جایزه ویژه هیئت داوران و بورسیه تحصیلی برای فیلم مستند «کاکل»

صباغی – فیلم مستند «کاکل» به کارگردانی «هادی ثابت شوکت آباد» نامزد دریافت جایزه در چهار بخش بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم مستند و بهترین صدابرداری شد و همچنین دیپلم افتخار جشنواره، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را نیز دریافت کرد. همچنین این فیلم به پاس هنرخلاقانه فیلمبردار این مستند، دوره آموزشی جامع یک ساله فیلم برداری در آموزشگاه آزاد سینمایی «ماد» کسب کرد.

شروع فعالیت حرفه ای هنری از سال ۱۳۸۴
ثابت با بیان اینکه فعالیت حرفه ای ام را در حوزه هنر با انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۳۸۴ آغاز کردم، گفت: پس از گذراندن دوره یکساله فیلم سازی وارد ورکشاپ های مستند سازی شدم. وی یادآور شد: این دوره به همت حوزه هنری استان زیر نظر مستند ساز برجسته ایران مهراد اسکویی برگزار شد. مستند ساز هم استانی با اشاره به اینکه علاقه فراوانش به تصویربرداری و عکاسی، افزود: به همین دلیل تخصصی تر این رشته را دنبال کردم که حاصل کار فیلمبرداری بیش از ۱۵۰ فیلم کوتاه نیمه بلند و بلند در استان، در زمینه های مستند و داستانی شد. وی با اشاره به اینکه پس از آن تصمیم به ساختن مستندهای براساس دغدغه های ذهنی ام گرفتم، بیان کرد: به عقیده من فیلمسازی دلسوز باید جسارت داشته باشد و دغدغه هایش را در قالب فیلم به تصویر بکشد. وی با اشاره به پرونده کاری خود طی سالهای گذشته یادآور شد: با فیلمسازی و تصویربرداری در لبنان، مرز فلسطین، عراق، افغانستان و کشورهای دیگر تجربه های جدیدی کسب کردم. وی خاطرنشان کرد: پس از دیده شدن مستندهایم در جشنواره های گوناگون انگیزه ام چندین برابر شد.
دغدغه مستندهای فیلم آئینی و قومی
ثابت با بیان اینکه یکی از دغدغه های ام در سینمای مستند فیلم های آئینی است عنوان کرد: در خراسان جنوبی آئین های مهمی وجود دارد که معرفی شایسته آن قطعا برای جامعه جذاب خواهد بود. مستند ساز هم استانی با اشاره به اینکه آخرین فیلم من با نام مستند (کاکل) به یکی از همین آئین های فراموش شده می پردازد، اظهار کرد: این فیلم در جشنواره های ملی و مهم کشور اکران شد و جوایز بسیار مهمی اعم ار بهترین فیلم، بهترین تصویربرداری، بهترین پژوهش راکسب کرد. وی با بیان اینکه در جشنواره ملی روستا و عشایر بجنورد دو اتفاق مهم برای این فیلم افتاد یادآور شد: اولین جایزه این مستند، گرفتن بورسیه تحصیلی به ارزش ۵۵ میلیون تومان و دیگر آموزش در تخصصی ترین مرکز فیلمبرداری سینمایی زیر نظر بزرگان سینمای ایران است که این موضوع مسیر زندگی سینمایی ام را به سمت سینمای حرفه ای شدن تغییر خواهد داد.
تندیس جشنواره و دیپلم افتخار
وی بیان کرد: جایزه ویژه هیئت داوران افتخار بعدی این فیلم بود که شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است. مستند ساز همشهری یادآور شد: این فیلم در ۴ بخش اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی ، بهترین صدابرداری و بهترین تصویربرداری نامزد دریافت جایزه شد. وی عنوان کرد: از مرکز گسترش سینمای مستند، و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که از این اثر فاخر حمایت کردند، تشکر و قدردانی می کنم. ثابت اضافه کرد: در این میان افرادی هم به جای حمایت، فیلم را از مسیر تولید تا به همین امروز مورد بی مهری قرار دادند و کام ما را تلخ کردند. ثابت عنوان کرد باید به خودمان متکی باشیم و در این دنیای زودگذر فقط نام نیکی از خودمان به جابگذاریم .
بهایی اندک به هنر و هنرمند
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی به هنر و هنرمند بهایی کافی داده نمی شود، افزود: افرادی شبیه من در استان کم نبودند اما باید بپرسیم الان این افراد کجا هستند؟ این هنرمند استانی در ادامه گفت: چرا نتونستیم شرایطی را فراهم کنیم تا آنها در شهر خودشان فعالیت کنند. به گفته این هنرمند هم استانی بدون شک مدیری که سختی تولید یک فیلم را چه داستانی و چه مستند را درک نکرده باشد، قطعا نمی تواند از این نوع محصولات فرهنگی حمایت کند. ثابت با اشاره به اینکه کرونا نه فقط اقتصاد کشور بلکه تمام مردم و هنرمندان را تحت الشعاع قرار داد، افزود: در زمان کرونا تنها کمک مسئولان به هنرمندان تسهیلاتی با درصد بسیار بالا بود. وی خاطر نشان کرد: پس از گذشت ماهها خیلی از هنرمندان امکان باز پرداخت اقساط آن را ندارند . وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای جذابیت های زیادی است که به دیده شدن نیاز دارد، عنوان کرد: قصد داریم تا شهر و استانمان را با همه جذابیت ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری اش به جهانیان معرفی کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت