جمع آوری بیش از ۳.۹ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان

کاری- رمضان در زندان ها همیشه ماه ویژه ای است، بویژه در بندهای زندانیان جرایم غیرعمد؛ آنجا که بدهکاران مهریه و نفقه و دیه و محکومان مالی غیرکلاهبرداری برای آزادی هر لحظه خداخدا می‌کنند.امیدها در زندان به جشن های گلریزان است، به گردهمایی خیران در شهرهای مختلف کشور که در سالیان گذشته هزاران محکوم جرایم غیرعمد را از بند رهانده اند و این امید را در دل زندانیان کاشته اند که آنها نیز ممکن است شانس آزادی پیدا کنند. مطابق سنت حسنه همه ساله برگزاری جشن گلریزان با حضور مسئولین و تعدادی از خیرین نیک اندیش باهدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یکشنبه شب ۱۹ فروردین در بیرجند برگزار شد. کم کم مردم جمع شدند و مراسم با حضور خیران و اجرای زنده تلوزیونی در سالن الغدیر ادامه پیدا کرد و هر کسی فراخور توانایی و نذر خود نخودی در این اش انداخت تا شاهد آزادی زندانیانی باشیم که غیر عمد به حبس افتاده اند و تاوان یک اشتباه سهوی را می دهند و اولین چراغ گلریزان را استاندار روشن کرد. استاندار خراسان جنوبی در بیستمین همایش جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان پنج میلیارد ریال کمک کرد.همچنین تا این لحظه در جشن گلریزان که در سالن غدیر بیرجند برپا شد، مردم و خیرین ۳۹ میلیارد ریال کمک کرده‌اند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

سال گذشته ۱۲۹ نفر
از زندانهای استان آزاد شدند
جانشین ستاد دیه استان در حاشیه جشن گلریزان در گفتگو با خبرنگار آوا با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ نفر از زندان های استان با جمع مبلغ بدهی ۱۶۰ میلیارد تومان ازاد شدند، اضافه کرد: از این مبلغ حدود ۱۱۰ میلیارد گذشت شاکی و حدود ۳۰ میلیارد اعسار و مبلغ ۵ میلیارد کمک های ویژه استان و ستاد دیه کشور بوده است. حامد اکبرپور یادآور شد: همچنین مبلغ ده میلیارد از محل تسهیلات و مابقی از سایر منابع پرداخت شد. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان داریم که ان شاا… با کمک خیرین استانی و گذشت شکات بتوانیم زمینه ازادی سازی زندانیان جرایم غیر عمد رو فراهم کنیم. جانشین ستاد دیه استان با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان بیرجند جمع اوری شده، اضافه کرد: این کمک ها هنوز ادامه دارد و خیران می توانند به حساب جشن گلریزان پول واریز کنند. اکبر پور یادآور شد: این مراسم در شهرستان های آستان نیز در حال برگزاری است که پس از جمع بندی به اطلاع هم استانی های عزیز خواهد رسید.

مردم خراسان جنوبی در مشارکت های مردمی همواره پیشتاز بوده اند
استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم این استان همواره در زمینه کمک‌ به نیازمندان، توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مشارکت‌های مردمی پیشگام بوده اند، اضافه کرد: بارها شاهد بودیم رتبه‌های نخست کشور را به خود اختصاص داده اند.
جواد قناعت با اشاره به اینکه به عنوان فرد غیربومی اعلام می‌کنم خراسان‌جنوبی استانی خاص است، تاکید کرد: چون علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات اخیر با وجود هوای سرد ، رتبه سوم کشور را کسب کردند.وی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های خاص از جمله اعیاد ملی و مذهبی حضور مردم استان جدی و پررنگ است، تاکید کرد: حتی در انتخابات‌هایی که درصد مشارکت بطور طبیعی پایین پیش‌بینی می‌شود مردم این استان با نگاه انقلابی خود حضور پررنگی دارند.
رتبه نخست خراسان جنوبی
در کمک به عتبات عالیات
وی با بیان اینکه مردم این استان دارای تحلیل سیاسی بسیار قوی، متدین، انقلابی و با فرهنگ هستند یادآور شد: خراسان جنوبی رتبه نخست کمک به عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است در حالیکه از لحاظ برخورداری جزو استان‌های آخر کشور هستند. استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: با وجود مشارکت استان‌های برخوردار اما دبیرخانه ساخت صحن امام محمد باقر (ع) به خراسان جنوبی واگذار شده است چون از لحاظ دینی، انقلابی، تدین و درک و شعور استانی برخوردار داریم. قناعت با اشاره به اینکه شاهد حضور خوب و معنادار مردم استان در مناسبت‌های خاص، اعیاد مذهبی و مراسم‌ها هستیم، اضافه کرد: در کنار آنها سرمایه‌گذاران و فعالان واحدهای اقتصادی و تولیدی استان نیز نگاه انقلابی و نوع دوستی دارند.استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بدون شک مردم استان، خیرین و فعالان اقتصادی در جشن گلریزان امشب با کمک‌های خوبی که به ستاد دیه خواهند کرد زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم می‌کنند.

نیاز ۱۹ میلیارد تومانی برای
آزادی ۵۲ زندانی جرایم غیر عمد
دادگستری خراسان جنوبی هم در این مراسم معنوی گفت: برای آزادی ۵۲ زندانی جرایم غیر عمد استان به ۱۹ میلیارد تومان نیاز است.حجت‌ الاسلام علی موحدی راد با بیان اینکه سال‌ گذشته در کنار کمک‌های مردمی توانسته‌ایم بودجه‌هایی از ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان جذب کنیم، اضافه کرد: امروز نیز بنا به گفته ستاد دیه کشور به همان میزان که خیرین استان کمک کنند مرکز نیز کمک خواهد کرد.وی بیان کرد: امیدواریم همچون سالهای گذشته با کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور صاحب رتبه شویم.

آنچه شما انفاق
کردید جایگزین می‌شود
رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به برخی آیات و روایات در خصوص انفاق گفت: کسی که دست در جیب خود کرده و بخشی از اموالش را در راه خدا هزینه می‌کند در ظاهر از مال او کم شده در حالیکه در قرآن آمده است آنچه شما انفاق کردید جایگزین می‌شود.وی با بیان اینکه شکرگذاری نعمت انفاق به کثرت انفاق است عنوان کرد: یکی از راه‌های شکرگذاری عملی انفاق کردن است، افرادی که به دنبال ثروت اندوزی هستند اگر انفاق نکنند خداوند آنها را بشارت به عمل دردناکی داده است.رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خطاب به خیرین گفت: شما واسطه فیض الهی و دست خدا بر روی زمین هستید و امیدواریم عمرتان طولانی باشد تا بتوانید بیش از پیش منشأ خیر و برکت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت