جزئیات تورم سبد معیشت خانوار در فروردین امسال

جزئیات تورم سبد معیشت خانوار در فروردین امسال

نرخ تورم فروردین ماه سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران ۳۲.۲ درصد اعلام شد. ۱۲ شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات نشان می دهد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها ۱۰.۷ درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و ۵.۲ درصد نسبت به ماه قبل داشته است. یعنی قیمت این بخش در فروردین نسبت به اسفند گران تر شده است. در بخش خوراکی و آشامیدنی بالاترین افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل برای «چای، نوشابه، قهوه و سایرخوراکی ها» و پس از آن «شیر،ش پنیر و تخم مرغ» به ثبت رسید.«پوشاک و کفش» ۲۸.۳ درصد، «مسکن، آب، برق و گاز» ۲۰.۴ درصد، «حمل و نقل» ۴۷.۴ درصد، «تفریح و فرهنگ» ۲۵.۶ درصد افزایش قیمت داشته اند. بیشترین افزایش قیمت ماهانه نسبت به اسفند ماه نیز برای میوه و خشکبار با ۱۹ درصد و پس از آن سبزی و حبوبات با ۱۳.۶ درصد در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها ثبت شد. این آمارها نشان می دهد افزایش قیمت عمده کالاها و سبد معیشت خانوار همچنان ادامه دارد و آهنگ رشد قیمت آنها کاهش داشته است.

رتبه‌بندی معلمان ترمیم شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح و ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان هفته معلم اجرا می‌شود. نوبخت ادامه داد: نظام رتبه‌بندی با مرمت و اصلاحی که در چارچوب قانون صورت گرفت از اول فروردین ۹۹ لازم الاجرا است و تمامی معلمان در ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی از آن بهره می‌برند.

تمدید دو ماهه مهلت پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از تمدید مهلت پرداخت حق بیمه افرادی که در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان پرداخت حق بیمه خود را نداشته‌اند، خبر داد.

حقوق سالانه تا ۳۶ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شد

سازمان امور مالیاتی بخشنامه معافیت سالانه حقوق و همچنین نرخ مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۹ تا سقف ۳۶ میلیون تومان را ابلاغ کرد. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه به نرخ ۱۰ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج

بانک مسکن اعلام کرد: تسهیلات ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنان بعد از اول فروردین ۹۶ ‌باشد پرداخت می شود.تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹ پانصد میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.همچنین نرخ کارمزد تسهیلات همچنان ۴ درصد تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت