تب افزایش سرعت در فرهنگ رانندگی استان

رزمایش طرح ترافیکی زمستانه با حضور سردار فرشید فرمانده انتظامی استان، فرهادی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری ، جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سرهنگ رضایی رئیس پلیس فرماندهی پلیس راه و مدیران کل ستادی و اجرایی استان خراسان جنوبی آغاز شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: میانگین سرعت تردد جاده‌ای در استان بالاتر از میانگین کشوری است که وظیفه مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ها را در این زمینه دوچندان می‌کند. فرهادی افزود: با وجود اقدامات قابل توجهی که اخیرا در حوزه جاده‌ای استان صورت گرفته اما متاسفانه شاهد افزایش تلفات جاده‌ای هستیم که نگران‌کننده است.وی گفت: تلاش و جانفشانی کارکنان دستگاه‌های خدمت‌رسان در سخت‌ترین ساعات سال نشان از توفیق و لیاقت آنها دارد و ارائه خدمات صادقانه راهداران، پلیس، هلال احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها قابل تقدیر است. معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در کنار زحماتی که در این زمینه انجام می‌شود باید فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن با کمک رسانه‌ها گسترش پیدا کند تا رانندگان تضمین‌کننده ایمنی خود و خانواده باشند.

افزایش ۴ درصدی فوتی ها تصادفی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۳ نفر در حوادث جاده‌ای این استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ نفر معادل چهار درصد افزایش داشته است. فرشید گفت: استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و در این پهنه وسیع حوادث مختلفی به وقوع می‌پیوندد که یکی از دغدغه‌های مسئولان و پلیس نه فقط در طرح زمستانی بلکه تمامی روزهای سال تصادف‌ها و آمار مربوط به مجروحان و فوتی‌ها است. وی تاکید کرد: برای کاهش تصادفات، رانندگان باید به مقررات راهنمایی و رانندگی و حقوق دیگران احترام بگذارند و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در زمینه رانندگی باید فرهنگ‌سازی شود. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با درخواست همکاری رانندگان با متولیان طرح ترافیکی زمستانه افزود: تمامی نیروها و امکانات در جاده‌ها در خدمت مردم است. وی با بیان اینکه ۴۸ درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده است گفت: رانندگان در طول مسیر باید زمان را مدیریت کنند تا شاهد عجله و حادثه نباشیم. سردار فرشید افزود: احتمال تمدید طرح ترافیکی زمستانی با توجه به شرایط جوی وجود دارد و امیدواریم شاهد هیچ‌ حادثه تلخ و ناگواری نباشیم.

آمادگی کامل اداره راهداری حمل و نقل جاده ای استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از فعالیت ۱۳۶دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی سال جاری خبر داد و گفت: ۱۷هزار و ۸۰۰کیلومتر راه‌های استان زیر پوشش راهداری زمستانی قرار می‌گیرد.جلال زاده افزود:در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۷راهدارخانه بین راهی و مرکزی جانمایی شده است. به گفته وی امسال ۹۰دستگاه ماشین‌آلات برای راهداری زمستانی شامل؛ گریدر، لودر، دستگاه شن پاشو بیل برف روب آماده به کار است که تعداد آنها به مرور بنا به ضرورت با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۱۲۰دستگاه افزایش خواهد یافت. جلال‌زاده در خصوص با راهداری زمستانی گفت: حدود ۱۵هزار تُن شن، ماسه و نمک را برای مصرف زمستانی پیش بینی و تمامی آن آماده شده و در محل مورد نظر دپو شده است.اعتمادیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت