یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

جیغ کرونا در جایگاه های سوخت استان

جیغ کرونا در جایگاه های سوخت استان

از ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران، یکی از نقاط پرخطر برای انتقال این ویروس، پمپ‌های بنزین و جایگاه‌های عرضه سوخت عنوان شد. استفاده از دستکش و ماسک، انجام فرآیند بنزین زدن توسط متصدیان جایگاه‌ها و ارائه دستکش به مشتریان، از جمله اصولی است که باید توسط جایگاه‌داران رعایت شود. برای تهیه گزارش از جایگاه‌های سوخت، به چند پمپ بنزین شهر بیرجند سری زدیم و در طی گزارش به عادی بودن شرایط پی بردیم، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و کرونایی در کار نیست!

خطری که جدی گرفته نمی‌شود

مردی که برای سوخت‌گیری به یکی از جایگاه‌ها آمده بود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آن گونه که باید موارد بهداشتی در هنگام سوخت‌گیری رعایت نمی‌شود.وی بیان کرد: اکثر مردم دستکش‌برای سوخت‌گیری به همراه ندارند و از سوی دیگر اپراتورها نیز تا زمانی که مردم درخواست نکنند، اقدام به سوخت‌گیری نمی‌کنند. این شهروند بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا مردم خود رعایت کننده این موارد باشند و تا زمانی که مردم به این باور نرسند که کرونا در کمین زندگی‌هایشان است، هیچ چیز درست نمی‌شود. یکی دیگر از شهروندان که بدون ماسک و دستکش در حال سوخت‌گیری است در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا از اقلام بهداشتی استفاده نکرده‌اید، گفت: انجام کارهای روزمره با وجود ماسک و دستکش سخت بوده، در ثانی برای چند دقیقه بنزین زدن که رعایت این موارد لازم نیست! یکی از مسئولان جایگاه با ابراز رضایت از ضدعفونی جایگاه‌ها توسط گروه‌های جهادی و خدمت‌رسان، اظهار کرد: برای رعایت کامل موارد بهداشتی باید وسایل و تجهیزات لازم در اختیار جایگاه‌های سوخت قرار گیرد.

کمبود تجهیزات بهداشتی

وی افزود: نظارت کاملی بر جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و جایگاه‌های متخلف شناسایی نمی‌شوند که این امر باعث ایجاد بی میلی در رعایت موارد بهداشتی می‌شود.یکی دیگر از پمپ‌چی‌ها که بدون دستکش در حال سوخت‌گیری بود نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از دستکش برای انجام کارهای مربوط به سوخت‌گیری و شمردن پول بسیار دشوار است که باعث می‌شود از استفاده از آن منصرف شویم.وی افزود: علاوه بر آن دولت تجهیزات و وسایل بهداشتی زیادی در اختیار جایگاه‌ها قرار نمی‌دهد تا افراد شاغل در آن از این وسایل استفاده کنند.

فعالیت 110 جایگاه

قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی نیز گفت: حدود ۸۶ جایگاه فرآورده‌های نفتی مایع و ۲۴ جایگاه سی ان جی در استان فعال هستند.وی افزود: تاکنون دستور تعطیلی برای جایگاه‌های توزیع فرآورده‌های نفتی و سی ان جی استان به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا صادر نشده است.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع اقلام بهداشتی بین همکاران ستادی و عملیاتی خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، تمامی سطوح جایگاه‌های عرضه سوخت به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند و کارکنان جایگاه ملزم به رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستند و قطع این چرخه مورد انتظار است. مردانی یادآور شد: دستورالعمل‌های بهداشتی به جایگاه‌های سوخت اعلام شده و همواره سعی شده این دستورالعمل‌ها رعایت شود. گزارش از جایگاه‌های سوخت حاکی از عادی بودن شرایط برای بیشتر مردم و جایگاه‌داران است، حال آنکه این محل‌های یکی از مکان‌های پرخطر برای شیوع ویروس کرونا اعلام شده است، بنابراین عبور از این حالت عادی و درک بحرانی بودن شرایط، نیازمند تدبیر جدید دولت و وزارت بهداشت است.

پذیرش 1074 نفردر استان برای بیمه بیکاری

مدیرکل تأمین اجتماعی گفت: از آغاز مهلت قانونی برای درخواست بیمه بیکاری تا پانزدهم فروردین ماه سال ۹۹ در استان هزار و ۷۰۴ نفر بعد از پایش های اولیه اداره کار برای پرداخت بیمه بیکاری وارد کانال تأمین اجتماعی شدند که بررسی‌های مربوط به آن انجام خواهد شد. محمدی با اشاره به افرادی که برای بیمه بیکاری مراجعه کرده اند، افزود : گروهی هستند که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده و بیکار شده‌اند و گروه دیگر طبق روال هر سال به دلایل مختلف بیکار شده اند – مهر

تاکید استاندار بر حفظ کرامت انسانی

استاندار خراسان گفت: در همه اقدامات حمایتی، حفظ کرامت‌های انسانی را مدنظر داشته باشیم. معتمدیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و درخواست از اقشار مردم برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر گفت: این رزمایش به منظور توزیع بسته‌های حمایتی بین خانواده‌هایی برگزار شده که به خاطر بیماری کرونا دچار مشکل شده‌اند. وی، خراسان جنوبی را از استان‌های پیشرو در مشارکت‌های مردمی خواند و خاطرنشان کرد: در این رزمایش نیز شاهد بسیج همه امکانات و هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های دولتی، نهادهای انقلابی، مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی هستیم. وی افزود: با مشارکت مردم و به همت سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، رزمایش “کمک مومنانه” به صورت مرحله به مرحله در استان اجرا می‌شود. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: 1500 بسته معیشتی از محل کمک‌های مردمی در قالب پویش دست یار تهیه شد. شهریاری افزود: پویش دست یار در راستای کمک به اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا یکی از مصادیق کمک مؤمنانه است.ی برنج ، روغن ، چای ، ماکارانی و تن ماهی را از اقلام غذایی این بسته ها اعلام کرد.۲۳۰ بسته مواد غذایی هم در رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان سربیشه به ارزش ۳۵ میلیون تومان است و به همت قرارگاه مواسات و همچنین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سربیشه بین نیازمندان توزیع شد.فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس هم گفت: در مرحله اول ۳ هزار بسته معیشتی که ارزش ریالی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان است بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد سرهنگ فرحبخش افزود: در مرحله دوم نیز سه هزار بسته معیشتی دیگر نیز در شهرستان طبس توزیع خواهد شد.مردم روستای خوانشرف نهبندان هم نسبت به جمع آوری کمک‌های مردمی و تهیه ۱۴۰ بسته‌ی معیشتی اقدام کردند.همچنین ۳۰۰ بسته مواد غذایی در اولین مرحله از رزمایش مواسات مومنانه بین نیازمندان باغشهر اسلامیه توزیع شد

هاب شتر شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: با زیرساخت‌های مناسبی که از سال گذشته به واسطه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر در استان صورت گرفته، سرعت کار در سال جاری افزایش خواهد یافت. به گزارش ایرنا ، معتمدیان در جلسه بررسی جدید ترین وضعیت تفاهم‌نامه هاب شتر افزود: تولید ثروت و افزایش درآمد مردم از مهمترین پیامدهای اجرایی شدن این طرح در استان است. وی گفت: طرح هاب منطقه‌ای شتر از سال گذشته و طی تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری در استان خراسان‌ جنوبی عملیاتی شد.استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: روند اجرا و پیشرفت فیزیکی کار در نهبندان، حکایت از جدیت همه حوزه‌ها در نهایی شدن مفاد تفاهم‌نامه دارد. وی مهمترین مؤلفه‌های مدنظر در این تفاهم‌نامه را بالفعل کردن بخشی از ظرفیت‌های بالقوه استان برشمرد و گفت: اقلیم مناسب استان، تسلط مردم به شغل آبا و اجدادی و انگیزه آنها به ادامه این حرفه از جمله عواملی است که می‌تواند به موفقیت طرح کمک کند. معتمدیان با تاکید بر اینکه تحقیقات علمی نشان داده که از شیر شتر می‌توان ۷۰ فرآورده تولید کرد، متذکر شد: با استفاده از همین پتانسیل می‌توان ثروت ایجاد کرد و مهمترین دغدغه فعلی که همان کم درآمد بودن مردم استان است را رفع کرد. وی حذف بروکراسی‌های اداری و تسهیل شرایط برای بهره‌مندی افراد متقاضی از خدمات طرح را از مهمترین تکالیف مدیران دستگاه‌های اجرایی در جریان تحقق طرح هاب شتر عنوان کرد و گفت: تحقق این طرح و همچنین واردات دام اصلاح نژاد شده، غنی سازی ذخیره دام استان را در پی خواهد داشت. استاندار در این جلسه که با حضور نماینده منتخب مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه، نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استان برگزار شد، از متولیان اجرای طرح هاب منطقه‌ای شتر خواست ضمن سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در شهرستان نهبندان، نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای ادامه پروژه و اجرای فاز بعدی در زیرکوه نیز اقدام شود.

سطح گلخانه های استان 10 برابر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: با تداوم اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در این استان میزان سطح گلخانه‌ها ۱۰ برابر و تولید محصول ۲۵ برابر افزایش خواهد یافت.قوسی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی منعقد و مقرر شد ۷۰۰ هکتار به کشت گلخانه‌ها در استان افزوده شود.به گزارش ایرنا وی ادامه داد : در طرح نهضت گلخانه‌ای، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است. وی یکی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه را افزایش بهره‌وری و تولید عنوان کرد و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان کم آبمان از اهمیت زیادی برخوردار است.وی اضافه کرد: تاکنون ۶۹۹ هکتار زمین برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان مکان‌یابی شده که ۲۱۵ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گرفته است.قوسی گفت: از این میزان مطالعات مورد نیاز برای ۱۴۰ هکتار از گلخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام شده است.وی افزود: از سال گذشته تاکنون سه هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است. وی ادامه داد : از این میزان چهار طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتار و ارزش یک‌ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال در کارگروه ملی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

به زودی توزیع ۲۰۰ هزار جفت دستکش در داروخانه های استان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۲۰۰ هزار جفت دستکش یکبار مصرف و لاتکس به زودی در داروخانه‌های استان توزیع می‌شود. آهنی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار جفت دستکش لاتکس در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شده است و اکنون مشکل کمبود دستکش در این مراکز وجود ندارد. وی تصریح کرد: برای تامین نیاز مردم نیز ۴۵۰ هزار جفت دستکش در داروخانه‌های سطح استان تاکنون توزیع شده است. وی گفت: همچنین با توجه به لزوم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها، مقداری دستکش در اختیار این اتحادیه و ۶۰ هزار جفت دستکش لاتکس در اختیار اتاق اصناف قرار گرفته است.وی بیرجند با بیان اینکه کمبود ماسک کماکان از مهمترین دغدغه‌های استان است افزود: کمبود ماسک موضوعی سراسری بوده لذا از ابتدای شیوع کرونا استفاده از ظرفیت‌های درون استانی در دستور کار قرار گرفت.وی گفت: در این خصوص تاکنون ۱۰ کارگاه یا واحد تولیدی موفق به اخذ مجوز تولید ماسک شده‌اند که براساس اعلام آنها باید روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در استان تولید شود و اولویت توزیع با مراکز بهداشتی و درمانی است.آهنی تصریح کرد: همچنین یک مجوز تولید ماسکn۹۵ با تولید روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ عدد ماسک صادر شده و تولید در حال انجام است.وی افزود: ماسک‌های ساده تولیدی کارگاه‌های استان تاکنون طی دو مرحله در سطح داروخانه‌های استان توزیع شده است اما پاسخگوی نیاز مردم نیست. وی با بیان اینکه قیمت ماسک ساده برای مصرف کننده در داروخانه ۱۶۰۰ تومان است یادآور شد: این ماسک‌ها تحت نظر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از حداقل استانداردهای لازم برخوردار است اما ماسک‌هایی که خارج از این چرخه عرضه می‌شود، مورد تایید ما نیست – ایرنا

موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره خار چشم دشمنان شد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: موفقیت سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره خار چشم دشمنان شده است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی با اشاره به ماجرای شکست آمریکا در صحرای طبس در سال ۵۹ بیان‌کرد: مسئولان آمریکایی در همان زمان به ناتوانی خود در این ماجرا اقرار کردند که در بسیاری از روزنامه‌های آن زمان ثبت شده است.عبادی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب بسیاری از خاطرات سال‌های ابتدایی انقلاب مرور می‌شود، ادامه‌داد: دشمن در سال گذشته با صراحت اقرار می‌کرد که ایران دیگر راهپیمایی ۱۳ آبان، حماسه نه دی، ۲۲ بهمن و در نهایت انتخابات را نخواهد دید.

شناسایی 26 مبتلای دیگر به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت :تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی پنجشنبه و جمعه با شناسایی 26 مورد جدید به 490 نفر رسید.مهدی زاده افزود: از این تعداد 424 بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و 24 نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال ۳ نفر آن‌ها وخیم اعلام شده است.

۱۰ پیشنهاد برای همدلی مومنانه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ طرح را در راستای همدلی مؤمنانه و رزمایش مواسات به هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی پیشنهاد کرده‌ایم که عملیاتی شدن آن در کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا تأثیرگذار خواهد بود. حجت‌الاسلام احمدرضایی افزود: یکی از این طرح‌ها، طرح «طبیب دوار» است که در این طرح خواهران و برادران ایمانی به صورت چهره به چهره با افراد گفت‌وگو کرده و از مشکلاتشان مطلع می‌شوند. وی با بیان اینکه طرح دیگر طرح «همدلی محله‌ای» است، افزود: در طرح دیگری به نام «طرح حبیب» جوانان مؤمن و مسجدی به سراغ افراد مسن رفته و در رفع نیازهای آنان اقدام می‌کنند. درطرح «پیش خرید خدمت» از تخصص افراد بعد از ایام کرونا، بهره می بریم . طرح های«قرآن زنده است» ، «مواسات خانوادگی» و «قربانی» برای رفع بلا نیز از دیگر طرح هاست.

دست های پر صدا و سیما برای ماه مبارک رمضان

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال در ماه رمضان برنامه‌های تولیدی و تامینی متنوعی از صدا و سیما و فضای مجازی برای مخاطبان رسانه ملی در استان تدارک دیده شده، گفت: ۲۹ هزار دقیقه ویژه برنامه اعم از تولید و تامینی در ۵۹ عنوان از صدا و سیما و فضای مجازی برای مخاطبان پخش خواهد شد که از این ۲۹ هزار دقیقه، ۱۸ هزار دقیقه تولیدی است که بخشی از آن‌ها به صورت زنده پخش می‌شود. آیینه دار با اشاره به اینکه این برنامه‌ها به یاد دو هزار شهید خراسان جنوبی به روی آنتن خواهد رفت افزود: برنامه‌ها و میان برنامه‌هایی با عنوان مکتب شهید سلیمانی نیز برای مردم در این ایام پخش خواهیم کرد.

اعلام قیمت زولبیا و بامیه در استان

قیمت زولبیا و بامیه، شیرینی مخصوص ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی اعلام شد.معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گفت: هر کیلو گرم این شیرینی از نوع درجه یک، 20 هزار تومان و درجه دو 19 هزار تومان باید در قنادی ها به فروش برسد.تهوری قیمت هر کیلوگرم خرما را نیز 20 هزار تومان اعلام کرد.وی از مردم خواست در صورت مشاهده گران فروشی به سامانه 124 این سازمان اطلاع دهند.

شمارش معکوس استفاده از وام بلاعوض مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تنها متقاضیانی که تا پایان اردیبهشت واحد مسکونی آنها به مرحله نازک کاری و بهره برداری برسد، می‌توانند باقیمانده کمک بلاعوض مسکن محرومان را دریافت کنند.آسمانی مقدم افزود: متقاضیانی که تا مهلت تعیین شده به این مرحله نرسند، کمک بلاعوض پرداختی به آنها قطع می‌شود.وی گفت: برای ساخت مسکن محرومان ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت