توزیع واکسن آنفولانزا در خراسان جنوبی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آغاز توزیع واکسن آنفولانزا در استان گفت: توزیع واکسن در این مرحله تنها در مراکز بهداشتی و درمانی صورت میگیرد. به گزارش مهر، غلامرضا آهنی اظهارکرد: واکسن آنفولانزادیروز ۶ مهر وارد استان شده است و در اختیار گروههای هدف قرار میگیرد. وی بیانکرد: در چرخه توزیع واکسن، مادران باردار و کادر درمانی به واسطه شرایط خاص و ویژهای که دارند در اولویت قرار دارند. آهنی ادامهداد: مادران باردار بر اساس پروندهای که در مراکز بهداشتی دارند، شناسایی و واکسن در اختیار آنان قرار میگیرد.

مردم به داروخانهها مراجعه نکنند
وی با اشاره به اینکه در این مرحله واکسن آنفولانزا تنها در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع میشود، گفت: در این راستا از مردم عزیز درخواست میکنیم که در حال حاضر برای دریافت واکسن به داروخانهها مراجعه نکنند. وی بیانکرد: در مراحل بعدی که واکسن آنفولانزا در داروخانهها به صورت آزاد توزیع شود از طریق رسانهها به عموم مردم اطلاع رسانی میشود. آهنی در زمینه توزیع ماسک و مواد ضدعفونیکننده در داروخانههای استان نیز اظهارکرد: خوشبختانه توزیع این اقلام بهداشتی با سهولت در داروخانههای استان صورت میگیرد و مردم استان از نظر دسترسی مشکل خاصی ندارند.، در زمینه تولید ماسک نیز در حال حاضر به سمت افزایش کیفیت ماسکهای تولیدی گام برداشتهایم تا ماسکهای با کیفیت بهتری در اختیار مردم قرار گیرد.

تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شمال شهر بیرجند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شمال شهر بیرجند تأکید نمود. میرجعفریان با تأکید بر این مطلب در برنامه بازدید از پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر بیرجند خاطرنشان کرد: این بازدید در راستای جلسه هماهنگی با دستگاه های اجرایی درخصوص توسعه زیرساخت های شمال شهر بیرجند انجام شده است. وی ضمن بررسی روند اجرای پروژه، از توجه ویژه استاندار به رفع نیازهای منطقه شمال شهر بیرجند گفت.معاون استاندار تصریح نمود: اجرای این پروژه زیرساختی مهم، بخش عمده ای از مشکلات شمال شهر را مرتفع می کند. میرجعفریان متذکر شد: اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و اتصال واحدهای مسکونی به شبکه از مطالبات مردم منطقه است که در برنامه های اجرایی استان و دستگاه متولی قرار دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این بازدید گفت: با توجه به اولویت های تعیین شده توسط معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بیرجند در خصوص آسفالت معابر خاکی شهر، اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و بهبود شرایط در مسیرهای خاکی منطقه مهرشهر در اولویت اجرا قرار گرفته است. امامی با تأکید براین که در حال حاضر چهار پیمانکار اجرایی در منطقه مهرشهرفعال می باشند، متذکر شد: بر اساس برنامه زمان بندی اولویت های تعیین شده، شبکه فاضلاب مهرشهر تا پایان آبان ماه اجرا خواهد شد. وی اظهار کرد: حجم شبکه جمع آوری فاضلاب مهرشهر بیش از ۶۴ کیلومتر است که تا کنون ۳۷ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده و ۲۷ کیلومتر آن باقی مانده است .به گفته وی؛ با قراردادهای منعقده و پیش بینی اعتبار ۲۳۶ میلیارد ریالی، اتمام شبکه جمع آوری فاضلاب در مناطق باقی مانده مهرشهر در دستور کار این شرکت قرار دارد و به جد دنبال می شود.

پوشش بیش از ۹۹ درصدی غربالگری ناشنوایی نوزادان در استان

کاری- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در نیمه دوم سال ۸۷ باپوشش ۱۲ درصدی غربالگری نوزادان بعنوان آخرین استان آغاز به کار کرد، افزود: در سال ۹۸ با پوشش ۹۹.۸۱ درصدی بالاترین میزان پوشش موالید را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. عرب نژاد با بیان اینکه کم شنوایی معلولیتی پنهان و شایع ترین نقص مادرزادی است، ادامه داد: میزان شیوع کم شنوایی در زمان تولد بیش از دو برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی در نوزادان است (۲ تا ۴ در هزار موالید دچار کم شنوایی شدید تا عمیق می باشند) وی یادآور شد: تعداد افراد مبتلا به اختلالات شنوایی در استان ۳ هزار و ۹۷۵ نفر است که یک هزار و ۶۷۵ نفر زن و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر مرد را تشکیل می دهد. وی با بیان اینکه ۲۵ درصد دلیل دلیل ناشنوایی ناشناخته است، افزود: ۵۰ درصد علت ژنتیک و ۲۵ درصد شامل سایر موارد مانند (زردی، بیماریهای مادر در حین بارداری و مسائل هنگام زایمان و…..) می باشد. مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: میزان شیوع اختلالات شنوایی در هر ده هزار نفر در خراسان جنوبی ۵.۶ نفر می باشد که نسبت خوبی در کشور را دارا می باشیم. وی با بیان اینکه از خرداد ماه در راستای به حداقل رساندن خطر سرایت بخشی بیماری کووید ۱۹ و بالا بردن ضریب سلامت کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی و خانواده های آن ها از مراکز روزانه توانبخشی و کارکنان این مراکز و نیز استمرار و حفظ اثربخشی خدمات موضوع، شرایط فعالیت مراکز فوق، در مناطق مشخص شده است، افزود: در استان دو مرکز با ظرفیت اسمی ۱۰۰ نفر به ناشنوایان خدمات ارائه می کنند. وی عنوان کرد: در حال حاضر۲۰ واحد غربالگری شنوایی بصورت دائمی و روزانه در استان مشغول ارائه خدمات غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران می باشند.

بهره برداری از فرهنگسرای بزرگ شهرداری در دهه فجر

شهردار بیرجند گفت: فرهنگسرای بزرگ شهرداری با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، دهه فجر به بهره برداری می رسد. محمد علی جاوید در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند که در آن موضوع روند احداث فرهنگسرای شهرداری توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت، با اشاره به این که احداث این پروژه فرهنگی از سال ۹۲ آغاز شده ، گفت: فرهنگسرای شهرداری بیرجند جزو ۱۰ پروژه برتر ساخت سالن همایش در کشور است که عملیات اجرایی این طرح با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع و مساحت سه هزار متر مربع با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است. وی افزود: بخش هایی از این پروژه تکمیل و آماده بهره برداری است و محوطه سازی تا پایان مهر ماه، آسفالت و پارکینگ مجموعه نیز تا دهه فجر کامل می شود.
شهردار بیرجند عنوان کرد: با خرید سیستم صوت و صدای سالن اصلی فرهنگسرا که مناقصه آن در دو نوبت برگزار شده و نصب آن، پوشش سقف سالن اصلی انجام خواهد شد که امیدواریم با توجه به این که ساخت آن از نیازهای اساسی مرکز استان است، دهه فجر این پروژه بزرگ فرهنگی شهرداری بهره برداری شود. به گفته جاوید بر اساس قرار داد منعقد شده با پیمانکار نصب سیستم صوتی سالن اصلی فرهنگسرا، پیمانکار در قبال گرفتن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان متعهد می شود ظرف یک ماه نسبت به نصب آن اقدام و همچنین موظف است مدت ۱۰ سال خدمات پشتیبانی مربوطه را ارائه کند.
وی در پاسخ به نظرات مطرح شده درباره برگزاری مناقصه ها توسط شهرداری بیرجند خاطر نشان کرد: تلاش می شود مناقصه های شهرداری مطابق روند قانونی آن برگزار شود.شهردار بیرجند همچنین از اعضای شورا خواست با مصوبه خود به شهرداری برای ساماندهی ماشین های جمع آوری کننده پسماند مجوز دهند تا از اشخاص حقیقی سالانه ۲۰ میلیون ریال و اشخاص حقوقی سالیانه ۵۰ میلیون ریال در این خصوص گرفته شود که «یزدان شناس» عضو شورا اعلام کرد کسانی که در خصوص جمع آوری ضایعات فعالیت می کنند از اتاق اصناف مجوز گرفته اند و شهرداری وظیفه ای در این زمینه ندارد.

مسئولان قضایی در دادسراها بی جهت فردی را احضار نکنند
دادستان شهرستان بیرجند با توصیه به مسئولان قضایی در خصوص عدم احضار بی جهت افراد گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی خوبی بر معیشت مردم حاکم نبوده بنابراین نیازمندیم تمام مدیران استانی پای کار بوده و مانع افزایش قیمت ها شوند. حجت الاسلام علی نسایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حفظ و حراست از انقلاب را رسالت و وظیفه تمام اعضای جامعه دانست و گفت: نباید در حفظ نظام از هیچ تلاشی دریغ شود. وی پیشگیری از وقوع جرم را از مهم ترین سیاست های دادسرای عمومی و انقلاب استان دانست و افزود: جلوگیری از وقوع جرم باعث کاهش هزینه های بیت المال می شود. حجت الاسلام نسایی خواستار نظارت ویژه بر بازار شد و گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی خوبی بر معیشت مردم حاکم نبوده بنابراین نیازمندیم تمام مدیران استانی پای کار بوده و مانع افزایش قیمت ها شوند. وی با توجه به اهمیت تکریم ارباب رجوع بیان کرد: حفظ آبروی مردم از جایگاه بالایی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده بنابراین به مسئولان قضایی در دادسراها توصیه می شود که بی جهت فردی را احضار نکنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار خواستار افزایش نظارت ها از سوی دستگاه نظارتی شد و گفت: توسعه شرایط برای رسیدن به کار و جلوگیری از ولنگاری و بیکاری از شرایط مهم در نظارت است. حجت الاسلام و والمسلمین عبادی بیان کرد: اگر ولنگاری هایی در سلسله مراتب از مدیرانی، روسایی و مسئولانی احساس نشود، همه کارشان را درست انجام می دهند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اما وقتی سهل انگاری صورت گیرد و نورچشمی و خویشاندی پای عملکردها باشد، امنیت از بین می رود چراکه خائنین احساس امنیت کرده و جامعه را آزاد نمی گذارند. وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه بسیار کارآمد بوده بنابراین نیاز است مدیریت با چشم باز و دقت لازم انجام شود تا فرصت برای افراد فرصت طلب نماند. عبادی خواستار افزایش نظارت ها شد و گفت: همچنین قضاوت ها باید سریع و موثر انجام شود. وی امنیت را شرط اول برای انجام امور اقتصادی و سرمایه گذاری ها دانست و گفت: توسعه شرایط برای رسیدن به کار، جلوگیری از ولنگاری ها و تعطیلات و جلوگیری از بیکاری ها از جمله شرایط لازم در نظارت ها است. وی بیان کرد: امید است به همت مجلس و قوه قضاییه بیماری های اخلاقی، روانی و سیاسی پشت سر گذاشته شود و در گام دوم جامعه اسلامی در سطح بین المللی بدرخشد.

تعلل در بازسازی جاده شهداد-نهبندان صدای نماینده را درآورد
وعدههای سریالی مسئولین در مورد بازسازی جاده شهداد-نهبندان حالا صدای «مصطفی نخعی» نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی را هم درآورده است و باعث شد تا وی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی خواستار عملی شدن وعده وی در این مورد باشد. به گزارش فارس، سال ۹۸ با یک سیل ویرانگر آغاز شد، سیلی که در برخی مناطق کشور همهچیز را با خود شست و برد، از خانهها گرفته تا پل، زیرساختهای شهری، احشام، زمینهای کشاورزی، باغها و حتی آدمها، این داستان روزهای آغازین فروردینماه امسال در اغلب نقاط کشور از جمله خراسانجنوبی و شهرستان نهبندان است. در پی این سیل که خسارات مالی و جانی زیادی بر جای گذاشت، ۲۵ فروردینماه سال ۹۸ سیلاب ۳۰ کیلومتر از جاده ترانزیتی شهداد – نهبندان را تخریب کرد، اما این روزها درست می‏شود ۱۷ ماه؛ ۱۷ ماه از وقتی که سیل خودش را رساند به هرجاکه باید و هنوز رد سیل در تن زخمی جادهها جا خوش کرده است، حتی در جان خسته صاحبان کسب و کار و رانندگانی که از این مسیرها ارتزاق میکنند. حالا تنها جادهای که شمال و جنوب کویر لوت در مرکز کشور را به هم متصل میکند، ۱۷ ماه است که به دلیل بروز سیلاب بسته شده و علیرغم وعدههای گوناگون مسؤولان استانی و کشوری هنوز اقدام مؤثری برای بازگشایی این محور انجام نشده است.
جاده شهداد- نهبندان قبل از مسدود شدن بهعنوان یکی از زیباترین جادههای کشور بهدلیل عبور از تنها اثر طبیعی ثبت جهانی ایران در یونسکو مشهور شده بود و شریانی تأثیرگذار در حمل و نقل ترانزیتی محسوب میشد و تنها راه جایگزین جاده کرمان- راور- فردوس برای دسترسی به استانهای شمال شرق محسوب میشود.

پرداخت ۴۵۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات چهار هزار و ۲۸۴ متقاضی آسیبدیده از کرونا به مبلغ ۴۵۴ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال تاکنون در استان پرداخت شده است. اشرفی افزود: در مجموع ۶ هزار و ۶۷۱ متقاضی برای دریافت مبلغ ۷۵۷ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال تسهیلات به بانکها و موسسههای عامل در استان معرفی شدهاند.وی با بیان اینکه ۶۰.۴ درصد پروندههای ارجاعی متقاضیان به بانکها تاکنون پرداخت شده است اظهار کرد: ۱۰ بانک عامل و موسسه برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده است. وی تاکید کرد: بانکها و موسسههای عامل تا پایان مهرماه باید نسبت به تکمیل و پرداخت مجموع پروندههای متقاضیان معرفی شده به بانک اقدام کنند.

تفاهم نامه ۸۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل زیرساختهای دانشگاه بیرجند

خیر نیکاندیش علیرضا باقرپور ، تفاهم نامهای ۸۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل طرحهای دانشگاه بیرجند امضاء کرد. این تفاهم نامه بین خیر نیک اندیش و خامسان رئیس دانشگاه ‏بیرجند برای تأمین بخشی از هزینههای احداث سالن ورزشی چندمنظوره دختران دانشگاه بیرجند منعقد شد. ‏ قرار است سالن چندمنظوره ورزشی دختران دانشگاه بیرجند با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع و در مدت ۹ ماه ساخته شود.

بهرهبرداری از ۲۰ پروژه گردشگری در خراسان جنوبی

۲۰ طرح گردشگری در استان به مناسبت هفته گردشگری به بهرهبرداری میرسد. مدیر کل میراث فرهنگی گفت: ۷ پروژه تأمین روشنایی، ۷ اقامتگاه بوم گردی، ۲ دفتر گردشگری، ۲ سفره خانه سنتی، ۱ رستوران مجتمع بین راهی، کلنگ زنی سایت گردشگری و افتتاح ۲ کارگاه صنایع دستی را از جمله این طرحها است. رمضانی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۹۰ واحد تأسیسات گردشگری در استان به بهره برداری رسیده است افزود: بیش از ۶۰ واحد از این تعداد مربوط به اقامتگاههای بوم گردی استان است.

ایمنی ۷۰ درصد ادارات بیرجند نامناسب است
مدیریت سازمان آتشنشانی شهرداری بیرجند گفت: حال ایمنی ۷۰ درصد ادارات بیرجند خوب نیست و استقبال برای آموزش و رفع نقص آن کمرنگ است. به گزارش فارس، علی حسینی افزود: از ۷ مهر سال گذشته تاکنون یک هزار و ۳۳۱ مأموریت عملیات امداد و نجات، اطفاء حریق و حادثه انجام شده که به دلیل اقدامات آموزشی و پیشگیری نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.وی افزود: ادارات را از نظر ایمنی میتوان به ادارات پرخطر و کمخطر تقسیمبندی کرد که بهعنوان مثال انبار شرکت نفت که در حاشیه مهرشهر وجود دارد بسیار پرخطر است. حسینی متذکر شد: ادارات و مکانهای پرخطر از جمله انبار شرکت نفت باید از نظر ایمنی به گونهای باشد که اگر حریقی صورت گرفت حداقل تا زمان رسیدن نیروها به محل حادثه، آتش به سایر مکانها سرایت نکند.
وی با تأکید بر اینکه به ساختمانهای فاقد ایمنی نسبی پروانه پایان کار داده نمیشود، گفت: متأسفانه مجتمعهای زیادی دارای سیستم اطفای حریق هستند اما بسیاری از این مجتمعها آگاهی استفاده از این سیستمها را ندارند و یا اینکه آسانسورهای واحدها استاندارد نیز نیستند و دچار مشکل و حبس افراد میشوند. وی خاطرنشان کرد: بافت کاملاً سنتی و قدیمی بازار بیرجند و وجود انبارهای کالاهای مصرفی و پرخطر در هنگام بروز حادثه به دلیل عدم امکان ورود وسایل اطفاء حریق خسارتهای بسیاری را به بار میآورد.

حذف بروکراسیهای بانکی و تخصیص اعتبار برای طرحهای منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: سهم منابع استانی برای راهاندازی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شد. علیرضا نصرآبادی، گفت: یکی از ۹ طرح سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال ۹۹ راه اندازی و رونق صندوقهای حمایت از توسعه منابع طبیعی است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی بستری مناسب برای اقتصادی کردن طرحهای منابع طبیعی و کمک به توان تولیدی کشور است. وی بیان کرد: در این راستا میتوان به عنوان یک زیرساخت از آن در راستای حفاظت بیش از پیش عرصهها بهره مند شد. نصرآبادی با اشاره به اقداماتی که سال ۹۶ برای ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان انجام شد، یادآور شد: باید ۴۹ درصد از اعتبارات این صندوق توسط دولت تامین شود. وی از تعیین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از منابع استانی برای این صندوق خبر داد و گفت: کشاورزان نیز برای راهانداری این صندوق پای کار هستند. نصرآبادی ادامه داد: مقرر شده پس از تخصیص اعتبار استانی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری نیز به میزان ۲ برابر به صندوق کمک کند. وی از پیگیریهای انجام شده برای راهاندازی این صندوق در استان خبر داد و گفت: تمام امور مربوط به راهاندازی این صندوق در استان انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار استانی هستیم.

هشدار درباره خسارتهای احتمالی یخبندان شبانه

صداوسیما- مدیرکل مدیریت بحران استانداری به دنبال اخطاریههای اداره کل هواشناسی برای وقوع یخبندان شبانه در استان، به کشاورزان و بهره برداران این بخش در ۸ شهرستان هشدار داد. ابوالحسن میرجلیلی گفت: هشدار مدیریت بحران به فرمانداران شهرستانهای بیرجند، سربیشه، قاین، زیرکوه، درمیان، خوسف، سرایان و فردوس اعلام شده است. وی افزود: طبق پیش بینی هواشناسی دمای هوای استان بویژه در شهرستان مذکور طی روزهای سه شنبه تا صبح پنج شنبه هفته جاری به شدت کاهش یافته و در نقاط کوهپایهای به صفر و زیرصفر خواهد رسید.

یادیاران درشبی به یادماندانی

دیدارجمعی از رزمندگان پیشکسوت گردان امام علی ع از لشکر ویژ شهدا به همت تربیت بدنی گردان، باهمکاری کانون هنرمندان استان پاسداشت (رزمنده دلاور رضاارزنی )به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس روز جمعه ۴ مهرماه درمحل فضای بازکانون برگزارگردید. دراین دورهمی سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضاع مطالبی حول محوردفاع مقدس وگردان، شهدا ایراد نمودند وسپس رزمندگان به شرح خاطرات ودلاوریهای فرمانده رشید گردان پهلوان ودلاور آقارضانقره ای پرداختند.

اسامی آثار راه یافته به اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان اعلام شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام اسامی آثار راه یافته به اولین جشنواره تئاتر خیابانی استان به شرح زیر خبر داد. :“حبیب “ به نویسندگی محسن حسین زاده و کارگردانی شهرام قاسمی “دلتنگی” به نویسندگی سید امیر حسنی زاده و کارگردانی زهرا الادری “غواص خدا نیست” به نویسندگی و کارگردانی صابر رنجبر “گزارش یک تابوت “ به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی رضا کاظم زاده “تمارضی برای شیرین” به نویسندگی وحید هاشمی نسب و کارگردانی بهروز رضایی “کاخ ریاست جمهوری “ به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی حسین ابراهیمی “روبیک” به نویسندگی حسن ناصری و کارگردانی بهارعلی عباسی.

افزایش تولید زباله در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از افزایش تولید زباله در بیرجند در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد. احمد لطایفی اظهار کرد: تولید روزانه زباله در بیمارستانهای بیرجند از ۳ تن به ۵.۵ تن افزایش یافت. وی عنوان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین سه تن زباله از بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بیمارستان ارتش بیرجند جمعآوری میشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت میانگین به پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش یافته و در برخی بیمارستانها افزایش ۵۰ درصدی تولید زباله را داشتهایم.

واکنش متفاوت نماینده قاین به خبر دریافت واکسن آنفولانزا از سوی مجلس

فارس- هفته گذشته خبری منتشر شد که بهداری مجلس تعداد هزار و ۵۰۰عدد واکسن آنفولانزا برای نمایندگان دریافت کرده است. در همین راستا «سلمان اسحاقی» نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، با انتشار خبر بازگشت این واکسنها در صفحه اینستاگرامی خود اینگونه واکنش نشان داد: “با یک باور قلبی می گویم بشکند دستم اگر قبل از رسیدن این واکسن به دست اکثر مردم ( مخصوصا مردم شریف جنوب خراسان ، شهرستان های قاینات و زیر کوه ) به دستم برسد. مطمئن باشید این حرف من تنها نخواهد بود، حرف همه نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی است.”

اقتدار امروز کشور مدیون خون شهدا است

ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: اقتدار امروز کشور را مدیون خون شهدایی هستیم که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند. ناصر خوش خبر که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همراه مشاور امور ایثارگران استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیرجند به دیدار خانواده شهیدین بذرافکن رفته بود، افزود: شهدا و خانوادههای گرانقدرشان، صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند. وی تاکید کرد: دوام و پایداری انقلاب به خاطر صبوری خانوادههای شهدا و پشتیبانی آنها از انقلاب و رهبری است.

بهره برداری از ۱۲ واحد مسکونی ویژه محرومان در شهرستان درمیان

۱۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد به مناسبت هفته دفاع مقدس در بخش قهستان شهرستان درمیان به متقاضیان واگذار شد. به گزارش صدا و سیما، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: یک واحد مسکونی به نمایندگی از بقیه این واحدها دیروز با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا و مدیرکل کمیته امداد استان در بخش قهستان به بهره برداری رسید. سلم آبادی افزود: متراژ هر واحد مسکونی ۶۰ متر مربع است که برای ساخت هر واحد ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. وی افزود: مابقی واحدها نیز تا پایان سال به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اطلاعیه قطع آب مشترکان بیرجند

بدین وسیله به اطلاع شهروندان محترم بیرجند می رساند: آب شرب کل محدوده تعاونی مسکن کارکنان کویر تایر واقع در بلوار امامیه و ارکیده امروز از ساعت ۹ الی ۱۲ قطع خواهد بود.

ادامه روند افزایش فوتی های کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما – تعداد فوتیهای بیماری کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۲ مورد جدید به۱۶۰ نفر رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبا بیان اینکه هم اکنون ۱۵۵بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۶۳ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۵ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. دهقانی با بیان اینکه حال عمومی ۲ نفر از بیماران کرونایی بستر در بخش مراقبتهای ویژه وخیم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت