تدوین «بسته اقتصاد مردمی» در دستورکار مجلس

رییس مجلس در دیدار ویدیو کنفرانسی نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری گفت : مجلس یازدهم با همفکری و همراهی همه نمایندگان «بسته اقتصاد مردمی» را برای «تحول اقتصادی به نفع مردم» در پنج محور در دستورکار خود دارد که ذیل هر محور مجموعه ای از طرح ها و اقداماتِ تقنینی و نظارتی تعریف می شود. محورهای پنج گانه شامل اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور، نوسازی نظام مالیاتی کشور، بهبود معیشت اقشار کم درآمد، رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال (با دو ابزار-۱ رفع موانع تولید، انحصارات و رانت‌های صدور مجوز   -2 تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه همراه با نظارت برعملکرد بورس)، توسعه تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی خواهد بود.

نتیجه این اقدامات، احیا و ارتقاء جایگاه ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و می تواند در زمانی کوتاه نه تنها فشارهای دشمن را بی اثر کند، بلکه ابزارها و اهرم های قدرت جدیدی برای نظام اسلامی، در مقابله با فشارها نیز، تولید نماید. مجلس یازدهم  زمانی تشکیل شده است که کشور تحت شدیدترین تقابل‌های اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با دشمن قرار دارد. ناکارآمدی های مدیریتی اشباع شده، با رویکردهای نادرستی که بویژه در سال های اخیر تشدید شد، باعث شده است  مردم، مخصوصا قشر متوسط و ضعیف جامعه، زندگی عادی خودشان را با سختی بگذرانند. نابسامانی های بازار ارز، خودرو، سکه و مسکن، بیکاری فزاینده، و تورم افسارگسیخته در حوزه های اساسی مورد نیاز مردم مثل کالاهای اساسی و اجاره منزل نیز، جامعه را کلافه کرده است. برخی مشکلات قدیمیِ محلی، مثل کمبود آب و محیط زیست نیز، این سختی ها را مضاعف نموده است.

کاهش ۷۰ درصدی معاملات مسکن

وزیر راه و شهرسازیگفت :پایش معاملات بخش مسکن، کاهش ۷۰ درصدی را نسبت‌به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. ️نکته حائز اهمیت در این بخش این است که ۶۰ درصد معاملات این بخش مربوط به واحدهای بزرگ و لوکس و حاکی از سوداگری در این بخش است که بازار مسکن را ملتهب می‌کند.

سقف انتقال کارت به کارت به ۶ میلیون تومان افزایش یافت

طبق اعلام بانک مرکزی سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ سه میلیون تومان در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶ میلیون تومان افزایش یابد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن ۷۵۰۰۰تومان شد

آمار داد و ستدهای اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نشان می‌دهد که این اوراق در دو ماه ابتدای سال‌جاری در بازه قیمتی بین ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان در نوسان است و بین معامله‌گران داد و ستد می‌شود

افزایش مبلغ وامهای دانشجویی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی مبلغ وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: برخی وام‌ها با درصد بیشتری افزایش خواهند یافت.

تصویب طرح دوفوریتی مالیات برخانه های خالی

طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد.کمیسیون اقتصادی مجلس که این طرح از آن کمیسیون به صحن علنی پیشنهاد شده باید ظرف یک هفته جزئیات این طرح را به صحن علنی ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت