توزیع ۵۷.۹ میلیارد اعتبار در بیرجند

ایرنا – فرماندار بیرجند گفت: امسال ۵۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان توزیع شد که کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. علی ناصری در نشست شورای اداری بیرجند افزود: اولویت در توزیع این اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اجرای مصوبات سفر استاندار، موضوعات مربوط به بخش آب، راه، مدرسه‌سازی و ساخت مسکن محرومان بوده است. وی با اشاره به به بازدیدهای استاندار خراسان جنوبی از مناطق مختلف بیرجند گفت: تاکنون ۶۵ درصد مصوبات سفر استاندار به این شهرستان اجرا شده و برخی نیز در دست اجراست و زمان‌بندی مختلفی برای اتمام همه آنها تا هفته دولت، آخر سال جاری و پایان کار دولت در نظر گرفته شده است.فرماندار بیرجند ادامه داد: سال گذشته ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به ۹۹۶ طرح در این شهرستان پرداخت شد که از این طریق ۲ هزار و ۴۶۱ فرصت شغلی تثبیت و ایجاد شده است. وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند در سطح استان کمترین انحراف را در مصرف تسهیلات اشتغال داشته است یادآور شد: این شهرستان رتبه نخست در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سطح استان را کسب کرده است. وی گفت: پارسال ۴۵۵ طرح در سامانه کارا به مبلغ ۹۱ میلیارد تومان و پیش‌بینی ایجاد اشتغال هزار و ۶۱۵ نفر در کمیته‌ها بررسی شد که در نهایت به ۳۹۸ طرح به مبلغ ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.ناصری ادامه داد: کمیته امداد بیرجند ۱۰۵ درصد اعتبارات خود اشتغالی از محل بند «ب» تبصره ۱۶ را در سال گذشته جذب کرده است و به ۳۷۸ طرح مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است. فرماندار بیرجند با اشاره به ساخت مسکن محرومان گفت: سهمیه این شهرستان برای ساخت واحدهای مسکونی ۶۵۰ واحد بوده است که تاکنون ۵۵۰ واحد احداث و تحویل متقاضیان شده است. ناصری افزود: در حوزه کمیته امداد ۹۹۰ واحد سهمیه مسکن محرومان بوده که ۳۰۰ واحد آن پایان یافته است و مشکل عمده نیز در مسکن مددجویان این نهاد تخصیص زمین برای مددجویان شهری بوده است.به گفته وی سال گذشته شهرستان بیرجند کمترین نرخ بیکاری در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

آینده روشن استان با تدوام استانداری معتمدیان 

گروه خبر – سالها از تاسیس استان خراسان جنوبی میگذرد و باوجود  حضور مدیران متعددی به عنوان سکانداران هدایت سیاسی – اقتصادی و اداری ،چهره های دلسوز و خادم که بصورت شبانه روزی دغدغه توسعه استان محروم خراسان جنوبی را در عمل به ظهور برسانند کمتر از نگاه مردم شریف استان دیده شده است انجمن دوستداران توسعه آبادانی شهرستان بیرجند ،به عنوان  تشکلی مردم نهاد درنامه ای به رئیس جمهور آورده « استان خراسان جنوبی از روستا و بخش و شهر و شهرستان طی دوره کوتاه دکتر معتمدیان، بعنوان استاندار خراسان جنوبی شاهد حضور دلسوزانه و خالی از تکلف، اما کاربردی این مدیر سخت کوش در اقصا نقاط استان بوده اند و با امید به ادامه حضور وی آینده ای روشن تر را برای این خطه از کشور عزیزمان دردل می پرورانده اند. خبر تغییر محل خدمت این بزرگ مرد خدوم موجی از نگرانی را در تمامی آحاد مردم استان ایجاد نموده بنحوی که گویی تمامی آمال و آرزوهای متصور به یک باره در خرمنی ازآتش به خاکستر بدل خواهد شد .»  اعضای این انجمن ازرئیس دولت دو زیرکشورخواسته اند که با ادامه حضور مدیریتی معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی علاوه بر امید بخشی به مردم شریف استان زمینه به ثمر نشستن حرکتهای جهادی و برنامه های توسعه ای استان را فراهم آورند.

افتتاح ۹ طرح به یاد جهادگران آسمانی استان   

9 طرح عمرانی بسیج سازندگی دیروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی به یاد ۶ جهادگر آسمانی این استان، به بهره برداری رسید. به گزارش صدا و سیما، هنری مسئول بسیج سازندگی استان در اولین یادواره جهادگران آسمانی و در مراسم افتتاح قنات روستای سیدان که به نمایندگی از ۹ طرح عمرانی خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید، گفت: برای افتتاح این ۹ طرح عمرانی بیش از ۴۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

دستگیری ۲۴ شکارچی قبل از شکار   

ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به پایش‌های مکرر در مناطق حفاظت شده استان از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شدند و از اقدام ۲۴ متخلف قبل از شکار جلوگیری شد.

گلایه معاون استاندار از مدیرکل جوانان
ایرنا-  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از کم‌کاری مدیرکل ورزش و جوانان استان در ارائه موضوعات جوانان در گروه‌های کاری کارگروه اجتماعی و فرهنگی گلایه کردخوش خبرافزود : طرح موضوعات مرتبط با جوانان در این کارگروه می‌تواند مساعدت و همراهی دیگر دستگاه‌ها را در رفع موانع ازدواج از پیش پای جوانان به همراه داشته باشد. وی، آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده در راستای ازدواج جوانان و ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی را خواستار شد.خوش خبر بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای ترویج ازدواج جوانان مبتنی بر باورها و ارزش‌ها تاکید کرد.وی در سی و دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: این هم‌افزایی و همراهی می‌تواند در تسهیل شرایط ازدواج جوانان بسیار موثر باشد. وی گفت: فراهم آوردن شرایط لازم برای برخورداری جوانان از مسکن، فرصت‌های شغلی مناسب، تسهیلات ازدواج و غیره همه در سایه همکاری و همراهی همه حوزه‌ها مقدور می‌شود.

مسیری برای تجارت استان با اسپانیا

 کاری – رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجندگفت : هماهنگی ظرفیت های استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، طی  یک سفر فعال تجاری بین دو کشور صورت پذیرفت. مجیدی  در جلسه مشترک کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی بیرجند با موضوع آشنایی فعالان اقتصادی استان با بازار کشور اسپانیا با اشاره به اینکه بررسی فرصت‌های همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین اسپانیا و ایران از مهمترین اهداف  سفر این مقام مسئول به استان  است،‌ بیان کرد: همچنین وبینار همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و اسپانیا با تاکید بر استان‌های شرقی برگزار خواهد شد. وی تاکید کرد:  دیپلماسی تجاری و اقتصادی مقدمه ای  برای برقراری ارتباط با سایر بخش های کشور خواهد بود.رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گفت: شرق خراسان دروازه ورود به جنوب و شرق آسیا است و ما می توانیم از این طریق ظرفیت های استان را به جهانیان و بازرگانان معرفی کنیم. وی با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد استان ادامه داد: خراسان جنوبی شرقی‌ترین و خاوری ترین استان بوده که ویژگی های آن باید به جهانیان و تجار معرفی شود. مجیدی با اشاره به اینکه  در عصر کرونا با استفاده از وبینار و فضای مجازی به معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی خواهیم پرداخت، ادامه داد:  گام های اصلی برای ایجاد رابطه تجاری و هدفمند پس از کرونا برنامه ریزی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه  اتاق بازرگانی باید به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این زمینه پیشگام باشد ابراز امیدواری کرد: این فعالیت ها گامی در راستای رونق اقتصاد ملی، حمایت از کسب و کار، جهش تولید ملی باشد. مدیرعامل شرکت پرسیانول در اسپانیا نیز در این نشست گفت: تعامل سازنده در حوزه خارجی از جمله ویژگی های اصلی اقتصاد ایران است.دامون افکاری  با اشاره به امکان همکاری و سرمایه گذاری شرکت‌های اسپانیایی در زمینه های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، معدن، انرژی های تجدیدپذیر، زیرساخت، گردشگری، بیان کرد: شرکت های اسپانیایی، می‌توانند در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کنند.وی ادامه داد: در حال حاضر تجارت کالاهای کم حجم با صرفه تر است و خراسان جنوبی در زمینه زعفران می تواند فعالیت خوبی ارائه دهد.

راه اندازی بخش پیوند کلیه از ابتدای مهر

رئیس اداره درمان امور بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی بخش پیوند کلیه در خراسان جنوبی، از ابتدای مهر امسال خبرداد.دهقانی گفت: امسال کارگاهی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با حضور کارشناسان و اساتید مجرب بین المللی از طریق انجمن اهدای عضو ایرانیان و طی قرارداد با وزارت بهداشت و انجمن، با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان برگزار شد که پرسنل بیهوشی، طب اورژانس و بخش‌های مراقبت ویژه  9 بیمارستان استان  آموزش‌های لازم را  برای پیوند کلیه فرا گرفتند.

آمار جانباختگان کرونا در استان ؛ ۹۸ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت یک نفر دیگر تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۸ نفر رسید. دکتر دهقانی افزود: در حال حاضر ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا و ۱۷۲ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این تعداد ۷۱ نفر مبتلا به کرونا هستند.در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هم ۲۹ بیمار حاد تنفسی نگهداری می‌شوند که از آنان ۲۱ نفر کرونا دارند که حال ۶ نفر مناسب نیست.

۵ تن گوشت برای دانشآموزان با نیازهای ویژه

ایرنا – معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در نخستین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید قربان، پنج تن گوشت سفید بین دانش‌آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه توزیع شد. سکینه طیبی ادامه داد:  یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه استان در دوره‌های مختلف تحصیلی و خانواده‌های آنان از مزایای این اقدام حمایتی برخوردار می‌شوند.

تولید روزانه هزار عدد ماسک در یک کارگاه

بیش از هزار عدد ماسک در کارگاه تولید ماسک با همکاری داوطلبان جمعیت هلال احمر تولید می شود. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند گفت: با شیوع مرحله دوم بیمار ی کرونا، کارگاه تولید ماسک با مشارکت داوطلبان هلال احمر در بیرجند راه اندازی شد. مریم خادمی افزود: با توجه به نیاز جامعه به این کالای بهداشتی، این ماسک ها برای مصرف نیازمندان تولید می‌شود. وی گفت: در این کارگاه ۱۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت