حریرچی:‌ بهبود یافتگان کرونا تا ماهها عوارض شدیدی را تجربه می کنند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند افزایشی ابتلا و فوت کرونا ادامه دارد، بهبود یافتگان نیز تا ماهها عوارض شدید را تجربه می کنند، بنابراین آسان‌گیری بزرگترین آفت مبارزه با اپیدمی کووید۱۹ است. حریرچی با بیان اینکه پاییز و ‌زمستان سختی را در پیش داریم، گفت: همه مردم از کودک تا سالمند، باید پروتکل ها را رعایت کنند.

کمیسیون مشاوران املاک نصف شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، گفت: مشاوران املاک از امروز موظف هستند ابلاغیه کمیسیون نظارت بر اصناف، مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی حق مشاوره املاک را اجرا کنند. قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه مصوبه ابلاغ شده,‏ نرخ متناسب با شرایط بازار املاک نیست، افزود: پس از صدور رأی کمیسیون نظارت بر اصناف، صنف مشاورین املاک با ارسال نامه‌ای به دیوان عدالت اداری، مراتب اعتراض خود را از این رأی اعلام کردند. وی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید، این رقم برای همه معاملات با هر رقمی ۰.۲۵ درصد برای هر طرف مشخص شده است.

افزایش سقف وام بانک های قرض‌الحسنه

خبرآنلاین نوشت: براساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی ۳۱ شهریور ماه خطاب به مدیران عامل دو بانک قرض الحسنه رسالت و مهر صادر کرده، سقف وام این دو بانک را از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان افزایش داده است.

درآمدهای مالیاتی روی خط صعود

مرکز آمار کشور، گزارش فصلی اقتصاد ایران در فصل بهار ۹۹ را منتشر کرد. براساس این گزارش در نخستین فصل از سال‌جاری، درآمدهای مالیاتی با سیر روی خط صعود به بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱۱درصدی داشته است.

قیمت تخم مرغ بسته بندی تعیین شد

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت : مقرر شد تا تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شناسنامه دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزار تومان، تخم مرغ ۲۰ عددی ۲۲ هزار تومان، تخم مرغ ۱۵ عددی ۱۸ هزار تومان، تخم مرغ ۹ عددی ۱۱ هزار تومان و تخم مرغ ۶ عددی ۷ هزار تومان عرضه شود که این سقف قیمت است و برندها زیر این عدد باید رقابت کنند.

معامله ارز بدون درج قیمت ممنوع شد

کانون صرافان در اطلاعیه‌ای هر گونه معامله ارز بدون درج قیمت در اپلیکیشن این نهاد را ممنوع و اعلام کرد: صرافی‌ها باید از سیستم نوبت‌دهی استفاده کنند تا از تجمع و تشکیل صف در مقابل صرافی ها جلوگیری شود.

بی تحریم،۱۳ هزار ایرانی زنده بودند

اقتصاددان ایرانی مقیم آمریکا در یادداشتی در اندیشکده بروکینگز نوشت: اگر تحریم‌ها نبودند، از مرگ ۱۳ هزار ایرانی در اثر کرونا جلوگیری می‌شد. جواد صالحی ادامه داد: “اگر ایران می‌توانست از میانه ماه مه مسیر ترکیه را در پیش بگیرد از مرگ حدود ۱۳ هزار نفر جلوگیری می‌شد. در موج اول کرونا ایران نشان داد که با تعطیل کردن اقتصاد می‌تواند چون سایر کشورهای جهان روند افزایش مبتلایان را متوقف کند. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که کاهش تحریم‌ها می‌توانست از مرگ هزاران شهروند ایرانی جلوگیری کند.”

عمره پس از بازگشایی کنسولگری‌های ایران در عربستان انجام می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بازگشایی حج عمره و اعزام زائران به سرزمین وحی پس از بازگشایی کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در عربستان انجام خواهد شد. رشیدیان درباره شرط اعزام زائران پس از بازگشایی کنسولگری های ایران در عربستان خاطر نشان کرد: زائران ایرانی نباید بدون پشتیبانی و حمایت کشور به حج عمره اعزام شوند.

آغاز واکسیناسیون عمومی در روسیه

روسیه تصمیم دارد از اواخر ماه آینده میلادی واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را آغاز کند. در این فرایند واکسن «اسپوتنیک » به افراد تزریق می شود. این واکسن در سه یا چهار کارخانه تولید می‌شود. همچنین روسیه تصمیم دارد تولید آن با همکاری شرکت‌های خارجی را برنامه‌ریزی کند. به گفته یک مرکز علمی روسیه: اگر شرکت‌های داروسازی در هند با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند، می‌توانند واکسن کافی برای نیمی از جمعیت کره زمین بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت