تلنگر استاندار به دانشگاه

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر قرار است توسعه اتفاق بیفتد، تک تک افراد جامعه مکلفند وظایف و مسئولیتهای خود را به خوبی انجام دهند، گفت: آن چه سبب شده با وجود این همه توانمندی از خراسانجنوبی به عنوان استانی محروم یاد شود، این است که تفکر عمومی نسبت به بهرهبرداری از این ظرفیتها، تفکر توسعه نیست. حمید ملانوری، یکشنبه شب ۱۶ آذر در نشست هم اندیشی جمعی از دانشگاهیان استان اظهار کرد: اگر قرار است دو سال بعد در حوزههای گردشگری، صنعت، معدن و.. شاهد تحولات چشمگیری باشیم، امروز همه ما مکلفیم در هر زمینهای که فعالیت میکنیم، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم. وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم، تک تک افراد جامعه مکلفند، مسئولیت خود را درست انجام دهند، افزود: وقتی همه اعضای جامعه، نقش خود را خوب بازی کنند، توسعه و پیشرفت رقم میخورد.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیتهای بکر و منحصر به فرد استان در تشریح توانمندیها و مزایای موجود در حوزههای کشاورزی، معدنی، گردشگری، صنعت، مرز و نیروی انسانی از عبارت “آن چه خوبان همه دارند، اینجا یکجا دارد”، استفاده کرد. ملانوری اظهار کرد: هر کدام از این توانمندیها به سهم خود از پیشرانهای اقتصادی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. وی یادآور شد: آن چه سبب شده با وجود این همه توانمندی از خراسانجنوبی به عنوان استانی محروم یاد شود، این است که تفکر عمومی نسبت به بهرهبرداری از این ظرفیتها، تفکر توسعه نیست.ملانوری ادامه داد: تفکر توسعه به معنای داشتن قدرت ریسک پذیری، اعتماد به نفس، جرأت و جسارت است که متأسفانه در استان حاکم نیست و یکی از مهمترین دلایلی که ما هنوز نتوانستهایم بین مراکز علمی، دانشگاهی و پیشرانهای اقتصادی پیوند جدی برقرار کنیم، قالب بودن همین قاعده حاکم نبودن تفکر توسعه است. وی با تأکید بر اینکه دانشگاهها، پتانسیل بالایی دارد، تصریح کرد: این توانمندی در قالب پژوهشهای علمی در قفسه کتابخانهها خاک میخورند و علی رغم نیاز استان، هیچ وقت استفاده نمیشوند.
ملانوری با بیان اینکه اعتقاد دارم مسائل اجرایی باید دو پیوست علمی و فرهنگی را به همراه داشته باشند، گفت: ما نمی توانیم جادهای بسازیم، گلخانهای ایجاد کنیم، طرح مدیریت پسماند را عملیاتی کنیم و بسیاری فعالیتهای دیگر، اما فرهنگ و دانش بهره برداری از این طرحها را ایجاد نکنیم. وی بیان کرد: کسی در اجرای برنامههای خود موفق است که به این دو پیوست علمی و فرهنگی توجه داشته باشد.

بهرهگیری از ظرفیت علمی استان
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شعار کاربردی خود در انجام امور استان، گفت: از همان بدو ورود شعار “خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش و توسعه” را در دستور کار داشتیم و به زودی برای عملیاتی کردن آن نیز ستادی در استان شکل خواهیم داد. ملانوری با بیان اینکه در راهاندازی این ستاد از ظرفیت اساتید دانشگاهها، دانشجویان، نخبگان علمی، افراد صاحب نظر و متخصص استفاده میشود تا با برنامه ریزی علمی و تخصصی برای رسیدن به توسعه همه جانبه استان، نقشه راهی طراحی و اجرا شود، افزود: به شدت معتقدم که از ظرفیت دانشگاه باید در هر زمینهای استفاده شود.
وی تصریح کرد: ما قطعاً با کمک دانشگاهیان خواهیم توانست کشاورزی استان را به سمتی ببریم که ضمن مصرف کمتر آب، ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد که این اتفاق در همه زمینه ها باید رخ بدهد.
استاندار خراسان جنوبی به برخی نواقص و کوتاهیها اشاره کرد و گفت: این که زعفران با کیفیت استان به صورت فلهای صادر میشود، هندوانههای مرغوب با صرف آب زیادی تولید و سپس صادر میشود، کنستانتره تولیدی در مس قلعه زری به مس سرچشمه میرود و ارزش افزودهاش برای ما نیست و… از اشکالاتی است که باید با کمک جامعه علمی استان برطرف شود. ملانوری بیان کرد: ما بارها گفتهایم آغوش استان برای حضور بخش خصوصی گشوده است، اما اجازه نمیدهیم سرمایه گذاری، جلوی توسعه را بگیرد به این ترتیب که به طور مثال مجوز راهاندازی یک واحد را در شهرک صنعتی بگیرد اما کار را ناتمام بگذارد، این سرمایه گذاران در استان هیچ جایی ندارند. وی یادآور شد: از توان و ظرفیت همه حوزهها برای به کار گرفتن استعدادهای استان استفاده خواهیم کرد تا همه مردم از عایدات این توانمندیها بهره مند شوند.
استاندار با تأکید بر اینکه مدیران دستگاهها نیز باید در تحقق این مهم همراهی کنند، گفت: حضور مدیران باید در استان لمس شود. ملانوری با بیان اینکه مدیری که در جلسات خوب حرف میزند اما کارایی ندارد، به درد استان نمیخورد، ادامه داد: فعالیت مدیران با تغییراتی که ایجاد میکنند، حس میشود، یعنی اگر ببینیم شهر عوض شده، خیابانها روشن تر شده و مردم راضی هستند می توانیم نتیجه بگیریم که مدیر مربوطه کارش را درست انجام داده است.در این جلسه چند نفر از جامعه دانشگاهی پیشنهادات و مسائلی را مطرح کردند که استاندار از آنها به عنوان نکات پندآموز در مسیر مدیریت استان یاد کرد.

۴۰۰ روستای خراسان جنوبی طی امسال از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند

خیرآبادی- با توجه به فعالیت های گسترده گازرسانی در خراسان جنوبی، امسال بالاترین تعهد گازرسانی به روستاها، به تعداد ۴۰۰ روستا به نام شرکت گاز استان ثبت شده است. هاشمی گفت: با اقدامات انجام شده و با توجه به اهمیت ویژه گازرسانی به روستاها، ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار خانوار در اقصی نقاط استان طی امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شوند. وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۵۱ روستای استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که از این تعداد، ۷۳۶ روستا طی سه سال اخیر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند. وی رشد چشمگیر گازرسانی به روستاها را مرهون فعالیت های کارکنان دلسوز و متعهد شرکت گاز استان و حمایت های شرکت ملی گاز ایران دانست و تاکید کرد: نهضت گازرسانی در خراسان جنوبی حاصل زحمات کارکنانی است که در اقصی نقاط استان برای روشن شدن مشعل گاز در حال تلاش و کوشش هستند.هاشمی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق توسعه عدالت اجتماعی، با پایان عملیات گازرسانی به روستاهای در دست اقدام ، درصد بهره مندی روستایی تحت پوشش گاز طبیعی تا پایان امسال در خراسان جنوبی به ۹۲ درصد و تا پایان شهریور سال آتی به ۹۶ درصد افزایش خواهد یافت. مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: هزینه اجرای کلیه پروژه های گازرسانی در استان و از جمله گازرسانی به روستاها از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین و پرداخت می شود.

اجرای کمربند سبز ورودیهای شهر بیرجند
ساماندهی ، زیباسازی و درختکاری ورودیهای شهر بیرجند در دستور کار شهرداری ، آب منطقهای و منابع طبیعی قرار گرفت. به گزارش صدا و سیما ، شهردار بیرجند در دیدار مدیر عامل آب منطقهای و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ورودیهای شهر را اولین و تاثیرگذارترین فضای شهری در مواجهه با شهر برشمرد و افزود : ورودی شهر باید بتواند برای گردشگران و مسافران جذابیت لازم را ایجاد کند و بر همین اساس بهسازی ورودیها در دستور کار قرارگرفته است. محمد علی جاوید با تاکید بر اینکه طرح جامع و کاملی برای بهبود وضعیت ورودیها ترسیم شده است، گفت: شهرداری بیرجند در صورت همکاری و مشارکت نهادهای ذیربط، نگاه ویژهای به مناسب سازی ورودیهای شهر دارد تا بر زیبایی شهر بیرجند افزوده شود.
وی با اشاره به بهسازی میدان سردار شهید سلیمانی (میدان فرودگاه) و میدان آیت ا… عبادی گفت: در راستای توجه ویژه به زیباسازی ورودیهای شهر، بهسازی میادین ورودیها از سمت مشهد و کرمان در حال انجام است که قطعا با مشارکت آب منطقهای و منابع طبیعی کاشت گونههای گیاهی نیز انجام خواهد شد.
قندهاری مدیر عامل آب منطقهای خراسان جنوبی هم با اشاره به انعقاد تفاهمنامه در راستای بهسازی، درختکاری و اجرای شبکه آبرسانی ورودیهای شهر بیرجند گفت: با توجه به محدویتهای آبی فراوان، فرصتهای آبی را نباید نادیده گرفت و با همین چشمانداز در صورت همکاری سایر نهادها، شرکت آب منطقهای مکلف به تامین آب ورودیهای شهر است.

معاون وزیر علوم: کیفیت مقالات کشور از کمیت پیشی گرفت
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهم کشور ما از نظر مقالات کیفی و استنادات، به همت اساتید پژوهشگر بسیار بالا رفته و در سال ۲۰۲۰ کیفیت مقالات کشور از کمیت آن بالاتر رفته است. به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، غلامحسین رحیمی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه بیرجند که به صورت مجازی برگزار شد، به برابری رتبه کمی و کیفی مقالات علمی کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته به همت تمامی اعضای هیات علمی، کشور رشد خوبی از نظر علمی و فناوری داشته است.وی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار شرکت فعال در پارکهای علمی و فناوری و مراکز رشد حضور دارند که در این تعداد هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال است.
معاون وزیر علوم بر لزوم اهتمام دانشگاهها در انجام تحقیقات اصیل تاکید کرد و گفت: بدون هیچ استثنایی در رشتهها باید مقالات برآمده از تحقیقات اصیل و ناب با نوآوری و تازگی چاپ شود. وی تصریح کرد: فعالیتهای نوآورانه، نتایج تحقیقات را در بستر ملی و بینالمللی در معرض قضاوت داوران قرار میدهد. رحیمی با تقدیر از اقدامات و گامهای بسیار مثبت دانشگاه در بخش پژوهش و فناوری ادامه داد: تحقیقات و فعالیتهای علمی باید بتوانند بخشی از نیازهای شهر، استان و کشور را مرتفع سازند و باید این بسترها در دانشگاه با همکاری مراکز کارآفرینی، نوآوری، اشتغالپذیری و پردیسهای علم و فناوری و پارکهای علم و فناوری فعال شود و هرچه این بسترها با مشارکت اساتید و دانشجویان قویتر شوند میتوان ماموریتها را بهتر به سرانجام رساند. معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند هم در این نشست گفت: تمامی دستاوردهای بهدست آمده در این حوزه حاصل تلاش اعضای هیات علمی دانشگاه است.حمیدرضا نجفی با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای این حوزه و حرکت رو به جلوی این معاونت در راه ارتقای زیرساختهای دانشگاه افزود: سامانه علمسنجی دانشگاه بیرجند و سامانه گرنت اساتید در سال جاری راهاندازی شد. وی یکی از اهداف پژوهش و فناوری را جهش تولید نامید و گفت: تدوین و اصلاح فرآیندها در جهت افزایش بهرهوری، بهرهگیری از فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی در فعالیتها، توسعه زیرساختهای پژوهشی و فناوری، ارتقای سطح تعامل دانشگاه با جامعه و صنعت، افزایش ضریب تاثیر دانشگاه، تقویت ارتباط با سایر نهادها و ارگانها، تقویت نیروی جوان و باانگیزه با استفاده از تغییر موج آموزش عالی و افزایش سهم درآمدهای اختصاصی پژوهش و فناوری بخشی از راهبردی کلان این معاونت است.

سرما و یخبندان تا پایان هفته در خراسان جنوبی فراگیر میشود
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ شرایط دمایی از امروز تا پایان هفته کاهش دمای هوا محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود و سرما و یخبندان شبانه در منطقه فراگیر میشود. علیرضا خندان رو در گفتوگو با ایسنا ، با بیان اینکه پدیده تشکیل مه در مناطق کوهستانی موجب کاهش دید افقی در جادههای کوهستنانی خواهد شد، یادآور شد: روند تغییرات دمایی کاهشی است و تا پایان هفته سرما و یخبندان در خراسان جنوبی فراگیر خواهد شد. وی افزود: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، رعایت فاصله طولی خودروها در حین رانندگی، به همراه داشتن تجهیزات سفر زمستانی، اجتناب از شرایط صعود به ارتفاعات، قرار گرفتن در حاشیه رودخانههای فصلی و پاکسازی کانالها و آبراههها از توصیههاست.خندان رو در مورد نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما، تشدید سرما و یخبندان و افزایش مصرف انرژی در بخشهای گوناگون اعم از صنعتی، خانگی و عمومی هشدار داد.

بارشها خسارتی به زیرساختهای استان وارد نکرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: علی رغم بارشهای رگباری و ادامه دار، خسارت جانی و مالی در استان نداشتیم. سید ابوالحسن میرجلیلی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم اینکه بارشهای خوبی داشتیم و در برخی از مناطق استان میزان بارندگی به حدود ۲۵ میلی متر رسید، تاکنون خسارتی به زیرساختها و همچنین خسارت جانی نداشتهایم.
وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی به موقعی که انجام شد خسارت چندانی نداشتیم و سفرها به حداقل رسید، افزود: در برخی از شهرستانهای استان از دیروز ظهر بارش برف داشتیم و سه محور در شهرستانهای بیرجند، درمیان و طبس بر اثر بارش برف مسدود شد که با تلاش راهداران مشکل حل شد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به آماده باش بودن ۱۷۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان، تصریح کرد: این نیروها تا صبح امروز در حالت آماده باش بسر میبرند. میرجلیلی ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که پس از بارندگی و بارش برف کاهش دما تا سه الی چهار روز آینده در استان خواهیم داشت.وی ادامه داد: گلخانه داران، مرغداران و تمام افرادی که از کاهش دما متاثر میشوند، لازم است تدابیر لازم را بیندیشند.وی تصریح کرد: اکنون گردنههای استان برف گیر بوده و مه غلیظ دارند که لازم است در صورت اضطرار و گذر از این گردنهها، رانندهها ایمنی لازم را رعایت کنند.

جریمه هزار و ۲۴۶ راننده به دلیل تردد شبانه در استان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آذر ماه که طرح ممنوعیت تردد شبانه اجرا شد، تاکنون هزار و ۲۴۶ راننده به دلیل تردد غیرمجاز در ساعت ۲۱ تا چهار صبح در این استان جریمه شدهاند. سرهنگ علیرضا عباسی در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای طرح جامع محدودیتهای کرونایی و ممنوعیت تردد شبانه، رانندگان خودروهایی که از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در معابر درون شهری تردد کنند، جریمه و اعمال قانون میشوند.وی گفت: برابر مصوبات ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای با وضعیت قرمز و شهرهای نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر است که در خراسان جنوبی شامل شهرهای طبس و بیرجند میشود.طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها با همراهی مردم و اصناف خراسان جنوبی در حالی از روز شنبه ۱۵ آذر ماه وارد سومین هفته اجرا شد که با اعمال محدودیتهای دوهفتهای ۶ شهرستان این استان از وضعیت قرمز خارج شدند.خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا به کرونا و بستری در این استان روند صعودی گرفت و این روند افزایشی تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان جدید سه رقمی و فوتیهای کرونا دورقمی شد.براساس وضعیت مخاطره شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی که قبل از آغاز طرح جدید محدودیتها اعلام شده بود، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) بودند و با رنگبندی جدید که روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه گزارش شد، به جز شهرستان طبس که در وضعیت قرمز است، ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

معاون شهردار بیرجند: شهرداری برای پیشگیری از آبگرفتگی اقدام کرد

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت: در پی بارندگیهای ۲۴ ساعت اخیر در مرکز استان واحد خدمات شهری برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر بدون تاخیر اقدام کرد.محمد محمدزاده اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری از همان لحظه نخست بارندگی، بدون تاخیر با همه تجهیزات و امکانات در نقاط مختلف شهر حاضر شدند تا از آبگرفتگی معابر جلوگیری شود.وی افزود: به دنبال پیش بینی هواشناسی، همه نیروهای خدمات شهری برای کمک به شهروندان از شب پیش از بارندگی در حالت آمادهباش و تاکنون مشغول فعالیت بودند و تا پایان بارشها نیز آماده خدمت خواهند بود.معاون شهردار بیرجند گفت: با وجود بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش کارکنان زحمتکش شهرداری در شبانهروز گذشته مشکل خاصی در رابطه با آبگرفتگی معابر سطح شهر نداشتیم.وی بیان کرد: در پی هشدارهای فرمانداری و استانداری مبنی بر بارندگیهای اخیر، نیروهای خدمات شهری و امور نقلیه در آمادهباش کامل قرار گرفتند و تاکنون مشکلی برای شهروندان گزارش نشده است.

پزشک بیرجندی : سرماخوردگی تعطیل؛ به کرونا فکر کنید
متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مراجعه دیر هنگام به بیمارستان یکی از دلایل بستری شدن در آی سی یو است، تصریح کرد: با اینکه در این فصل آنفولانزاهای فصلی و بیماریهای ویروسی بسیار شایع است، اما هرکسی که دچار علائم سرماخورگی باشد باید حتما به کرونا فکر کند. زهره آذرکار، با بیان اینکه هر فردی که دچار علائم سرماخوردگی میشود حتما باید به کرونا فکر کند، گفت: ممکن است افراد خیال کنند چون فصل پاییز و سرما خوردگیهای ویروسی است، دچار سرماخوردگی فصلی شدهاند. وی ادامه داد: باید گفت با اینکه در این فصل آنفولانزاهای فصلی و بیماریهای ویروسی بسیار شایع است، اما به دلیل اینکه بیماری کرونا یک بیماری همه گیر است و ویروس به شدت در جامعه منتشر شده، هرکسی که دچار علائم سرماخورگی باشد باید حتما به کرونا فکر کند، بنابراین اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی میشود و بعد از دو الی سه روز بهبودی پیدا نکرد، حتما به پزشک برای بررسی و درمان کرونا مراجعه کند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به علت اینکه بیماران در آی سی یو بستری میشوند، افزود: یکی از علتها وجود بیماریهای زمینهای مانند فشار خون، دیابت، قلبی عروقی، نقص ایمنی، نارسایی کلیوی است که باعث میشود این افراد شدیدتر به بیماری مبتلا شوند و منجر به بستری شدن آنان در آی سی یو میشود. آذرکار ادامه داد: همچنین مراجعه دیر هنگام به بیمارستان یکی از دلایل بستری شدن در آی سی یو است که ممکن است بیماران در هفته دوم بیماری دچار علائم شدید تنفسی مانند سرفه شدید و تنگی نفس شوند که معمولا نشان دهنده این است که بیمار وارد فاز بحرانی بیماری شده و در این شرایط معمولا نیاز به بستری در آی سی یو پیدا میکنند؛ این بیماران ممکن است هیچ بیماری زمینهای نداشته و جوان باشند. وی با بیان اینکه تمام گروههای سنی در معرض خطر این بیماری قرار دارند، خاطر نشان کرد: لازم است از زمانی که بیماران علائم خفیفی دارند، در خانه بمانند، استراحت کنند و در صورتی که بیماری بعد از ۱۴ روز بهبود پیدا نکرد یا علائم شدیدتری ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

شناسایی ۸۶ بیمارجدید کرونا و فوت ۳ نفر دیگر

صداوسیما- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ تست جدید کرونا دراستان گرفته شد و ۸۶ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند که ازین تعداد ۲۶ مورد مربوط به قاین، ۱۷ مورد مربوط به بیرجند، ۱۴ نفر سرایان، ۱۱ نفر نهبندان، ۶ نفر فردوس، ۴ نفر خوسف، ۳ نفر طبس، ۲ نفر سربیشه، یک نفر درمیان، یک نفر بشرویه و یک نفر نیز مربوط به زیرکوه است. وی گفت: همچنین ۳ مبتلای دیگر به کرونا فوت کردند که با این ۳ نفر، تعداد کل فوتیهای استان به ۶۴۵ نفر رسید.

فروشگاه های مجازی، فرصتی برای مدیریت زمان و هزینه

جم- استاندار گفت: فروشگاه های مجازی تلفنی و اینترنتی، فرصتی برای مدیریت زمان و هزینه می باشند. ملانوری با بیان این مطلب در نشست اعضای یکی از شرکت های استارتاپی فعال در زمینه فروش مجازی استان گفت:در دوره ای زندگی می کنیم که به واسطه تعدد دانشگاه ها و مراکز علمی، افراد نخبه و متخصص فراوانی داریم که می توانند کار ایجاد کرده و دیگران را مشغول به فعالیت کنند. استاندار با تأکید بر شرایط کرونایی موجود تصریح نمود: در این موقعیت که با بیرون آمدن افراد، سلامت و امنیت آنها به خطر می افتد، فراهم کردن زیرساخت هایی که بتواند باعث ماندگاری بیشتر آنها در خانه شود، بسیار ارزشمند است. ملانوری ادامه داد: بهترین زیرساخت در این شرایط، ایجاد فروشگاه های مجازی است که بتواند نیازهای مردم را تأمین نماید. وی متذکر شد: این فروشگاه ها که بتوانند از طریق تلفن و یا اینترنت، نیازهای مردم را برآورده کنند در رفع دغدغه های موجود بسیار تأثیرگذار می باشند.

اجرای طرح کاشت ۲۵۵ هزار اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی

محمودآبادی- اجرای طرح کاشت ۲۵۵ هزار و ۶۰۰ اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی استان خراسان جنوبی روز گذشته همزمان با روز جهانی خاک آغاز شد. به همین مناسبت مراسم نهال کاری به صورت نمادین و تحت عنوان آغاز اجرای طرح آبخیزداری سیوجان در شهرستان خوسف با مسئولان برگزار شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مراسم گفت: امسال با هدف گرامیداشت روز جهانی خاک، طرح درختکاری و تقویت پوشش گیاهی را به یاد شهید فخری زاده، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر نظام اسلامی در حدود ۲۳۳ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی کشور داریم. مهندس علیرضا نصرآبادی افزود: در این راستا در خراسان جنوبی، عملیات بذرپاشی و نهال کاری به تعداد ۲۵۵ هزار و ۶۰۰ نهال در حدود ۴۰۳۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان اجرا می شود. وی اضافه کرد: به گفته مهندس نصرآبادی، امسال برای اجرای این پروژه ها در استان بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان اختصاص یافته و محقق شده است و این پروژه ها با نام و یاد شهیدان دکتر فخری زاده و حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای عزیز انقلاب اسلامی اجرا می شود.

شهرداری ماژان بهزودی راهاندازی میشود

ایرنا – فرماندار خوسف از اخذ مجوز راهاندازی شهرداری در شهر تازه تاسیس ماژان خبر داد و گفت: شهرداری ماژان بهزودی راهاندازی میشود تا امور مربوط به این شهر به صورت جدیتر پیگیری شود. آخوندی با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه ورودی شهر ماژان با همکاری دستگاههای اجرایی از جمله راهداری، حمل و نقل جادهای، بنیاد مسکن در حال اجرا است افزود: زیرسازی، تسطیح و رگلاژ ورودی شهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در حال انجام است. آخوندی یادآور شد: هزینه آسفالت این ورودی به میزان ۲۸ میلیارد ریال و تامین روشنایی مسیر نیز ۶ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد. وی ادامه داد: اورژانس ۱۱۵ شهر ماژان از دیگر پروژههای در دست اقدام است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه است و در دهه فجر به بهرهبرداری میرسد. همچنین ۱۰۸ قطعه زمین برای احداث واحدهای مسکن در شهر جدیدالتاسیس ماژان واگذار شده است و به هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرضالحسنه و بلاعوض برای حداث این قطعات پرداخت خواهد شد.

مردم دیده بانان افتخاری در کمک به قوه قضائیه

صداوسیما- رئیس کل دادگستری استان گفت: مردم دیده بانان افتخاری در کمک به قوه قضائیه هستند. حجت الاسلام حمیدی در نخستین نشست بررسی نحوه تعامل دستگاه قضایی ستان با نهادهای مردمی با بیان اینکه مردم میتوانند بازوی توانمندی برای ارائه خدمات بهتر به دستگاه قضایی باشند افزود: با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی میتوان شاهد کاهش آمار جرم و آسیبهای اجتماعی، ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم باشیم.وی همچنین با اشاره به اینکه مردم میتوانند با مراجعه به سامانه سجام، مشکلات قضایی و هرنوع گزارش تخلف را ثبت کنند

خروج خراسان جنوبی از وضعیت بحرانی کرونایی

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، رنگ نقشه خراسان جنوبی به نارنجی تغییر رنگ داد. به گزارش صدا و سیما ، بر اساس آخرین آمار اعلام ۹ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت نارنجی یا پرخطر و شهرستانهای خوسف و درمیان در وضعیت زرد یا با خطر متوسط قرار گرفتند.هفته گذشته وضعیت ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی نارنجی و شهرستان طبس در وضعیت قرمز قرار داشت.

امکان بهرهمندی از کانون زبان ایران در سراسر خراسان جنوبی فراهم شد

ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: امکان بهرهمندی علاقهمندان به آموزش زبانهای خارجی از کانون زبان ایران در تمامی نقاط استان فراهم شده است.طاهره حمیدی همزمان با آغاز ثبتنام ترم زمستان ۱۳۹۹ از فراهم شدن امکان استفاده از کلاسهای آموزشی کانون زبان ایران در تمامی نقاط استان ویژه ردههای سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خبر داد. وی افزود: تاکنون فقط در شهرستانهای بیرجند، قاینات، سرایان و طبس امکان استفاده حضوری از دورههای آموزشی کانون زبان ایران در ۲ رشته انگلیسی و عربی وجود داشته است. وی گفت: با مجازی شدن کلاسهای آموزشی کانون زبان ایران در سطح کشور علاوه بر اینکه امکان ثبتنام برای تمامی علاقهمندان به فراگیری زبانهای خارجی در همه نقاط استان فراهم شده است، زبانآموزان میتوانند علاوه بر زبانهای انگلیسی و عربی در کلاسهای آموزشی زبانهای آلمانی، فرانسه، روسی، اسپانیایی و ایتالیایی در بستر اینترنتی www.ili.ir نیز اقدام کنند.

شرایط ورود کالا از ایران به افغانستان فراهم است

گروه خبر- رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت فراه افغانستان گفت: در حال حاضر بهترین فرصت برای ورود کالاهای جمهوری اسلامی ایران به افغانستان است و شرایط صادرات کالا برای استانی مانند خراسان جنوبی در مرز ماهیرود فراهم است. دین محمد نعمتی روز دوشنبه در آیین تکریم و تودیع مدیرکل اسبق گمرکات استان و معارفه سرپرست جدید با حضور بخش خصوصی استان افزود: در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در مرز ماهیرود انجام شده که از این بابت قدردان مسئولان استان هستیم. وی تصریح کرد: با وجود تلاشهای زیادی که در مرز استان انجام شده اما هنوز مشکلاتی نیز وجود دارد که از مدیریت جدید خواستار ادامه کار و پیگیری امور را داریم.

راههای روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: برخی راههای روستایی استان بر اثر بارش برف بسته شد که نیروهای راهداری و عملیاتی اقدام به بازگشایی آنها کردند. میرجلیلی افزود: جادههای استان با توجه به اینکه اولین بارش برف سال جاری را شاهد هستیم، لغزنده است و روند کاهشی دما ادامه دارد. وی با بیان اینکه تاکنون خسارتی از بارندگیها در استان اعلام نشده است افزود: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت الزام به سفر حتما تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

سیل چند روز پیش در استان خسارات های زیاد مالی فراوانی به بار آورد و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت