جزئیات تصمیمات دولت برای کنترل تبعات اقتصادی کرونا

ربیعی: اقساط کسر شده
به حساب مردم بر می‌گردد
ربیعی سخنگوی دولت بیان کرد:گزارش شده بود که «بانک ها پول اقساط را برداشت کرده اند» که مشخص شد این اتفاق به صورت اتوماتیک صورت گرفته است و رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد در این زمینه تمهیدی اندیشیده شده و به سرعت رسیدگی می شود و پول ها به حساب مردم بازگردانده خواهد شد.

پرداخت وام به کارگران
ساختمانی آسیب دیده از کرونا
علی اصلانی عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در گفت وگو با ایسنا، درباره اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا گفت: یکی از مصوبات اخیر نشست اقتصادی ستاد مقابله با کرونا پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت بیمه بیکاری به تمام مشاغل و صنوف بود. طبق قانون، مقرری بیمه بیکاری به کسانی تعلق می گیرد که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند ولی در شرایط حاضر این محدودیت برداشته شده است. وی ادامه داد: کارگری که سه تا چهار ماه سابقه کار داشته و به دلیل کرونا کارش را از دست داده باشد هم می تواند درخواست بیمه بیکاری بدهد و از منابع تخصیص داده شده استفاده کند. این اعتبار در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه بیکاری قرار می گیرد و به کارگران آسیب دیده از کرونا داده می شود.

طرح احتمالی گردشگری
برای تابستان
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه در بحث گردشگری می‌توانیم آثار ناشی از کرونا را در تابستان جبران کنیم، گفت: بخش حمل و نقل یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین آسیب را دیده است لذا باید به آنها کمک کرد و هنگامی که حوزه سلامت چراغ سبز نشان دهد، ان شاءا…
آثار منفی ناشی از کرونا را در این حوزه کمتر خواهیم کرد.

شرایط استفاده بنگاه‌ها
از تسهیلات بانکی
نهاوندیان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم در مقابله با ویروس کرونا همکاری کردند، گفت: شرایط استفاده بنگاه‌ها از تسهیلات بانکی این است که تعدیل نیرو نکرده باشند، لذا پرداخت تسهیلات تابع معیار شاغلین است به طوری که لیست بیمه شاغلین در فروردین ماه باید همانی باشد که در بهمن و اسفندماه دیده شده و این مساله نیز ملاک عمل خواهد بود. وی با بیان اینکه یک بنگاه اقتصادی علاوه بر دستمزد، هزینه‌های دیگری دارد که در بسته مورد نظرمان این هزینه ها دیده شده است، به طوری که نسبت ۷۰ به ۳۰ را در نظر گرفته‌ایم، افزود: حکم بنگاه کوچک از بنگاه بزرگ تفاوت می‌کند، متاسفانه در سیستم بانکی انحراف منابع داریم به طوری که مشخص نمی‌شود منابع در کجا مصرف شده است اما باید اذعان داشت که بر روی این تسهیلات نظارت صورت می گیرد، زیرا هدف ایجاد اشتغال است.

۷۵ هزار میلیارد تومان
برای حمایت از تولید
رئیس کل بانک مرکزیدر مورد مشاغل آسیب دیده از کرونا افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت ،
۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد.همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد.وی تاکید کرد: نرخ سود ۱۲ درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس بررسی های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان پذیر نیست.

جزئیات اختصاص کارت
اعتباری به اقشار آسیب‌پذیر
بر اساس مصوبه هیئت دولت با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا؛ کارت‌های اعتباری در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.
بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار یک میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفر فاقد درآمد ثابت منظور نمایند.بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود.مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانک ها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند.

مهلت پرداخت مالیات
۱۰ صنف تمدید شد
معاون سازمان امور مالیاتی از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ماه سال جاری برای تمامی مودیان و همچنین تمدید زمان سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای برخی گروه های اقتصادی تا پایان اردیبهشت خبر داد. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده ،
مراکز مربوط به گردشگری ، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری ، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی ، تولید و توزیع پوشاک ، تولید و توزیع کیف و کفش ،
مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای ( و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی از رسته های مشمول در این طرح هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت