تعیین جریمه برای تضمین رعایت دستور العمل‌ها ضروری است

رئیس جمهور، نظارت های گسترده تر و وضع جرائم بر اساس مطالبه عمومی و درخواست دستگاه‌های مسئول و نظارتی را برای تضمین رعایت دقیق و همگانی دستورالعمل های بهداشتی و مهار روند شیوع بیماری کرونا در جامعه، ضروری خواند و از روسای کمیته های امنیتی – اجتماعی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا خواست تا دستورالعمل تدوین شده در این عرصه را برای تصویب در ستاد ملی ارائه کنند.

قیمت سکه ۱۵ میلیون را هم رد کرد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، در بازار آزاد در آخرین روز کاری به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۲۰ تومان است. همچنین؛ قیمت هر دلار هم به ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. همچنین صرافی‌های بانکی هر دلار را ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

بازار خودرو روی سکه و ارز را سفید کرد

با تداوم رکوردشکنی در بازارهای ارز و سکه، خودرو نیز به جاه‌طلبی‌هایش ادامه داد تا قیمت‌های شگفت‌انگیزتری در آن به ثبت برسد. هرچند گفته می‌شود صعود قیمت خودروهای داخلی در پی سرکشی‌های ارز و سکه رخ داده، اما گزاف نیست اگر بگوییم «خودرو» روی هر دو بازار را هم سفید کرده است. و ارزان ترین مدل پراید در آخرین روز بازار ۱۱۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

حسین فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: درخواست حذف سفارش فروش در مرکز پیام از سوی تعدادی از مشمولان سهام عدالت مطرح شده و اکنون چند روزی است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته و به‌طور جدی در حال پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن آن هستیم. وی ادامه داد: در صدد هستیم تا کارگزاری و سیستم‌های مستقر در شرکت سپرده‌گذاری این امکان را برای سهامداران فراهم کند تا چنانچه تمایلی به ادامه روند فروش نداشته باشند، درخواست فروش را لغو کنند.

افرادی که اکنون به کرونا مبتلا هستند، نباید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از آنجایی که محدودیت‌ها کمتر شده و مردم هم کمتر پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، می‌بینیم که افراد سالمند هم در خانواده‌ها مبتلا می شوند و طبعا وضعیت بیماری در افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای شدیدتر خواهد بود محرز درباره افرادی که نباید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، گفت: افرادی که در حال حاضر به کووید-۱۹ مبتلا هستند، نباید واکسن را تزریق کنند؛ چراکه اصولا به افراد سالم که بیماری ویروسی ندارند، واکسن تزریق می‌کنیم. در عین حال اگر فردی مبتلا به کرونا شده و اکنون بهبود یافته است، می‌تواند واکسن تزریق کند.

دانشمندان فرانسوی: داروی موثر برای درمان کرونا را شناسایی کردیم

دانشمندان انستیتو پاستور در شهر لیل در شمال فرانسه ادعا کرده‌اند که موفق به شناسایی دارویی «موثر» برای مقابله با بیماری «کووید ۱۹» شده اند. به گفته محققان، این دارو یکی از دو هزار دارویی است که طی پنج ماه گذشته تاثیر آن بر بیماران مبتلا به ویروس کرونا بررسی شده است. آنها تاکید کرده‌اند که آزمایش‌های بالینی برای تائید قطعی تاثیر ضدویروسی این دارو بر بیماران «کووید ۱۹» انجام خواهد شد.

تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا تا آبان‌ماه

سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: واکسن آنفلوآنزا در کشور تا آبان‌ تولید می‌شود و تا پایان سال می‌توان تمام نیاز کشور را با تولید داخلی برطرف کرد.

۸ درصد ازدواج‌های سال گذشته متعلق به مردان بالای ۶۰ سال است

سخنگوی ثبت احوال گفت: ۸.۱ درصد ازدواج‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸مربوط به مردان سالمند۶۰ ساله و بیشتر از آن بوده است. وی ادامه داد: از نکات جالب، ثبت ازدواج ۱۲۵۶ مرد و زن هر دو سالمند (۶۰ ساله و بیشتر) در سال ۱۳۹۸ است.البته باید خاطر نشان کرد که در بسیاری از موارد زن و شوهر به لحاظ شرعی در قید زوجیت هستند، اما ازدواج خود را با تأخیر ثبت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در گزارشی که در شورای گفتگوی بخش

بیشتر

اصغری- حامد اکبرپور جانشین ستاد دیه استان اعلام نمود این مادر که بابت بدهی مالی

بیشتر

کاری- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به دو اقدامات تحولی ویژه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت