یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تمرین در اوج خطر

روز جمعه گذشته همایش خودروهای کلاسیک آفرود تیونینگ با حضور پرشور علاقمندان در پیست چند منظوره امیرآباد بیرجند برگزار شد. به دلیل انتشار خبرهایی مبنی بر رخداد یک سری تصادفات دراین منطقه و جاده اصلی، این پیست تعطیل شد! علت این تعطیلی هم اتصال غیر مجاز پیست اتومبیل رانی و موتورسواری به جاده اصلی عنوان شده است. گفته شده یک دستگاه پژو سواری پارس پس از خاتمه مسابقه با حرکات نمایشی وارد جاده اصلی شده و با یک تریلی و موتور سواری با سه سرنشین تصادف کرده است. تعطیلی این مجموعه حواشی و انتقاداتی را در بین علاقمندان و ورزشکاران این رشته ورزشی در پی داشت که پیگیر آن شدیم:

نبود اماکن ورزشی و تفریحی کافی برای جوانان در استان

مسئول کمیته اسلالوم هیئت اتومبیلرانی خراسان جنوبی گفت: پیست اتومبیل رانی و موتور سواری بیرجند از حدود 5 سال پیش با کلی تلاش راه اندازی شد، گرچه هنوز هم استانداردهای کافی را ندارد. مصطفی صفرنژاد با اشاره به اینکه ورزش و تفریح حق همه مردم است، افزود: خراسان جنوبی از لحاظ اماکن تفریحی خیلی کمبود دارد و نباید آنهایی هم که وجود دارند تعطیل شوند چرا که موجب بی انگیزگی در جوانان می شود. وی با انتقاد از تعطیلی پیست یادآور شد: همواره هنگام برگزاری مسابقات علاقمندان زیادی بر روی تپه ها به تماشا می نشینند که نشان از علاقه زیاد هم استانی ها به این ورزش دارد. وی با بیان اینکه این تصادف نه در پیست بلکه در جاده اصلی اتفاق افتاده، اضافه کرد: برای حادثه ای که در خارج از پیست به وقوع پیوسته، محل تمرین ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته را تعطیل نمی کنند.

قول مقام اول کشوری در جواب حمایت مسئولان

صفرنژاد با بیان اینکه مسئولان برای تکمیل پیست استاندارد در استان همیاری کنند،تاکید کرد: اگر امکانات و استاندارد های ورزشی برای جوانان خراسان جنوبی فراهم شود، قول می دهم از میان همین جوانان، مقام اول مسابقات کشوری را کسب کنیم. وی با بیان اینکه متاسفانه چالش ها و سنگ اندازی ها کم نیست، خاطرنشان کرد: مدتی قبل هم اسپانسری برای حمایت از ورزشکاران پیدا شد اما او را پشیمان کردند. وی ابراز امیدواری کرد: چالش ها برداشته شود و این پیست به روی علاقه مندان و دوستداران ورزش بازگشایی شود.

نقش ورزش اتومبیل رانی در تخلیه انرژی

یک بانوی ورزشکار و اتومبیلران نیز عنوان کرد: چند سالی است که به این رشته ورزشی علاقمند شدم و 5 سال است که به صورت حرفه ای ورزش اتومبیل رانی را دنبال می کنم. سعیده صائب نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه در استان هیچ امکانات تفریحی برای قشر جوان وجود ندارد، افزود: این ورزش نقش زیادی در تخلیه انرژی و افزایش نشاط بین جوانان و علاقمندان دارد. وی با انتقاد از تعطیلی پیست یادآور شد: وقتی جوانان در مکان مناسب امکان تخلیه انرژی را داشته باشند دیگر خیابان ها به تخلیه نشاط جوانی روی نمی آورند.این قهرمان اتومبیلرانی استان با اشاره به اینکه پیست ایمن همراه با آموزش های اصولی رانندگی مطمئنا در کمتر شدن حوادث ناشی از حرکات نمایشی جوانان کمک می کند، افزود: در این مجموعه افزایش مهارت رانندگی برای افرادی که از رانندگی ترس دارند را آموزش می دهیم. صائب نژاد ابراز امیدواری کرد: همه ی مسئولان و سازمان های متولی برای حمایت از رشد و شناخت و استفاده از استعداد جوانان خراسان جنوبی همیاری و حمایت لازم را انجام دهند.

همایشی با حضور 150 خودرو با مجوز

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان جنوبی نیز گفت: این همایش با خودروهای آفرود و تیونیک با حضور 150 خودرو و تماشاچیان بی شماری برگزار شد. اکبرپور با بیان اینکه مجوزهای لازم برای همایش گرفته شده بود، افزود: اما نزدیک به 8 خودرو هنگام رفت و برگشت 200 هزار تومان جریمه شده‌اند. وی با اشاره به اینکه پیست اتومبیل رانی و موتورسواری از نظر زیر ساخت مشکلات فراوانی دارد، ادامه داد: بارها درخواست برای رفع مشکلات و استاندارد سازی پیست داشته ایم اما متاسفانه فقط قول داده شده است.

نیاز به آسفالت پیست با هزینه 300 میلیون

اکبرپور با بیان اینکه پیست نیاز به بهسازی دار، افزود: آسفالت این پیست حدود 300 میلیون هزینه نیاز دارد که بارها درخواست داده ایم اما پاسخ مناسبی دریافت نشده است. وی اضافه می کند: اداره کل ورزش و جوانان به دلیل اینکه این زمین اجاره ای است هیچگونه پروژه عمرانی را اجرایی نمی کند. رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان جنوبی ضمن انتقاد از تعطیل کردن پیست اتومبیل رانی عنوان کرد: بیشترین تماشاچیان در رشته‌های ورزشی استان مربوط به مسابقات اتومبیل‌رانی و موتورسواری است
وی با اشاره به اینکه مسئولان فقط روزهای جمعه به محل این پیست برای دیدن مردم مشتاق حضور پیدا کنند، ادامه داد: جوانان ما نیاز به همدلی و تفریح دارند و فقط با این نوع تفریحات سالم می شود آن ها را خطرات دور کرد. اکبرپور با اشاره به اینکه تقاضا دارم برای حل مشکلات هیئت اتومبیل رانی و پیست استاندار پای کار بیاید، تاکید کرد: اگر حمایت نشوم استعفا خواهم داد.

اختصاص 4 و نیم هکتار از مراتع بوشاد برای اتومبیل رانی و موتورسواری

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی سال گذشته در راستای تخصیص زمین برای امور خدماتی و گردشگری 4 ونیم هکتار از مراتع روستای بوشاد را برای اجرای طرح اتومبیل رانی و موتور سواری اختصاص داد. حمید باقرپور با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی که به ترتیب متولی واگذاری زمین هستند، افزود: از طریق کمیسیون ماده 21 به صورت اجاره این 4 و نیم هکتار را در اختیار متقاضی طرح قرار گرفته دادند. وی یادآور شد: سال 83 نیز زمینی با مساحت یک هکتار در حاشیه ی روستای امیرآباد با هدف احداث پیست موتور سواری از سوی این اداره اختصاص یافته که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد .صباغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت