شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تشنج کرونا در استان

محمودآبادی- روند صعودی ابتلا به کرونا در استان به نحوی است که تخت های بیمارستانی در نظر گرفته برای این بیماران تکمیل شده است. رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بااشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: با افزایش موارد بیماری ظرفیت تخت های ویژه این بیماری تکمیل شده است. مسعود ضیایی با اشاره به افزایش صعودی شمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: هم اکنون با بازگشایی بسیاری از مراکز و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی شاهد برگشت این ویروس فرصت طلب با شدت بیشتری در استان هستیم.
وی با بیان اینکه امیدوار بودیم با آغاز فصل تابستان شاهد فروکش شدن بیماری کرونا باشیم اما این گونه نبوده است، تصریح کرد: عدم رعایت مردم، شرکت افراد در اجتماعات، برگزاری مراسم عزا و عروسی، دید و بازدیدها و مسافرتهای تعطیلات عید فطر و اواخر خرداد از علل اصلی افزایش آمار کرونا در استان بوده است. مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش شمار بیماران بستری در بخشهای ویژه کرونایی عنوان کرد: با افزایش موارد بیماری ظرفیت تختهای ویژه برای این بیماری تکمیل شده است.
ضیایی با اشاره به اینکه در مدت یک ماه و نیم گذشته فقط یک بیمار مزمن در بخش آی سی یو بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند داشتهایم، تصریح کرد: اکنون ظرفیت تختهای این بیمارستان تکمیل شده است و در تلاش برای بازگشایی (ICU) دیگر در بیمارستان هستیم. وی با اشاره به اضافه شدن یک بخش به بخشهای عفونی به دلیل تکمیل ظرفیت تختهای بیمارستان عنوان کرد: افزایش کار و خستگی همکاران به دلیل افزایش بار بیماری، منجر به کم شدن دقت همکاران برای مراقبت از خودشان شده که این باعث مریضی پرسنل و کاهش کارایی مجموعه میشود. رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند خواستار رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: از هم استانیهای عزیز تقاضا میشود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن مکرر دستها و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت