ترامپ : ایران می خواهد با من به توافق برسد، اما برخی به آنها می گویند من در انتخابات بازنده می شوم

ترامپ : ایران می خواهد با من به توافق برسد، اما برخی به آنها می گویند من در انتخابات بازنده می شوم

ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: ایرانی ها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند، این است که برخی می‌گویند ترامپ [در انتخابات] بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید». به گزارش «انتخاب»؛ رئیس جمهور ایالات متحده در کنفرانس خبری کاخ سفید هنگامی که نموداری از آمار جهانی جانباختگان بر اثر کرونا به نمایش درآمد از خبرنگاران حاضر پرسید: آیا واقعا کسی آمار ایران و چین را باور می‌کند؟ ترامپ همچنین در بخش دیگری از پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران عنوان کرد که در ابتدای ریاست جمهوری او ایران با بهره مند شدن از مزایای برجام به شدت قدرتمند شده و در ۱۸ مورد با ایالات متحده وارد مناقشه شده بود.رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: ایران حالا کشور بسیار متفاوتی شده‌ است.وی افزود: آنها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند، این است که برخی می‌گویند ترامپ [در انتخابات] بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید».

ویروسِ سیاسی شدنِ مقابله با کرونا ما را شکست می دهد، نه کرونا

سخنگوی دولت به نقش سیاسیون کشور در این شرایط اشاره کرد گفت: اگر فهم مشترکی در این رابطه در سطح نخبگان سیاسی وجود نداشته باشد، فهم مشترک در جامعه هم دیرتر پدید می آید. ربیعی افزود: اگر یک ویروس جدید یعنی ویروس سیاسی شدنِ مقابله با کرونا هم وارد کشور شود ما در مقابله با کرونا شکست می خوریم چون این ویروس بدتر از کرونا و تحریم عمل خواهد کرد. اگر دچار سیاست زدگی شویم و تقابل های سیاسی پیش آید قطعا شکست می خوریم.

نمایندگان فاسد را به دادگاه بکشانید

کیهان نوشت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۷۵ نفر از نمایندگان کنونی به دلایلی نظیر فساد مالی و بعضاً مسائل اخلاقی تایید نشد؛ حالا که ردصلاحیت‌شدگان با طرح دوفوریتی خود یک‌بار دیگر پرونده را باز کرده‌اند، برای تحقق مطالبات مردمی و همچنین پایان دادن به ادعا‌ها درباره ظلم به این نمایندگان، خوب است که پرونده آنها در دادگاه‌های صالحه بررسی شود.

صادقی: صداوسیما فرکانس هایی را که تصرف کرده ، تحویل دهد

محمود صادقی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش مجلس یکی از ضرورت های ارتقای کیفیت آموزش مجازی را رفع کاستی های زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: صداوسیما فرکانس هایی را که در تصرف خود گرفته در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد تا این وزارتخانه بتواند از طریق این فرکانس ها پهنای باند را گسترش دهد.

مجلس یازدهم به دنبال کاهش اختیارات رئیس پارلمان

مهر نوشت: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی را برای ایجاد تحول ساختاری در مجلس یازدهم تدوین کرده است. قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس دهم در این طرح راهکارهای مهمی برای کارآمدسازی نظارت مجلس از طریق اعمال مقررات دقیق‌تر و جدی‌تر در سوال از وزرا، فرآیند سوال از رئیس جمهور، استیضاح وزرا و نظارت بر رفتار نمایندگان دارد. طرح مذکور همچنین به دنبال تفویض و تقلیل برخی اختیارات رئیس مجلس است.

عدم نظارت بر رفتار نمایندگان به کارآمدی مجلس دهم لطمه زد

میرسلیم نماینده منتخب تهران با اشاره به ناکارآمدی مجلس دهم گفت: عملکرد نظارت بر رفتار نمایندگان بسیار ضعیف بوده و نتیجه همان شد که شورای نگهبان در سال ۹۸ صلاحیت ده‌ها نماینده را رد کرد و یکی از نمایندگان بر اثر جرم ارتکابی به زندان افتاد. اگر هیئت نظارت جدی و دقیق و غیرجانبدارانه کار می‌کرد، به چنین نتیجه افتضاحی منجر نمی‌شد. پس باید افرادی در آن هیئت انتخاب شوند که ضمن اعتقاد به ضرورت اجرای دقیق قانون، از جانبداری به‌نفع نمایندگان خاطی برحذر بمانند.

توصیه ضرغامی به مدعیان ریاست

رئیس پیشین صداوسیما در توئیترش با اشاره به رقابت در مجلس یازدهم، در مورد نمایندگان منتخب نوشت: «مهم‌ترین آزمون سال اول این مجلس انتخابات داخلی آنان است».
عزت ا… ضرغامی، در رابطه با بحث انتخاب رئیس مجلس یازدهم نوشت: «‌بسیاری از عزیزانی که نامزد ریاست مجلس آینده هستند، می‌توانند روسای کمیسیون‌های مهم و تاثیرگذار باشند. تحقق وعده‌ها و شعارها، از کمیسیون‌های تخصصی می‌گذرد.».

ترامپ: یک نامه زیبا به دستم رسیده

ایرنا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می گوید او اخیرا «نامه زیبایی» از “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی دریافت کرده و تاکید کرد: روابط آنها همچنان خوب است. یونهاپ روز یکشنبه گزارش کرد ترامپ در یک نشست خبری بدون اشاره به جزییات این یاداشت اظهار کرد: «این یک یادداشت خوب بود و فکر می کنم ما خوب کار می کنیم».

انتشار سند رذالت یک شبکه معاند توسط سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت سندی منتشر کرد که مطابق آن شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال، با گزارش های خود باعث ممانعت از ورود اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران ایرانی شده است.کیانوش جهانپور گفت: این سند را برای عمله های رسانه ای ضد ایران و ایرانی ارسال کنید تا در دفتر کمپین اینترنشنال رذالت خود و تحریم دارو و تجهیزات پزشکی علیه ایرانیان، به یادگار نگاه دارند. وی در ادامه افزود: ناکامی آمریکا و غرب در مقابله با کرونا و البته توفیق نسبی ایرانیان درد بزرگیست که درمان ندارد.

آقای روحانی ، آقای نوبخت با حقوق یک میلیون و هشتصد می‌توانید زندگی کنید؟

سیدمحمود نبویان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره اقدام مصوبه شورای عالی کار در مورد تعیین حقوق و دستمزد کارگران، اظهار کرد: متاسفانه این تصمیم با تورمی که با سیاست‌های بسیار غلط این دولت در این ۷ سال اخیر اتفاق افتاد مطابقت ندارد. وی افزود: دولت آقای روحانی بدون هیچ برنامه‌ای آمده و اقتصاد کشور را به نابودی کشیده است و فقط چشمش به دست دشمنان است که اگر توافق شود و اگر برجام شود شرایط مناسب خواهد شد؛ معنی این حرف یعنی خودمان نمی‌توانیم و با توافق، دیگری باید بیاید و مشکل ما را حل کند، در حقیقت متاسفانه برنامه‌ای برای کشور نداشتند. منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با این تورم سنگین، گرانی‌ها و بیکاری‌ها، هر روز قیمت اجناس بالاتر می‌رود؛ هر چند مصوبه مجلس هم یک علامت سوال دارد که چرا برای کارمندان در این شرایط ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده؛ اما دولت در این فضا یک میلیون تومان از این مقدار کم کرده و برای کارگران ابلاغ می‌کند که این جای تعجب دارد. نبویان بر همین اساس یادآور شد: سوال اینجاست، واقعا خود آقای روحانی، وزرا و آقای نوبخت می‌توانند چنین زندگی داشته باشند؟ اصلا با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود زندگی کرد؟ وی ادامه داد: توصیه من به دولتمردان، وزرا و شخص روحانی این است که یک ذره هم مانند مردم زندگی کنید و به فکر این مردم باشید.

مدیری که با فساد در زیرمجموعه خود مقابله نکند، یا بی‌عرضه است یا آلوده

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید موضوع مقابله با فساد در همه مدیران کشور به مسئله اصلی تبدیل شود، گفت: مدیری که بداند فساد در زیرمجموعه اش رخ داده، اما فوراً برخورد نکند، در حالت خوش بینانه مدیری بی عرضه و در حالت بدبینانه مدیری آلوده است. اسحاق جهانگیری با اشاره به شرایط دشوار پیش روی مردم اظهار کرد: متاسفانه پمپاژ مسائل منفی به مردم ایران نسبت به سایر کشور‌ها بیشتر است چرا که جمهوری اسلامی ایران مخالفین و دشمنانی دارد که در دنیا پخش هستند و رسانه‌هایی را نیز در اختیار دارند و تلاش می‌کنند تا امید را از ملت ایران بگیرند. وی با تاکید بر اینکه آن‌ها نسبت به پمپاژ اخبار منفی اقدام می‌کنند تا امید ملت ایران را بگیرند، گفت: انتظار این است که رسانه‌های داخلی به خصوص وقتی اطلاع دارند که مطلبی صحیح است، سیاه نمایی نکنند البته اگر مطلبی صحیح باشد، رسانه‌ها وظیفه دارند که نظارت دقیق داشته باشند و درخصوص آن اطلاع رسانی کنند.معاون اول رئیس جمهور افزود: بانک مرکزی مسئول تامین ارز کشور است و حتی درباره یک دلار نیز حساسیت وجود دارد و اگر کسی یک دلار گرفته باشد و کالا وارد نکرده باشد مرتکب خیانت ملی شده است و باید در پیشگاه دستگاه قضایی کشور پاسخگو باشد.وی تصریح کرد: مگر می‌توان در شرایط سخت ارزی کشور از یک دلار هم چشم پوشی کرد؟ البته نمی‌خواهم به این مبحث وارد شوم که برای واردات و صادرات در دنیا چه مکانیزمی وجود دارد و در کشور ما ساز و کار آن چیست. جهانگیری تصریح کرد: مردم باید بدانند و خودمان نیز باید باور داشته باشیم که با فساد مخالف هستیم. فساد در هر جا و توسط هر کس که باشد باید با آن مبارزه کرد چرا که فساد مانند موریانه به جان انقلاب افتاده تا آن را از پا درآورد. امید مردم زمانی تبدیل به یاس می‌شود که می‌بینند زندگی شان در سختی است، اما عده‌ای با فساد زندگی آن چنانی دارند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید موضوع مقابله با فساد در همه مدیران کشور به مسئله اصلی تبدیل شود، گفت: مدیری که بداند فساد در زیرمجموعه اش رخ داده، اما فوراً برخورد نکند، در حالت خوش بینانه مدیری بی عرضه و در حالت بدبینانه مدیری آلوده است.

احتمال عدم بازگشت و آزادی بخش قابل توجهی از زندانیان در مرخصی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درخصوص وضعیت تمدید مرخصی زندانیان گفت: ریاست قوه قضاییه بعد از تشکیل چندین جلسه کارشناسی، با صدور بخشنامه‌ای مقرر کرد برای بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی زندانیانی که در زندان هستند، از تمامی حوزه‌های قضایی سراسر کشور خواست ، هیئت‌های ویژه‌ای تشکیل و وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی زندانیانی که مشمول بخشنامه مرخصی بودند، اما نتوانستند تامین لازم را تودیع کنند و به مرخصی بروند و همچنین زندانیانی که با قرار بازداشت هستند و محکوم نشدند را بررسی کنند و درباره آن‌ها تصمیم بگیرند. وی افزود: با این بخشنامه بیش از ۵۰۰ هیئت در کشور تشکیل خواهد شد؛ مقرر شده این هیئت‌ها هر روز و در صورت لزوم با کار جهادی و شبانه روزی جلسات مشترکی را برگزار نمایند. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مأموریت این هیئت‌ها این است که مشخص کنند با لحاظ ارفاقات قانونی که در قانون مجازات اسلامی وجود دارد؛مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و امثال آن، شرایط عدم بازگشت به زندان برای چه تعداد از این افراد مهیا است، به گونه‌ای که این بخش از زندانیان اصلا مراجعتی به زندان نداشته باشند.سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: همچنین مشخص می‌شود که چه تعدادی از زندانیان فعلی باید آزاد شوند و چه تعداد از افرادی که در حال مرخصی هستند باید به زندان‌ها برگردند. وی ادامه داد: در این بخشنامه مقرر شده همزمان ستاد‌های کنترل مجرمین حرفه‌ای که ترکیبی از مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی است، به صورت مستمر تشکیل جلسه داده و زمان و نحوه مراجعت زندانیان بازگشتی که این ارفاقات قانونی شامل حال آن‌ها نمی‌شود را مشخص کنند تا بر اساس دستورالعمل‌ها و ساز وکار‌های پیش بینی شده زندان‌ها جهت انجام آزمایشات، قرنطینه و مراقبت‌های بهداشتی به صورت تدریجی به زندان برگردند. اسماعیلی یادآور شد: نتیجه این بررسی‌ها حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت به خود زندانی یا ضامن او ابلاغ می‌شود و پیش بینی می کنیم با بهره برداری
حداکثری از ارفاقات قانونی و کار تخصصی و تیمی همکاران ما، بخش قابل توجهی از زندانیان در حال مرخصی به زندان بازنگردند و حتی تعدادی از زندانیان حاضر از زندان هم آزاد شوند؛ اما گروهی از زندانیان هم با شرایط و برنامه زمان بندی شده به صورت تدریجی برای ادامه تحمل محکومیت به زندان برخواهند گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت