یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

توسعه کویر تایر با اجماع چند معدن بزرگ کشور

جم- استاندار خراسان جنوبی از اجماع چندین معدن بزرگ کشور برای توسعه کویر تایر خبر داد. ملانوری با اعلام این خبر در جلسه دیدار با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید گفت: در این دیدار که با حضور رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیر عامل شرکت کویر تایر همراه بود، درباره طرح توسعه کویر تایر رایزنی شد. وی ادامه داد: در این طرح جدید، کویر تایر به تولید تایر دامپ تراک(تایرهای معدنی) ویژه کامیون های بزرگ معدنی اقدام خواهد کرد. استاندار تصریح نمود: طرح تولید تایرهای معدنی با محوریت شرکت کویر تایر و با همراهی صندوق بازنشستگی مس، مجتمع صنعتی معادن گل گهر و چندین معدن دیگر در سطح کشور، عملیاتی می شود. ملانوری متذکر شد: این طرح با سرمایهگذاری چندصد میلیارد تومانی، زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را فراهم می کند. وی افزود: درآمد زایی و کمک به توسعه استان از دیگر پیامدهای این طرح توسعه ای است. استاندار در ادامه صحبت هایش درخصوص موارد مطرح شده در این جلسه گفت: سرمایه گذاری شرکت امید برای اجرای طرح توسعه کویر تایر که در سفر دکتر مدرس خیابانی به استان مطرح شده بود نیز یکی از محورهای این گفتگو بود. ملانوری اظهار کرد: نیاز 6 میلیون دلاری کویر تایر برای اجرای این طرح نیز با نظر مساعد شرکت سرمایه گذاری امید همراه شد.

کاهش خسارت های ناشی از بحران با افزایش اطلاع رسانی
گروه خبر- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: هر چه میزان آگاهی بخشی ها و اطلاع رسانی ها قبل از بروز شرایط بحرانی بیشتر باشد، مطمئناً مردم برای مواجهه با موقعیت پیش آمده آمادگی بیشتری دارند و در نتیجه حجم خسارت هایی که رقم می خورد، کمتر خواهد بود. خوش خبر با بیان این مطلب در جلسه ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خاطرنشان کرد: فرمانداران به عنوان مدیریت عالی هر شهرستان و دستگاه های اجرایی به فراخور وظیفه و جامعه هدفی که دارند، باید نسبت به اطلاع رسانی در خصوص شرایط بحرانی اقدام نمایند. به گفته وی؛ از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما در این شرایط باید به نحو مقتضی استفاده شود. وی گفت:دستگاه های خدمات رسان، هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها، دهیاری ها و… همه باید در حالت آماده باش کامل باشند و راهدارخانه ها هم با تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای استقرار و پذیرایی از مردم آماده باشند. خوش خبر ادامه داد: فرمانداران، پیش بینی لازم برای اسکان و استقرار اضطراری افراد حادثه دیده به ویژه در مناطق پر بارش را داشته باشند. وی تأکید کرد: توزیع پایگاه های امدادی به گونه ای باشد که همه مناطق به سرعت پوشش داده شوند. به گفته وی؛ جهاد کشاورزی نیز باید به منظور کاهش خسارت به مرغداری ها، گلخانه ها، مزارع، باغات، دامداری ها و دامپروری ها، به جامعه هدف خود اطلاع رسانی کند. شایان ذکر است: با عنایت به پیش بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان، سامانه بارشی از امروز در استان فعال خواهد شد و احتمال وقوع بارندگیهای رگباری شدید و همچنین جاری شدن روان آب تا صبح سه شنبه در استان قابل پیش بینی است.

مصوبات اقتصادی ستاد ملی کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه ستاد ملی کرونا به صورت تصویری حضور یافت. این جلسه چهار تصمیم اقتصادی به همراه داشت؛ نخست، طبق مصوبه تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی مجلس شورای اسلامی در سال 97، اشخاص حقیقی و حقوقی مهلت یافتند تا بدهی معوقه خود را تا پایان سال 98 پرداخت کنند. بر این اساس اشخاص حقیقی تا 500 میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا 2 میلیارد تومان میتوانستند از این مهلت استفاده کرده و با شرایط معین شده بدهی خود را بپردازند، اما اسفند ماه سال 98 با شیوع ویروس کرونا همزمان بود و بسیاری از واحدهای تولیدی نتوانستند از این شرایط بهرهمند شوند لذا به پیشنهاد بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، امروز در ستاد ملی کرونا تصویب شد که مهلت تعیین شده تا پایان سال گذشته تا اسفندماه سال 99 تمدید شود. طبق این مصوبه، فرصت مراجعه واحدهای تولیدی به بانکها و مؤسسات اعتباری تا پایان آذرماه تعیین شده تا پس از بررسی حساب متقاضیان، در اسفندماه پرداختیها انجام شود.
طبق مصوبه دوم، واحدهای اقتصادی که با اعمال محدودیت های شدید در شهرهای قرمز و نارنجی متحمل آسیب شدهاند در کنار برخی تسهیلات، برای پرداخت سهم کارفرمایی بیمه تأمین اجتماعی آنها 2 ماه مهلت تعیین شد و البته بررسیهایی انجام شده تا سازمان تأمین اجتماعی از این تصمیم دچار مشکل نشود.بر اساس سومین مصوبه؛ تسهیلاتی برای فعالان بخش ورزشی در نظر گرفته شده و متقاضیان واجد شرایط میتوانند تا پایان دیماه نسبت به ثبتنام اقدام کنند و اقساط تسهیلات نیز از اول خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد.همه کمکها و حمایتها که به صورت تسهیلات بانکی یا کمک بلاعوض به خانوارها و واحدهای اقتصادی پرداخت شده، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا «مستثنیات دین» تلقی میشوند، به این معنی که محدودیتهای ماده (5) اصلاح قانون صدور چک شامل این گروهها نمیشود، بر همین اساس ممنوعیت افتتاح حساب و قطع باقی خدمات بهطور استثنایی در مورد این پرداختها و تسهیلات اعمال نخواهد شد.

ایجاد پایانه صادراتی گل در خراسانجنوبی با افزایش سطح تولید
خیرآبادی- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در خراسانجنوبی 1.5 هکتار سطح زیر کشت گل رز در دو واحد گلخانهای داریم، گفت: برای ایجاد پایانه صادراتی گل رز در خراسان جنوبی نیاز به افزایش سطح تولید است.قوسی با اشاره به اینکه تولید گل رز در استان سالیانه به یک میلیون و 200 هزار شاخه گل میرسد، بیانکرد: بیشتر گل رز تولیدی در خراسانجنوبی به تهران، مشهد و اصفهان صادر میشود. وی اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان و صاحب نظران به واسطه نور کافی، شیوه مطلوب تولید و نوع رنگ بندی گل رز تولیدی در خراسانجنوبی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که این موضوع بر قیمت تأثیر میگذارد.
وی با بیان اینکه از استانهای دیگر نیز گل رز وارد استان میشود، اظهار کرد: گل رز تولیدی در استان از نظر استقامت و طول ماندگاری نیز مطلوب است.وی ادامهداد: گل رز خراسانجنوبی که به دیگر استانها میرود به سایر کشورها نیز صادر میشود که بسیار ارزشمند است.قوسی در این زمینه که برای افزایش صادرات گل رز استان و صادرات گل از خود استان چه اقداماتی باید صورت گیرد، گفت: در وهله اول باید سطح زیر کشت گل رز در خراسانجنوبی را افزایش دهیم، بعد از افزایش سطح زیر کشت گل رز و افزایش تولید میتوانیم انتظار ایجاد پایانه صادراتی گل در استان را داشته باشیم که این موضوع در مورد سایر محصولات گلخانهای نیز صدق میکند.

ارزشهای دفاع مقدس در جنگ تبلیغاتی تبیین شود

تسنیم- نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید در جنگ تبلیغاتی و رسانهای امروز ارزشهای دفاع مقدس تبیین شود. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه و بسیج استان اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس خود یک دفاع است و در این دنیای جنگ تبیلغاتی امروز باید هدف این دفاع تبیین شود. فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان گفت: تا 21 آذرماه هفته اختصاصی دفاع مقدس در خراسان جنوبی نام گرفته که در این راستا 225 برنامه در استان برگزار میشود. سردار قاسمی از بازسازی عملیات والفجر 9 نیز در استان خبر داد و بیان کرد: ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی نیز در استان تشکیل شده و برنامههایی پیش بینی شده که امید است بتوانیم آنچه در خور شأن این شهید است در استان داشته باشیم.

دانشجویان، سرمایه های طلایی و آینده سازان ایران اسلامی

جم- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کمیسیون دانشجویی استان،تأکید کرد: دانشجویان، سرمایه های طلایی و آینده سازان ایران اسلامی می باشند. خوش خبر به 16 آذر به عنوان روز دانشجو اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، دانشگاه ها باید برای برگزاری این مراسم از ظرفیتهای فضای مجازی و ویدئو کنفرانسی استفاده نمایند. شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور کلیه اعضا برگزار شد، مقرر گشت؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه برنامه ها و مراسم مربوط به گرامیداشت روز دانشجو در همه دانشگاه های استان به صورت غیر حضوری برگزار شود.

اهدا 154 تبلت توسط حامیان به ایتام

اصغری- 154 تبلت با همراهی خیرین به منظور برخورداری از آموزش و تحصیل مجازی، در اختیار دانشآموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان اهدا شد. سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه هم اکنون 8500 دانشآموز از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند، از مردم نیکوکار، خیران ارجمند، نهادها، سازمانهای استان خواست علاوه بر دفاتر و مراکز نیکوکاری این نهاد، از طریق کد دستوری

10568877* پایگاه اینترنتی emdad.ir تلفن نیکوکاری 096887کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را در جهت حمایت از دانش آموزان تحت حمایت اعلام کنند.

شناسایی 74 بیمارجدید کرونا و فوت 7 نفر دیگر

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در 24 ساعت گذشته 151 آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که جواب 74 آزمایش مثبت قطعی اعلام شد که ازین تعداد، 22 نفر مربوط به بیرجند، 6 نفر فردوس، 15 نفر قاین، 5 نفر طبس، 8 نفر نهبندان، 6 نفر درمیان، 2 نفر سربیشه، 10 نفر سرایان است. دکتر مهدی زاده گفت: در 24 ساعت گذشته همچنین 7 نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و با این تعداد، آمار کل فوتیهای استان به 639 نفر رسید.

کارکنان گمرکات استان، سربازان بی ادعای جبهه اقتصادی
گروه خبر- عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، در مراسم تکریم مدیرکل سابق اداره کل گمرکات استان، کارکنان گمرکات استان را سربازان بی ادعای جبهه اقتصادی خواند که در مبادلات مرزی نقشی بسزا دارند. به گفته وی؛ خراسان جنوبی از حیث اداره کل گمرکات در رتبه خوب و مطلوبی قرار دارد. ناظر گمرکات خراسان رضوی که به عنوان نماینده سازمان گمرکات کشور در این جلسه حضور یافته بود نیز گفت: اجرای سیاست های اقتصادی دولت در زمینه صادرات و واردات و ترانزیت کالا و خدمات به گمرک سپرده شده است. جهان خواه تأکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، تمام اهتمام گمرک در انتصاباتی که صورت می دهد هدف این است که مدیرانی در رأس امور قرار بگیرند که بتوانند در عین شجاعت، تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند.در پایان این جلسه از زحمات 9 ساله خاشی به عنوان مدیرکل گمرکات استان تجلیل و با اهداء حکمی از سوی رئیس گمرکات کشور، رحیمی زاده به عنوان سرپرست اداره کل گمرکات استان معرفی گشت.

خرید توافقی گل نرگس در خوسف آغاز شد

مدیر تعاون روستایی خوسف از آغاز خرید توافقی گل نرگس از کشاورزان این استان خبر داد . محمدعلی قلندری اسفدن اظهار کرد: 24 هکتار از اراضی خوسف زیر کشت گل نرگس است که از این میزان بیش از 12 میلیون شاخه گل نرگس برداشت میشود. وی با اشاره به فعالیت 130 بهره بردار در این حوزه بیان کرد: این محصول به استانهای تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان برای فروش ارسال میشود.

ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی از امروز

به تدریج از اوایل وقت امروز ( یکشنبه ) با ورود سامانه بارشی وزش باد، افزایش ابر و بارش باران و در برخی نقاط رعد و برق پیش بینی میشود. کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اوج فعالیت سامانه بارشی را از عصر تا بعدازظهر دوشنبه اعلام کرد و گفت: در نقاط سردسیر استان هم بارش برف قابل پیش بینی است. نخعی افزود: بارشها تا صبح سه شنبه در منطقه ادامه خواهد داشت و وقوع روانآب و آبگرفتگی معابر عمومی برای نواحی مرکزی، جنوبی و شرقی خراسان جنوبی قابل پیش بینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت