جمعه دلچسب خراسان جنوبی

مهدی آبادی- رئیس‌جمهوری در سومین سفر استانی دولت سیزدهم روز گذشته با هدف بررسی مسائل و مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها به خراسان جنوبی سفر کرد. رئیسی پس از ورود به استان مورد استقبال ملانوری استاندار و جمعی از مدیران استانی قرار گرفت. وی در بدو ورود به خراسان جنوبی و در فرودگاه طبس گفت: مسئله تأمین آب یکی از مسائلی است که چندین استان با آن درگیر هستند. رئیس قوه اجرایی کشور با اشاره به این که باید برای تأمین آب اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت صورت گیرد بیان کرد: انتقال آب به استان های کم آب کشور از جمله خراسان جنوبی یکی از راهکارهای بلند مدت حل این موضوع است. رئیس جمهور اظهار کرد: بلند مدت بودن این طرح ها به این معنا نیست که زمان زیادی برای اجرای آن صرف شود که مردم احساس ناامیدی کنند. وی گفت: خداوند ذخایر بسیاری به این استان داده که یکی از این ذخایر معادن است.

ابلاغ سلام مقام معظم رهبری
به مردم خراسان جنوبی

رئیس جمهوری افزود: معادن از ذخایر ارزشمند این استان است که اگر فعال شود، هم مشکل اشتغال، هم مشکل تولید و رونق تولید و هم مسائل اقتصادی حل می‌شود. وی مسئله کشاورزی را از دیگر موضوعات مهم استان عنوان کرد و افزود: به خاطر کمبود نزولات آسمانی در این منطقه، کشاورزی مردم با مشکلاتی مواجه شده است اما مردم این مناطق نشان داده‌اند که تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کنند. رئیسی درخصوص درخواست و اشتیاق مردم طبس برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: بدون شک ایشان هم همین اشتیاق را برای دیدار با مردم دارند ولی شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد مثل قبل دیدارها صورت بگیرد اما به بنده نیابت دادند که سلام ایشان را به مردم عزیز در استان خراسان جنوبی و طبس برسانم.

مشکلات کشور حل خواهد شد

رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) با مردم این شهرستان دیدار کرد. رئیسی در جمع مردم شهرستان طبس گفت: مشکلات کشور حل خواهد شد و در این زمینه باید اولویت‌بندی و کار میدانی کرد. وی گفت: نیاز دارد اول به شناخت مشکل و مسئله‌شناسی، دوم شناخت راهکارهای برون رفت از مشکلات و حل مسئله، سوم تعیین اولویت‌ها که چه مواردی اولویت دارد و چهارم به عزم و اراده جدی برای کار میدانی و اقدام و عمل که همه اینها به اعتماد عمومی و مشارکت عمومی و در یک کلمه به افزایش سرمایه اجتماعی در کشور تبدیل می‌شود. رئیس جمهوری خطاب به مدیران و دست اندرکاران حاضر در جمع تاکید کرد: هر فعل شما و هر اقدام‌ شما در جهت گره‌گشایی از کار مردم و زندگی مردم به افزایش اعتماد به کارآمدی نظام و نظام اداری کشور تبدیل می‌شود و این پشتوانه بسیار ارزشمند است. رئیسی افزود: افتخار دارم نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری را دارم و با مردم و عزیزان این منطقه آشنایی دارم، مسائل این منطقه و خراسان جنوبی که اولویت‌داراست، ان شاء ا… در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرد. وی گفت: در این سفر و سفرهای دیگر که در واقع بدون تشریفات معمول انجام می‌شود، به دنبال این هستیم که وقت مردم کمتر گرفته شود و بتوانیم اصل کار را دنبال کنیم.

نظام پیمانکاری باید متحول شود

همچنین رئیسی روز جمعه در ادامه سفر به خراسان جنوبی، ‌از معدن زغالسنگ پروده طبس بازدید کرد و در جمع کارگران این مجموعه اظهار داشت: کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند و این از موضوعات مهم است. رئیس جمهوری در پاسخ به مطالبات کارگران معدن زغالسنگ طبس تاکید کرد: نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود. وی افزود: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم. رئیس جمهوری گفت: معادن شهرستان طبس زمینه توسعه فراوانی دارد و باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود که اگر این منطقه و معادن آن درست توسعه پیدا کنند، نیاز کشور کاملا برطرف می‌شود و نیازی به واردات نداریم و اینجا کاملا این استعداد را دارد.

فعال شدن بازارچه‌های مرزی مورد تاکید است
رئیس جمهوری در ادامه سفر به استان روز جمعه وارد بیرجند مرکز استان شد. رئیسی در فرودگا بین المللی شهید کاوه با بیان اینکه مرز یک فرصت است، بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی در استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تاکید کرد. رئیسی در جمع خبرنگاران افزود: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است. وی گفت: در استان‌های دیگر هم گفتیم که فعال شدن بازارچه‌های مرزی می‌تواند به گسترش صادرات و توسعه آن بینجامد که امر مبارکی است همچنین وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان می‌دهد و هم می‌تواند به امنیت مرزها کمک کند.

حضور در محله کاظمیه بیرجند

همچنین رئیس جمهور عصر جمعه در ادامه سفر به خراسان جنوبی به صورت سرزده از محله کاظمیه شهر بیرجند بازدید و با جمعی از اهالی این محله گفت و گو کرد. رئیسی در این بازدید که بدون اعلام قبلی بود از مسائل و مشکلات شهروندان جویا شد. در این بازدید که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان حضور داشتند، رئیس جمهوری پس از شنیدن مشکلات مردم، بر پیگیری برای رفع آنها تاکید کرد. محله کاظمیه بیرجند از جمله محلات کم برخوردار در شمال شهر بیرجند است.

اقتصاددانان شرایط کشور را برای مردم تبیین کنند

ریاست محترم جمهور همچنین با حضور در فرهنگسرای بیرجند با برخی از نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان دیدار کرد. در این دیدار رئیس جمهور با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات؛ آینده را روشن و امیدوارکننده می بینم، افزود: در این دوره تصمیم و مبنای کار ما تلاش و تغییر به نفع مردم است. رئیس جمهور افزود: همه مسئولان از بخشداران تا مقامات بالاتر باید در جامعه امید آفرینی کنند. رئیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی علیرغم خشکسالی ها، ظرفیت های زیادی دارد، عنوان کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید در عمل انجام شود. رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اقتصاد خراسان جنوبی معدن است، ادامه داد: سنگ های قیمتی و محصولات کشاورزی مثل زعفران و عناب می تواند برای استان سودآور باشد. رئیسی با بیان اینکه ستاد احیای قنوات باید در استان تشکیل شود، ادامه داد: عشایر و مرزنشینان به ما نشان دادند که علاوه بر متدین بودن، امنیت و خود و کشورشان را دلاورانه حفظ می کنند. رئیس جمهور با بیان اینکه داخلی سازی باید در کشور رونق بگیرد، اضافه کرد: اجازه واردات بی رویه در لوازم خانگی که تولید داخلی را تحت شعاع قرار دهد، نمی دهیم. رئیس جمهور همچنین از اقتصاددانان و فرهیختگان درخواست کرد شرایط اقتصادی کشور را برای شهروندان تبیین کنند. وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، رئیس جمهور را در سومین سفر استانی همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت