تعریف سه روش برای بازگشایی مدارس استان

سه روش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعریف و تدوین شده است.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه روش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعریف و تدوین شده است و در صورت اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد مقابله با کرونا، مدارس طبق روال معمول بازگشایی میشود. محمدعلی واقعی روز گذشته در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد افزود: در صورت وضعیت سفید جشن بازگشایی مدارس به میزبانی یکی از شهرستانهای خوسف، نهبندان، سرایان، زیرکوه و سربیشه با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار میشود.وی گفت: در صورت اعلام وضعیت زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا، از ۲ روش حضوری و مجازی استفاده میشود به این صورت که کلاسهای درس با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی و با نصف جمعیت کلاسها تشکیل میشود و فعالیت مدارس به دلیل افزایش تعداد کلاسها به صورت زوج و فرد خواهد بود و همزمان نیز خدمات از طریق فضای مجازی ارایه خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: همچنین در صورت اعلام وضعیت قرمز ارایه خدمات و فعالیتهای آموزشی و پرورشی از طریق فضای مجازی است و در مناطق روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی به صورت توزیع درسنامه و بستههای غیر برخط انجام میشود. وی آموزش در خانه، فعالیت در مدرسه، تقویت آموزش مجازی و سواد رسانهای را مهمترین سرفصلهای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید برشمرد و با اشاره به تشکیل ستاد بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس از ابتدا یا نیمه شهریور ماه سال جاری برخوردار است.واقعی عنوان کرد: مدت زمان تدریس در فضای مجازی برای هر کلاس در دوره ابتدایی ۳۰ دقیقه و برای متوسطه ۳۵ دقیقه خواهد بود.

ضرورت اقناع سازی اولیا در بازگشایی مدارس
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در بحث بازگشایی مدارس اعتماد سازی و اقناع دانش آموزان با اطلاع رسانی به موقع، ملموس شدن و تشریح فعالیت ها در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری ضروری است.ناصر خوش خبر، اظهار کرد: کسب آمادگی هم استانی ها برای زندگی کردن در کنار کرونا نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و هنرمندانه است. وی با بیان این که ما در شرایط کرونایی که پشت سر گذاشته ایم قریب ۴ ماه آن دانش آموزان در کلاس درس حضور نداشته اند، تصریح کرد: این موضوع برنامه ها و فعالیت ها ی آموزش و پرورش را در استان تحت تأثیر قرار داد .معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار؛ با اشاره به فراز و فرود های عملکرد ویروس کرونا در استان و تأثیر آن بر کلیه برنامه ها، فعالیت ها و خدمات ، عنوان کرد: در راستای اقناع سازی با هدف جلب همکاری خانواده ها با آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید باید از هم اکنون با برنامه های متنوع و تولید محتوا اقدام شود.این مقام مسئول در استانداری، تجهیز مدارس به مواد ضد عفونی کننده و گند زدا، احصاء فعالیت ها، برگزاری مانور بازگشایی مدارس برای اعتماد سازی ضروری دانست و افزود: موتور محرکه ی توسعه ی استان؛ آموزش و پرورش است. وی، بر بسیج تمامی امکانات و مشارکت دستگاه های ذیربط برای رفع نقایص فضای مجازی تأکید کرد و یاد آور شد: تلاش شورای آموزش و پرورش استان، رفع موانع سد راه توسعه ی فرایند تعلیم و تربیت استان در کوتاه ترین زمان ممکن است.خوش خبر از طرح آجر به آجر به عنوان طرحی خیر پرور یاد کرد و گفت: لازم است این طرح در استان به صورت پایلوت در یکی از حوزه ها مختلف اجتماعی اجرایی شده و پس از جمع آوری نتایج حاصله به کل استان تعمیم داده شود. وی، از معلمان به عنوان سرمایه های ارزشمند جامعه خراسان جنوبی یاد کرد که ایمان، اخلاص،صداقت، پشتکار و همت والایشان زبان زد خاص و عام است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، تأکید کرد: اجرای دقیق سند تحول نیازمند نظارت، رصد و پایش مستمر فعالیت ها و برنامه ها است.

حضور فعال جوانان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر
مهر- جوانان استان در عرصه ی امر به معروف و نهی از منکر حضور فعال دارند دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان بابیان اینکه شاهد حضور فعال جوانان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، گفت: توصیه من به افراد سعه صدر و رفتار با آرامش است.سردار علی قاسمی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو شاخصه ارزشمند در اسلام هستند که اگر در جامعه احیا شوند، امنیت و آسایش جامعه تامین و باعث پیشرفت می شود. وی با اشاره به اینکه در گذشته برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خلاء قانونی وجود داشت، اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد، که در این قانون وظیفه تعیین سیاست ها، آموزش، هدایت و نظارت بر اقدامات با ستاد امر به معروف و نهی از منکر است. وی ادامه داد: بایستی توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر شامل دستگاه ها و مردم است و متوجه قشر خاصی نیست، مردم عموماً می توانند از دستگاه ها و نهاد های اجرایی مطالبه گری کنند و سئوالات خود را بپرسند و ستاد نیز در چارچوب قانونی تعریف شده از آنان حمایت می کند. سردار قاسمی بیان کرد: یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شوراها در سازمان ها و گروه ها در بخش مردمی است.

۷ تالار در خراسان جنوبی پلمپ شد
ایسنا- هفت تالار در خراسانجنوبی که پروتکلهای بهداشتی را براساس دستورالعملها رعایت نکردند، پلمب شدند.رئیس اتاق اصناف استان گفت: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هفت تالار در خراسانجنوبی که پروتکلهای بهداشتی را براساس دستورالعملها رعایت نکردند، پلمب شدند.رضا علیزاده اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا، هیچ دستورالعملی مبنی بر اینکه تالارها برگزاری جلسه داشته باشند، ابلاغ نشده است. وی افزود: از همان ابتدا مشخص شد تا تالارها تنها برای سرو غذا فعال باشند و جلسهای در آنها برگزار نشود. وی بیان کرد: در برخی از تالارها مراسم و جلسات جمعی برگزار شد و در همین راستا بر طبق صحبتهای رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تعدادی از تالارها پلمب شدند. علیزاده، تعداد تالارهای پلمب شده در استان را هفت مورد عنوان کرد و افزود: برطبق ابلاغیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فعالیت تالارها در شهرستانهای با وضعیت شیوع نارنجی و قرمز که در مجموع شش شهرستان هستند، ممنوع شد و معلوم نیست تا چه زمانی این تصمیم ادامه داشته باشد. وی با تاکید بر نظارتها بر این اماکن، افزود: براساس ابلاغیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در شهرهایی که هنوز اجازه فعالیت تالارها وجود دارد باید ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش مهمان داشته و پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و همچنین در شهرهای با وضعیت شیوع قرمز و نارنجی در صورت فعالیت تالارها مجبور به پلمب واحد صنفی خواهیم بود.
اعتبار ویژه برای پروژه ی استاندارد در ماهیرود
۷۵۰ میلون تومان اعتبار به مجموعه اداری آزمایشگاهی استاندارد در بازارچه مرزی میل ۷۸ (ماهیرود) اختصاص یافت. مدیر کل استاندارد استان با اشاره به اهمیت استقرار یک واحد از این نهاد در مرز ماهیرود گفت: در مصوبات برنامه ریزی و توسعه استان مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان جهت تکمیل مجموعه اداری آزمایشگاهی استاندارد در بازارچه مرزی میل ۷۸اختصاص داده شد.
محمد رضا مروی مقدم ضمن اعلام این خبر افزود: به استناد ابلاغ اعتبار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در سال ۹۹ بابت تکمیل مجموعه اداری و آزمایشگاهی معاونت استاندارد پایانه مرزی ماهیرود اختصاص داده شد. وی ادامه داد: امید است با اعتبار اختصاص داده شده و مساعدت سازمان متبوع ، بتوانم تمام مراحل تکمیل ساختمان را باتمام رسانده و از طرفی هم پس از آن تجهیز نمودن آزمایشگاه و بخش اداری را در دستور کار قرار خواهیم داد. وی یادآور شد: مجموعه اداری آزمایشگاهی پایانه مرزی ماهیرود در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در مساحتی به متراژ ۱۴۰۰ متر مربع و زیر بنای ۵۰۰ متر مربع واقع شده است که قابلیت آزمایش در بخش های مشتقات نفتی، صنایع غذایی و شیمیایی را در راستای توسعه صادرات برای آن تعریف شده است.

۱۵تیر ، آخرین مهلت ارائه صورت معاملات فصل زمستان

مؤدیان مالیاتی تا ۱۵ تیر برای ارائه صورت معاملات فصل زمستان ۱۳۹۸ مهلت دارند.سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان گفت: مؤدیان مالیاتی باید اطلاعات معاملات خود شامل خرید ، فروش و قرادادها را در سامانه TTMS.TAX.GOV.IR ثبت کنند. سیدحسن عسکری افزود: مشمولان در صورت داشتن هرگونه سئوال و یا ابهام با تلفن مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.وی شفافیت فعالیتهای اقتصادی، جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال عمومی و عدم تعلق جرائم غیرقابل بخشش را از اهداف ثبت صورت معاملات فصلی مودیان مالیاتی اعلام کرد.

آغاز مرحله دوم طر ح سراسری واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل

مرحله دوم طرح سراسری واکسیناسیون طیور بومی روستاها علیه نیوکاسل در خراسان جنوبی آغاز شد.معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: این طرح که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته انجام شود با توجه به وضعیت شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات، به تأخیر افتاد و تا پایان تیرماه بصورت تدریجی و با ملاحظات پیشگیرانه خاص توسط پرسنل دامپزشکی استان در حال انجام است.بخشی افزود: در مرحله قبلی (آذر پارسال) بیش از ۲۸۰ هزار قطعه طیور بومی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند که در این مرحله درصد پوشش عملیات واکسیناسیون با بیش از ۶۰ درصد افزایش به ۴۵۰ هزار قطعه خواهد رسید.

ضرورت تسریع در ارسال داروها توسط شرکتهای پخش

کمبود دارو نداریم اما باید در ارسال دارو سرعت عمل بیشتری باشد سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حوزه داروهای کرونا در حال حاضر کمبودی وجود ندارد و پیشنهاد میشود از سوی سازمان غذا و دارو تسریع در ارسال دارو توسط شرکتهای پخش دارو پیگیری شود. محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: برابر تصمیم ستاد ملی کرونا در شهرستانهای قرمز، استاندار میتواند ضمن هماهنگی با وزیران بهداشت و کشور و موافقت ریاست جمهور، محدودیتهایی به مدت یک هفته برقرار کنند که استمرار آن به وضعیت کرونا در آن شهرستان بستگی خواهد داشت. وی ادامه داد: با توجه به نقش اساسی مردم در مهار و کنترل بیماری کرونا، مردم وظیفه رعایت دقیق موازین بهداشتی را خواهند داشت و مسئولان نیز باید ضمن فراهم کردن امکانات، زمینه لازم برای حفظ سلامت شهروندان را فراهم کرده و بر رعایت پروتکلهای بهداشتی نظارت داشته باشند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تا ۹ تیرماه از تعداد ۹۲۴۴ آزمایش کرونای انجام شده، تعداد ۱۳۳۵ مورد مثبت گزارش و متاسفانه ۵۶ مورد فوتی داشتیم که میزان بروز بیماری در استان با توجه به جمعیت ۸۲۶ هزار و ۷۳۳ نفری استان،۰.۱۶ درصد یا ۱۶۱.۴ در یکصد هزار نفر جمعیت است. دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برنامههای معاونت غذا و دارو برای شرایط سخت احتمالی کرونا، تصریح کرد: تجهیز انبار دارو و ملزومات پزشکی برای خرید متمرکز ملزومات حفاظت فردی و انبار کردن مناسب دارو و ملزومات حفاظت فردی مقابله با کرونا و پیشبینی برنامههای انگیزشی برای فعالیت کارکنان در شرایط سخت احتمالی کرونا مانند پاداش و امکان ذخیره مرخصی در پایان سال از جمله اقدامات این معاونت است.

دارو و برنج، رکوردار کشفیات کالای قاچاق

دارو و اقلام بهداشتی و برنج بیشترین کشفیات قاچاق کالا را در سه ماه گذشته در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ارزش کالای قاچاق کشف شده از آغاز امسال را ۱۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشته است.دبیری افزود: ۵۵۵ پرونده به ارزش زیر ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۸ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان در این مدت تشکیل شد که دارو و اقلام بهداشتی و برنج بیشترین پرونده را به خود اختصاص داد. وی گفت : قاچاق دارو و اقلام بهداشتی ۵۵۱ درصد و برنج ۱۶۷ درصد افزایش و در مقابل فراورده های نفتی ۸۸ درصد، کیف و کفش ۱۶۳ درصد، تجهیزات ماهواره ۵۶ درصد، سیگار ۷۴ درصد، پوشاک ۵۶ درصد، لوازم بهداشتی ۷۸ درصد، لوازم خانگی ۹۵ درصد و مواد خوراکی ۲۲ درصد کاهش داشته است.دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، قاچاق طلا و دلار را بعنوان رویکرد جدید قاچاقچیان با توجه به افزایش بهاء آن اعلام کرد و گفت: در این خصوص ۲ پرونده سنگین در سه ماه گذشته در استان تشکیل شد. دبیری با اشاره به شکل گیری پلیس اقتصادی در استان بزودی ، اظهار امیدواری کرد با ایجاد آن، مقابله با قاچاق کالا در کنار تلاش سایر دست اندرکاران شتاب بیشتری گیرد.

ورود دادستان بیرجند به موضوع منطقه گردشگری چهارده

ستان عمومی و انقلاب بیرجند در پی مسائل پیش آمده در خصوص منطقه گردشگری چهارده بیرجند، از این روستا بازدید میدانی انجام داد. سید حسین مقدس، در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری چهارده بیرجند گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و حقوق روستاهایی که در بالا دست این تفرجگاه هستند، بازدیدی از منطقه گردشگری چهارده صورت گرفت.وی تصریح کرد: حل این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد و پس از بررسی میدانی صورت گرفته در دادستانی، در خصوص بازگشایی آن و یا هر نوع تصمیم دیگر اظهار نظر میشود.

هجوم ملخ صحرایی در خراسان جنوبی تحت کنترل است

ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: اکنون سطح آلودگی ملخهای صحرایی در این استان تحت کنترل است و جای نگرانی نیست.غلامرضا قوسی روز افزود: درخواست ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کردیم که یک میلیارد تومان مصوب شد. وی بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار ملی برای مبارزه با ملخ صحرایی برای استان مصوب شد که در مرحله نخست ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و تامین سم در استان انجام شد که در اختیار شهرستانها قرار گرفت.

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین آب عشایر
۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین ساخت ۲ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب برای عشایر خراسان جنوبی اختصاص یافت.مدیر کل امور عشایر استان گفت : با پیگیری استاندار و رئیس سازمان مدیریتو برنامه ریزی استان این اعتبار در سال جاری برای ساخت و تامین ۲ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب در قالب ۲۰۰ تانکر ثابت به اداره عشایر استان اختصاص یافت.عصمتی پور افزود : با اجرای این طرح حدود ۵ درصد از هدر رفت آب حمل شده به مناطق جلوگیری خواهد شد که ارزش آن معادل حداقل ۷ میلیارد ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت