شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تعطیلات کرونایی خود را چگونه گذراندید؟

سروش اوا, [۰۳.۰۴.۲۰ ۲۰:۲۳]
تعطیلات کرونایی خود را چگونه گذراندید؟
نسرین کاری – بچه که بودیم، بعد از تعطیلات یکی از موضوعات انشاء مان این بود؟ تعطیلات خود را چگونه گذراندید؟ همه ساله در آغاز سال نو خانواده ها در کنار هم جمع می شدیم و دید و بازدید داشتیم خیلی از ما هم در این روزهای تعطیل به سفر می رفتیم. امسال نوروزمان بسیار متفاوت از سالهای دیگر گذشت. ویروس کرونا باعث شد مجبور باشیم در خانه قرنطینه شویم. به بهانه قرنطینه همان موضوع انشاء را از هم استانی های مان پرسیدم؟ و آنها از درسی که از این روزها گرفتند ، گفتند.

حوصله مان بدجوری سر رفته
یکی از همشهریان بیرجندی می گوید: من مادر پیری دارم که در یکی از شهرستان استان زندگی می کند حدود یک ماه است او را ندیده ام. اما این لحظات سخت دوری را برای اینکه سلامت او به خطر نیفتد می گذرانیم. اما پسر بازیگوشم در خانه ماندن خیلی برایش سخت است و گاهی حوصله او سر می رود. موسوی خاطر نشان می کند: من و همسرم کارهای عقب افتاده را انجام می دهیم، حوصله مان اما بدجوری سر رفته است او می گوید: قرنطینه، یادمان انداخت که روزگاری مردان و زنانی برای دفاع از جان و مال و ناموس و دین و وطن مان مقابل سرب و آتش و باروت دشمن سینه سپر کردند و اینک، افرادی مثل پرستاران و پزشکان و کادر درمانی برای جان و سلامت ما می جنگند و باید قدردان آنها باشیم.

خیلی زود دیر می شود
خانمی که اتفاقا نویسنده هم است تاکید
می کند: کرونا به ما یادآوری کرد خیلی زود دیر می شود و باید قدر لحظات باهم بودن را بیشتر بدانیم. رضایی ادامه می دهد: ما در این روزها، بیش از هر چیز به همدلی اجتماعی نیاز داریم، جامعه ایرانی مهربانی را به خوبی بلد است چون به قول شاعر چو عضوی به درد آورد روزگار، دیگر عضوها را نماند قرار!. او با لبخندی ادامه می دهد: روزهای قرنطینه فرصت خیلی خوبی است که بنویسیم بله می توانیم
خاطرات مان را از این روزها برای آیندگان به یادگار بگذاریم. خاطره‌نویسی، یکی از عام‌ترین و صمیمانه‌ترین راه‌ها برای انتقال حس به وسیله نوشتن است و هرکس می‌تواند با رعایت اصولی ساده و قواعدی محدود، به ساده‌ترین شکل، اتفاقات مهم زندگی خود را ثبت کند.

مرور درس و کتاب های مورد علاقه
مریم جوان است و عاشق دنیای مجازی. او هم که دانشجوی کارشناسی ارشد است می گوید: کار خوبی که شد این بود که مخابرات 100 گیگ اینترنت رایگان به ما داد و چون مجبور بودم در خانه بمانم به مرور درس های عقب افتاده پرداختم و این یک امتیاز خیلی خوب روزهای قرنطینه برای من شد. او ادامه می دهد: چون به کتاب خیلی علاقمندم در مدت سال کتابهای خریده بودم که فرصت خواندن آن را نداشتم ولی قرنطینه فرصت مناسبی شد که برخی از آنها را بخوانم. او عنوان می کند: خوبی دیگری که قرنطینه برای من داشت هم این بود که بازی آنلاین شطرنج با دوستان را بلد نبودم و آن را یاد گرفتم و با بازی شطرنج مغز خود و دوستانم را به چالش کشاندم. او توصیه می کند: در انتخاب بازی هم با گزینه‌های بسیار زیادی رو به رو هستید، از شطرنج و مارپله آنلاین تا بازی‌های استراتژیکی را می‌توانید برای سرگرمی انتخاب کنید و ساعت‌ها با دوستان‌تان بازی کنید یا از طریق همین بازی‌های آنلاین با کاربرانی در نقاط دیگر دنیا بازی کنید و با یکدیگر آشنا شوید.

من در قرنطینه نبودم!
در این میان افرادی هستند که قرنطینه را به شدت و حدت قبول ندارند و گاهی بیرون می روند. رضا جوان همشهری عنوان می کند: برای من که فقط برای خوابیدن به خانه
می رفتم ماندن در خانه بسیار سخت است. او بیان می کند: گاهی با یکی از دوستان صبح ها به بیرون شهر می رویم یا در پیست پیاده روی دوچرخه سواری می کنیم البته با امنیت و انجام تمام امور ایمنی و سلامت این کار را انجام می دهیم. او شاکی است که صدا و سیما برنامه جذابی ندارد که مرا در خانه نگهدارد. به گفته وی قرنطینه در صورتی موفقیت آمیز است که آن کارگر سر گذر از حقوقی برخوردار باشد، آن کارمند هم در خانه بماند زمانی که در یک خانواده یک نفر سرکار می رود چه توفیری دارد که من در خانه بمانم یا نمانم!

سروش اوا, [۰۳.۰۴.۲۰ ۲۰:۲۳]
مهارت های مورد علاقه
را تمرین کنیم
قرنطینه بهترین فرصت برای یادگیری مهارت‌هایی است که به آن علاقه مند هستیم. از آشپزی و زبان‌های خارجی تا موسیقی را می‌توانید به صورت آنلاین و بدون صرف هیچ هزینه‌ای به صورت خودآموز یاد بگیرید. این را یکی از مربیان موسیقی می گوید. او ادامه می دهد: من حتی با برگزاری کلاس های آنلاین برای علاقمندان و هنرجویانم تعطیلی در آموزش نداشته ام. وی خاطر نشان می کند: اتفاقا برگزاری این دوره ها بصورت مجازی نه تنها ما را در دوران قرنطینه کمک
می کند از هزینه های رفت و آمد و وقت کشی ما می کاهد. او تأکید می کند: کرونا به همه ما آموخت که خیلی فرصت ها با هم بودن داشتیم که قدر ندانستیم و می توانستیم به چه راحتی نزدیکان مان را در آغوش بگیریم که اکنون باید افسوس بخوریم.
وی اما معتقد است: این روزها می گذرد ولی زیاد هم نباید سخت گرفت. اگر می‌خواهید با دوستان و همکلاسی‌هایتان دور هم جمع شوید یا به بستگان و آشنایان سر بزنید نیازی نیست که حتما از خانه خارج شوید. به راحتی می‌توانید با یک تماس ویدئویی در کنار خانواده حضور داشته باشید و رو در رو به هم تبریک بگویید یا اگر دلتان برای دوستان تنگ شده است از طریق سرویس‌های پرشماری که خدمات تماس‌های تصویری ارائه می‌دهند ترتیب یک تماس تصویری دسته جمعی به شکل کنفرانس را بدهید و همه از این دورهمی و گپ و گفت دست جمعی لذت ببرید! با کمک تماس تصویری دلتنگ یکدیگر نخواهیم شد.
یکی از مشکلاتی که در روزهای قرنطینه شاید برایمان پیش بیاید چاق شدن است چون بیرون نمی رویم و از حضور در مکانهای ورزشی به بهره ایم اما یکی از هم استانی که خودش هم از مشتریان پروپا قرص باشگاه های ورزشی است می گوید: روزی نیم ساعت در خانه ورزش می کنم این روزها به واسطه تکنولوژی برای هر کاری اپلیکشن خاصی وجود درد و من با نصب آن ورزش
می کنم و در این زمینه خیلی هم موفق بوده ام او درباره درس کرونا هم می گوید: یاد گرفتم که اگر بخواهم هر کاری می توانم انجام دهم حتی در خانه فقط با عزم و اراده می شود حتما نباید کلاس رفت فقط با همت و تلاش
می شود به آنچه می خواهیم برسیم.

کرونا و درس زندگی
هنوز کرونا در نزدیکی ماست، حال که تعطیلات هم تمام شده است و بسیاری از ما مجبوریم از خانه خارج شده و به سرکار برویم باید از آن درس زندگی بگیریم. خیلی مواظب خودمان و کسانی که دوستشان داریم باشیم. نکات ایمنی را حتما مد نظر داشته باشیم و تا جایی که امکان دارد از بیرون رفتن بی دلیل بکاهیم. یاد بگیریم که بقول معروف قدر همدلی و باهم بودن ها را بدانیم. و به کسانی که دوستشان داریم محبت کنیم. اما به گفته پزشکان و کارشناسان اگر من و شما دست به دست هم بدهیم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم. این ویروس از زندگی و کشور ما خواهد رفتدر غیر این صورت ماهها باید با این مهمان ناخوانده سرو کله بزنیم! به گفته یکی از پرستاران همشهری مان ،او این روزها از دیدن تنها دخترش گذشته و در بیمارستان مانده تا من و شما سالم بمانیم. پس نگوید این مادرم هست، این فرزندم است اشکالی ندارد به دیدنش بروم! هر کسی ممکن است ناقل باشد. سالم باشید و سالم بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت