یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

جزئیات جدید از طرح افزایش نرخ مالیات بر خانه های خالی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی مجلس برای افزایش نرخ مالیات بر خانه‌های خالی گفت: با اجرای این طرح نرخ مسکن و اجاره‌بها کاهش قابل توجهی ‌خواهد یافت‌. سید غنی نظری‌خانقاه افزود:  در حال حاضر با وضعیت نابسامان اقتصادی 2 میلیون و 800 هزار خانه خالی در کشور داریم در حالی که بخشی از جامعه توان پرداخت اجاره بهای منزل مورد نیاز خود را ندارند. وی با اشاره به این که حل مشکلات سامانه املاک و اسکان باید در اسرع وقت انجام یابد بیان کرد: ارائه اطلاعات جامع در راستای دستیابی به وضعیت مسکن‌های خالی یک اولویت اساسی است و در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این مشکل را حل می‌کنیم. طبق آمار احصا شده از 27 میلیون واحد مسکونی ثبت 10 میلیون واحد در این سامانه محقق شده که در این زمینه با خوداظهاری مالکان، اهرمی به نام کدپستی و کدملی برای شناسایی خانه خالی و ثبت آن‌ها در سامانه املاک و اسکان در دست خواهد بود.

نامه وزیر بهداشت به رهبر انقلاب

وزیر بهداشت در نامه ای به رهبر انقلاب نوشت: دیری نخواهد پایید که مردم با سلامتی کنار هم زندگی کنند. فراز اول فرمایشات حکیمانه امروزتان همچون پیش، مایه وفاق و همگرائی ملی بود.️آهنگ محزون صدایتان در فراز دوم که سوز دل مهربانتان را از داغ فقدان عزیزانمان بر زبان جاری فرمودید وجودم را گداخت.️قبل از این موج جدید بلاخیز پیش بینی ایام را بدلیل غفلت های ساده انگارانه به محضرتان تقدیم کرده بودم دلم نمی خواست آنچه می دیدم، تحقق یابد.هنوز دیر نشده است، تا خدا هست که یاریمان کند، شما هستید که نصیحت و دعایمان کنید، مردمی هستند که حرفهایمان را بشنوند.

تصویب لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکتهای بورسی

هیئت وزیران در راستای تأمین مالی بیش از پیش شرکت‌های بورسی از طریق افزایش سرمایه با استفاده از سرمایه‌های خرد تزریق شده به آن، لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را با قید دو فوریت مصوب کرد تا در مجلس به تصویب نهایی برسد.

انتقاد شدید آیتا.. مکارمشیرازی از گرانیهای لجامگسیخته 

‌آیت‌ا.. مکارم‌شیرازی در واکنش به گرانی‌های افسارگسیخته در کشور گفت‌: مسئله مهم، خونسردی مسئولان است که با وعده حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی‌کنند!‌ چرا مسئولان ‌از زیر بار گرانی سرسام‌آور‌ کنار می‌کشند‌؟

پیش فروش 3 محصول جدید سایپا آغاز شد

در طرح جدید پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا سه خودرو شاهین، کوییک s و ساینا s نیز به بازار عرضه خواهند شد. در این طرح خودروهای شاهین با پیش ‌پرداخت 80 میلیون تومان و موعد تحویل اسفندماه 99، کوییک اس با پیش‌پرداخت 40 میلیون و 800 هزار تومان و موعد تحویل بهمن و اسفند 99 و خودرو ساینا اس با پیش‌پرداخت 39 میلیون و 800 هزار تومان و موعد تحویل دی، بهمن و اسفند 99 عرضه خواهند شد.

بهانه های کره جنوبی برای ندادن بدهی به ایران 

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه بار دیگر تاکید کرد که بهانه‌های کره جنوبی در عدم پرداخت پول ایران اصلا قابل قبول نیست. اگر روزنه‌هایی که در این زمینه وجود دارد بسته شود حتما سایر اقدامات براساس دستور رییس‌جمهور در دستور کار وزارت امور خارجه و بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

اتصال کارتهای بانکی ایران به شبکه بانکی روسیه

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت گفت: کارت‌های بانکی مورد استفاده در شبکه شتاب ایران به شبکه «میر» روسیه متصل می شود که این می‌تواند به تسهیل مبادلات مالی به ویژه در بخش گردشگری بسیار کمک کند.

در حال راستی آزمایی کرونایاب «مستعان 110» هستیم

سخنگوی سپاه گفت:  فعلا این دستگاه دارد تست‌های راستی‌آزمایی‌اش را می‌گذراند.  الان همچنان در دست تحقیقات علمی بیمارستان‌ها و مراکز علمی است. این دستگاه بخش عمده‌ای از تست‌های راستی آزمایی اش را با موفقیت از سر گذرانده، اما هنوز به مرحله تولید نرسیده است. فروردین ماه 99 سپاه پاسداران در یک مراسم رسمی با حضور فرمانده سپاه از یک اختراع جنجالی رونمایی کرد.

سقف ذخیره کارت سوخت540لیتر تعیین شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت :پس از بررسی‌های انجام شده، سقف ذخیره کارت‌های سوخت 9 ماه تعیین شد و در تیر ماه به پایان می‌رسد.سقف ذخیره 540 لیتر تعیین شده و اگر فردی فقط 30 لیتر از این میزان را استفاده کرده باشد تنها 30 لیتر مرداد ماه به سهمیه آن شخص اختصاص داده می‌شود.

همتی: مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و دارو نداریم

️نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که طبق گفته رییس کل بانک مرکزی دولت شرایط مطلوبی در بحث ذخایر ارزی بانک مرکزی دارد و هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و دارو ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت