تاکید نماینده ولی فقیه بر عدم دخالت در انتخاب استاندار

روز گذشته اعضای مجمع نمایندگان مردم استان با حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان گفت: انتخاب هرچه سریع‌تر نیروی انسانی کارآمد، سبب راه انداختن کار مردم و توزیع صحیح امکانات می‌شود.

دولت در انتصاب مدیران شتاب کند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هر ۲۴ ساعتی که تأخیر می‌شود فرصتی از مردم می‌سوزد، اضافه کرد: دولت باید نسبت به تعیین مسئولان شتاب کند تا پرسنل خدمتگزار در استان تکلیف خودشان را بدانند و در اجرا و انجام منافع و خواسته‌های مردم تأخیر نشود. عبادی از دیگر موضوعات دخیل در این امر را کیفیت دانست و تصریح کرد: مشکلات و مسائلی که روی هم از قبل مانده باید هرچه زودتر شروع به انجام شود اما آن فردی که بتواند این موارد را انجام دهد باید شاخصه‌هایی داشته باشد. وی مطرح کرد: همانگونه که در سطح ریاست دولت و وزارتخانه شخص رئیس‌جمهور و وزرا خواب ندارند و شب و روز در تلاش‌اند، انتخاب زیر مجموعه‌ها نیز همانگونه با همان کیفیت هرچه سریعتر انجام شود زیرا کار اگر به دست اهلش برسد همه کمبودها جبران می‌شود.

بنده در انتخاب استاندار دخالت نمی‌کنم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: نه بنده در انتخاب استاندار دخالت می‌کنم و نه شما دخالت کنید، درخواست شتاب‌دهی به این موضوع دخالت نیست؛ ما شخص را انتخاب نمی‌کنیم چرا که این کار وظیفه دولت است و ما تنها مطالبه‌گری در جهت حقوق مردم را انجام می‌دهیم. عبادی با بیان اینکه نیروی انسانی حرف اول و آخر را می‌زند، افزود: انتخاب هرچه سریع‌تر نیروی انسانی کارآمد، سبب راه انداختن کار مردم، تولید و توزیع صحیح امکانات می‌شود.

ایجاد حاشیه برای منحرف کردن افکار مردم

وی همچنین به افرادی که ایجاد حاشیه می‌کنند نیز اشاره کرد و گفت: برخی برای منحرف کردن افکار مردم و مسئولان حاشیه‌هایی درست می‌کنند که باید به عنوان یک شاخصه روی آن تمرکز شود. نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید سیستم دیپلماسی ما به گونه‌ای باشد که همه زوایای ارتباطات ما با کشورهای همسایه را پوشش دهد، افزود: فراگیر بودن حکومت و دولت و مورد سواستفاده قرار نگرفتن توسط دشمنان دو اصل مورد تأکید مردمان این کشور است که باید مدنظر نیز باشد.

زوایای طرح صیانت قانونمند باشد

عبادی همچنین به تصویب طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان داشت: تصمیمات نهایی در این خصوص باید دقیق و زوایای آن باید قانونمند باشد ، فضای مجازی یک مسئله خیلی بزرگ است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز گفتند که اگر این مسئولیت را نمی‌داشتم در مدیریت فضای مجازی فعالیت می‌کردم. وی با بیان اینکه فضای مجازی و تبلیغات با جنگ نظامی قابل مقایسه نیست، افزود: شیوه‌های ناقص تبلیغاتی ما با چیزی که دشمن دارد هیچ است و ما با این همه امکانات مانند انسان لالی هستیم که توان حرف زدن ندارد و باید روی آن کار شود. نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همانگونه که برای حضور در برخی مجامع پروتکل‌هایی وضع می‌شود تا بیماری سرایت نکند، برای سرایت این بیماری در بین نسل آینده که بسیار خطرناکتر از ویروس کرونا است نیز باید پروتکل‌هایی وضع شود. عبادی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث فضای مجازی نباید کوتاهی شود و در این تهاجم ظالمانه بیگانه‌ها باید برای مقابله با آسیب فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

نمایندگان اصراری بر گزینه خاصی برای استانداری ندارند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هم در این دیدار تأکید کرد: نمایندگان استان اصراری بر گزینه خاصی و یا گزینه مدنظر خود ندارند و مسئول اصلی انتخاب مدیران وزارت کشور است اما هر جایی از نمایندگان بخواهند نهایت همکاری و نقش نظارتی خود را با قوت و قدرت خواهیم داشت. نصیرایی گفت: اگر این مسئله مهم امروز استان خوب تنظیم شود بخش قابل توجه از معضلات و مشکلات خراسان جنوبی در همین انتخاب مدیران کارآمد، انقلابی و جهادی حل خواهد شد و همچنان منتظر اعلام جمع بندی و تعیین تکلیف سریعتر استان در این زمینه هستیم. وی در این دیدار با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی گفت: در این طرح هدف شکل گرفتن نظم و ساماندهی و محترم شمرده شدن حاکمیت است و هر چه جلوتر رویم اطلاع رسانی در این زمینه افزایش پیدا خواهد کرد. نصیرایی با بیان اینکه دولت شروع خوبی داشته است و این شروع انگیزه را در مردم ایجاد کرده که مشکلاتی که باعث آزار است حل شود، افزود: توزیع منابع و بودجه سبب این نارضایتی هاست اما این موضوع در بودجه جدید خود را نشان خواهد داد و تغییرات چشمگیری نمایان می شود. وی با بیان اینکه بحث مدیریت مهمترین دغدغه این روزهای ما در استان است، گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از تصمیم گیری ها به علت عدم اطلاع مدیران از ادامه حضورشان در استان انجام نمی شود . رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی به پیگیری وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی مردم در مجلس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت در همین مدت کوتاه شروع خوبی داشته و این امید و انگیزه را در مدیران و مردم ایجاد کرده که می توان خیلی از مشکلاتی که جامعه را آزار می دهد به مرور برطرف کرد که این‌ها خود را در بحث بودجه نشان خواهد داد و امسال تغییرات چشمگیری در بودجه و ساختارها ایجاد خواهد شد.

وجود نقص ثبات مدیریت در کشور و استان

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به انتخاب استاندار گفت: در بحث مدیریت نقص در سراسر کشور است و ما نیز در استان منتظر رفع آن هستیم. خسروی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وظایف نمایندگان در انتخاب سکان دار مدیریتی استان ها، افزود: ما بنا بر دخالت نداریم و فقط نظر خواهیم داد. وی با بیان اینکه ۲۲ شاخص برای انتخاب استاندار را مدنظر قرار داده ایم، گفت: این شاخص ها از دینی بودن تا بومی بودن را شامل می شود و با این شاخص ها نظر خود را اعلام کرده ایم. وی اظهار کرد: وقتی مشکل انتخاب استاندار حل شود بحث انتخاب مدیران و فرمانداران نیز برطرف خواهد شد.

تنها گذاشتن مسلمانان افغانستان کار اشتباهی است

نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم به سه موضوع مشکلات افغانستان در حوزه بین الملل، بحث تسهیل در صدور برخی مجوزها در حوزه ملی و انتخاب استاندار در حوزه استانی اشاره کرد و گفت: درگیر شدن کشور افغانستان یک دغدغه مطرح شده در مجلس است که با استقرار دولتی جدید، ما درگیر حاشیه شده ایم . اسحاقی افزود: تنها گذاشتن مسلمانان و شیعیان افغانستان کار اشتباهی است و ما امیدواریم بتوانیم به عنوان بازوی دولت از کشورهایی که اعلام آمادگی برای کمک به افغانستان کرده اند عقب نیفتیم و درگیر مسائل حاشیه ای نشویم. وی به تسهیل در صدور برخی مجوزها هم اشاره کرد و گفت: باید به سمت بانکداری اسلامی برویم و تا زمانی که بانکداری ما درست نشود ،اقتصاد ما درست نمی شود. نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب استاندار نیز گفت: براساس شاخصه های اعلامی از سوی نماینده ولی فقیه در انتخاب استاندار نظر خود را اعلام کردیم که نماد اصلی این شاخص ها انقلابی بودن است.

رأی به کلیات طرح تسهیل فضای کسب و کار در مجلس

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس هم در این دیدار گفت: طرح تسهیل فضای کسب و کار یک طرح فوق العاده ارزشمندی در انحصارشکنی و برخورد با افرادی که امنیت، سلامت و حقوق اساسی مردم را به گروگان گرفته بودند و رای به کلیات این طرح در مجلس یازدهم یک اتفاق بزرگ است که امیدوارم خروجی این طرح با اهداف کلی که مورد انتظار مردم است انطباق داشته باشد. نخعی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: این سفر دارای مصوبات خوبی بود و امیدواریم همت همه باعث محقق شدن هرچه زودتر این مصوبات شود. وی با بیان اینکه مطالبه گری حقوق مردم استان در حوزه های مختلف از مهمترین فعالیت های نمایندگان استان از زمان شروع مجلس جدید بوده است، افزود: مسیر تحقق عدالت و جلوگیری از انحصارزدایی را درحال دنبال کردن هستیم. وی به طرح های تسهیل فضای کسب و کار و رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: از طرح های خوبی بود که در مجلس عنوان شده و می تواند موثر باشد.اعتمادیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت