جزییات وام دولت برای مستأجران

وزیر راه و شهرسازی گفت : وام دولت برای مستاجران به عنوان کمک به پول پیش (مبلغ ودیعه) آنان است که با هماهنگی بانکهای عامل در اختیار مالک (موجر) قرار میگیرد و مستاجران فقط کارمزد آن را پرداخت میکنندوزیر راه مبلغ تسهیلات مستأجران در اختیار مالک خانه قرار میگیرد و مستاجران تنها سود و کارمزد آن را پرداخت میکنند.محمد اسلامی ، افزود: اثاثکشی و جابهجایی وسایل یکی از عوامل موثر در گسترش بیماری کروناست، به همین دلیل ستاد ملی کرونا مصوبهای داشت مبنی بر این که قراردادها به مدت دوماه عینا تمدید شود و پس از آن مصوبه جدیدی را داده است که قراردادها تمدید شود و حداکثر میزان افزایش اجاره بها در هر شهر را اعلام کرده است.این مصوبه برای مدیریت بازار و برای جلوگیری از افزایش قیمتهای غیرمنطقی که بعضیها خودسرانه اعمال کردند داده شده است..این مبلغ به عنوان کمک به پول پیش (مبلغ ودیعه) آنان است که با هماهنگی بانکهای عامل در اختیار مالک (موجر) قرار میگیرد و مستاجران فقط کارمزد آن را پرداخت میکنند؛ اصل ودیعه نیز در زمان سررسید قرارداد به بانک مسترد میشود. مبلغ آن هنوز مشخص نشده است و بعد از پرداخت تسهیلات به مشاغل در مراحل بعد تسهیلات مستاجران پرداخت میشود.

واکنش همتی به اقتصاددانان؛ نقدینگی موجود تورم نمی آورد

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد، حجم نقدینگى موجود و حتى رشد کنونى آن نمی تواند موجب آن تورم بالایی بشود که برخی ها پیش بینی می کنند چرا که بخشی از همین نقدینگی موجود برای تامین کسری بودجه استفاده خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:کارشناسان اقتصادی در این روزها چند نکته را برجسته کرده اند که شایسته است توضیح لازم داده شود. این کارشناسان، رشد نقدینگی سال ۹۸ و سه ماهه- اول ۹۹ را بسیار زیاد می دانند. رشد پایه پولی سال گذشته بیش از متوسط ۵۰ سال اقتصاد بوده است. اما، علیرغم کسرى بودجه قابل توجه دولت، فاصله چندانى با آن متوسط نداشته است و رشد ۸.۸درصد آن در سه ماهه- اول سال۹۹ نیز، چندان فاصله معناداری با رشد های فصلی سال های قبل ندارد .

سهام عدالتی که ۱۵ میلیون تومان شد

کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آنها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات روز ۱۱ تیر ارزش سهام عدالتشان به ۱۵ میلیون و ۱۳ هزار تومان رسیده است. این رقم در روز قبل از آن ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان گزارش شده بود که بر این اساس سود ۶۷۳ هزار تومانی طی یک روز عاید مشمولان شده است.

طرح در مجلس کلید خورد

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: در طرح «هر ایرانی یک مسکن» که در مجلس کلید خورده کسانی که بیش از یک واحد مسکونی در اختیار داشته باشند باید تا سقف ۲۰ درصد چه در معامله و چه موارد دیگر مالیات پرداخت کنند.

بانک عامل تکانه در بازار مسکن

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یازدهم گفت: بانکها یکی از عوامل بروز تکانه در بازار مسکن هستند چراکه به بحث ساختوساز ورود پیداکردهاند، طبیعی است بخش خصوصی و مردمی قادر به رقابت با بانکها نیستند.

۵۰ درصد تالارهای پذیرایی ورشکسته شدند

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت :در حال حاضر ۵۰ درصد تالارها ورشکسته مطلق و ۵۰ درصد باقیمانده نیز به پایان حیات نزدیکند. شاغلین و بنگاههای بدون بیمه برای وام کرونا ثبت نام کنند. وزارت کار اعلام کرد: با توجه به مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا، حدود ۳ میلیون نفر شاغل در ۱۴ رسته منتخب قرار دارند که مشمول حمایتهای دولت میشوند.متقاضیان مشمول میتوانند از دوشنبه هفته آینده، ۱۶ تیر با مراجعه به سامانه کارا برای تسهیلات کرونا ثبت نام کنند.

پیشنهاد مجلس برای کاهش ۵۰درصدی ارز دولتی به کالاهای اساسی

جزئیات طرح نمایندگان مجلس نشان میدهد قرار است تا سقف منابع ارزی دولت و حداکثر ۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص یابد و به خانوارهای هدف هم یارانه در قالب کارت الکترونیکی پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت