جزئیات ۱۳ کسب و کار مشمول دریافت وام کرونا

جزئیات ۱۳ کسب و کار مشمول دریافت وام کرونا

با فعال شدن سامانه کارا امکان ثبت‌نام متقاضیان و کارفرمایان برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا فراهم و اسامی ۱۳ گروه شغلی که امکان دریافت این تسهیلات را دارند، اعلام شده است. به گزارش ایسنا، تسهیلات حمایتی به واحدها و کارگاه هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا است و میزان پرداخت تسهیلات نیز به این شکل است، برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی مبلغ ۱۲ میلیون تومان وام (۷۰ درصد هزینه دستمزد و ۳۰ درصد امور عملیاتی) و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام به ازای هر شاغل دارای پرونده تامین اجتماعی (۵۰ درصد هزینه دستمزد و ۵۰ درصد سایر امور عملیاتی) پرداخت می‌شود.

میزان وثیقه به تناسب مبلغ وام چقدر است؟

برای دریافت تسهیلات تا ۱۲ میلیون تومان ارائه سفته توسط متقاضی، برای تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی سفته متقاضی به همراه یک ضامن، برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی سفته فرد متقاضی به علاوه دو ضامن، تسهیلات ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی سفته به همراه سه ضامن و برای دریافت تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، ارائه تضمین از سوی صندوق ضمانت و یا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف الزامی‌ است. پس از ارسال پیامک وزارت کار به افراد و بنگاه های مشمول، کارفرمایان و متقاضیان امکان ثبت نام در سامانه کارا را به دست آورده و در مرحله آخر، اطلاعات ثبت شده جهت پرداخت تسهیلات حمایتی به بانک عامل ارسال می‌شود. ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کارا صرفا در رسته‌های مجاز و پرداخت تسهیلات به واحد کسب و کار به صورت مرحله‌ای صورت می‌پذیرد. همچنین در صورت هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی در غیر مصادق تعیین شده، جریمه و محدودیت هایی از جمله محرومیت از دریافت هرگونه خدمات بانکی درنظر گرفته شده است. بر پایه این گزارش، پرداخت تسهیلات منوط به ارائه لیست بیمه تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ به سازمان تامین اجتماعی است و در صورتی که نیروی شاغل بنگاه از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹ استفاده کند، مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

برخی روش‌ها شدت کرونا را کم می‌کند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که برخی روش‌های درمانی، شدت یا طول بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد، اما هنوز روش‌هایی برای از بین بردن ویروس پیدا نشده است. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به لزوم انجام تحقیقات بیشتر افزود: ما اطلاعات بالقوه مثبتی داریم، اما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا از کارآمدی این درمان‌ها ۱۰۰ درصد اطمینان یابیم. وی نامی از روش‌های درمانی نبرد.

بسته تشویقی سفر در راه است؟

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، درباره بسته تشویقی سفر که یکی از راه‌حل‌های جبران بخشی از خسارات گردشگری نیز محسوب می‌شود، گفت: دنبال این بسته تشویقی هستم و به شفاهی از معاون رئیس‌جمهور قول گرفتیم تا یک خط اعتباری سفر در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

امکان برداشت وجه سهام عدالت در بانک

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور تصویب کرد، از این پس صاحبان سهام عدالت با انتخاب و مراجعه به یکی از بانک ها ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش قادر به برداشت پول در موعد اعلامی باشند.

ساعت کاری معلمان در وضعیت فعلی

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان در هیچ کدام از کلاس‌های درس از جمله کارگاه‌های عملی هنرستانی‌ها در این یک ماه الزامی نیست، درباره ساعت کاری معلمان و حضور آنها در مدرسه گفت: ساعت حضور مانند قبل است و هر معلمی در ساعت برنامه درسی خودش در مدرسه حضور می‌یابد.

جزئیات ۱۳ کسب و کار مشمول دریافت وام کرونا

رئیس کل بانک مرکزی اولین واکنش به رویدادهای جدید بازار ارز و طلا را نشان داد. همتی گفته است: مردم حق دارند منابع دارایی خود را در بخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا سرمایه‌گذاری کنند اما وظیفه دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را دوباره گوشزد کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت