حافظ منافع استان باشیم

کاری – استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید حافظ منافع استان و نه اشخاص باشیم، گفت: برخی مدیران فهم درستی از رسانه ندارند.
به گزارش خبرنگار آوا ، روز خبرنگار بهانه‌ای شد تا استاندار خراسان جنوبی و برخی مدیران ارشد استان با خبرنگاران نشستی داشته و با شنیدن دغدغه‌های آنان راهی برای رفع مطالبات حوزه رسانه‌ای و حتی مطالبات مردمی بیابند.جواد قناعت سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران با بیان واقعیات و روشنگری مسئولانه سطح امنیت روانی و اجتماعی جامعه را ارتقا می‌دهند و قدرت تحلیل سیاسی مردم را بالا می‌برند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به واسطه بدهی‌های باقی مانده از دولت قبل و تلاش دولت برای عدم چاپ پول بدون پشتوانه و عدم استقراض از بانک مرکزی اقدامات دولت هنوز اثرات خود را در سفره مردم نشان نداده است، گفت: اما این اقدامات امنیت، سلامت، رفاه و آسایش مردم را در بلند مدت نوید می‌دهد.

حذف دلار از برخی مبادلات تجاری
قناعت با اشاره به اینکه تلاش دولت بر عدم چاپ پول بدون پشتوانه و عدم استقراض از بانک مرکزی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، ادامه داد: در رابطه تجاری با کشورهای همسایه در بسیاری از موارد دلار از چرخه تبادلات حذف شده است که ثمرات این اتفاقات در آینده خود را نشان خواهد داد.
وی افزود: در خراسان جنوبی نیز طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است که پیگیری موضوع راه آهن بیرجند- یونسی یکی از این موارد است که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود که منابع آن از محل تهاتر نفتی تأمین می‌شود.وی با تأکید بر اینکه موضوع ساماندهی آب‌های مرزی را در دست اجرا داریم، یادآور شد: بسیاری از آب‌ها در شهرستان‌های مرزی به کشور همسایه می‌رود که این موضوع باید ساماندهی شود.
استاندار خراسان جنوبی در زمینه پروژه فولاد قاین، اظهار کرد: این پروژه از نظر اقتصادی و اشتغال زایی اهمیت فوق العاده ای داشته است ولی مردم یک انتظار دارند و آن اینکه نباید آب شرب مردم در این شرایط خشکسالی برای تأمین آب فولاد مصرف شود.

حافظ منافع خراسان جنوبی باشیم
وی ادامه داد: از این نظر پیگیری شده که آب پروژه فولاد از محل فاضلاب قاین تأمین شود.قناعت با بیان اینکه در بحث ارتباط مدیران با رسانه‌ها هنوز ضعف داریم که به این علت است که برخی از مدیران فهم درستی از رسانه ندارند، یادآور شد: ما باید حافظ منافع استان و نه اشخاص باشیم و این موضوع باید در مدیران نهادینه شود.
وی گفت: وقتی می‌گوئیم خبرنگاران قدرت تحلیل سیاسی مردم را بالا می‌برند مقصود از سیاست حزب و گروه خاصی نیست بلکه مقصود فهم سیاسی و درک درست از مسائل مختلف است.نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: ما از خبرنگاران انتظار تعریف از مدیران را نداریم بلکه می‌خواهیم بر مبنای واقعیات مسائل را برای مردم تبیین کرده و خبر رسانی لازم را داشته باشند.

پرداختن به توسعه دانش فنی اصحاب رسانه
سپیده قلندری اسفدن؛ سردبیر ایسنا و ایکنای خراسان جنوبی به عنوان نماینده خبرگزاری‌های استان در این جلسه با تاکید بر توانمندسازی خبرنگاران، اظهار کرد: دانش فنی خبرنگاران استان باید به روز شود.وی افزود: با توجه به اینکه دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان دولت فراهم است، چه خوب است که خبرنگاران از این ظرفیت استفاده کنند و دوره‌های مرتبط با نیاز روز را دریافت کنند.سردبیر ایسنا و ایکنای خراسان جنوبی با اشاره به انتقال مسائل اساسی کشور و دغدغه‌های مردم توسط استاندار به مسئولان کشوری، تصریح کرد: شاهد پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان هستیم.قلندری اسفدن بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی هم فهم خوب و هم ارتباط صمیمی با رسانه دارد و شاهد پیگیری‌های ایشان برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان هستیم که در این خصوص مطالبه خبرنگاران این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی ارتباط مستمر برای پیگیری اخبار با اهالی رسانه داشته باشند.وی با بیان اینکه امیدواریم پس از تحقق وعده‌ها، شاهد اخبار امیدآفرینی برای مردم از سوی مدیران باشیم، تصریح کرد: از طرفی چه خوب است جایگاه خبرگزاری‌ها به عنوان رسانه ملی در شورای اطلاع رسانی تثبیت شود و از ظرفیت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استفاده شود.

نگذاریم خبرنگاران با عرصه خبر خداخافظی کنند
حکیمه بهمن زاده، نماینده خبرنگاران خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: بیمه خبرنگاران و مشکلات امنیت شغلی از جمله مواردی است که مسئولان باید به سمت رفع آن پیش روند. وی افزود: باید به سمت رفع مشکلات اصحاب رسانه رفت در غیر این صورت باید شاهد کوچ خبرنگاران از بحث خبر باشیم؛ همانگونه که در این سال‌ها نیز بسیاری از خبرنگاران خبره را به دلیل سختی کار خبر که البته دیده نمی‌شود از دست داده‌ایم.

آنچه بر کیفیت و کمیت خبر تاثیر می‌گذارد
ابوالفضل زاهدی پور، نماینده رسانه‌های مکتوب خراسان جنوبی در این جلسه گفت: خبرنگار با توجه به اینکه پل بین مردم و مسئولان است و از نگاه مردم و مسئولان باید به رسانه‌ها پرداخت. وی با بیان اینکه مردم از رسانه انتظار دارند حق و حقوق آنان را پیگیری کند، افزود: رسانه باید از شعار دهی صرف دوری کرده و جریان ساز باشد.
نماینده رسانه‌های مکتوب خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبات مهم استان راه آهن و آب است، تصریح کرد: استاندار نوید فعالیت در عرصه تکمیل راه‌آهن را داده و انتظار می‌رود در همین دولت کارهای اجرایی راه آهن تکمیل شود. وی با اشاره به اینکه رسانه باید ضعف‌ها و کمبودها و مطالبات مردم به مسئولان گوشزد کند، اظهار کرد: خواسته مسئولان از خبرنگاران این است که چشم و گوش مردم باشند و نیازها و مطالبات آنان را به گوش مسئولان برسانند.

رسانه باید از تملق به دور باشد
زاهدی پور با بیان اینکه رسانه باید از تملق به دور باشد، تصریح کرد: استفاده ابزاری مسئولان از رسانه و ضعف رسانه‌ها در مرجعیت از مشکلات این حوزه است. همچنین توجه به نقد در رسانه‌ها و بیان الزامات و ملزومات نقادی در جامعه کارکرد واقعی رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی است.وی بیان کرد: نیاز به امنیت فکری، قضایی و اجتماعی و کاری باید دیده شود؛ در حالی که خبرنگاران در تامین معیشت دچار مشکل هستند و با دوری بسیاری از افراد از عرصه خبر، کمیت و کیفیت اخبار در استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
در این مراسم همچنین از رسانه‌های فعال تقدیر و از پوستر جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمد نژاد با مشارکت ۳۱ استان رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت