توسعه ، میهمان محلات «خیرآباد» و«۱۷ شهریور»

در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در سال ۹۹، سند توسعه محله‌های خیرآباد و ۱۷ شهریور بیرجند به تصویب رسید. در این جلسه پس از بیان طرح‌های توسعه قرار شد، جلسه‌ ای جداگانه برای هر سند توسعه‌ محله‌های خیرآباد و ۱۷ شهریور بیرجند با شرکت دستگاه‌های متولی برای اجرای هر چه سریعتر این طرح‌ها با حضور استاندار برگزار شود.
استاندار با اشاره به اینکه باید به مسائل اجتماعی در طرح‌های بازآفرینی شهری توجه شود، در این نشست گفت: باید برای اجرای بهتر طرح‌ های بازآفرینی شهری، مردم هم مشارکت داشته باشند و مطالبات آن‌ ها هم در نظر گرفته شود.مدیر کل راه و شهرسازی استان هم با اشاره به اینکه هزار و ۷ هکتار از بافت شهر‌های بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، خوسف، بشرویه و فردوس، فرسوده است که ۶۴ درصد آن در شهر بیرجند است، گفت: در این بافت‌ها بیش از ۱۱۰ هزار نفر ساکن هستند. داعی با اشاره به اینکه مجموع طرح‌های بافت فرسوده در سال ۹۷، ۱۵ بوده که پارسال به ۴۱ طرح افزایش یافته است، گفت: از این تعداد ۲۰ طرح تحویل شده و ۲۱ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصد در حال اجراست. به گفته وی درمجموع ۱۰۰۷ هکتار بافت فرسوده وناکارآمد شهری وجود دارد وکل جمعیت این شهرها ۳۲۸ هزار نفر است که حدود ۱۱۰ هزار و چهارصد نفر از آن در این محلات ساکن هستند که تراکم جمعیتی بسیار بالایی راشامل می شودو۶۵۴ هکتار ازاین میزان حدود ۶۴ درصد از بافت فرسوده وناکارآمد درشهربیرجند وجود دارد. وی ادامه داد: مجموع اعتبارات در سال ۹۸ حدود ۴۲۱ میلیارد ریال بود که تخصیص پایینی بود بنابراین قراردادهایی که منعقد شد ۳ برابر تخصیص اعتبار بود و ایجاد تعهد به وجود آورد. ازطرفی در سال ۹۷ مجموعا ۱۵ پروژه با مبلغ قرارداد ۶۱ میلیارد ریال در حوزه بازآفرینی شهری داشتیم که این عدد درسال ۹۸ به ۴۱ پروژه با مبلغ قرارداد ۲۱۷ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. وحید داعی درخصوص آخرین وضعیت پروژه ها افزود: در مجموع ۴۱ پروژه بازآفرینی شهری در استان داریم که از این تعداد ۲۰ پروژه تحویل و ۲۱ پروژه در دست اجراست که دارای پیشرفت فیزیکی متوسط ۳۶ درصد است و هدف گذاری شده در سال ۹۹ پیشرفت فیزیکی پروژه ها به ۸۰ درصد برسد.
وی افزود: در شهر بیرجند پروژه هایی همچون احداث پارک محله، اصلاح شبکه وبازسازی انشعابات،اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی،مرکز توسعه محله ۱۷ شهریور وخیرآباد، پایگاه خدمات اجتماعی کوی کارگران، روکش آسفالت خیابان های فرعی شهید مصطفی خمینی، فهمیده و کارگران و اصلاح شبکه، بازسازی انشعابات محله کارگران و محور تاریخی بهارستان چهاردرخت در دست اجرا و یا تحویل موقت شده است. مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی درخصوص سایر شهرهای استان هم اظهار کرد: در بشرویه ۱۷.۵ هکتار بافت فرسوده و ۲۲.۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد و ۵ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد درحال انجام است. در فردوس ۲۷.۵ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۲ پروژه با پیشرفت ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی ،درنهبندان ۴۶.۹ بافت تاریخی و ۵۲ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۸ پروژه با متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد درحال انجام ، در خوسف ۲۳ هکتار بافت تاریخی که یک پروژه انجام وتحویل شده ،درسرایان ۴۸ هکتار بافت فرسوده وناکارآمد که ۲ پروژه با متوسط ۸۳ درصد پیشرفت در دست اجرا و در قاین ۱۱۵ هکتار بافت فرسوده داریم که ۶ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در دست اجراست. وی اظهار امیدواری کرد: در سال ۹۹ که به نام سال جهش تولید نامگذاری گردیده با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های استاندار محترم خراسان جنوبی و همکاری دستگاه های عضو ستاد شاهد تحول چشمگیری در حوزه باز آفرینی شهری باشیم – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت