جهش اعتبار دو کریدور ملی در استان

ایرنا – ۲ کریدور اصلی جنوب به شمال و شرق به غرب از استان خراسان جنوبی عبور می‌کند و با توجه ویژه ارکان دولت در سال‌های اخیر اعتبارات حوزه راه در این استان جهش چند برابری داشته است. اولویتی که در سال جاری دنبال می‌شود و خرداد امسال در سفر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی ۳۷ کیلومتر باند دوم در استان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۸ کیلومتر باند دوم در پنج محور استان نیز آغاز شد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یک هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این ۳۷ کیلومتر هزینه شد که در محورهای طبس – اصفهان، خوسف – خور، بیرجند – زاهدان، بیرجند – قاین و طبس – یزد قرار دارند. وحید داعی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۸ کیلومتر باند دوم در پنج محور این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با مبلغ قرارداد سه هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در محورهای طبس – اصفهان، سربیشه – درح – میل ۷۸، بیرجند – نهبندان، نهبندان – زابل و سه راهی راهداران – خوسف اجرا می‌شود.
طول باندهای دوم استان در پایان سال ۹۷ حدود ۴۹۰ کیلومتر بود که ۱۲۴ کیلومتر هم در سال ۹۸ اجرا شد و برنامه احداث باندهای دوم در سال جاری ۲۵۰ کیلومتر است که با برآورد هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود و به این ترتیب طول باندهای دوم استان به ۸۶۴ کیلومتر خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت