جزئیات طرح مجلس برای تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد.مالک شریعتی نیاسر، با اشاره به جزئیات طرح مجلس در خصوص تغییر در سهمیه بندی بنزین، بیان کرد: بر اساس شیوه سهمیه بندی که این روزها اجرایی می شود حدود پنجاه درصد خانواده ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی بیبهرهاند و در واقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است که اصلاح شود.وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس طرحی که مجلس طراحی کرده است پیشنهاد شده تا سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیشبینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند.شریعتی افزود: این طرح اکنون در نوبت اعلام وصول قرار دارد.

کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود
غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری گفت: در آزمون سراسری پروتکلهای بهداشتی با دقت بیشتر رعایت میشود. تعداد زیادی رشته و محل دانشگاهی داریم که مستقیما داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی انتخاب میکنند که هیچ ضرورتی برای شرکت در کنکور سراسری برای آنها نیست. در خصوص بحث حذف کنکور، برنامه ریزیهایی شده که نیاز به همکاری بین وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش است. ۲ هزار داوطلب می توانند در رشته محل های که بدون آزمون هستند پذیرش شوند..وی گفت آموزش عالی کشورمان در ارزیابی های جهانی، از نظر رشد علمی رتبه ۱۵ کسب کرده است.

مردم سهام خود را نفروشند
عسکر توکلی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های سهام عدالت:گفت : مطالبات برخی فروشندگان سهام عدالت در مرحله اول هنوز پرداخت نشده است. با توجه به پرداخت نشدن مطالبات برخی فروشندگان سهام در مرحله نخست، مردم سهام خود را نفروشند.متاسفانه بسیاری از سهام دارانی که در مرحله نخست آزادسازی سهام عدالت با انتخاب روش مستقیم، سهام خود را فروخته بودند هنوز پول خود را دریافت نکردند.افرادی که روش مستقیم را انتخاب و با مراجعه به بانک ها سهام خود را فروخته بودند از لحاظ شرعی و قانونی مالک سهام خود هستند و بجز خودشان هیچ شخص یا ارگان دیگری نمی تواند به دنبال مطالبات آنها برود.

جزئیات ارائه کارت اعتباری وثیقه سهام عدالت اعلام شد
مدیرعامل بانک ملی ایران جزئیات طرح «ارائه کارت اعتباری با وثیقه گذاری سهام عدالت» را تشریح کرد.حسین زاده با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای طرح، این اعتبار در بانک ملی ایران به اشخاصی تعلق میگیرد که روش غیرمستقیم را برای دسترسی به سبد سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، گفت: امکان توثیق سهام عدالت و استفاده از این ظرفیت پس از پذیرش و ورود شرکتهای استانی به بورس اوراق بهادار میسر خواهد شد.وی افزود: اکنون شرکت سهام عدالت استانی خراسان جنوبی به بورس اوراق بهادار تهران وارد شده، بنابراین امکان ارائه این خدمت به مردم خراسان جنوبی در حال حاضر فراهم است و با ورود سایر شرکتهای سهام عدالت استانی به بورس، این خدمت توسعه مییابد. حسین زاده با افزود: بانک ملی ایران به صورت پایلوت این برنامه را آغاز کرده و تمامی فرآیندهای مربوط به این عملیات در این بانک به صورت غیرحضوری و دیجیتال انجام خواهد شد در مرحله نخست اجرای طرح، کارت اعتباری وثیقه سهام عدالت در بانک ملی ایران به اشخاصی تعلق میگیرد که روش غیرمستقیم را برای دسترسی به سبد سهام عدالت خود انتخاب کرده اند.امکان توثیق سهام عدالت و استفاده از این ظرفیت پس از پذیرش و ورود شرکتهای استانی به بورس اوراق بهادار میسر خواهد شد.متقاضیان میتوانند از طریق اپلیکیشن ایوا در قبال توثیق سهام عدالت خود، به میزان ۵۰ درصد ارزش روز آن تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، کارت اعتباری دیجیتالی دریافت و اعتبار آن را در بیش از چهار هزار فروشگاه زنجیرهای کشور مصرف کنند.مهلت زمان تسویه این اعتبار یک ماه پس از اولین تراکنش خواهد بود و در صورت تسویه در موعد مقرر، مجدداً برای ماه بعد شارژ اعتبار انجام خواهد شد.در صورت عدم بازپرداخت، بدهی به تسهیلات سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تبدیل میشود

همتی: شبهات ایجاد شده برای بانک ها فرافکنی است

رئیس کل بانک مرکزی گفت : کمتر از ۱۰ هزار ملک متعلق به ۳۰ بانک عمدتا اموال تملیکی و برای فروش است بسیاری از این موارد خانه مسکونی نیست و کاربردهای دیگری دارد وی ادامه داد: منابع در نظر گرفته شده برای ودیعه مسکن ۲۰ هزار میلیارد تومان و در قالب «عقد مرابحه خرید کالا و خدمات» است. نظام بانکی در حال حاضر از آمادگی کامل برخوردار است و سهمیه بانکها نیز مشخص شده است.تاکنون سامانه مرتبط وزارت راه و شهرسازی به بانک ها متصل نشده است.

ساخت مسکن خبرنگارانقطعی است اما …

وزیر راه وشهرسازی گفت: ساخت مسکن خبرنگاران حتمی است اما وزارت ارشاد هم باید همکاری کند هماکنون برای تحقق این امر در حال مذاکره با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و بتوانیم در این خصوص به توافق برسیم و در پی آن برنامههایی را بر اساس جغرافیایی که تعیین کنند، جهت اجرای پروژه ساخت مسکن خبرنگاران پیشبینی کنیم.

دلیل عرضه نشدن پالایشگاهیها به عنوان ETF

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : دلیل عدم عرضه به صورت ETF آماده نبودن زیرساختهای لازم از سوی این پالایشگاهها بود. سهام دولت در این پالایشگاهها به صورت بلوکی عرضه خواهد شد. در صورت صلاحدید آن را شناور خواهیم کرد.

زنگنه:۷۰ درصد از تجهیزات نفتی از داخل تامین میشود

وزیر نفت با بیان اینکه اعتقاد به ساخت داخل همواره از اولویتهای صنعت نفت بوده و در این سالها دهها هزار کالا و تجهیز در داخل ساخته شده است، گفت: هماکنون بیش از ۷۰ درصد خریدها در قالب قراردادهای EPC و EPD از سازندگان داخلی کالاها انجام میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت