یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

جزییات محدودیت های کرونایی از شنبه

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، کلیات روند اعمال محدودیت های مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده را مطرح کرد. در این اطلاعیه آمده است: برآوردهای علمی وتخصصی، براین واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی،کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجدداً به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت .این قرارگاه در ادامه اطلاعیه خودش آورده است: تغییرشرایط شهرهای مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت ها در همه شهرهای کشورمتناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد مجدانه اعمال خواهد شد. ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی، به شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصیِ پلاک بومیِ شهرهای قرمز و نارنجی به سایرشهرها ممنوع است، همچون دوهفته قبل، تردد شبانه خودروهای مشمول، ازساعت 21 الی 4 بامداد، درهمه شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای 200 هزار نفر، ممنوع است و محدودیت های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف ومشاغل وسایرفعالیت ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهرها (قرمز، نارنجی و یا زرد) اکیداً اعمال می شود. براساس این گزارش همه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاههای خصوصی، حوزههای علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات به صورت غیر حضوری ارائه میشود. برپایی نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و آیینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکانپذیر نیست.

توضیح نوبخت درباره یارانه هاو افزایش حقوق سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه دولت 841 هزار میلیارد است که در این میان 317 هزار میلیارد آن درآمدها هستند. محمد باقر نوبخت افزود: تمام کسانی که یارانه 45 هزار تومانی می گیرند همچنان یارانه بگیر خواهند بود و ارز 4200 تومانی همچنان پا برجاست اما جایی که این ارزخطرزا باشد آن را حذف می کنیم و از آن طرف یارانه معیشتی را افزایش می دهیم. معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان، اضافه کرد: در لایحه بودجه افزایش حقوق، سربازان وظیفه، کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را در نظر داریم. نوبخت با اشاره به درآمد مالیاتی 225هزار میلیاردی در سال آینده، تاکید کرد: به هیچ وجه حامل های انرژی اعم از آب، برق و سوخت گران نخواهد شد.

خروج از کشور چقدر هزینه دارد ؟

در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده که عوارض برای هر نفر 264 هزار تومان باشد. عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره 132 هزار تومان است. اما در صورت خروج برای بار دوم عوارض به میزان 50 درصد و در سفرهای سوم یا بیشتر تا 100 درصد افزایش خواهد یافت.همچنین عوارض خروج زائران عتبات عالیات در خروج هوایی 45 هزار تومان و خروج زمینی و دریایی 15 هزار تومان پیش بینی شده است.زائران اربعین نیز در زمان خروج از مرزهای زمینی و به مقصد عراق از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

گوشت گوسفندی ارزان شد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش 5 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 100 تا 103 هزار تومان به مغازهدار و با احتساب 10 درصد سود 110 تا 115 هزار تومان به مصرفکننده عرضه میشود.

سهم لاکچریها در درآمد کشور چند ؟

دولت در لایحه بودجه1400 پیشبینی کرده از خانههای لاکچری 707 میلیارد تومان و از خانههای خالی 200 میلیارد تومان مالیات دریافت کند.پیشبینی درآمدی دولت از محل مالیات بر خودروهای
گران قیمت و وانتهای دو کابین نیز مجموعاً 909 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وام مسکن معلولان افزایش یافت

مقام مسئول بنیاد مسکن از افزایش وام مسکن معلولان به 135 میلیون تومان خبر داد و گفت: 6500 واحد مسکونی خانوارهای دارای 2 معلول خرداد آینده تحویل میشود. سهرابی، اظهار کرد: برای افراد تحتپوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تسهیلات مسکن روستایی هم از سوی بنیاد مسکن و هم از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعلق میگیرد که فرصت خوبی است تا خانوارهای دارای دومعلول از این امکان در تامین مسکن خود بهره مند شود.

خروج «اقتصاد ایران» از زیر صفر

به گزارش دنیای اقتصاد رشد اقتصادی در تابستان سالجاری پس از 9 فصل از سطح زیر صفر خارج شد و به رقم 2/ 0 درصد رسید که در صورت تداوم این رشد در فصل آینده، میتواند به معنای پایان رکود باشد. پس از بهار سال 1397 و با بازگشت تحریمهای اقتصادی، روند رشد اقتصادی همواره منفی ثبت شده است. آمار فصل تابستان میتواند نقطه عطفی در روند حرکتی اقتصاد کشور باشد.

قالیبافان وام 12 میلیون تومانی میگیرند

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای فرش دستباف از پرداخت وام 12 میلیون تومانی به قالیبافان با بازپرداخت 36 ماهه خبر داد. عبداله بهرامی درباره حمایت شبکه بانکی از بافندگان فرش دستباف گفت: در طول 10 سال اخیر تسهیلات کم بهره به قالیبافان یا وام خرید به خریداران فرش داده نشده است و بانک توسعه تعاون تنها بانکی بوده که در این زمینه ورود کرده و تسهیلات به خریداران و قالیبافان داده است.

وام یک میلیونی واریز شد

بانک مرکزی از واریز وام یک میلیونی به حساب برخی از مشمولان تسهیلات کرونایی خبرداد و اعلام کرده که در صورت دریافت اطلاعات مشمولان جدید، متعاقباً تسهیلات را واریز میکند.

انحصار واردات به خودروسازان می رسد؟

مجلس یازدهم در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب می تواند واردات خودرو را هم در انحصار خودروسازان قرار دهد؛ یعنی از این پس نه تنها تولید خودرو در داخل عملا انحصاری خواهد بود بلکه واردات آن نیز قانونا به صورت انحصاری در اختیار همان گروه محدود قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت