شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تضمین آب پایدار برای 50 روستای استان

گروه خبر- ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در برنامه محرومیت زدایی اش از استان های محروم روستاهای خراسان جنوبی را با پی گیری های استاندار ویژه دیده و آب پایدار 35 روستای استان با مشارکت این مجموعه تامین شده است . در مراسم افتتاح ملی این پروژه ابرسانی، دغدغه استاندار برای تامین آب روستاییان استان به درخواستی نو تبدیل می شود و کمک این ستاد برای ابرسانی به 50 روستای استان را مطرح می کند. موافقت با درخواست استاندار آب پایدار 50 روستای استان را تضمین کرد و کار اجرایی به زودی شروع می شود. معتمدیان در جلسه امضاء تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای اجرای پروژه تأمین آب شرب هزار روستا در کشور خاطرنشان کرد: با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت نیرو در سال های 97 و 98، طرح آبرسانی به 35 روستای استان انجام شد. استاندار خراسان جنوبی گفت: با مشارکت بنیاد برکت 35 روستای استان تا پایان سال از آب شرب سالم برخوردار می شوند. وی ادامه داد: با تکمیل این طرح و بهره برداری آن در دهه فجر امسال 2600 نفر از اهالی ساکن در این 35 روستا از آب بهداشتی پایدار برخوردار می شوند. به گفته وی؛ با توجه به شرایط خاص استان خراسان جنوبی و تجربه دو دهه خشکسالی، تأمین آب از چالش های جدی این منطقه است. استاندار در بخش ابتدایی سخنانش، اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را در بحث محرومیت زدایی ارزنده خواند و گفت: بعد از جریان سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان و تأکید ایشان بر توجه مسئولان به محرومیت زدایی از این منطقه ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از نهادهایی بود که به طور ویژه به این موضوع ورود کرد. معتمدیان از اقدامات این نهاد در حوزه های عمرانی، زیربنایی، اقتصادی و اشتغالزایی استان گفت و از حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اجرای پروژه های استان قدردانی کرد

تاثیر ویژه در محرومیت زدایی

وی با اشاره به سفر سال گذشته دکتر مخبر به استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در جریان این سفر، تفاهم نامه ای به مبلغ 600 میلیارد تومان به امضاء رسید که تأثیر بسزایی در محرومیت زدایی از این استان داشته است. استاندار همچنین  به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه امضاء تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای اجرای پروژه تأمین آب شرب هزار روستا در کشور حضور داشت وی با تشریح شرایط استان و مشکلات روستائیان ناشی از گرمای هوا و کمبود آب، از رئیس  ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خواست در ادامه همکاری های ارزشمند گذشته، این استان را در تکمیل پروژه آبرسانی به 50 روستا همراهی  کنداو تأکید کرد: هزینه مورد نیاز برای اجرای این پروژه یک صد میلیارد تومان برآورد شده است. مشارکت ستاد برای تهیه 200 کیلومتر لوله مورد نیاز برای اجرای این پروژه را خواستار شد.به گفته وی؛ درصورت تأمین لوله ها، پروژه اتصال 50 روستای استان به شبکه آب تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با درخواست استاندار خراسان جنوبی مبنی بر مساعدت در تکمیل پروژه اتصال 50 روستای استان به شبکه آب شرب بهداشتی موافقت کرد.

این مراسم با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور رونمایی از پروژه تأمین آب شرب هزار روستا در سطح کشور برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  با پذیرش پیشنهاد،استاندار اعلام کرد: خود را مکلف می دانیم با حداکثر توان برای رفع این نیاز کمک کنیم. مخبر ضمن تشکر از پیگیری ها و جدیت استاندار خراسان جنوبی در رفع نیازها و مشکلات این استان، با بیان این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دستگاه معین در محرومیت زدایی از نهبندان است، تصریح کرد: در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است. وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و مساعدت بتوانیم به زودی گرد محرومیت را از چهره نهبندان بزداییم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در ابتدای این جلسه از اقدامات و برنامه های این مجموعه در راستای محرومیت زدایی گفت و افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سطح کشور 40 هزار طرح زیربنایی در دست اجرا دارد. دکتر مخبر با تشریح اقدامات این نهاد در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در راستای اشتغالزایی برای آسیب دیدگان از کرونا روزانه 300 طرح اشتغالزای خرد خانگی با حجم هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در حال اجراست.وی سپس از وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه ای موفق در بحث خدمات رسانی یاد کرد و گفت: به همت وزارت نیرو توانستیم زمینه بهره مندی300 هزار نفر از اهالی ساکن در 500 روستای کشور را از آب شرب سالم فراهم کنیم.

تفاهمنامه زندگی بخش

به گفته وی؛ با تفاهم نامه ای که امروز بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت نیرو منعقد می شود تا پایان سال 600 هزار نفر از اهالی ساکن در 500 روستای هدف گذاری شده در سطح کشور از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: با توجه به این که حدود 35 میلیون نفر از جمعیت کشور در ایام پیک مصرف دچار چالش و تنش آبی هستند، اوایل سال آینده نیز در همین راستا تفاهم نامه دیگری برای ادامه همکاری با وزارت نیرو منعقد خواهد شد. دکتر مخبر درخصوص اقدامات این مجموعه در اشتغالزایی گفت و عنوان کرد: اشتغال جهت دار، تولید بر اساس اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از واردات بی رویه، توسعه صادرات و رفع نیازهای اساسی مردم از مهمترین اهداف مجموعه در پروژه های اشتغالزاست. وی متذکر شد: امسال در زمینه اشتغالزایی 10 هزار میلیارد تومان هزینه می کنیم.به گفته وی؛ احداث 40 هزار واحد مسکن محرومین، 15 هزار واحد ویژه معلولان و 50 هزار واحد از طرح اقدام ملی از جمله برنامه های نهاد در بحث تأمین مسکن می باشد.در این جلسه، پروژه مجتمع آبرسانی شاهکوه نهبندان به بهره برداری رسید. با هزینه کرد 3 میلیارد تومان برای احداث این مجتمع، آب مورد نیاز 120 خانوار ساکن در روستاهای آتشکده سفلی، آتشکده علیا و دهو تأمین شد. این مجتمع با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا شده است.

اقدامات ستودنی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت زدایی از استان ستودنی است. میرجعفریان با بیان این مطلب در جلسه امضاء تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای اجرای پروژه تأمین آب شرب هزار روستا در سطح کشور خاطرنشان کرد: با عنایت این نهاد، طی سنوات گذشته شاهد اتفاقات خوبی در زمینه آبرسانی به روستاهای استان بوده ایم. وی ادامه داد: با توجه به این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، دستگاه معین ما در بحث محرومیت زدایی از شهرستان نهبندان است، در پروژه های بهداشتی درمانی، ورزشی، فرستنده های دیجیتال، زیرساخت های آموزشی، بازسازی قنوات و احداث مجتمع های فرهنگی ورود می کند که نتایج خوبی را هم به همراه خواهد داشت.معاون استاندار با اشاره به نیاز آبی بخش عمده ای از روستاهای استان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 22 روستا با جمعیتی بالغ بر 1316 خانوار در نهبندان آب شرب پایدارندارد که رفع این نیاز، مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را می طلبد.

افتتاح ملی پروژه ابرسانی شاهکوه

به گفته وی دیروز با افتتاح مجتمع آبرسانی شاهکوه نهبندان در این مراسم تصویری ملی ، 120 خانوار ساکن در روستاهای آتشکده علیا، آتشکده سفلی و دهو از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند. وی با اشاره به ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تکمیل این مجتمع افزود:  اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این پروژه 3 میلیارد تومان می باشد. به گفته وی؛ با عنایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پروژه آبرسانی به روستاهای سه فرسخ و استند در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

افتتاح اولین آموزشگاه گردشگری  استان 

کاری –  روز گذشته اولین آموزشگاه گردشگری استان افتتاح شد. بهمنش، رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری خراسان جنوبی و فعال حوزه گردشگری استان گفت: پیرو نیاز فعالان حوزه گردشگری و جاذبه های منحصر به فرد استان نیاز به مبحث آموزش دیده شد. وی با اشاره به اینکه قبل از اینکه لیدرها و فعالان گردشگری برای آموزش مجبور سفر به مشهد یا تهران بودند، افزود: امیدواریم با تاسیس و فعالیت این آموزشگاه بخش عمده ای از نیاز بیرجند و استان برآورده شود. بهمنش ادامه داد: با توجه به وسعت استان در شهرستانهای دیگر مثل طبس که از قطب های گردشگری استان هستند هم وجود آموزشگاه احساس می شود که در صورت امکان پیگیر خواهیم شد.

آموزش تخصصی برای گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با بیان اینکه آموزش برای توسعه هر کار و صنعتی لازم و مهم است، ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری نیاز به بست و توسعه آموزش تخصصی دیده شده  و احساس می شود.  رمضانی یادآور شد: راهنمایان تور در استان به اندازه انگشتان دست نیستند و آنها برای گرفتن  مجوز  راهنمای گردشگری مجبور به سفر به استانهای دیگر بودند. رمضانی افزود:: قطعا این آموزشگاه به کمک صنعت نوپا گردشگری استان خواهد آمد و گام های بلندی برخواهیم داشت.ناصری فرماندار بیرجند نیز یادآور شد: برای فعالیت در هر حوزه ای  باید الفبای کار را یاد بگیریم ،  گردشگری علم روز دنیاست و صنعتی است که باید با برنامه ریزی دقیق پیش برود. وی با بیان اینکه برنامه ریزی نیاز به آگاهی و اطلاع رسانی است، افزود: این محقق نمی شود مگر از  جاذبه های تاریخی،  گردشگری و حتی آثار طبیعی خاص برای جذب گردشگر اطلاع کافی داشته باشیم.   وی تاکید کرد: خراسان جنوبی نسبت به خیلی اماکن که مقصد گردشگران شده است چیزی کم ندارد فقط کمبود اطلاعات و کمبود دانش در معرفی مکانها مشکل ساز شده است.

جریان سازی در بخش گردشگری

وی با اشاره به اینکه به ازای  هر 20 یا 30 گردشگر یک شغل جدید ایجاد می شود، افزود: لازم است در بخش گردشگری جریان ایجاد کنیم تا موفق باشیم. وی خاطر نشان کرد: زمانی که کارشروعشود می توانیم جریان های بزرگتری داشته باشیم و از محدودیت های مثل آب و خشکسالی  عبور خواهیم کرد. پور عیسی رئیس سازمان مدیریت و بر نامه ریزی استان هم استان هم با  بیان اینکه آموزش، نهاد پیشران  برای توسعه استان لازم است، افزود: قطعا این آموزشگاه و ساختارهای مثبت ضریب فزاینده قوی در صنعت گردشگری استان خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه ما به صورت یک زنجیره باید برای توسعه استان کمک کنیم، یادآور شد: در این خصوص می توان تمام دهیاران را آموزش و ساماندهی کرد. وی خاطر نشان کرد: همچنین لازم است با آموزش و پرورش، دفاتر روستای و کارکنان دولت قرارداد ببنیم و هر اداره و نهادی یک متخصص گردشگری در سازمان خود داشته باشد.

فصل کار سخت مدیران

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم کار جهادی مدیران برای رفع مشکلات منطقه تاکید کرد و گفت: مدیران نباید از کارهای سخت واهمه داشته باشند. معتمدیان در بازدید از شهر قهستان در نشست مشورتی که در محل بخشداری قهستان برگزار شد، تصریح کرد: مدیران باید با تمام توان به دل کار بزنند و در راستای رفع مشکلات مردم اقدام کنند. در این نشست، ضمن واکاوی و بررسی مسایل و مشکلات بخش و شهر قهستان از توابع شهرستان مرزی درمیان، مصوباتی در راستای رفع آنها منعقد شد. آبرسانی به بخشی از روستاها، اصلاح شبکه فرسوده آب شهر و تعدادی از روستاهای بخش قهستان و اتمام پروژه فاضلاب روستای آویشک از جمله این مصوبات است. موضوع تعیین تکلیف اراضی موات برای واگذاری به مردم، الحاق اراضی به محدوده شهر، تکمیل زیرساخت پنج زمین چمن مصنوعی، کمک به احداث مصلای شهر و تزریق منابع مالی به شهرداری در راستای توسعه خدمات شهری نیز از دیگر مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت و در ردیف مصوبات این نشست قرار گرفت. این سفر با هدف بازدید میدانی از وضعیت موجود، اطلاع از مشکلات و روند اجرای پروژه‌های شهری انجام شد. استاندار در این بازدید، بافت فرسوده شهر، پروژه‌های عمرانی شهرداری و طرح‌های در حال احداث را مورد ارزیابی قرار داد.وی همزمان با حضور در شهر قهستان با جمعی از مردم و کسبه شهر نیز به گفت و گو پرداخت و از مسایل و مشکلات آنان جویا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی، استاندار را در این سفر همراهی کردند.

ایجاد مشکلات اقتصادی، در اولویت طرحهای دشمن    

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز مسئله اقتصادی در اولویت طرح های دشمن قرار دارد تا به وسیله آن ما را از پای درآورند. حجت الاسلام والمسلمین  عبادی در جلسه ستاد استانی گام دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: سرفرازی ایران برای مبارزه با ویروس کرونا دشمنان را سخت عصبانی کرده است به طوری که با تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌کنند ما را از پای درآورند. وی افزود: با رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم، توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد.فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم از اجرای گام دوم رزمایش کمک مومنانه در استان خبر داد و گفت: در مرحله دوم این رزمایش علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم، لوازم التحریر و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است. سردار قاسمی افزود: خراسان جنوبی در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه به لحاظ میزان کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا در مقام نخست کشور قرار گرفت.

هیچ پرونده قضایی انتخاباتی دراستان تشکیل نشد

ایرنا – رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: هیچ گونه پرونده قضایی تخلف انتخاباتی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی تشکیل نشد. حجت الاسلام علی محمدی در نشست خبری  به مناسبت 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان افزود : برخی تخلفات انتخاباتی که عموما در بخش تبلیغات نامزدها و هواداران بود به صورت تذکر حل و فصل شد. وی ادامه داد : مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزینه‌های اصلح را انتخاب کردند و عملکرد نمایندگان باید در راستای انتظارات مردم و رهبری باشد.وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور مردم خراسان جنوبی با احتساب میزان جمعیت رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد که این نشان از روحیه انقلابی مردم این خطه دارد.

ساخت 6 هزار خانه به زودی دراستان آغاز میشود  

ایرنا – عملیات ساخت 6 هزار واحد مسکن شهری در خراسان جنوبی براساس تفاهم‌نامه‌ای که در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان امضا شد و با تدوین شیوه‌نامه اجرایی، به ‌زودی آغاز می‌شود. این خبر در نشست برنامه‌ریزی تامین زمین و تدوین شیوه‌نامه اجرایی هفت هزار و 700 واحد مسکونی در استان اعلام شد.

نهال کاری 500 هکتار برای مقابله با گرد و خاک    

500 هکتار از اراضی خراسان جنوبی، از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برای مقابله با گرد و خاک در حال نهالکاری است. به گزارش صدا و سیما ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: سال گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار به خراسان جنوبی اختصاص یافت که 7 میلیارد تومان جذب شده و با این اعتبار، اقدامات لازم برای مقابله با توسعه کانون‌های گرد و غبار در حال انجام است.

مبتلایان و جانباختگان کرونا دراستان 80  نفر شدند

صدا و سیما – 80 نفر در خراسان جنوبی در حال حاضر به کرونا مبتلا هستند و همین عده هم در اثر این بیماری تاکنون جان باختند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: هم اکنون 154 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست  80 نفر آنان مثبت شده است.دکتر مهدی زاده افزود: تا سه شنبه 2 نفر در استان بر اثر این بیماری جان باختند که به این ترتیب شمار قربانیان به 80 تن  رسیده است.

افزایش 15 درصدی تولید فرش در خراسان جنوبی

تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت. به گزارش صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اتحادیه فرش دست باف استان گفت: تولیدکنندگان فرش دست باف استا ن در سه ماه گذشته 60 هزار مترمربع فرش تولید کردند که این رقم در مدت مشابه پارسال 50 هزار مترمربع بوده است. محمدحسن کامیابی ارزش فرش تولید شده بافندگان استان در این مدت را 50 میلیارد تومان اعلام کرد

آغاز تدوین بانک جامع اطلاعاتی صنعتگران صنایع دستی بیرجند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند گفت: تدوین بانک جامع اطلاعاتی صنعتگران صنایع دستی شهرستان بیرجند آغاز شد. حسنعلی فولادی افزود: بانک اطلاعاتی صنعتگران صنایع دستی شهرستان با هدف دسترسی جامع به اطلاعات فعالان صنایع دستی تهیه و تدوین می‌شود و این بانک اطلاعاتی می‌تواند به عنوان مرجعی برای کسب اطلاعات و اخذ گزارش‌های مختلف با موضوع‌های مشخص باشد و به ما کمک خواهد کرد که به جامعه آماری دقیقی دسترسی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت