تجلیل از کارگران نمونه خراسان جنوبی با حضور استاندار

در مراسمی از ۱۵ کارگر نمونه، سه نماینده گروه و اعضای گروه کار نمونه و دو واحد تولیدی و معدنی در سی و دومین همایش تجلیل از کارگران نمونه قدردانی شد. استاندار در این مراسم ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه را ضروری دانست و گفت: خراسان جنوبی برای توسعه منابع بسیار خوبی دارد و اگر در مسیر داشته‌ها و سرمایه‌های استان حرکت کنیم می‌توانیم موانع را مرتفع کنیم. ملانوری با اشاره به فعالیت ستاد توسعه خاوران در استان، افزود: در ستاد توسعه خاوران تاکید بر اشتغالزایی است و از ایده‌های خوب کارآفرینان استقبال و سرمایه گذاران را تشویق می‌کنیم. وی گفت: همواره در تلاشیم با رویکرد توسعه‌ای بتوانیم سطح رفاه مردم استان را افزایش و ایجاد اشتغال کنیم. استاندار با بیان این که کارآفرینی به معنای واقعی باید از مسیر علم بیرون بیاید، گفت: بین کارآفرینی و سرمایه گذاری تفاوت است و کارآفرین کسی است که محور‌ها و شیوه‌های جدید برای کسب درآمد ایجاد کند. به گفته وی افرادی که به عنوان کارآفرینان برتر معرفی می‌شوند، به دلیل تجربه و اقدامات مؤثرشان، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی ۱۶ درصد کاهش یافت

مدیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: تجلیل از کارگران نمونه با کمک چندین دستگاه اجرایی انجام شده و هدف تشویق جامعه کارگری، ایجاد انگیزه وشناسایی نیرو‌های خلاق و توانمند است. اشرفی افزود: ۳۲ شاخص برای انتخاب افراد در این همایش در نظر گرفته شده که انضباط کاری، رعایت مقررات کاری و استانداردسازی محیط کار ازملاک های انتخاب شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در پنج ماه ابتدای امسال ۱۰ مورد حوادث ناشی از کار در استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش دارد. اشرفی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۶۸۴ بازرسی از واحدهای مختلف استان انجام شده است. وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی وجود دارد گفت: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری استان هزار و ۳۰۳ نفر است. اشرفی با بیان اینکه در پنج ماه ابتدای امسال ۶۱۲ درخواست واصله به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور داشته‌ایم که ۴۷۸ مورد در کمیته بدوی مورد تایید قرار گرفته است، اضافه کرد: در این مدت هزار و ۵۱۶ مورد حمایت از کارگران و واحدهای مشکل دار استان انجام شده است. وی عنوان کرد: براساس آمار چهار ماه نخست امسال، ۴۸ واحد خراسان جنوبی معوقات کارگری به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان به هزار و ۸۸۷ کارگر را دارند که نسبت به سنوات گذشته کاهش دارد.

واکسیناسیون جامعه کارگری و کارفرمایی ضروری است

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: واکسیناسیون کرونای جامعه کارگری و کارفرمایی به ویژه مشاغل گروه یک و مشاغل سخت و زیان‌بار ضروری است. تقی‌زاده افزود: با توجه به شرایط اخیر کشور در زمینه کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، همکاری شرکت‌های برق و گاز در جهت قطع نکردن حامل‌های انرژی کمک شایانی به رونق تولید خواهد کرد. وی گفت: راه‌اندازی ایستگاه کارگری برای ساماندهی نحوه فعالیت کارگران ساختمانی که در حال حاضر در چهار راه‌ها و گذرگاه‌ها تجمع می‌کنند، ضروری است و درخصوص بیمه کارگران ساختمانی که مشکلاتی با سازمان تامین اجتماعی داریم، نیازمند همکاری و تعامل برای افزایش سهمیه هستیم. رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون در استان بیشترین معوقات کارگری مربوط به بخش‌های راه و آب و فاضلاب و مطالبات پیمانکاران است که نیاز است از وزارت‌خانه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم صورت گیرد.اصغری مقدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت