شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تبادل عجیب زندانیان میان ایران و آمریکا

روزنامه کویتی “الانباء” در گزارشی با عجیب خواندن تبادل اخیر زندانیان میان ایران و آمریکا در برهه زمانی کنونی که واشنگتن تهدید کرده تحریم‌های شدیدتری را علیه تهران وضع و اعمال خواهد کرد این پرسش را مطرح ساخته که آیا باید منتظر توافقی قریب الوقوع میان ایران و امریکا باشیم؟ به گزارش رویداد 24 این روزنامه عرب زبان  می نویسد:” تبادل زندانیان میان ایران و امریکا بسیار پیچیده به نظر می رسد. به نظر می رسد رابطه دو کشور در وضعیتی میان ناارامی و آتش بس قرار دارد لحن واشنگتن در قبال تهران خصمانه و تند بوده است. با این حال، پس از موضع تقابل جویانه و تمایل پیشین ترامپ به مواجهه با ایران اکنون به نظر می رسد لحن او در قبال ایران آشتی جویانه تر شده است‌. هم چنین آمریکا در برابر اعزام نفت کش های ایرانی به ونزوئلا نیز اقدامی انجام نداد. این در حالی است که پیش تر نفت کش ایران که‌ عازم سوریه بود ضبط شد. هم چنین، واشنگتن مذاکرات با دولت عراق درباره آمادگی نیروهای امریکایی به منظور خروج از عراق را آغاز کرده است.در مقابل، طرف ایرانی نیز از خود انعطاف پذیری نشان داده است. در سخنرانی های اخیر مقام های ارشد ایرانی از شدت حملات لفظی آنان علیه امریکا کاسته شده است. هم چنین، ایران دولت تحت نخست وزیری “مصطفی الکاظمی” که فردی نزدیک به امریکا است را پذیرفته است.
اقدامی که به نوعی سهیم شدن در نفوذ و قدرت با امریکا در عراق قلمداد می شود. به نظر می رسد تهران از فضای ماه های گذشته مواجهه و مقابله با امریکا در عراق دور شده و وارد فضای همزیستی مسالمت آمیز و گشایش درهای دیپلماتیک و ایجاد کانال های ارتباطی اطلاعاتی پشت پرده شده است.

قالیباف روزی 19 ساعت کار می کند

«امیرآبادی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: قالیباف معمولاً ۵ صبح تا ۱۲ شب در مجلس است. فکر می‌کنم در انتخابات ۱۴۰۰ اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می شود.در جبهه اصلاح‌طلبان، ستاری، جهرمی، تاجگردون و اردکانیان مطرح هستند.خبر ۵۰۰ میلیون کمک بلاعوض به نمایندگان مجلس یازدهم کذب است. نماینده‌ای که در مجلس دهم به «برجام» رأی مثبت داده، در این دوره می‌گوید رأی منفی داده‌ام! در ماجرای کرونا، به طلبه‌های چینی دروغ بستند؛ آخرین سفری که آنها به چین داشتند قبل از شهریور بود. گفتند شیوع کرونا از قم بود، در حالی که اینطور نبود و فقط در قم شناسایی شد. تمام مقامات باید جواب بدهند اموال خود را در این ۴۰ سال از کجا آورده اند. باید غیر از نمایندگان مجلس افراد دیگری هم در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عضو شوند. ۸ هزار نفر از پرسنل ایران خودرو را نمایندگان مجلس معرفی کرده‌اند. یکی از نمایندگان مجلس ۳۰۰ نفر از پرسنل ایران خودرو را معرفی کرده است.

خطای بزرگ اصلاحات پس از دوم خرداد ۷۶

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: برخی اصلاح‌طلبان به‌خاطر قدرتی که از طریق نهاد انتخابات و مشارکت مردم پیدا کرده بودند احساس می‌کردند می‌توانند در عرض امر ولایت که یک اصل مهم قانون اساسی و نقطه اتکای ایمانی نظام است، بایستند.به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، محمد عطریانفر در گفت‌وگویی به بازخوانی پیش‌زمینه‌ها و پیامدهای ناآرامی‌ها و اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 پرداخته است. انتخاباتی که در حالی برگزار شد که حضور 85 درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی، مشارکت بی‌نظیری را در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رساند. اما طولی نکشید که میرحسین موسوی با اعتراض به نتایج انتخابات کام شیرین مردم را تلخ کرد.
هرچند حوادث پساانتخابات در سال 1388 زمینه‌ها، ابعاد و پیامدهای مختلفی داشت اما آنچه که در ادبیات سیاسی به «فتنه 88» موسوم شد، مرزبندی‌های جدی و جدیدی را در سپهر سیاسی کشوربه وجود آورد. زمانی این مرزبندی‌ها شفاف‌تر می‌شود که دریابیم نیروهای وابسته به یک طیف سیاسی قرائت‌ها، تحلیل‌ها و برداشت‌های متفاوتی از مسائل انتخاباتی دهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری دارند.
عطریانفر تأکید می‌کند: که کوچکترین نقشی در فعالیت‌های سیاسی آن دوران نداشته و به ادبیات فتنه اعتقادی ندارد. او همچنین روایت‌های قابل تأملی از فراز و نشیب آن دوران دارد؛ از تبریک رئیس وقت مجلس به میرحسین موسوی تا پافشاری هاشمی رفسنجانی بر پدیده تقلب در انتخابات. عطریانفر گریزی هم به مواضع خاتمی در همه این سال‌ها زده و خطای بزرگ اصلاح‌طلبان را تبیین و تحلیل می‌کند. علاوه بر این جزئیات فعالیت‌ها و حوادث مربوط به ستاد قیطریه یکی دیگر از محورهای خاطرات این عضو حزب سازندگی است.

اردوگاه اصلاحات پشت لاریجانی نمی ایستد

محمد صادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: درخصوص آقای لاریجانی من فکر نمی‌کنم که در شرایط کنونی بتوانیم اردوگاه اصلاح‌طلبان را متقاعد کنیم که پشت سر فردی مانند ایشان بایستد. .

کاش به فکر اشتغال و مسکن اجباری بودند
محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم گفت : ای کاش بعضی‌ها به جای ازدواج اجباری، به فکر اشتغال و مسکن اجباری هم بودند. با این حرف‌های خام و نپخته نمی‌شود جلوی فساد را گرفت.

مجمع تشخیص، جایگاه مشخص  در قانون دارد

حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مجمع تشخیص در بُعد تشخیص مصلحت جایگاه مشخص در قانون اساسی دارد، هیئت عالی نظارت جزو وظایف ذاتی مجمع نیست بلکه از اختیارات شخص رهبری در نظارت است که به این هیئت عالی تفویض‌ نمودند.

جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه می رسد؟

وزیر حمل و نقل کانادا موافقت این کشور را با تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه اعلام کرد. مقامات ایرانی در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گامهای بعدی اقدام در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری( فرانسه) ارسال کنند.

جریان اصلاحات از برخی تفکرها و جریان‌ها زدوده شود

سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات بیان کرد: واقعیت این است که اصلاح‌طلبی چارچوب مشخصی دارد؛ اگر از آنها عدول کنیم دیگر اصلاح‌طلب نیستیم ضروری است جریان اصلاحات از برخی تفکرها و جریان‌ها زدوده شود.

تا وقتی عراقی‌ها بخواهند  در این کشور می‌مانیم

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: گفت‌وگوها با عراق دلگرم‌کننده بود؛ به دنبال حضور نظامی دائم در عراق نبودیم. می‌خواهیم روابط خود را با عراق بهبود ببخشیم؛ تا وقتی که مردم و دولت عراق از ما می‌خواهند، در آنجا خواهیم ماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت