حریرچی: عادی‌انگاری بیماری کرونا، مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند

حریرچی: عادی‌انگاری بیماری کرونا، مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند

معاون وزیر بهداشت گفت: عادی‌انگاری بیماری کرونا، مهم‌ترین خطری است که کشور را تهدید می‌کند. وی تصریح کرد: طی ۱۵ روز گذشته روند ابتلای بیماری در کل کشور نزولی بوده است و پیش بینی می‌شود این روند نزولی طی یک تا دو ماه آینده ادامه پیدا کند. حریرچی افزود: برای ما آمار‌های ۵ الی ۱۴ روز اخیر مهم است و افزایش یا کاهش دو روز گذشته ملاک عمل ما محسوب نمی‌شود. در حال حاضر نسبت به روز‌های اوج ۷۵ درصد موارد بستری، ۷۰ درصد میران مرگ‌ومیر و ۴۵ درصد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش داشته که این مسئله یک دستاورد عظیم است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ الی ۷۵ درصد از موارد جدید، با غربالگری افراد دارای علامت کم یا کسانی که تماس نزدیک با مبتلایان داشته‌اند شناسایی شده‌اند. وی گفت: دستاورد‌های ما شکننده است و اگر مردم فاصله گذاری هوشمند و مسائل بهداشت فردی را رعایت نکنند، ممکن است با طغیان بیماری مواجه شویم. عادی‌انگاری این بیماری مهم‌ترین خطری است که جامعه را تهدید می‌کند.

نیرو‌های حق‌التدریسی به تدریج استخدام می شوند ؛ شرکت در آزمون و کسب نمره حدنصاب، شرط استخدام

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از رفع ابهامات در نحوه استخدام نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریسی و پیش دبستانی‌ها خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس با تعیین تکلیف این نیرو‌ها موافقت کردند. عباسی، با بیان اینکه نمایندگان با تعیین تکلیف نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، حق التدریسی و پیش دبستانی‌ها موافقت کردند، اظهار کرد: تقریباً بیش از ۳۰ هزار نفر از این نیرو‌ها زمان و سنوات آن‌ها از سال ۹۰ مشخص نشده بود و ابهاماتی وجود داشت که برطرف شد.سخنگوی هیئت رئیسه مجلس طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برگزاری آزمون استخدامی برای نیرو‌های حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی برنامه‌ای است که برای نحوه جذب آنان تدارک دیده شده است.عباسی با بیان اینکه یکسری دوره آموزشی نیز برای حق‌التدریسی‌ها در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و در نهایت امر این دسته از نیرو‌ها جذب آموزش و پرورش می‌شوند، تصریح کرد: هر کسی که حتی از هوش متوسطی برخوردار باشد نیز با شرکت در این آزمون استخدامی و کسب نمره حدنصاب می‌تواند جذب و استخدام شود.

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان ظرفیت قانونی ندارد ؛ بورس در بلندمدت، مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری است

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت بازار بورس و واگذاری بنگاه های اقتصادی گفت: هرچه عرضه سهام بنگاه‌های دولتی در بازار سرمایه افزایش یابد، بازار عمیق تر شده و تنوع سهام بیشتر می‌شود بنابراین نگرانی مردم و خریداران نسبت به حبابی شدن رشد بورس کاهش می‌یابد.وی با بیان اینکه دولت درصدد افزایش عرضه اولیه سهام بنگاه‌های دولتی است، افزود: از آنجایی که پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری واسطه‌گری مالی آغاز شده، تنوع بخشی و عمق بخشی به بازار سرمایه محقق می‌شود. صالح با بیان اینکه سرمایه گذاری در بورس با ریسک همراه است و نمی‌توان ادعا کرد که این بازار هر روز ۵ درصد سود داشته باشد، اظهار کرد: مردم باید به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت به بورس بنگرند، مطمئنا بورس در بلندمدت مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سهام عدالت به مردمی که در سال ۸۵ جا ماندند، گفت: در حال حاضر تنها اقدامات مربوط به آزادسازی سهام عدالت مشمولانی که در سال ۸۵ با موافقت مقام معظم رهبری در زمره دارندگان این سهام قرار گرفتند، در حال انجام است، واگذاری مجدد سهام عدالت برای مشمولان جدید ظرفیت قانونی ندارد. وی همچنین درباره خصوصی سازی سرخابی ها توضیح داد: جلسات بسیاری با وزیر ورزش برگزار شده، امیدواریم بتوانیم در پایان مرداد، سرخابی‌ها با دارایی‌های جدید وارد بازار بورس شده و پذیرش آنها انجام گیرد.کشف قیمت آنها در تابستان صورت خواهد گرفت.

سه سناریو برای حج امسال

رئیس جمعیت هلال احمر به برنامه برگزاری حج امسال اشاره کرد و گفت: سه سناریو برای حج امسال وجود دارد؛ یکی اینکه حج برگزار نشود، دوم اینکه ظرفیت محدود باشد و سوم اینکه عربستان مجوز تشرف را برای افراد زیر ۶۰ سال فراهم کند. وی با تاکید بر اینکه در هر صورت انجام تست کرونا برای تمامی حجاج الزامی خواهد بود، گفت: اگر مجوز تشرف برای افراد زیر ۶۰ سال صادر شود، حدود ۳۸ هزار مورد اعزامی خواهیم داشت.

اینترنت دانش‌آموزان باید رایگان شود

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: رایگان شدن هزینه اینترنت برای استفاده دانش‌آموزان از نرم افزار شاد مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد و باید انجام شود. شرفی در خصوص برنامه شاد نیز گفت:‌ طی روزهای آینده دو ابزار در این اپلیکیشن ایجاد خواهد شد، یکی از این ابزارها مربوط به حضور و غیاب است و یک ابزار دیگر هم پخش آنلاین یا لایو است.

در صورت بازگشایی مدارس، فاصله‌گذاری در کلاس‌ها رعایت خواهد شد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت بازگشایی مدارس تمهیداتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی در کلاس‌ها برای حضور دانش آموزان اجرا می‌شود. حمیدی افزود: در کلاس های پرجمعیت، دانش آموزان در دو نوبت مختلف در کلاس حاضر می شوند، همچنین ضد عفونی کردن محیط مدارس و تجهیز مدارس به شوینده ها نیز پیش بینی شده است. معاون دیگر وزیر نیز از سفارش طراحی تبلت‌های دانش‌آموزی به وزارت ارتباطات خبر داد تا با ساخت آن، دانش‌آموزان در محیطی امن از محتوای آموزشی بهره‌مند شوند.

ممنوعیت نقل و انتقال وکالتی سهام عدالت

وزیر اقتصاد گفت: در شورای عالی بورس به تصویب رسید که هرگونه نقل و انتقال وکالتی سهام عدالت ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آن‌ها هم، به تمام شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ کنند.

جزئیات جدید از تمدید دو ماهه اجاره

رئیس اتحادیه املاک کشوری با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمدید قرارداد اجاره مستاجران برای مالکان الزامی شد، گفت: تمامی مالکان در صورت درخواست مستاجر باید قرارداد اجاره خود را تا دو ماه با همان شرایط قبلی تمدید کنند و البته اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این دو ماه برای مالکان وجود ندارد. خسروی اظهار کرد: طبق این مصوبه هیچ دادگاهی در این ایام برای تخلیه واحدهای مسکونی حکمی را صادر نمی‌کند و این بدان معناست که مستاجران در این ایام نباید نگران تخلیه واحد مسکونی خود باشند.

دریافت کد بورسی راحت شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان گفت: بنا بر مصوبه شورای‌عالی بورس سامانه “سجام” برای احراز هویت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی عمل کرده و کد بورسی مجازی صادر می‌شود. دژپسند در خصوص سهام عدالت نیز گفت: در حال حاضر مدیریت این سهام بر عهده شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است، در این راستا سهامدارانی که تمایل دارند خودشان مدیریت را بر عهده گیرند، باید در سامانه این نوع مدیریت مستقیم را انتخاب کنند.

جریمه و کروکی‌ کاغذی حذف می‌شود

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: جریمه و کروکی‌های کاغذی در راستای تحول سیستمی پلیس الکترونیکی است. سردار هادیانفر افزود : حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی منجر به صحت کار و کاهش هزینه‌های دولت و مردم می‌شود، براین اساس این اقدام از موضوعات جدی پلیس است.

مالیات برای تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون

بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات بالای ۲ میلیارد ریال به اشخاص حقیقی و ۵ میلیارد ریال به اشخاص حقوقی مشمول مقررات تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم شد. در این بخشنامه تاکید شده که صدور ضمانت نامه یا گشایش اعتبارات اسنادی منوط به اخذ گواهی مالیات‌های مستقیم نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کاری – در سال ۱۴۰۰ ویدئوی حیوان آزاری در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی در فضای مجازی

بیشتر

با سلام شهر بیرجند به عنوان یک مرکز استان شهری توسعه نیافته است. قطعا با

بیشتر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت