای عنوان شده از ۸۴۰ دانشآموز بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل کرده استان در دورههای اول و دوم متوسطه اظهار داشت: با فراهم آوردن شرایط لازم در استفاده از فضای مجازی، شبکه شاد، تلویزیون، ظرفیت نهادهای حمایتی و حتی تأمین تجهیزاتی همچون تبلت و گوشی هوشمند باید فرصت بازگشت این افراد به کلاسهای درس و ترغیب آنها به ادامه تحصیل فراهم شود. وی به تجربه سیستان و بلوچستان به عنوان استان پایلوت مجری طرح آبا اشاره کرد و گفت: با استفاده از تجربه این استان و احصا و بازشناسی ضعفهای موجود و موانع پیش روی کار، میتوان از تکرار موارد انحرافی جلوگیری کرد و بازدهی کار را بالا برد.خوش خبر ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و نگرانی برخی خانوادهها از حضور فرزندان خود در کلاسهای درس، بهتر این است که کار را از یک منطقه که بیشترین فراوانی دانشآموز بازمانده از تحصیل را دارد، شروع کنیم تا وضعیت استقبال افراد از کلاسها احصا شود و در صورت مطلوب بودن شرایط، کلاسها در دیگر مناطق نیز تشکیل شوند. وی گفت: در راستای تحقق این برنامه میتوان با استفاده از ظرفیت مساعدت و همکاری فرمانداران، در هر شهرستان یک مکان را برای بهرهبرداری دانشآموزان تجهیز کرد.

۵۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: ۵۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی روز شنبه بیست و دوم شهریور ماه به حساب مدارس استان واریز شد. محمدعلی واقعی افزود: علاوه بر این در روز شنبه بیست و دوم شهریور، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای تفکیک آب خوریها و مرمت سرویسهای بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شده است. وی از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید ملزومات بهداشتی به آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: ملزومات مورد نیاز مدارس در حال خریداری است که از اول مهر ماه، با توجه به سرانه جمعیت دانشآموزی، بین شهرستانها و مناطق استان توزیع خواهد شد. دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اختصاص سهمیه ۳۱۰ نفری به آموزش و پرورش استان در آزمون استخدامی عنوان کرد: این رقم در سال گذشته ۱۵۴ نفر بود.

پرداخت پاداش پایان خدمت ۸۹۰ فرهنگی بازنشسته
وی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت ۸۹۰ فرهنگی بازنشسته استان پرداخت شده است افزود: طرح «آبا» با هدف آشتی با آموزش، شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل جامعه هدف در استان اجرا میشود. وی با اشاره به ارتقای ۸۲ درصدی توسعه زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری مدارس استان در تابستان سال جاری با مشارکت استانداری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: پیش بینی میشود این میزان تا پایان شهریور امسال به ۹۰ درصد افزایش یابد.

بررسی مشکلات گلخانه داران خراسان جنوبی
گروه خبر- مشکلات و نگرانی های گلخانه داران خراسان جنوبی با حضور مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور بررسی شد. مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور اظهار کرد: باتوجه به بازدیدهای صورت گرفته بیشترین مشکل در استان نبود هم افزایی گلخانهها، کمبود نهاده و افزایش قیمت نهادههاست که باعث نگرانی گلخانه داران شده است. محمد بلاغی گفت: در بحث گلخانهها با توجه به چشم اندازی که در خراسان جنوبی وجود دارد، باید زیرساختها مورد توجه ویژه قرار گیرند تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید. وی با بیان اینکه هنوز در استان جای کار وجود دارد، تصریح کرد: باید شهرکها بروزرسانی شده و با هم افزایی در این حوزه تولید گلخانهای را یکپارچه کرد.
مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور با اشاره به اینکه تشکیل زنجیره ارزشی تولید محصولات گلخانهای باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: امروزه توسعه تولید و کشت باید بر اساس سفارش بازار هدف صورت گیرد تا تولیدکنندگان و گلخانه داران با مشکل مواجه نشوند. وی بیان کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در استان ایده ایجاد شهرکهای گلخانهای بهترین ایده است.بلاغی اظهار کرد: وقتی گلخانه داران در یک مجتمع منسجم شوند، خدمات رسانی راحت تر بوده و هزینه کمتری نیز برای دولت تولیدکنندگان خواهد داشت. مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور تصریح کرد: زمانی که گلخانهها تجمیع شوند، الگوی مناسب با کشت و نوع محصول به نحو احسن انجام میشود.وی گفت: با همت بخشهای مختلف، نهضت گلخانهای استان در حال پیگیری و با شتاب در حال پیشرفت است. بلاغی ادامه داد: اگر در روستاهایی زیرساختهایی چون آب، برق و به ویژه گاز وجود داشته باشد، میتوانیم روستاهای گلخانهای را نیز داشته باشیم.وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد که برای افق ۱۴۰۴ دو برابر این ظرفیت برنامهریزی شده است.
مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور خاطرنشان کرد: امروز در حوزه تولید، توسعه و کشت محصولات گلخانهای باید سفارش بازار هدف را مدنظر قرار دهیم.
مدیرعامل اتحادیه گلخانه داران کشور به منظور بازدید از اقدامات صورت گرفته نهضت گلخانهای استان به خراسان جنوبی سفر و با رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی دیدار کرد.در این دیدار در خصوص عملیات صورت گرفته و اقدامات در دست کار سازمان و شرکت شهرکهای کشاورزی استان پیرامون نهضت گلخانهای بحث و گفتگو شد. همچنین حضور در کارگاههای آموزشی برای گلخانه داران از دیگر برنامههای وی در استان است.

خدمات ۱۹۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به ۱۶۲ روستای استان

صداوسیما- ۱۹۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان به ۱۶۲ روستای استان خدمات عرضه کردند. فرمانده سپاه انصارالرضا استان در اختتامیه طرح جهاد آموزشی تربیتی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: این برنامه که برای اولین بار است در کشور اجرا می شود ترویج جهاد خدمت رسانیست که ماندگار است . سردار قاسمی افزود: باید مسئولان دستگاههای اجرایی این گروههای جهادی را تقویت کنند تا فرهنگ جهادی در جامعه بیش از پیش ترویج یابد.مهدی زاده رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هم گفت: گروههای جهادی این دانشگاه ۴۵ روز در مناطق کم برخوردار استان خدمت رسانی کردند.

«نذر آب» برای روستاهای تشنه استان

فارس- معاون جمعیت هلالاحمر استان از حضور دومین کاروان «نذر آب ۳» در خوسف خبر داد و گفت: این کاروان ۲۴شهریور ماه در روستای «سرچاه عماری» مستقر میشود. احمد بخشی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی «نذر آب ۳»، تیمهای درمانی، فرهنگی و اجتماعی از سه استان خراسانرضوی، یزد و اصفهان در نقاط محروم استان حضور مییابند. وی با بیان اینکه اولین کاروان «نذر آب ۳» طی هفته گذشته از استان یزد مهمان نهبندان بود، گفت: دو هزار و ۴۳۰ نفر در ۳۲ روستای شهرستان از خدمات مختلف کاروان بهرهمند شدند.

۸ دستگاه سونوگرافی پیشرفته در بیمارستانهای استان راهاندازی شد

ایسنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تامین هشت دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای بیمارستانهای استان خبر داد. جلال احمدی، گفت: از ابتدای امسال با وجود تحریمهای ظالمانه غرب و همچنین محدودیت های کار در ایام شیوع کرونا، تامین هشت دستگاه سونوگرافی پیشرفته برای بیمارستانهای استان به همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه انجام شده که این دستگاهها عمدتاً در بیمارستانهای خارج از مرکز استان نصب و راهاندازی شده است.

اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای توسعه فعالیتهای اجتماعی زنان عشایر

صداوسیما- ۲۵ میلیارد ریال برای توسعه فعالیتهای اجتماعی زنان عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت. مدیرکل امور عشایری استان گفت: با دستور استاندار و حمایت صندوق کارآفرینی امید به هر یک از صندوقهای اعتباری خرد زنان عشایری، ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شد. عصمتی پور افزود: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد ۵ ساله با دوره تنفس ۳ تا ۶ ماهه است.

تجلیل از ۲۳ فعال عرصه فیلم و سینما در خراسان جنوبی

صداوسیما- در این مراسم از ۲۳ فعال عرصه فیلم و سینما، سینما داران و فیلم سازان در خراسان جنوبی تجلیل شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با اشاره به روز سینما گفت: اگر امروز بخواهیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به هنر تصویر توجه ویژه داشته باشیم. نبی زاده با اشاره به افتتاح و بهسازی دو سینما در شهرستان های بیرجند و قاین در سال جاری گفت: از مجموع احداث ۲۰ پردیس سینمایی در سراسر کشور، تفاهم نامه احداث یک پردیس سینمایی در شهرستان طبس بین وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری طبس امضاء شده است که امیدواریم بزودی به بهره برداری برسد. در این مراسم از ۲۳ فعال عرصه تصویر، سینما داران و اعضای شورای سینمای خراسان جنوبی تجلیل شد.

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴۸ نفر

صداوسیما- تعداد فوتیها در اثر بیماری کرونا با ثبت یک مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۱۴۸مورد در خراسان جنوبی افزایش یافت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۱۴۱ بیمار با علائم بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر مبتلا دارای تست کرونای مثبت هستند. دکتر دهقانی افزود: ۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.

جشنواره کویر و زندگی به صورت ملی برگزار میشود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امیدواریم امسال بتوانیم جشنواره فیلم کوتاه و عکس «کویر و زندگی» را به صورت ملی برگزار کنیم و دبیرخانه دائمی آن را در استان داشته باشیم. نبی زاده همچنین به افزایش تعداد موسسات و آموزشگاههای سینمایی در استان اشاره کرد و گفت: باید جریانهای حوزه فیلمسازی تقویت شوند تا شاهد برندسازی در این حوزه باشیم.

کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از طریق آگهی دیوار

صداوسیما- رئیس پلیس فتای استان از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد. سرهنگ محمدپور گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار اقدام به خرید گوشی موبایل کرده و برای پرداخت هزینه پستی وارد درگاه بانکی شده و سپس از حساب وی مبلغی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. وی افزود: پس از بررسی مشخص شد فردی اقدام به درج آگهی مبنی بر فروش گوشی در سایت دیوار کرده بود و با این ترفند که ابتدا فقط هزینه پستی به مبلغ ۵۰۰۰ تومان را دریافت میکند، اعتماد کاربر را جلب و لینک درگاه جعلی را برای کاربر ارسال کرده است.
وی گفت: کاربر هم با توجه به ارزش پایین هزینه پستی با این دیدگاه که فقط همین مبلغ کم شاید از جیبش برود وارد لینک درگاه پرداخت شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده است، غافل از اینکه این درگاه فیشینگ بوده و تمامی اطلاعات کارت وی به سرقت رفته است. سرهنگ و متهم بلافاصله با سوء استفاده از درگاه اصلی که در اختیار داشته، اقدام به برداشت از حساب شاکی میکند. محمدپور افزود: پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

کلاسهای دانشگاه بیرجند به صورت غیرحضوری برگزار میشود

ایرنا – رییس دانشگاه بیرجند گفت: کلاسهای درس این دانشگاه تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار میشود. احمد خامسان افزود: کلاسهای درس این دانشگاه به شکل مجازی شروع شد و بنا داریم این کلاسها را تا تبدیل شدن وضعیت خراسان جنوبی به سفید، به شکل غیرحضوری برگزار کنیم. وی گفت: فقط برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژههای آنها نیازمند حضور فیزیکی است و تعدادی از دروس عملی به شکل حضوری و با رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی برگزار میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت