تسهیلات یک میلیون تومانی، وام قرض‌الحسنه می‌شود

رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا از تبدیل تسهیلات یک میلیون تومانی به وام قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: این وام روزهای اولیه اردیبهشت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و دولت سود این وام را پرداخت می‌کند. حجت الاسلام روحانی، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم ۴ یا ۵ قبل از ماه رمضان این یک میلیون تومان در حساب همه یارانه بگیران ریخته شود و آنها بتوانند از آن استفاده کنند البته چهارچوبی دارد که به مردم اطلاع داده می‌شود. آنهایی که مایل هستند از این وام قرض الحسنه استفاده کنند از طریق پیامک اعلام کنند. روحانی گفت: پولی که به صورت وام اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود، ‌از تیر ماه به تدریج از یارانه آنها کسر خواهد شد. یارانه اردیبهشت و خرداد آنها پرداخت می‌شود و از تیر ماه به بعد ماهانه یک مقدار کسر می‌شود به خاطر آن یک میلیون وامی که به صورت قرض الحسنه پرداخت شده، رقمی حدود ۳۵ هزار تومان است برداشت می‌شود. رئیس جمهور ادامه داد: ما اعلام کردیم به ۳ میلیون نفر که در شرایط مضیقه اقتصادی زندگی می‌کنند یک یارانه ویژه‌ای برای ۴ ماه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومانپرداخت کنیم که در ماه اسفند و فروردین پرداخت شد و در اردیبهشت و خرداد هم پرداخت می‌کنیم که علاوه بر این چهار پرداخت یک پرداخت ویژه در ماه رمضان به این ۳ میلیون نفر اضافه پرداخت می‌کنیم.
وی یادآور شد: ۴ میلیون خانواری که از قبل اعلام کرده بودیم به آنها وام یک تا ۲ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه یعنی همان چهاردرصد پرداخت می‌شود، برنامه ریزی کردیم که علاوه بر این یک میلیونی که به همه خانوارهای یارانه بگیر داده می‌شود برای برخی از آن خانواده‌ها که مشخص می‌شود مقداری اضافه بر آن یعنی بین یک و نیم تا دو میلیون پرداخت ‌شود.

پرداخت تسهیلات حمایتی کسب و کارها تا اواخر خرداد

روحانی درباره حمایت از ۱۰ رسته شغلی که در کرونا آسیب بیشتری دیدند، گفت: با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه تلاش دولت این است که همه اقدامات در اردیبهشت ماه ۹۹ انجام شود و در اواخر اردیبهشت اعلام شود و مردم برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند، امیدواریم تا پایان خرداد این تسهیلات به کسب و کارهایی که مشمول این بسته حمایتی می شوند، پرداخت شود. رئیس جمهور تاکید کرد: تسهیلات حمایتی از مشاغل فقط شامل کسب و کارهایی می‌شود که کارگران خود را تعدیل و اخراج نکرده باشند؛ اگر یک بنگاه کوچک و متوسط کارگری را اخراج کرده باشد شامل حال او نمی‌شود اما مشاغلی که کارکان خود را با سختی در این شرایط حفظ کرده اند و حقوق آنها را پرداخت کرده ‌اند را شامل می شود. روحانی گفت: محاسبه و معیار این تسهیلات بر این اساس است که مقداری برای سرمایه در گردش و بخشی هم برای حفظ کارگران در مشاغل است و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت مشخصات کسب و کار اعلام شود تا بر اساس مقررات در اواخر اردیبهشت پرداخت شود و تلاش می کنیم تمام تسهیلات مصوب تا آخر خرداد ماه ۹۹ به همه پرداخت شود تا برای کسب و کارهایی که در این مدت فعالیت کردند یک تنفس ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت